Sony plockar bort Cyberpunk 2077 från Playstation-affären

Permalänk
Avstängd

Jag har sett nämnas på anfra ställen att spel kan höras extremt vackra, som TLoU, GoT, GoW, DS, HZD etc.

Visst håller jag med, de spelen är alla garanterat bra upplevelser, men en sak de saknar är just stort antal NPCs. Vet ej hur mycket detta påverkar men klart ngt. Utöver det är ju optimeringarna ett faktum också.

Hur som haver, jag lirar på min PS5 istället och haft 3 krascher hittills samt några små roliga bugs. Allt som allt väldigt lite problem jämfört med vad som slängs ut om det.

Sony kunde bara "låst" det till PS5 löåare eller lagt en fet disclaimer om det så inte folk med PS4 köper och upptäcker problemen.

Oavsett vad så är det ändå oväntat att de helt tar bort det. Ifs så är ju detta ett av fe största spelen som väntats så det spelar ju såklart in (finns annars andra trasiga spel kvar såatteh).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Tur att man.är åskådare i detta och inte lagt ner pengar på cyberpunk. Blir väl som vanligt att man köper det för 200kr 6 månader senare när det i alla fall rullar runt. Jäkla konstigt av dem att släppa det i detta skick isället för att vänta.

Det är lätt att klanka på spelet och det har ju verkligen inte vart schyssta med konsolanvändarna, men samtidigt... 50 timmar in och har fortfarande kul, stannar fortfarande till och gapar åt hur jävla snyggt allt är maxat. Fortfarande chockerade över vilken mängd detaljer och design de lagt in för alla sidemissions, hur mycket story som skrivits, hur väl olika uppdrag och återvändande NPC's hänger ihop och hur mycket roll ens val ändå spelar. Jag uppskattar verkligen att de inte tvingar en att använda förplanerade metoder för saker.

Vid ett tillfälle ska man möta en NPC och det påbörjas en dialog där man kan övertala folk att få gå före i kö på olika vis så att man tillsammans med NPC kan möta en tredje NPC. Jag slutade spela och när jag lirade igen någon timma senare så började jag på gatan utanför innan dialogen. Hoppade med mina cyberlegs bara in genom ett fönster på övervåningen då jag nu visste vart jag skulle- varpå NPCn man skulle möta utanför möter löser sin egen väg in och kommer in med en voice line i stil med "Oh you're already here, shoulda told me you're not a door person."

Mängder av detaljer, vägar att gå och konsekvenser.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hevin:

Som jag sen editerade mitt inlägg, så har det inte någon större betydelse när de började utveckla, för de satsade på runt 2020 launch, och ville ha grafik etc som var passande för det.

Alla spel är inte utvecklade direkt med konsolerna som utgångspunkt. Ganska säker på att de utvecklade för PC och sen försökte få det att fungera på last gen konsolerna.

Det är helt enkelt för gammal och kass hårdvara i de konsolerna, och för att det skulle fungera bra där, behövs förmodligen en stor del av spelet anpassas just för det. Kommer väll lite optimeringar i patchar, men kommer fortfarande vara krävande även på PC, för att det är ett ambitiöst spel.

Förstår inte riktigt varför så många vill att utvecklare ska anpassa alla spel för att fungera med teknik från stenåldern, vilket PS4 och Xbox One är idag.

Då jag själv endast har en PS3:a som bara används som DVD-spelare så räknar jag inte längre med att några nya spel ska komma till den. PS4 eller X-box one är faktiskt bara en generation bort och fortfarande det bästa som finns att köpa om man tittar hur lagerstatus ser ut.
Just nu är det endast PC hårdvara som går att få tag på och även här är det kris och kaos på nysläppta artiklar såsom GPU:er och CPU:er. Hade vi haft ett normalt år så hade problemet varit mindre men nu får vi leva med detta. Kan tänka mig att alla de stora bolagen gråter nu när hela deras julförsäljning inte ens finns då de inte kan leverera en pinal. Hur många barn hade inte drömt om en ny konsol eller ett nytt grafikkort som ligger och glänser under granen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Såg nu att CDPR har lagt ut ett eget uttalande ang detta på spelets twittersida. De var tydligen delaktiga i beslutet som jag uppfattar det. Visserligen inte förvånande, Sony lär ju inte hux flux göra så här utan CDPR:s tillstånd. Onödiga långt gående problem som stämningar osv kommer väl bara av sånt. Däremot kommer säkert beslutet efter påtryckningar från Sony kan jag tänka mig. Men vem vet

Fixade stavfel
Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Glad att vara PC gamer denna release, Cyberpunk 2077 fungerar förvånansvärt bra på PC åtminstone om man jämför det med hur konsolerna verkar hantera spelet.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Detta borde CDPR gjort själva egentligen, fast innan spelen släpptes skarpt. Sen fokuserat på PC-versionen, sen fixa PS5/Xbox versionen och sist ordna PS4/One versionen, om det nu är praktiskt genomförbart ens, annars skippa det helt.

