3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomasis:

Fick meddelande från Amazon. Beräknad leverans blev 14e Jan istället för 25-26e Jan. Det gäller MSI Gaming Trio X 3080, beställd 26e Dec.

idag Amazon tar mitt kort betalning. Leveransen blir 11:e Januari.

Visa signatur

AMD FX8320 | MSI Gaming X Trio 3080 10GB | Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillosaurus:

Jag har fått så också. Stod att det transporterades till butik tidigare, med förväntat leveransdatum på torsdag.

Okej, hoppas det bara är deras system som visar konstigt.

Permalänk
Medlem

Fått leveransdatum 14-18:e jan på mitt Gigabyte gaming OC beställt 3:e jan på Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Nu ändrades min order till "saknas i lager". Är det samma sak för er, @vlad_swe och @PeoplesMC?

Kollade precis nu och det står fortfarande att det transporteras till butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vlad_swe:

Kollade precis nu och det står fortfarande att det transporteras till butik.

Ah crap, då kanske Webhallen ångrat sig ändå och inte tycker jag ska få något kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

Fått leveransdatum 14-18:e jan på mitt Gigabyte gaming OC beställt 3:e jan på Amazon.

Jag har 25:e jan och beställde 30:e december, verkar som att första datumnen man får ändras inte.

Permalänk

Framflyttat igen på Komplett... nu till 6 Februari
Asus 3080 Strix OC
Orderbekräftelse: 17/9 15:38. Fortfarande inom första timmen på release dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Minear du med ett 3080?

Många gör, du får en ROI i dagsläget på 3-4 månader, varför skulle du inte minea med 3080 om du får tag i dom?

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av mr-magoo63:

Nu blev mitt 3080 tuf oc äntligen bokat på inet
Orden lagd 18 sept ca: kl 14 .

Mitt står också som bokad, mailbekräftelse 18/9 18.04. Kan man äntligen snart få säga "and now my watch is ended" här?

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Ah, kikade bara igenom den här sidan och förra som hastigast, såg ingen referens. Kollade orderstatusen manuellt nyss, men ser att den är uppdaterad senast i morse, ja.

Jag bytte upp mig från ett icke-OC i början av december, så jag är dessutom säkerligen sist i kön.

Skrivet av Yasko:

När beställde du? Jag fick uppdateringen 5 tiden och min beställning gjordes 20:e september. De som senast får uppdatering borde väl vara närmast till leverans?

Har beställning den 19e 21:56. Intressant nu hur många som har tidigare och ännu inte fått leverans. Lär ju glesa i beställningar efter den 17/18e mer.

Permalänk
Medlem

Amazon har nu ändrat pris på 3080 Asus tuf från ca 8289 till 8842.

Låg på 8542 eller något innan den gick ner till 8289.

Kanske tecken på att de kanske lyckats lösa in några?

De brukar oftast sänka priserna när de inte har i lager på produkter för att få in fler orders har jag märkt, dock så är det kanske inte aktuellt på grafikkorten..

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av draanexle:

Amazon har nu ändrat pris på 3080 Asus tuf från ca 8289 till 8842.

Låg på 8542 eller något innan den gick ner till 8289.

Kanske tecken på att de kanske lyckats lösa in några?

De brukar oftast sänka priserna när de inte har i lager på produkter för att få in fler orders har jag märkt, dock så är det kanske inte aktuellt på grafikkorten..

Asus skulle väll höja priserna med va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rob_87:

Tack för tips, personligen nojar jag över att köpa från för mig okända retailers men nu är jag tillräckligt desperat får hålla tummarna för den 11e

@langvisaren verkar ha haft mkt med PC-konsulten att göra att döma av posthistoriken.

Permalänk
Medlem

Mitt ASUS 3080 ROG STRIX OC skickades idag från inet.
Beställt 17/9 16:31

Permalänk
Skrivet av Spidercat12:

Asus skulle väll höja priserna med va?

Ni tror inte att det helt enkelt beror på svajiga valutakurser?

Permalänk
Medlem

Ny "försening" från komplett kl 01 ca. Denna gång försenad från 6e februari till 3e hehe

Permalänk
Skrivet av Bratfalken:

Ni tror inte att det helt enkelt beror på svajiga valutakurser?

Låter troligare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boyeah:

Mitt ASUS 3080 ROG STRIX OC skickades idag från inet.
Beställt 17/9 16:31

Hahahah fyfan.

Jävla mining alltså....

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Asus skulle väll höja priserna med va?

