Cooler Master NR 200 - SFF som ändå konkurrerar med de mer populärare chassit för en betydligt mindre peng

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Hej allihop! Wow, 20 sidor om NR200P - vem hade kunnat tro det? Vi är otroligt tacksamma för det varma välkomnandet. Nu när ni har hunnit känna och klämma på chassit är jag nyfiken på vad ni känner att vi skulle kunna göra ännu bättre. Och har ni någon favoritfunktion eller egenskap som ni känner gjorde det till en vinnare? Jag tar all feedback, ris som ros, och för det vidare direkt till teamet som utvecklat NR200/NR200P.

För de som fortfarande väntar kan jag meddela att vi har en skeppning på ingång som borde landa hos flera stora ÅF inom någon vecka.

Många har pratat om vilka kylare som passar eftersom chassit är precis så stort som många kylare är. Någon extra millimeter hade kanske inte skadat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Hej allihop! Wow, 20 sidor om NR200P - vem hade kunnat tro det? Vi är otroligt tacksamma för det varma välkomnandet. Nu när ni har hunnit känna och klämma på chassit är jag nyfiken på vad ni känner att vi skulle kunna göra ännu bättre. Och har ni någon favoritfunktion eller egenskap som ni känner gjorde det till en vinnare? Jag tar all feedback, ris som ros, och för det vidare direkt till teamet som utvecklat NR200/NR200P.

För de som fortfarande väntar kan jag meddela att vi har en skeppning på ingång som borde landa hos flera stora ÅF inom någon vecka.

Skrivet av medbor:

Gör det enkelt att ’flippa’ chassit (skruvar istället för nitar till exempel) så man kan välja om man vill ha gpu uppe eller nere (förbättrar vattenkylningsmöjligheten avsevärt)

Skrivet av Rådström:

Många har pratat om vilka kylare som passar eftersom chassit är precis så stort som många kylare är. Någon extra millimeter hade kanske inte skadat?

Kan instämma med ovannämnda skribenter. Att invertera chassit har ju blivit en populär moddning för att få bättre utrymme. Själv håller jag på att sätta i en vattenkylningslösning men kan hålla med om att jag läst mycket om att de absolut vassaste luftkylarna inte får plats pga några millimeter, borde va lätt fixat.

För egen del kommer jag att ha kvar chassit i standardutförande (ej inverterat) och det jag känner att jag saknar är 5-10 mm friare utrymme mellan golv och grafikkort. Med tanke på att de nya grafikkorten i princip är 2,5-3 slots breda blir det svårt att få in 25mm fläktar i botten.

En annan sak är också att få med distanser för strömkontakten, den är i vägen om man väljer att ha in en radiator i toppen utan att mixtra alltför mycket med locket.

Sist men inte minst hade jag sett ett färdigt alternativ för att ha PSU korgen i frontväggen, på så vis kan man sätta in två 120mm standardfläktar mot väggen (på insidan) där moderkortet sitter (där PSU är tänkt att hänga) och få ett bättre inflöde av luft.

ROS: Ska sägas att jag är sjukt nöjd med chassit, lägger upp bilder på bygget när jag är redo Jag letade efter ett chassi med glassida, mitx och som har tillräckligt bra luftflöde så valet föll enkelt på NR200P. Kvaliteten rakt igenom och smidigt med alla modulära delar. Att kunna klämma in 2 radiatorer, pump (ev reservoar), fullstort grafikkort samt 5-6 fläktar i detta lilla chassi + att man kan se sitt underverk genom glaset är smått fantastiskt!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Hej allihop! Wow, 20 sidor om NR200P - vem hade kunnat tro det? Vi är otroligt tacksamma för det varma välkomnandet. Nu när ni har hunnit känna och klämma på chassit är jag nyfiken på vad ni känner att vi skulle kunna göra ännu bättre. Och har ni någon favoritfunktion eller egenskap som ni känner gjorde det till en vinnare? Jag tar all feedback, ris som ros, och för det vidare direkt till teamet som utvecklat NR200/NR200P.