Bäst hade nog vart att enbart ha det som en "next gen"-titel. Jag förstår att det är lockande att släppa till förra generationen med tanke på alla potentiella kunder. Men uppenbarligen var det inte praktiskt genomförbart på den hårdvaran med tiden de hade.

De hade ju ändå fördelen av att kunna släppa ett hett efterlängtat spel tidigt till en ny generation liksom. Det kommer med tiden generera mycket försäljning.

De såg väl detta som en för stor risk eller något men allvarligt talat...nu sket det sig ordentligt istället så de gjorde en riktigt dålig riskanalys.

Med det sagt tror jag det löser sig. Deras fina anseende för sig ju en ordentlig törn, men upp till dem att ordna detta nu och reparera det bäst de kan så tror jag vi är tillbaka på banan. Jag är övertygad om att när de fixat spelet och all DLC är på plats har vi ett grymt jävla spel! Men nu är de inte där ännu så man bör helt enkelt undvika det om man inte vill riskera att sabba sin egen upplevelse för tillfället.

Spelet var ju planerat att släppas när "last-Gen" var "current-Gen". Tror inte att de på något sätt ville missa en 150 miljoner stor marknad vid launch för att vänta 9 månader på "next-gen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Spelmarknaden är enorm på konsolerna och de säljes garanterat fler av dessa än high end PC datorer som krävs för spelet så just nu är det väldigt få som faktiskt kan spela spelet. Next gen konsolerna där spelet ändå tycks flyta ok finns inte ens att köpa om man nu inte beställde en gris i säcken under sommaren. Grafikkorten som krävs för att få spelet att kunna sträcka ut finns inte heller att köpa.

Fast siffrorna som finns ute visar att majoriteten av spelarna kommer från PC.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Glad att jag tog skiva på det här spelet. Opatchade 1.0 är verkligen en upplevelse på PS4.
Patchat har jag dock spelat på PS5 och det tycker jag är ganska bra. Ser nog fint ut och 60 fps.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Cdpr är förstås ytterst ansvariga. Vad personen du citerar syftar på är nog att både MS, Sony och Nintendo har certifieringsprocesser på plats för alla spel som släpps på deras plattformar.

Processen innefattar att titta på att spelet innehåller det som det utger sig för att innehålla (i grova drag) men man testar också saker som teknisk prestanda inte minst om det påverkar konsolens stabilitet etc.

Det handlar helt enkelt om att plattformsägarna vill kunna garantera sina kunder någon slags lägstanivå och att spel inte ska krascha konsoler eller innehålla kod som kan användas för att exploita konsolerna etc.

I den här soppan har CDPR själva hintat om att de med cyberpunk fick någon slags frisedel från Sony o MS helt enkelt med löftet om att en day1 patchen skulle lösa problem som uppenbarligen fanns där.

Sen är förstås grundproblemet 100% CDPRs fel, inte Sonys.

Det är väll praxis på stora släpp. Få igenom det så att det får släppas och sedan ha en ohemueligt stor day one patch. Jag ser det som att sony i detta fall är rätt skuldfria och all shade ska falla på cdpr. Hur mycket man än tycker om det spelföretaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Fast siffrorna som finns ute visar att majoriteten av spelarna kommer från PC.

60/40 är siffrorna på förbokningarna. Det är en väldigt stor marknad som försvinner. Majoritet på PC, javisst. Men en väldigt liten sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Då jag själv endast har en PS3:a som bara används som DVD-spelare så räknar jag inte längre med att några nya spel ska komma till den. PS4 eller X-box one är faktiskt bara en generation bort och fortfarande det bästa som finns att köpa om man tittar hur lagerstatus ser ut.
Just nu är det endast PC hårdvara som går att få tag på och även här är det kris och kaos på nysläppta artiklar såsom GPU:er och CPU:er. Hade vi haft ett normalt år så hade problemet varit mindre men nu får vi leva med detta. Kan tänka mig att alla de stora bolagen gråter nu när hela deras julförsäljning inte ens finns då de inte kan leverera en pinal. Hur många barn hade inte drömt om en ny konsol eller ett nytt grafikkort som ligger och glänser under granen.