Nja, brukar oftast vara Amazon som justerar priser beroende på inkommande tror jag. Men vet ju inte.

Såg att se ändrade priset en stund till 8500 igen, och nu är det uppe på 9290 vilket är högsta jag sett.

Skrivet av Bratfalken:

Ni tror inte att det helt enkelt beror på svajiga valutakurser?

Tror delvis valutakurs, men kan vara att priset går upp ibland ifall de kanske överväger att skicka från deras US lager till EU? Vilda gissningar

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Nja, brukar oftast vara Amazon som justerar priser beroende på inkommande tror jag. Men vet ju inte.

Såg att se ändrade priset en stund till 8500 igen, och nu är det uppe på 9290 vilket är högsta jag sett.

Tror delvis valutakurs, men kan vara att priset går upp ibland ifall de kanske överväger att skicka från deras US lager till EU? Vilda gissningar

För 10 minuter sedan var den ej tillgänglig och nu helt borta från amazon. Min beställning på kortet ligger dock kvar, så håller tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Nja, brukar oftast vara Amazon som justerar priser beroende på inkommande tror jag. Men vet ju inte.

Såg att se ändrade priset en stund till 8500 igen, och nu är det uppe på 9290 vilket är högsta jag sett.

Tror delvis valutakurs, men kan vara att priset går upp ibland ifall de kanske överväger att skicka från deras US lager till EU? Vilda gissningar

Nu har det gått över till "För närvarande inte tillgänglig. Vi vet inte när eller om denna vara kommer att finnas i lager igen."

Ser inte ljust ut för Asus 3080 på Amazon. Icke oc modellerna verkar fortsätta bråka.

Annars var 8300 ett bra pris. 500 extra för en riktigt kompetent kylare är ju precis där det ska vara.

Permalänk
Medlem

Nu är alla 3080 (utom ett) borta på Amazon. Mina beställningar är kvar, "inväntar leveransdatum".

Permalänk

Verkar vara helt dött med RTX kort. Såg Strix RTX 3070 OC på elgiganten tidigare imorse, dock för 8190kr.. Och de gick åt

Mitt Amazon-beställda 3080 Gigabyte EAGLE OC har status "Vi mejlar dig när det är tillgängligt" fortfarande.. Beställde 30 Dec.

Permalänk
Medlem

Mitt Gigabyte 3080 Eagle OC beställt från Amazon den 26 december för 7300kr har nu anlänt till mitt postombud. Tyvärr befinner jag mig till fjälls ca 110 mil därifrån. Har även ingen dator att installera det i ännu, men är otålig ändå!

Permalänk
Medlem

Jag tror Amazon höjer helt enkelt för det är vad de ska kosta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaffepaus:

Kanske fel tråd men.. Finns ett AMD RX 6800 kort på tradera med kort budgivningstid kvar (ligger på 8000kr) om man tröttnat på att vänta. https://www.tradera.com/item/341372/439860468/xfx-radeon-rx-6...

Annars verkar det vara helt dött med RTX kort. Såg Strix RTX 3070 OC på elgiganten tidigare imorse, dock för 8190kr.. Och de gick åt

Mitt Amazon-beställda 3080 Gigabyte EAGLE OC har status "Vi mejlar dig när det är tillgängligt" fortfarande.. Beställde 30 Dec.

ge ingen publicitet till scalpers, riktiga svin som köper upp och säljer på det sättet.

Permalänk
Skrivet av ocani:

ge ingen publicitet till scalpers, riktiga svin som köper upp och säljer på det sättet.

Har nu editerat och tagit bort detta.

Permalänk
Medlem

nu är mitt kort på väg.
msi 3060 ti x trio beställt från komplett den 21/12 och skickad från dom idag.

Permalänk

Update om Asus 3080 TUF OC från Inet:

Droppat 60 platser (158-98) sedan den 2 december så dom verkar ju iaf fått in ett lass, frågan är när nästa kommer och hur många det handlar om

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Nu har det gått över till "För närvarande inte tillgänglig. Vi vet inte när eller om denna vara kommer att finnas i lager igen."

Ser inte ljust ut för Asus 3080 på Amazon. Icke oc modellerna verkar fortsätta bråka.

Annars var 8300 ett bra pris. 500 extra för en riktigt kompetent kylare är ju precis där det ska vara.

ASUS TUF Gaming NVIDIA GeForce RTX 3080 eller Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10 GB. Vilket kort hade ni valt om de kostade ungefär detsamma? Blev kluven när jag såg detta. Hade trott att kylarna på OC korten gernerellt var bättre än icke OC.