För de som fortfarande väntar kan jag meddela att vi har en skeppning på ingång som borde landa hos flera stora ÅF inom någon vecka.

Skulle uppskatta några mm mera på baksidan. För befintliga strömkabeln som går till CPUn ligger längsmed baksidan men blir klämd. Kan inte dra den bättre då jag måste ha mera kabel i sådant fall.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Skrivet av CM_Fredrik:

Hej allihop! Wow, 20 sidor om NR200P - vem hade kunnat tro det? Vi är otroligt tacksamma för det varma välkomnandet. Nu när ni har hunnit känna och klämma på chassit är jag nyfiken på vad ni känner att vi skulle kunna göra ännu bättre. Och har ni någon favoritfunktion eller egenskap som ni känner gjorde det till en vinnare? Jag tar all feedback, ris som ros, och för det vidare direkt till teamet som utvecklat NR200/NR200P.

För de som fortfarande väntar kan jag meddela att vi har en skeppning på ingång som borde landa hos flera stora ÅF inom någon vecka.

Lättare att fixa custom fläktar i toppen, kanske fästen för 14cm fläktar också (verkar få plats?), och då ha skruvfästen I toppen istället för piggar och friktion

Bättre/stabilare fästen för 3.5" hårddisk, än de med friktion som nu används

Du får också ge en eloge till den som bestämde håldiameter och avstånd på sidoplåtarna så min NH-D14 precis fick plats!

La in bild
Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Lättare att fixa custom fläktar i toppen, kanske fästen för 14cm fläktar också (verkar få plats?), och då ha skruvfästen I toppen istället för piggar och friktion

Bättre/stabilare fästen för 3.5" hårddisk, än de med friktion som nu används

Du får också ge en eloge till den som bestämde håldiameter och avstånd på sidoplåtarna så min NH-D14 precis fick plats!

https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/200502?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjIwMDUwMiIsImZpbHRlcnMiOlsidD1sYXJnZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiIzODRmNjNlNzZjOGE3MWI2Y2Q3YTgwMzA4M2JiZWY5YiJ9

Hahahaha
Underbart foto!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Lättare att fixa custom fläktar i toppen, kanske fästen för 14cm fläktar också (verkar få plats?), och då ha skruvfästen I toppen istället för piggar och friktion

Bättre/stabilare fästen för 3.5" hårddisk, än de med friktion som nu används

Du får också ge en eloge till den som bestämde håldiameter och avstånd på sidoplåtarna så min NH-D14 precis fick plats!

https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/200502?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjIwMDUwMiIsImZpbHRlcnMiOlsidD1sYXJnZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiIzODRmNjNlNzZjOGE3MWI2Y2Q3YTgwMzA4M2JiZWY5YiJ9

Helt klart är toppen ett ställe som borde gå att förbättra (lättare att få fast fläktar/radiator)

Borde gå att tweaka så valmöjligheten ökar markant

Permalänk
Medlem

Instämmer med allt ovan, framförallt möjlighet att placera radiator i toppen av chassit. Några saker jag vill ta upp:

* USB-C på fronten.
* Bättre placeringsmöjligheter för strömkontakt - där den "går" idag så blir det trångt mellan moderkortsplåt och toppen av chassit.
* Några mm mer plats baktill, så som det är idag är det svårt att dra kablar bakom moderkortsplåten och få sidoplåten att inte hoppa av.
* Avtagbar magnetisk filter upptill, bättre val av material så inte toppen flexar som den gör idag.
* Introducera variant utan fönster även i norden.
* Byta ut dåliga strips i textil runt PSU buren till något bättre, dessa har redan gått sönder för mig efter ett försök att få till bra kabeldragning.

Förutom några småfel så tycker jag att det är ett grymt chassi i perfekt storlek, bra jobbat till alla inblandade på CM!