Om man enbart spelar på konsoler och/eller väldigt gammal PC-hårdvara, så ja, då kanske det inte är särskilt konstigt att se det som "bara en generation bort", men de konsolerna var inte särskilt starka i prestanda redan då, och sen fortsätter PC att gå framåt medans konsolerna står stilla i stort sett. Det har hänt mycket sedan de kom ut.

En del problem med nya konsolerna också, men inte direkt prestandan i spelet vad jag förstår (kan ha fel).

De spelen som anses se bra ut och fungerar bra på ps4/Xbox One, är inte alls lika krävande, vilket man hade kunnat se om det var möjligt att köra de spelen på modern PC hårdvara med samma inställningar och optimeringar. Går liksom inte att trolla till sig den prestandan, om de inte drastiskt gör ändringar i spelet, med låg upplösning och i stort sett inga NPC:er etc, för CPUn är riktigt svag.

Trist med tillgången på hårdvara just nu så klart. För just PC, behöver man inte ha det allra senaste för att köra det dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Med specs som PS4 förstår inte jag hur ett ambitiöst spel som Cyberpunk någonsin ska rulla bra. Där har CD Project Reds programmerare något att bita i efter julledigheten.

Om de fick igång Witcher 3 på switch så ska det nog gå detta också. Det behöver mer tid bara för optimering. Bland annat så verkar ju den dynamiska upplösningen inte funka som den ska helt. Det verkar finnas oklarheter i hur spelmotorn använder flera trådar på CPU sidan. Det går säkert att stänga av vissa features helt. Jag tror nog att de skulle klara av att leverera 30fps stabilt på PS4 om de fick lite mer tid.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Lider med de anställda, tror inte de får ledigt över jul.

CDPR har redan sagt att dom kommer släppa 1 patch innan holidays, sen kommer dom återkomma i Januari/Feburari med patchar.

Dom har redan sagt att dom kommer låta deras utvecklare få ledigt över julen.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Årets flopp utan tvekan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Med specs som PS4 förstår inte jag hur ett ambitiöst spel som Cyberpunk någonsin ska rulla bra. Där har CD Project Reds programmerare något att bita i efter julledigheten.

Gta5 funkar ju bra på PS4.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Som jag sen editerade mitt inlägg, så har det inte någon större betydelse när de började utveckla, för de satsade på runt 2020 launch, och ville ha grafik etc som var passande för det.

Alla spel är inte utvecklade direkt med konsolerna som utgångspunkt. Ganska säker på att de utvecklade för PC och sen försökte få det att fungera på last gen konsolerna.

Det är helt enkelt för gammal och kass hårdvara i de konsolerna, och för att det skulle fungera bra där, behövs förmodligen en stor del av spelet anpassas just för det. Kommer väll lite optimeringar i patchar, men kommer fortfarande vara krävande även på PC, för att det är ett ambitiöst spel.

Förstår inte riktigt varför så många vill att utvecklare ska anpassa alla spel för att fungera med teknik från stenåldern, vilket PS4 och Xbox One är idag.

Kanske för att det såldes några miljoner exemplar till xbox one och ps4, det finns inte ens en variant för series x eller ps5 ännu.

Edit: Cyberpunk 2077 sold 8 Million Units in total, 4.72m on PC, 3.28m on Console

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Gta5 funkar ju bra på PS4.

GTA V kom ut 2013... Kanske såg bra ut då, men det går inte jämföra cyberpunk med det.

De kanske lyckas få Cyberpunk att "rulla" på sina 30 fps i låg upplösning, men inte mycket mer. Det är framförallt CPUn som håller last gen tillbaka skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Spelet annonserades 2012. Ps4 och xbox one släpptes 2013. Spelet körs i 10-15 fps i sub 720p....

Det har ju bokstavligen annonserats INNAN lastgen ens släpptes och måste ha utvecklats för det.

Sen att recensenterna bara fick recensera pc-versionen så att alla dessa problemen var dolda gör ju inte det hela bättre.

