Trådlösa in ear med bra mikrofon

Permalänk
Medlem

Trådlösa in ear med bra mikrofon

Halloj

Jag har letat runt i djungeln av trådlösa in ear hörlurar och insett hur stor djungeln verkligen är och därför behöver jag lite hjälp.

Jag är på jakt efter ett par lurar som jag kan ha när jag tränar och huvudsakligen då när jag cyklar på trainer inomhus(tänk spinningcykel typ). Det jag har lite problem med att hitta bra recensioner på är mikrofonen i lurar. Problemet är att det låter en del från cykeln och om man då vill snacka med en kompis samtidigt och micken tar upp allt ljud blir det ingen bra kombo för den i andra änden.

De kraven jag har är att de ska ha en batteritid på minst 4h och att de ska ha en bra mikrofon, sedan får de gärna inte kosta över tusenlappen. Någon som har erfarenhet av några som kan vara bra.

/Gundeboy

Permalänk
Medlem

Airpod pro är väl bäst i klassen på den punkten?

Permalänk
Medlem

Har ett par JBL Endurance peak 2 som jag misshandlat ett tag nu, fungerar riktigt bra, IPX7 klassade vilket betyder att jag kan strunta i regn m.m. Har haft jobb telefon konferens med dem och ingen har klagat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sycrone:

Har ett par JBL Endurance peak 2 som jag misshandlat ett tag nu, fungerar riktigt bra, IPX7 klassade vilket betyder att jag kan strunta i regn m.m. Har haft jobb telefon konferens med dem och ingen har klagat.

Okej får kika in de. Har du även använt de i samtal i lite bullrigare miljöer typ som kollektivtrafik?

Har tittat lite på jabra elite 65t som verkar vara nice utom att kanske mikrofonen tar upp lite för mycket ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Airpod pro är väl bäst i klassen på den punkten?

Tyvärr lite över min budget :/

Permalänk
Medlem

Jabra Elite Sport?

Skrivet av gundeboy:

Okej får kika in de. Har du även använt de i samtal i lite bullrigare miljöer typ som kollektivtrafik?

Har tittat lite på jabra elite 65t som verkar vara nice utom att kanske mikrofonen tar upp lite för mycket ljud.

Äger själv ett par Jabra Elite Sport så är väll lite biased men skulle ändå rekommendera dom. Mikrofonen på dom fungerar bra, har inte haft några problem med att folk ska höra mig, även när jag har haft en mössa över snäckorna. Vet ej exakt hur mycket av "oljud" de tar in men har inte haft någon som klagat, även fast jag suttit på bussen eller i gymmet. De finns även en app till dom på telefonen som heter Jabra Sport Life där du kan ändre ljudnivåer med en equalizer om du känner för de, men den kan även tracka din puls medans du cyklar eller vad du nu gör. Ända dåliga jag kan komma på om dom är att det är lite svårare att höra personer med mörkare röst när man pratar (i verkligheten), men då brukar jag bara ta ut en så fungerar de.

EDIT: Såg nu att de kostar närmare 2 tusen, men skulle säga att de är värda de. Vill också tillägga att jag ägt dessa i flera år så föregående är data från lång användning.

Permalänk

Är sjukt nöjd men mina Oneplus buds. Mycket bra mikrofon. Bra batteritid.

Visa signatur

PC1: AMD RYZEN 7 5800X | MSI MEG B550 Unify-x | Corsair 3600mhz 32gb | Asus 1080ti STRIX | Samsung 960 evo 500gb m2| corsair TX750w | EK custom loop på cpu med 360rad | F-D:R5 | Benq XR3501 35" @144Hz |
PC2: AMD RYZEN 5 1600X@3,9ghz | Noctua NHD15 | asus crosshair VI | G-Skill 2400mhz 16gb | RX5600XT |
F-D:R4 |
Router: Amd Semphron 145, 2gb ram.. (in progress)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gundeboy:

Okej får kika in de. Har du även använt de i samtal i lite bullrigare miljöer typ som kollektivtrafik?

Inte i kollektiv trafiken, anvander dem mest nar jag ar ute och springer. Men bredvid gator med trafik ar inga problem.

Permalänk
Medlem

Stark rekommendation för Jabra Elite Active 75t.
Har dessa själv och använder dem mer eller mindre dygnet runt både i arbetet och privat.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

Stark rekommendation för Jabra Elite Active 75t.
Har dessa själv och använder dem mer eller mindre dygnet runt både i arbetet och privat.

Okej, man kan ju då undra vad skillnaden är mellan de och 65orna om de är värda de 600kr extra som de kostar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gundeboy:

Halloj

Jag har letat runt i djungeln av trådlösa in ear hörlurar och insett hur stor djungeln verkligen är och därför behöver jag lite hjälp.

Jag är på jakt efter ett par lurar som jag kan ha när jag tränar och huvudsakligen då när jag cyklar på trainer inomhus(tänk spinningcykel typ). Det jag har lite problem med att hitta bra recensioner på är mikrofonen i lurar. Problemet är att det låter en del från cykeln och om man då vill snacka med en kompis samtidigt och micken tar upp allt ljud blir det ingen bra kombo för den i andra änden.

De kraven jag har är att de ska ha en batteritid på minst 4h och att de ska ha en bra mikrofon, sedan får de gärna inte kosta över tusenlappen. Någon som har erfarenhet av några som kan vara bra.

/Gundeboy

Soundguys har mikrofontest i sina recensioner. https://www.soundguys.com/apple-airpods-pro-vs-sony-wf-1000xm...

Permalänk
Medlem

Jag har Samsung Buds+.

De har grym batteritid, men mikrofonen är usel

Permalänk
Medlem
Skrivet av gundeboy:

Okej, man kan ju då undra vad skillnaden är mellan de och 65orna om de är värda de 600kr extra som de kostar?

Denna artikeln summerar det ganska bra.
75an har dessutom ANC som för priset fungerar OK.
Har själv inte använt 65orna, men är väldigt nöjd med 75t!

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:
Skrivet av aztekk:

Denna artikeln summerar det ganska bra.
75an har dessutom ANC som för priset fungerar OK.
Har själv inte använt 65orna, men är väldigt nöjd med 75t!

Tack för tipsen