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Hej allihop! Wow, 20 sidor om NR200P - vem hade kunnat tro det? Vi är otroligt tacksamma för det varma välkomnandet. Nu när ni har hunnit känna och klämma på chassit är jag nyfiken på vad ni känner att vi skulle kunna göra ännu bättre. Och har ni någon favoritfunktion eller egenskap som ni känner gjorde det till en vinnare? Jag tar all feedback, ris som ros, och för det vidare direkt till teamet som utvecklat NR200/NR200P.

För de som fortfarande väntar kan jag meddela att vi har en skeppning på ingång som borde landa hos flera stora ÅF inom någon vecka.

Vad som skulle göra chassit bättre:

  • Mekanisk startknapp. Startknappen tycker jag känns tråkig, känns som och är förmodligen bara en SMD-tryckknapp. Mitt Fractal Design Define R3 har en mekanisk knapp som gör ett skönt distinkt klick när man trycker ner den.

  • Dedikerade 3.5mm hörlursingång och mikrofonutgång. Förstår att bärbara datorer har ett kombinerat uttag för båda, men på en stationär dator bör det vara dedikerade uttag. Finns inte det bör man åtminstone få med en adapter (3.5mm kombo till 3.5mm separat hörlurs- och mikrofonuttag).

  • Usb type c.

  • Stomme som inte är skev. Flera här har haft problem med att stommen är skev vilket gör att chassit inte står rakt på en plan yta (det "vobblar"), ni kanske är medvetna om det problemet redan?

Vad jag gillar med chassit och hopas att ni aldrig ändrar på:

  • Perfekt format. Höjd framför bredd. Höjden på ett chassi är inte ett problem, då det inte tar upp yta på skrivbordet. Ni har hittat en perfekt balans mellan höjd och bredd på chassit, vilket gör att det får plats på skrivbordet. Annars ser man många itx-chassin som är väldigt breda, eller kubiska, vilket gör att de är lika otympliga som ett fullstort chassi.

  • Runda ventilationshål! Så jäkla trevligt med något annat än honeycomb-mönster som ser alldeles för "gaming" ut. Runda hål bidrar till det avskalade intrycket och att det passar bra in i ett vardagsrum, och att ni når en mognare målgrupp.

  • Att i princip varenda sida går att lossa. Det gör att man får väldigt enkel åtkomst till insidan, och underlättar modifikationer.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Lättare att fixa custom fläktar i toppen, kanske fästen för 14cm fläktar också (verkar få plats?), och då ha skruvfästen I toppen istället för piggar och friktion

Bättre/stabilare fästen för 3.5" hårddisk, än de med friktion som nu används

Du får också ge en eloge till den som bestämde håldiameter och avstånd på sidoplåtarna så min NH-D14 precis fick plats!

https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/200502?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjIwMDUwMiIsImZpbHRlcnMiOlsidD1sYXJnZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiIzODRmNjNlNzZjOGE3MWI2Y2Q3YTgwMzA4M2JiZWY5YiJ9

Tack för feedbacken + bilden som jag skrattar gott åt varje gång jag ser den

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Lättare att fixa custom fläktar i toppen, kanske fästen för 14cm fläktar också (verkar få plats?), och då ha skruvfästen I toppen istället för piggar och friktion

Bättre/stabilare fästen för 3.5" hårddisk, än de med friktion som nu används

Du får också ge en eloge till den som bestämde håldiameter och avstånd på sidoplåtarna så min NH-D14 precis fick plats!

https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/200502?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjIwMDUwMiIsImZpbHRlcnMiOlsidD1sYXJnZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiIzODRmNjNlNzZjOGE3MWI2Y2Q3YTgwMzA4M2JiZWY5YiJ9

Vad är dina temps med NDH14 i detta system? vilken cpu och gpu? Så cool!

Permalänk
Skrivet av CM_Fredrik:

Hej allihop! Wow, 20 sidor om NR200P - vem hade kunnat tro det? Vi är otroligt tacksamma för det varma välkomnandet. Nu när ni har hunnit känna och klämma på chassit är jag nyfiken på vad ni känner att vi skulle kunna göra ännu bättre. Och har ni någon favoritfunktion eller egenskap som ni känner gjorde det till en vinnare? Jag tar all feedback, ris som ros, och för det vidare direkt till teamet som utvecklat NR200/NR200P.