Förtroendet för cd project red är inte på topp nu... Det har lovats guld och gröna skogar men har levererats en gyttjig sörja.

Ja det är sant förvisso men då hade man en handfull som jobbade på det och man hade slängt ihop en renderad trailer. 2016 gick de in i pre-production (efter att de släppt Blood and Wine i maj samma år) och då jobbade 50 pers på Cyberpunk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Gta5 funkar ju bra på PS4.

Spelar Cyberpunk 2077 på PC med allt på ultra med ultra ray tracing, GTA V med maxade inställningar kommer inte ens i närheten av hur Cyberpunk 2077 ser ut, så går inte direkt att göra en rättvis jämförelse mellan dessa två spel.

Däremot så bör Cyberpunk fungera bättre än vad det gör just nu iallfall, men jag är lite orolig att dom inte kommer lyckas fixa 30 fps stable på dessa bas versioner utav Playstation 4 eller Xbox One. Då deras hårdvara är alldeles för dålig.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GarfieldPower:

Fast siffrorna som finns ute visar att majoriteten av spelarna kommer från PC.

Inte så konstigt då inte så många köper nya spel till en PS4:a när man kanske sitter och väntar på en PS5:a som aldrig kommer och samma sak med Xbox modellerna.

Skrivet av Hevin:

Om man enbart spelar på konsoler och/eller väldigt gammal PC-hårdvara, så ja, då kanske det inte är särskilt konstigt att se det som "bara en generation bort", men de konsolerna var inte särskilt starka i prestanda redan då, och sen fortsätter PC att gå framåt medans konsolerna står stilla i stort sett. Det har hänt mycket sedan de kom ut.

En del problem med nya konsolerna också, men inte direkt prestandan i spelet vad jag förstår (kan ha fel).

De spelen som anses se bra ut och fungerar bra på ps4/Xbox One, är inte alls lika krävande, vilket man hade kunnat se om det var möjligt att köra de spelen på modern PC hårdvara med samma inställningar och optimeringar. Går liksom inte att trolla till sig den prestandan, om de inte drastiskt gör ändringar i spelet, med låg upplösning och i stort sett inga NPC:er etc, för CPUn är riktigt svag.

Trist med tillgången på hårdvara just nu så klart. För just PC, behöver man inte ha det allra senaste för att köra det dock.

Klart du inte behöver det senaste men jag som sitter med ett 1080 är kluven efter att ha läst vad andra med liknande hårdvara säger. Jag tror säkert det kan snurra ok men jag kan lika bra vänta några patcher till innan ja slår till. Många som gillar det så jag tror säkert att jag kommer tycka det är ett bra spel också då jag gillar liknande spel såsom GTA, RDR2 och W3.
I värsta fall så väntar jag till efter uppgradering av hela datorn då tankarna börjar gå åt det hållet.

Givetvis finns det en enorm marknad inom PC också men jag tror fortfarande att utvecklarna tycker det är enklare att göra spel till en konsol då de byter hårdvara ungefär med 6-8 års mellanrum medans PC:n förändras hela tiden där man kan uppgradera processor ett år och GPU nästa år och mjukvaror från både den ena och andra tillverkaren och samtidigt ska allt funka på ett och samma spel. Är ändå rätt imponerande att de får till det (de som lyckas iallafall) även om allt håller sig till olika standarder.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Gta5 funkar ju bra på PS4.

Det är väl mer rättvist att jämföra hur GTA V fungerar på PS3 förvisso.
GTA V från 2013 ska fungera på hårdvara från 2007.
Cyberpunk från 2020 ska fungera på hårdvara från 2013.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Gta5 funkar ju bra på PS4.

Fast GTA5 är från början ett PS3-spel.

Men Witcher 3 i samma? motor funkade väl, men inte samma densitet och NPCer där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Inte så konstigt då inte så många köper nya spel till en PS4:a när man kanske sitter och väntar på en PS5:a som aldrig kommer och samma sak med Xbox modellerna.

Klart du inte behöver det senaste men jag som sitter med ett 1080 är kluven efter att ha läst vad andra med liknande hårdvara säger. Jag tror säkert det kan snurra ok men jag kan lika bra vänta några patcher till innan ja slår till. Många som gillar det så jag tror säkert att jag kommer tycka det är ett bra spel också då jag gillar liknande spel såsom GTA, RDR2 och W3.
I värsta fall så väntar jag till efter uppgradering av hela datorn då tankarna börjar gå åt det hållet.

