Asus Geforce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC och Gigabyte RTX 3060 Ti Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jud1th:

Det var precis det som nvidias pr-avdelning vill att du ska tänka. De fick ut tillräckligt många kort för att detta skulle etablerad som sanning. Tror inte att 3080 kommer hamna där igen under hela cykeln. Sen får vi också se om alla som bokade när introduktionspris gällde kommer få sina kort. Har en känsla av att de inte är särskilt prioriterade. Amd tänkte likadant men misslyckades totalt med att få ut tillräckligt med kort samt att de stängde produkten för ”bokning” rätt snabbt.

Finns ju i stort sett aldrig AIB kort för MSRP så varför skulle det finnas den här gången?
Det finns några 3080 som ligger hyffast nära med ett påslag omkring 9%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Närmast jämförbara produkt är 3080...... 980 var top-tier kortet på den tiden. 980Ti släpptes året därefter. Hur du lyckades få 980 att bli närmast 3070 är definitivt en gåta.

6600 kr idag vs 9000 kr för 3080, det skulle jag definitivt kalla väldigt billigt. Du visar ju siffrorna själv; en 3080 "bör" kosta 6 600 kr om man följer 900-seriens prisupplägg.

Det är ingen gåta. Om du tittar på kortets faktiska uppbyggnad, det som faktiskt kostar något, så är 980 betydligt mer lik 3070 än 3080. Att jämföra 980 med 3080 är en äpple vs päron situation, rent tekniskt.

Eller tror du på fullaste allvar att siffran 80 på lådan har nån egentligen betydelse i sammanhanget "grafikkorts-kostnader"?

Däremot är det en gåta hur nån på en tekniksajt som swec inte kan förstå att om man ska jämföra två produkter så måste man göra det efter tekniskt jämförbara grunder. Att falla in på "men, men, kolla namnen" är bra taffligt.

Man kan säga det på ett annat sätt oxå: det som var high-end teknik då 980 släpptes är mid-end teknik idag. Finns inga skäl alls (tvärtom!) att den tekniken ska vara billigare idag än då.

Eller ett sätt till: Du hade alltså varit nöjd om nvidia hade skrivit 3080 på 3070 lådan istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elemental:

Jag förstår definitivt hur du tänker, men med detta resonemang så menar du att 5,5k för 5 år sedan ska ge samma prestanda som 5,5k idag? Teknikutvecklingen går ju framåt varje år, så samma summa pengar ska ju naturligtvis ge mer prestanda varje ny generation. Annars kan man ju argumentera för att en PS5 borde kosta 10k med tanke på att en PS4 kostade 4k för 7 år sedan, då PS5 ger så otroligt mycket högre prestanda än vad PS4 gjorde.

Denna samma summa pengar motsvarar ju dock inte samma köpkraft. Nu har jag ingen stenkoll på inflationen under dessa 5 år men den har inte på något sätt varit obefintlig och rimligen måste väl även den tas i beaktning?

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Förra generationens 80 kort i prestanda. Så de borde ligga på 3-4000kr. Det gjorde 1060 och 2060 som båda presterade som sina föregående "80" kort.

Är inte 3060's föregående 80-kort ett RTX 2080, som kostade 9 000 kr vid lansering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekrol:

Tror att han menar efter att produkten faktiskt har släppts.

Helt klart när det gäller DLSS 2.X och framåt.
DLSS 1.0 rör jag inte ens med gummihandskar Ser helt gräsligt ut i Metro Exodus. Men där får man rätt bra fps med ett 3080 och preset ultra med rtx high när man lirar i 1440p.

Skrivet av Donnerstal:

Haha, kanske ska vänta tills de släpps...

måste erkänna att jag missat det totalt. vanligtvis antar jag när recensionen vinns att kortet också finns att köpa. dem har ju gjord så vid alla andra släpp senaste tiden.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Det är ingen gåta. Om du tittar på kortets faktiska uppbyggnad, det som faktiskt kostar något, så är 980 betydligt mer lik 3070 än 3080. Att jämföra 980 med 3080 är en äpple vs päron situation, rent tekniskt.

Eller tror du på fullaste allvar att siffran 80 på lådan har nån egentligen betydelse i sammanhanget "grafikkorts-kostnader"?