För de som fortfarande väntar kan jag meddela att vi har en skeppning på ingång som borde landa hos flera stora ÅF inom någon vecka.

Väldigt nöjd med chassit men allt kan bättras.

- Ett par urgröpningar på moderkortsplåtsbaksidan så det inte blir så klämt när sidopanelen är på plats.
- Bättre HDD upphängning, om jag inte misstolkat installationen så är nuvarande metod direkt bristfällig.
- Älskar att man kan ta av alla täcksidor, speciellt att de flesta är verktygsfria. Hade dock gillat om man har möjlighet att kunna skruva fast sidorna om man ska flytta på chassit.
- USB Type C
- Skruvhål i botten/toppen för 140mm fläktar. De får plats! Har fäst mina med buntband. (Ej testat placera dem i toppen dock).

Ros:
- Plats för höga tornkylare! Vill säga att jag hade uppskattat ännu mer höjd men vill samtidigt inte ha bredare dimensioner än det är nu. Ganska perfekt med andra ord!
- Diskret och snygg utan att tumma på luftflöde, ett bra chassi helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

- Älskar att man kan ta av alla täcksidor, speciellt att de flesta är verktygsfria. Hade dock gillat om man har möjlighet att kunna skruva fast sidorna om man ska flytta på chassit.

Enligt manualen går det att skruva fast sidorna samt toppen, enligt de sista två bilderna, sidan 24 (eller 25).
https://coolermaster.egnyte.com/dl/5MG1m0d9Qv/
(Sitter inte vid min burk just nu, så kan inte bekräfta att det stämmer.)

Permalänk
Skrivet av keyser:

Enligt manualen går det att skruva fast sidorna samt toppen, enligt de sista två bilderna, sidan 24 (eller 25).
https://coolermaster.egnyte.com/dl/5MG1m0d9Qv/
(Sitter inte vid min burk just nu, så kan inte bekräfta att det stämmer.)

Kan bekräfta att det går, gjort det på mitt några gånger

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

Jag har förstått att det finns fler än mig som använder en Scythe fuma 2 i det här chassit. Är det också någon som noterar att fläktarna i toppen tar i cpu-kylaren? För mig resulterar det i att vibrationer uppstår.

Jag har två 25mm Scythe kaze fans som blåser ut luft uppåt monterade med medföljande pins och galler. Utan galler så trycks fläkten mot kylaren och kan därför inte snurra fritt.

Fler som upplevt detta?

Har inte lyckats googla fram fler med samma problem, dock en del som har vibrationer från de medföljande fläktarna (som jag inte använder).

Kan jag ha monterat kylaren fel? Går den ens att montera fel? Den är nu monterad med den tjockare kylardelen bakåt, 25mm fläkt i mitten, smalare kylardel samt smal fläkt framåt i chassit. Samtliga fläktar suger luft framifrån och blåser således ut bakåt. Jag utgår från att det är så de allra flesta monterat kylaren?

Har ett Gigabyte b550i aorus pro ax, 5900x och 3070 asus dual oc monterat.

Mina temps ligger rätt fint när jag kör cinebench, multicore maxar under 70 grader. Men tempsen stiger till mellan 70-85 när man t ex spelar warzone, vilket borde bero på att varmluft från gpu stiger och hamnar i cpu kylarens intake.

Jag funderar på att testa följande;

# Byta plats på den bakre chassifläkten i toppen och den smala cpufläkten. Borde lösa vibrationsproblemet.
# Två smala fläktar under gpu, för att försöka få ner gpu temps vid spel, villet skulle leda till kallare cpi.

Helst skulle jag få till en chassifläkt till som ser till att det är kall luft framför cpu-fläktarna, men ser inte någon naturlig lösning för det. Förslag?

Permalänk
Skrivet av carlbanan:

Helst skulle jag få till en chassifläkt till som ser till att det är kall luft framför cpu-fläktarna, men ser inte någon naturlig lösning för det. Förslag?