Givetvis finns det en enorm marknad inom PC också men jag tror fortfarande att utvecklarna tycker det är enklare att göra spel till en konsol då de byter hårdvara ungefär med 6-8 års mellanrum medans PC:n förändras hela tiden där man kan uppgradera processor ett år och GPU nästa år och mjukvaror från både den ena och andra tillverkaren och samtidigt ska allt funka på ett och samma spel. Är ändå rätt imponerande att de får till det (de som lyckas iallafall) även om allt håller sig till olika standarder.

Jag kör med 1080 och en 2560x1440p skärm.
Jag tycker det flyter på bra och ser snyggt ut.
Snabba ladd-tider och har inte märkt av några fps dippar.

Men jag kollade precis på mina inställningar och ser att texturer är high, sedan är många av reglagen på low.
Jag har ingen FPS mätare aktiv.

Jag tycker att det helt klart är spelbart och roligt, men man har ju stött på en del buggar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Hur gick detta spel igenom interna tester innan det skulle släppas, sony måste väl ha vetat om detta ?

När hade vi senast ett så här trasigt spel vid launch, vad det Batman arkham knight eller?

Med tanke på att Sony gick med på att släppa Black Tiger på sin store verkar de ha ungefär 0 kvalitéförsäkran.

https://www.youtube.com/watch?v=YD8IdhhQyaQ&ab_channel=JimSte...

Spelet togs dock bort tillslut.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag förstår kritiken kring buggar på konsol och att det kraschar osv. Det suger såklart.
Men att förvänta sig att cyberpunk skall rulla på i 60 fps och se lika bra ut som på en ps5 eller PC på en 7 år gammal konsol..
vill man spela ett sånt spel på en ps4a så får man ju kompromissa lite.. Någon gång måste man inse att det kanske är dags att uppgradera hårdvaran också och att inte allt är spelutvecklarnas fel.

Enligt mig borde inte detta spelet släppts till denna generations spelkonsoler utan man skulle bara fokuserat på nya generationen. Men ja girighet (pengar) I guess.

Jag har även spelat ut spelet på PC och haft en underbar tid med spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Gta5 funkar ju bra på PS4.

Det tog lååång tid innan GTAV fungerade bra på PS4. Men jag antar att minnet är kort. Spelade GTA V med några polare förra helgen på PC och det fungerade allt annat än bra xD Sjukt långa laddningstider, krashar, fastnar i svartskärm, osynkade händelser mellan spelare. Skulle inte säga att just GTA V är ett bra exempel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RobertN:

Jag förstår kritiken kring buggar på konsol och att det kraschar osv. Det suger såklart.
Men att förvänta sig att cyberpunk skall rulla på i 60 fps och se lika bra ut som på en ps5 eller PC på en 7 år gammal konsol..

Det är det ingen som förväntar sig. Men 15 FPS i 720P är kanske underkant även för non-PCmasterrace?

Spelet är ju inte ens spelbart, och verkar dessutom se mycket sämre ut än många andra spel som är fullt spelbara på PS (även om jag tycker det mesta är ospelbart i 30 FPS, men är väl en vanesak).

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobertN:

Jag förstår kritiken kring buggar på konsol och att det kraschar osv. Det suger såklart.
Men att förvänta sig att cyberpunk skall rulla på i 60 fps och se lika bra ut som på en ps5 eller PC på en 7 år gammal konsol..
vill man spela ett sånt spel på en ps4a så får man ju kompromissa lite.. Någon gång måste man inse att det kanske är dags att uppgradera hårdvaran också och att inte allt är spelutvecklarnas fel.

Enligt mig borde inte detta spelet släppts till denna generations spelkonsoler utan man skulle bara fokuserat på nya generationen. Men ja girighet (pengar) I guess.

Jag har även spelat ut spelet på PC och haft en underbar tid med spelet!

Kompromissa? Har du sett hur det ser ut? Då ign ger 4/10 till ett AAA spel då är det illa. Har det ens hänt förut?

Permalänk
Avstängd

Folk överdriver problemen, det är endast last gen consoler som har problem. Hade jag varit CDPR hade jag helt tagit bort PS4 / Xbone one eller skjutit det på framtiden o släppt det med rejält nergraderad grafik.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Ringde lite varningsklockor när spelrecensenterna inte fick testa på på konsol utan endast PC innan release.