Däremot är det en gåta hur nån på en tekniksajt som swec inte kan förstå att om man ska jämföra två produkter så måste man göra det efter tekniskt jämförbara grunder. Att falla in på "men, men, kolla namnen" är bra taffligt.

Man kan säga det på ett annat sätt oxå: det som var high-end teknik då 980 släpptes är mid-end teknik idag. Finns inga skäl alls (tvärtom!) att den tekniken ska vara billigare idag än då.

Eller ett sätt till: Du hade alltså varit nöjd om nvidia hade skrivit 3080 på 3070 lådan istället?

Det kvittar totalt hur de tekniskt sett är uppbyggda - Nvidia säljer dem som topp-kort eller mellankort. Att jämföra ett mellankort med toppkort - där har du äpplen och päron deluxe. Hur de väljer att tekniskt bygga upp dem är irrelevant och upp till dem - väljer ett företag att använda tekniskt avancerade produkter i sin midrange eller tekniskt undermåliga produkter i sitt premium är helt upp till dem - de är fortfarande midrange eller premium-produkter och kommer att bedömas efter det. Tro det eller ej, " men kolla namnen" är exakt det som är relevant för det är exakt där man bedömer en produkt; huruvida det anses vara en premium- eller budget produkt samt priset.

Det finns ett antal olika skäl varför det som är mid-end teknik idag ska vara billigare idag, än vad den var för 6 år sedan när det var high-end. Priset på en high-end produkt ska givetvis inte följa med år efter år så det som var priset för 6 år sedan för high-end är samma pris idag för mid-end med inflation inräknat. Att överhuvudtaget säga något sånt är förbluffande. Jag vet inte riktigt vad man svarar på något så otroligt konstigt påstående, och jag väljer att vandra bort från en diskussion med någon som tycker att priset ska vara densamma på 6 år gammal teknik.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Ja det är sjukt.... Nvidia sätter i vanlig ordning ett låtsas MSRP med sin founders som sen inte går o få eller i väääldigt begränsad upplaga.. förutom då reviewers som de hoppas ska dela guldmedaljer för pris/prestanda..... för egentliga priset blir 1000spänn+ pga partnertillverkarna skulle gå back annars. Nvidia har på två-tre år höjt priserna rakt av alla nivåer med över 50% och folk applåderar och köper. Oooo det är ju ändå 2080s prestanda ju! Ooo det är ju ändå dess o dess prestanda.... efter 2 år..... Jisses.
Vad folk glömmer är att exempelvis 60 korten ALLTID nått förra generationens 80kort i prestanda utan hiskeliga prishöjningar. Det har hört till saken att det är så. Nu tar Nvidia rejält betalt för det. Nästan så du får betala förra generationens pris för samma prestanda. Det är sjukt..o så berömmer man korten som kommer. Jag tycker det är REN SKIT och ren *ä*l*a blås från våra kära grafikkortstillverkare.. Men allt går o sälja med mördande reklam och lite anpassad lögn. Och folk som inte ids kolla upp vad som egentligen erbjuds...

MLID ang 3060ti.... https://youtu.be/Z9JH6_8gEaM

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekrol:

Nja, prispremium på 10% + 3% från ÅF ligger på 4800 ungefär.
Skulle inte betala dessa priser om jag redan satt på ett pascal eller turing kort.

Enligt Nvidia startar priserna på 4500kr.
Källa:
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series...

Räknade därmed lite snabbt med 4500x1,10=4950 och avrundade till 5000:-, men räknar man utifrån msrp i $, valutakonverterar och lägger på moms samt prispremium så är det precis som du säger kring 4800:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvonS:

Ja det är sjukt.... Nvidia sätter i vanlig ordning ett låtsas MSRP med sin founders som sen inte går o få eller i väääldigt begränsad upplaga.. förutom då reviewers som de hoppas ska dela guldmedaljer för pris/prestanda..... för egentliga priset blir 1000spänn+ pga partnertillverkarna skulle gå back annars. Nvidia har på två-tre år höjt priserna rakt av alla nivåer med över 50% och folk applåderar och köper. Oooo det är ju ändå 2080s prestanda ju! Ooo det är ju ändå dess o dess prestanda.... efter 2 år..... Jisses.
Vad folk glömmer är att exempelvis 60 korten ALLTID nått förra generationens 80kort i prestanda utan hiskeliga prishöjningar. Det har hört till saken att det är så. Nu tar Nvidia rejält betalt för det. Nästan så du får betala förra generationens pris för samma prestanda. Det är sjukt..o så berömmer man korten som kommer. Jag tycker det är REN SKIT och ren *ä*l*a blås från våra kära grafikkortstillverkare.. Men allt går o sälja med mördande reklam och lite anpassad lögn. Och folk som inte ids kolla upp vad som egentligen erbjuds...

