Vilka varumärken känner du till?

Permalänk

För dryg un dersökning, tröttnade totalt efter typ 3 frågor

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som tänkte lite för snabbt och skrev PM på "hur kan vi nå dig?"...? Var först efter att jag skickat in den som det slog mig att den förmodligen inte är kopplad till användaren.

Permalänk
Medlem

Samma som del andra, dryg undersökning. Gav upp efter några frågor.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem

När man väl kom till frågor om hur stort inflytande man har över inköp och antal anställda på ens företag så förstår man direkt att denna undersökning enbart handlar om kunna rikta reklam till ovan nämnda grupp. Tro inte för en sekund att Google forms är anonymt. Google är experter på att koppla data till identiteter.

Permalänk
Medlem

Bygger dator var 7:e år. att det var max 24 mån. var lite konstigt.
Svarade "vet ej" på samtliga tidsfrågor. 2år för att förnya ny elektronik är väldig kort tid tycker jag.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattgunnar:

Undersökningen tar mellan 5-10 minuter skulle jag gissa. Jag gjorde den rätt snabbt på 5.

Då kan du inte ha skrivit tre märken på varje fråga!
Efter fem minuter hade jag bara hunnit till fråga 1.9. Sidorna efter gick snabbare, eftersom jag inte ens kan nämna tre alternativ på en del kategorier.

Drygt 10 minuter tog det för mig att stressa igenom enkäten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

... att det var max 24 mån. var lite konstigt.

Jag håller med.
I de flesta fall är mina planer att skaffa nytt senare än om två år, men i ett par andra fall vet jag inte om/när en uppgradering sker mer i närtid.
Med dagens och närtidens situation gällande tillgång och priser på hårdvara ställs ju dessutom många tidigare planer på ända.

Permalänk
Medlem

Nu har redan många påpekat det men det var en dryg undersökning, lång, enformig och ibland obegripliga svarsalternativ. Lägg därtill felstavningar och information på fel plats...

Viss hårdvara har längre livstid än en annan och då bör vi som gör undersökningen åtminstone förstå varför svarsalternativen är som de är. Köpte jag en tv i höstas lär jag inte köpa en inom två år. Annat tycks det vara med mobiltelefoner.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perfn:

Var det bara jag som tänkte lite för snabbt och skrev PM på "hur kan vi nå dig?"...? Var först efter att jag skickat in den som det slog mig att den förmodligen inte är kopplad till användaren.

haha jag gjorde samma, slog mig aldrig att det var anonymt. Så kan det gå

Jag tyckte det gick fort iaf, var säkert klar på under 5min. Ganska tråkiga frågor men man skrev ju bara vad man tänkte på direkt och gick vidare. Tyvärr har jag köpt allt nytt ganska nyligen så blev "vet ej" på det mesta.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det är en gigantisk skillnad på att svara "NEJ" och "vet ej"i ett frågeformulär! Eftersom jag inte kunde svara "nej" lämnade jag frågan blank.

* 1.7 Kylning ..kylning vadå? Fläktar? Cpu? Vatten? Luft? Eller menar ni mitt kylskåp i köket?

Som många andra... bara för att det var sweclockers! Redan efter första frågan hade jag avslutat formuläret annars. -Dåliga svarsalternativ och ospecificerade frågor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Kan vara läge att dela upp tyngre block i flera delar. Eller kanske ge en heads up att den långa biten är på första sidan. Eller lägga den långa biten sist.

När jag läste intervju- och enkätteknik fick vi lära oss att första sidan skulle motsvara en sjundedel av arbetsinsatsen (om enkäten är sju sidor lång) för att få så stor andel som avslutar enkäten som möjligt.

Visa signatur

* i7-4790K * EVGA GeForce GTX 1070 Ti 8GB * Asus Z97-E * 32GB DDR3 * SuperNOVA 750 G2 * Fractal Design R5 * NH-U14S * Samsung 850/860/970 EVO 0.5/1/2TB

Permalänk
Medlem

Asså valet att inte kunna trycka in att inte kommer köpa gjorde att jag inte ens gjorde undersökingen.
Gör en bättre undersökning där man oxå slipper skriva massor så kan jag göra undersökningen i 20 min om så behövs.
Bara det är intressanta frågor och bra svarsval.
nej tack. Gör om gör rätt.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

När jag tänker efter lite några timmar efter jag gjort den så känns den lite som en undersökning där man ger alternativ för att få fram de svar man vill ha.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Done

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Vissa gånger så kunde ja inte minnas tillverkare....så skrev 2 st på router o TV.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Geeks
Grundare

Hej alla! Vill bara tacka för feedbacken från undersökningen som gjordes förra året. Snart är det dags för en ny undersökning och jag har sammanställt den feedback som inkommit och kommer att förbättra undersökningar där det är möjligt.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com