Sätta en fläkt på sidobracketen, och köra med den perforerade sidoplåten?

Jag har liknande bekymmer med fläkt ovanför CPU, Nexusfläkt (25mm tror jag) går precis in och kan inte snurra, det beror på vilket moderkort du har. Själv tänkte jag sätta dit en tunn fläkt, kanske till o med byta plats med kylarfläkten, fast det sabbar ju enhetligheten. Det finns tester på t.ex. youtube där de testar olika fläktkonfigurationer, se länk. Jag har lagt två fläktar i botten som trycker upp luft genom chassit, har en annan GPU idag men den har aldrig ens nått 70 grader.

https://youtu.be/HcZxU_wlhB0?t=779

Permalänk

Fått hem mitt NR200P i helgen. Väldigt trevligt chassi.
Dock har jag problem med min riser kabel, den fungerar helt enkelt inte, klämde igenom tyget när jag tryckte fast den på GPU:n kanske var det, eller så hade jag otur. Med tanke på bristen av chassin så känns det krångligt att byta! Tänkte att man kanske kan passa på att uppgradera till en pcie 4 riser när man ändå är igång!
Någon som vet en pcie 4 riser som passar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknowncow:

Fått hem mitt NR200P i helgen. Väldigt trevligt chassi.
Dock har jag problem med min riser kabel, den fungerar helt enkelt inte, klämde igenom tyget när jag tryckte fast den på GPU:n kanske var det, eller så hade jag otur. Med tanke på bristen av chassin så känns det krångligt att byta! Tänkte att man kanske kan passa på att uppgradera till en pcie 4 riser när man ändå är igång!
Någon som vet en pcie 4 riser som passar?

Vet inte om den passar men Louqe har ju en riser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

Sätta en fläkt på sidobracketen, och köra med den perforerade sidoplåten?

Jag har liknande bekymmer med fläkt ovanför CPU, Nexusfläkt (25mm tror jag) går precis in och kan inte snurra, det beror på vilket moderkort du har. Själv tänkte jag sätta dit en tunn fläkt, kanske till o med byta plats med kylarfläkten, fast det sabbar ju enhetligheten. Det finns tester på t.ex. youtube där de testar olika fläktkonfigurationer, se länk. Jag har lagt två fläktar i botten som trycker upp luft genom chassit, har en annan GPU idag men den har aldrig ens nått 70 grader.

https://youtu.be/HcZxU_wlhB0?t=779

https://www.bildtagg.se/file/thumb/54uoltxj43sstpcm8p4j1q

Jag gjorde som så att jag bytte plats på den tunna cpu-fläkten och en chassifläkt, så jag har nu två 25mm fläktar till fuma 2 och en 25mm + en tunn fläkt i chassits topp.

Kan du montera sidobracketen med fuma 2? Den tar ju heatpipesen för mig. Kan det skilja på moderkorten?

Permalänk
Skrivet av carlbanan:

Jag gjorde som så att jag bytte plats på den tunna cpu-fläkten och en chassifläkt, så jag har nu två 25mm fläktar till fuma 2 och en 25mm + en tunn fläkt i chassits topp.

Kan du montera sidobracketen med fuma 2? Den tar ju heatpipesen för mig. Kan det skilja på moderkorten?

Det känns som absolut bästa lösningen, kommer att göra så. Tänk på att fläktarna i CPU-kylare helst ska rotera åt motsatt håll.
Tänkte inte på att du har en Fuma, då går det definitivt inte.. Buntband löser biffen. @CM_Fredrik möjliggör vertikal montering av sidobracket till nästa revision? 😅

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Googolplex:

@CM_Fredrik möjliggör vertikal montering av sidobracket till nästa revision? 😅

Jag är blott en fluga på väggen, om än med anteckningsblock och möjlighet att maila utvecklingsteamet!