MLID ang 3060ti.... https://youtu.be/Z9JH6_8gEaM

Förra generationens pris för samma prestanda? Ett 2080/2080S kostade väl runt 9 000 här i sverige?

Skrivet av meanh:

Enligt Nvidia startar priserna på 4500kr.
Källa:
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series...

Räknade därmed lite snabbt med 4500x1,10=4950 och avrundade till 5000:-, men räknar man utifrån msrp i $, valutakonverterar och lägger på moms samt prispremium så är det precis som du säger kring 4800:-.

Enda alternativet om man vill ha ett kort är nog att sitta lugnt i båten och vänta tills nästa år för att se om FE börjar säljas i Sverige igen. Personligen om jag var ute efter low/mid end kort skulle jag nog vänta tills nästa generation då RT antagligen flyter på lite bättre i det segmentet vid det laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrackN:

Är inte 3060's föregående 80-kort ett RTX 2080, som kostade 9 000 kr vid lansering?

Jo men 2080 samt 2080 Ti är ju inte kända för att vara bra prissatta vid lansering.
Någonstans runt 3 till 4000kr tycker jag skulle vara lagom för prestanda runt 2080 super idag. Vi får se var vanliga 3060 utan Ti hamnar i både pris och prestanda.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Noob I am:

Jag håller till stor del med dig. Men om man struntar i produktnamnet och kollar på prestanda tycker jag det levererar bra pris per krona. 2014 fick du ett kort för 5500kr, 2020 får du ett kort som är 1 och en halv gånger snabbare för ungefär samma summa pengar. Sitter själv på ett 980 och tycker 3060 ti är väldigt intressant.

Jo absolut, så är det. Jag tycker mest det är sjukt att PS5 DE kostar lika mycket som detta kort, ungefär likvärdig prestanda, men med PS5 så får du en fullständig konsol med all annan hårdvara inkluderad, och inte bara ett grafikkort. Där kan vi snacka valuta för pengarna!

Skrivet av DeadMeat1234:

Denna samma summa pengar motsvarar ju dock inte samma köpkraft. Nu har jag ingen stenkoll på inflationen under dessa 5 år men den har inte på något sätt varit obefintlig och rimligen måste väl även den tas i beaktning?

Enligt ekonomifakta.se så motsvarar 5000 kronor år 2014 5332 kronor år 2019, så ca 6-7%.

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ | Intel i5 2500K | Gigabyte P67A-UD3-B3 | Corsair 16GB Vengeance | Corsair TX 650W |
Samsung 850 Evo 512 GB | Samsung Spinpoint F3 1TB || LG IPS-236V | Philips 273EQH || Google Pixel 3 XL

Permalänk
Medlem

Det står ju kl 15.00? Vad är det du vill egentligen?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekrol:

Nu argumenterade jag ju inte mot DLSS utan argumenterade för DLSS.
Kan dock tycka att det finns en del användningsområden även när man har hög fps redan.
I black ops cold war ligger jag runt 120 fps med alla settings i toppen utan rtx på 1440p. Aktiverar jag DLSS quality mode ligger jag runt 160-190fps.

Förlåt det kom fram lite kass. Jag vet att du är för.

Jag knäppte av ett par bilder i Marvel för att visa skillnaden mot native. Det är lite lurigt i moderna spel då dom är rätt dynamiska i ljussättningen så det blir inte exakt samma bild. Men dom är nära.

https://ibb.co/98ZqM3M
https://ibb.co/GMNBGry

Bilden med högre framerate är DLSS quality. Dom är väldigt lika i kvalité men kollar man finns ett par ställen där DLSS är bättre än TAA. T.ex ventilationshålen på skåpet bakom Bruce. Om man verkligen zoomar in och kikar så är nog hela DLSS bilden lite skarpare. Det finns även ett par ställen där TAA har överhand, hittat lite banding på dom gula plaströrren t.ex under DLSS. Jag spelar detta på DLSS balanced, då tycker jag det matchar TAA rätt väl men med en jäkla massa mer FPS.

Kan dock säga att inga av dessa skillnader i bildkvalité spelar någon som helst roll för mig, däremot 85+ istället för 60FPS är viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Nu har AMD en chans att göra RTX 3060 Ti till ett skämt med RX 6700 med en betydligt bättre pris/prestanda ratio. Men det är väl bara ett önsketänkande.

Så länge det inte finns kort att sälja spelar varken pris eller prestanda ngn roll.

Fattar inte intresset i att testa och publicera ngt runt dessa produkter förrän tillverkarna kan leverera. Löjligt att sitta i knäet på dem och göra reklam för en produkt som inte finns tillgänglig. Bättre alla teg ihjäl dem fram tills dess. Visa att köparna inte accepterar deras BS.

Finns ju liksom ingen anledning att börja hetsa upp sig på produkter som vi inte ens vet när/om de kommer ut på marknaden, med saftigt saltade priser jämfört med de som nämndes vid "release", som de lika bra kunde skött med en liten Youtube snutt då hela skiten i nuläget är totalt ointressant för konsumenterna fram tills det finns färdiga produkter att köpa.

AMD har gjort sig själv till ett skämt med alla sina stolpskott.
Stor matchboll mot Nvidia, chans att plocka mkt marknadsandelar och vingklippa dem för lång tid framåt.
Det lyser desperation kring Nvidia, nu slänger de ut nya modeller på alla håll utan ngn tanke bakom vad de ska täcka för marknad. Djäkla mkt reklam och skryt om ngt som de inte kan leverera...

Permalänk
Medlem

Vilka ska köpa ett kort om 48 min? Jag ska försöka norpa ett under 5000 kr (om jag lyckas). Säljer det på marknaden sen när mitt 3080 kommer (Q1 -2021)😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekrol:

Jo, men nu skrev han ju att man betalar samma pengar för samma prestanda. Vilket inte är sant då 2080S kostade betydligt mer vid sin lansering.

Ska du säga samma sak nästa launch? Att ett 3060ti är värt 2500 i dagens läge och att 4050 därför inte får kosta 3000?

Läs igen båda mina inlägg igen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Läs igen båda mina inlägg igen.

Citerade fel, så jag tar bort inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orespray:

Fattar inte intresset i att testa och publicera ngt runt dessa produkter förrän tillverkarna kan leverera. Löjligt att sitta i knäet på dem och göra reklam för en produkt som inte finns tillgänglig. Bättre alla teg ihjäl dem fram tills dess. Visa att köparna inte accepterar deras BS.

Visst är det frustrerande att kort är svåra eller omöjliga att få tag på. Det är dock ändå intressant att läsa recensioner på nya teknik som kommer ut. Plus att en recension ligger kvar på internet i flera år. Vilket kan hjälpa konsumenter väldigt mycket. Tex brukar jag söka efter sweclockers recensioner när jag shoppar begagnade kort för att läsa på lite extra.

Permalänk
Medlem

Hm. Ovanligt snål power slider på ASUS-kortet så inget för mig. Någon som vet vad Strix OC har? Bör väl vara 120-130% eller något sådant? 108% känns inte alls kul. Knappt något utrymme alls att leka med ju.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

God tillgång här i Norge, men billigaste kortet landar runt 5300:-
Edit: gick några 100 kort fort 😬

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hm. Ovanligt snål power slider på ASUS-kortet så inget för mig. Någon som vet vad Strix OC har? Bör väl vara 120-130% eller något sådant? 108% känns inte alls kul. Knappt något utrymme alls att leka med ju.

Procenten spelar ju mindre roll. Vad den procenten representerar spelar roll. Typ som att FTW3 Ultra har en power slider som går till 105% vilket ändå är mer än de flesta kort som har en högre procent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekrol:

Procenten spelar ju mindre roll. Vad den procenten representerar spelar roll. Typ som att FTW3 Ultra har en power slider som går till 105% vilket ändå är mer än de flesta kort som har en högre procent.