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem

Asus B550I
5900X
Kraken X63 med inkluderade fläktar (väntar på Arctic P14 PWM)
MSI 3070 Gaming X
Samsung 970 Plus 1TB
SF750
2x16GB Trident Z Neo 3600 MHz
A12x25 i toppen, A12x15 i botten

GPU idle:ar i 30 grader Celsius, CPU i ca 34 grader Celsius med custom fläktkurva via Asus-mjukvara, 700-1000 rpm, och pump runt 1000-1300 rpm via CAM. X63 kyler bra men pumpen är värdelös, över 60% låter den som en gammal mekanisk hårddisk. CPU går upp till ca 62-63 grader Celsius efter 20 minuter i Cinebench.

Jag är grymt nöjd med chassit och bygget överlag. Efter lite finjustering är den knäpptyst. Kan också nämna att jag slängde på två fläktgaller på radiatorfläktarna för det var omöjligt att dra slangarna på ett bra sätt.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Har fått mitt vita nu! Bara hunnit klämma lite på det än så länge.

Hade tänkt köra liggande kylare (Noctua L12S) tillsammans med en Noctua F12-fläkt och ytterligare en som blåser in luft från sidan. Får se hur det funkar, har bara en i5 8400 att kyla så den borde hålla sig sval.
Mitt 1080 är bara dual slot, så jag får nog in fullstora fläktar i botten. Ska laborera lite med det och se vilken fläktlösning jag är nöjd med.

Ska bli kul att bygga, blir nog betydligt mindre svordomar än med tidigare ITX-byggen!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

Tänk på att fläktarna i CPU-kylare helst ska rotera åt motsatt håll.

Menas att fläktarna till fuma 2 inte ska gå åt samma håll? Jag har både fläkten i mitten samt den främre som blåser luft mot chassits baksida, vilket när jag tänker på det innebär att mittfläkten får den luft som redan passerat den främre kylardelen.

Menar du att mittenfläkten ska blåsa luft bakåt, och den främre fläkten ska blåsa luft framåt i chassit?

Permalänk
Skrivet av carlbanan:

Menas att fläktarna till fuma 2 inte ska gå åt samma håll? Jag har både fläkten i mitten samt den främre som blåser luft mot chassits baksida, vilket när jag tänker på det innebär att mittfläkten får den luft som redan passerat den främre kylardelen.

Menar du att mittenfläkten ska blåsa luft bakåt, och den främre fläkten ska blåsa luft framåt i chassit?

De ska blåsa åt samma håll men fläktarna ska rotera med- och moturs respektive, se länk:
http://www.scythe-eu.com/no_cache/en/pressrelease/product/scy...

Permalänk
Medlem

Hurpass tyst kan man få till ett tänkt bygge kring ett 3060ti kort i denna? Tänker luftkylning,

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Hurpass tyst kan man få till ett tänkt bygge kring ett 3060ti kort i denna? Tänker luftkylning,

Jag placerade en u12s och en 5600x på en b550i med 3070 TUF OC i botten.
Frun är nöjd med prestanda och minimal nivå av oljud

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

@CM_Fredrik några nyheter rörande bracket för montering av ATX-nätagg? SF-agg är hårdavaluta just nu och jag har en trave ATX liggandes... :[

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

De ska blåsa åt samma håll men fläktarna ska rotera med- och moturs respektive, se länk:
http://www.scythe-eu.com/no_cache/en/pressrelease/product/scy...

Tack, då är jag med. Vet dock inte om det är möjligt med två identiska fläktar så som jag har nu (eller så har jag otur när jag tänker) 😊

Permalänk
Medlem

Kanske redan har nämnts, men inet har många i lager
https://www.inet.se/produkt/6904611/cooler-master-nr200p-vit

Permalänk
Medlem

Någon annan som har upplevt problem med att de medföljande fläktarna (monterade i toppen) ger vibrationer (och därmed oljud)?

Jag funderar på att köpa ett par Noctua A12x25 då andra verkar ha löst det på så sätt. Det kostar en del men man kanske får vad man betalar för? Annars tar jag gärna tips på andra alternativ som gör att man slipper vibrationerna.