Sant, men i det här fallet verkar ju kortet inte ha särskilt hög strömbudget som default och då känns 108% snålt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Den gossen står ju till halsen i AMD-papper, be han sälja dom och köpa Nvidia så får vi se hur det låter. AMD influensers hittar alltid nya vinklar till varför Nvidias grejer är skit, det är inget nytt. Börjar bli redig tröttsamt med dessa omdöpningar dom hållit på med sen Turing kom dock. "Detta är inget 60-kort, det är ett 50-kort men kostar som ett 70-kort, sälj ditt 2080ti för 300$, mer är det inte värt". Större stolle får man leta efter i hårdvaruvärlden.

Jag fattar överhuvudtaget inte hur någon kan bry sig så jävla mycket vad någon annan spenderar sina pengar på, ja förutom att han måste sitta på en hel hög AMD-papper.

Permalänk
Medlem

Min absoluta smärtgräns för den här typen av prestanda ligger på 3500:- Jag fortsätter däremed avstå från köp. Faktum är att det senaste grafikkort jag äger är från 2013. Sen dess har det inte hänt något som fått mig att vilja uppgradera. Att folk fortfarande betalar uppåt 2000:- för begagnade GTX 1070 säger en del om hur sjuk grafikkortsmarknaden är. Ett tag gick RX 5700 att köpa för omkring 3000:- Men därefter har priserna bara stigit.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Lego Master

MEN GE MIG BARA MITT JÄVLA 3080 NÅN GÅNG!

Goddamn vad dom ska vattna ur yield-poolen med nya modeller. Fyll ursprunglig efterfrågan först, för helsicke.
Alltså detta är säkert bra kort och så, Inet verkar tillochmed ha en drös kvar på lager, även efter en timme sen lansering.
MEN JAG VILL INTE HA ETT 3060 Ti!

</rant>

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

3060ti för för 7k? Någon som nappar.. helt sjukt.

Som tidigare har skrivits 3070 för strax över 6 ser ju väldigt bra ut helt plötsligt.. fick inget 6800 så bokade upp mig på ett 3070 förra veckan hos Webhallen, gick ett par minuter och så fick jag mail om att hämta. Till min förvåning så var det på plats även fast webben sa "30+ på väg". Vet ej om det var fel på saldot eller någon inte hade hämtat ett gammalt som låg på hyllan. Det var förövrigt det billigare OC kortet från Asus.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Min absoluta smärtgräns för den här typen av prestanda ligger på 3500:- Jag fortsätter däremed avstå från köp. Faktum är att det senaste grafikkort jag äger är från 2013. Sen dess har det inte hänt något som fått mig att vilja uppgradera. Att folk fortfarande betalar uppåt 2000:- för begagnade GTX 1070 säger en del om hur sjuk grafikkortsmarknaden är. Ett tag gick RX 5700 att köpa för omkring 3000:- Men därefter har priserna bara stigit.

Försöker bara förstå din logik i att "inte hänt något som fått mig att vilja uppgradera"
Vad väntar du på? hänt en del sen 2013.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

MEN GE MIG BARA MITT JÄVLA 3080 NÅN GÅNG!

Goddamn vad dom ska vattna ur yield-poolen med nya modeller. Fyll ursprunglig efterfrågan först, för helsicke.
Alltså detta är säkert bra kort och så, Inet verkar tillochmed ha en drös kvar på lager, även efter en timme sen lansering.
MEN JAG VILL INTE HA ETT 3060 Ti!

</rant>

Haha inte direkt så det funkar i produktionsledet väl?
Men förstår din frustration. Kan ju vara att ASUS samt den andra tillverkaren som fick intropris hellre slänger ut dyrare modeller på marknaden och låter er som beställt instegsmodeller vänta.

EVGA kort är relativt lätta att få tag på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Försöker bara förstå din logik i att "inte hänt något som fått mig att vilja uppgradera"
Vad väntar du på? hänt en del sen 2013.

Han väntar på att det ska bli lika billigt som 2013. Vilket det aldrig kommer bli, således kommer han/hon/hen/den aldrig vilja uppgradera.

Permalänk

Ingen tillgång på nya kort och höga priser gör ju att det är lätt att hålla sig från en spontanuppgradering från 1070Ti.
Får hoppas prestandan räcker tills nästa generation kommer ut, och uppgradera då istället

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz