Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

[Cashback på AC86U]
Hm, med tanke på hur sega Elgiganten verkar vara på att leverera hänger det väl på håret för min del. Med tanke på att de även dagen efter mitt köp hade 100+ på lager så vore det ju tusan om inte min stackars routers reservation borde kunna uppfyllas.

Överlag blir man lite blasé på det här med rea. Och jag tycker det är svårt att hitta något man är intresserad av. Amazon hade typ 1619 sidor med diverse deals. Antagligen vill de att man aldrig ska hitta den där bra dealen man egentligen letade efter, och istället spontanköpa 4 andra saker som egentligen inte behövdes eller var prisvärda...

Jag beställde min den 21 och har fått den och har registrerat den hos Asus. Du borde hinna få den. Jag tog heller ingen "express" frakt. Ångrade mig då att jag inte tog den "snabbare" frakten. Men den kom väl på tre-fyra dagar.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carrrl:

Angående Elgiganten och de nedsatta priserna som de lockade med innan kl. 22:00 igår och som sedan inte materialiserades: jag har nu pratat med Elgiganten och fått höra att felet berodde på tajming för vissa erbjudanden, d.v.s. att de tidigare annonserade priserna kommer (antingen på måndag eller onsdag, trodde han), men att de inte skulle gå "live" igår kl. 22:00, som man hade skrivit på sidan.

Jag vet inte exakt vilka produkter detta gäller (det var några stycken), men åtminstone skulle det gälla dörrlåset från Glue, som nu ligger på 1990:- men som kommer att sänkas till 1490:- någon gång under nästa vecka alltså: https://www.elgiganten.se/product/smart-hem/smart-sakerhet-ov...

Jag vet inte om detta hände för fler produkter man gjorde reklam för innan Black Week startade, men åtminstone för ovanstående lås så ångrade sig Elgiganten och valde att aldrig släppa produkten för det utannonserade priset. Jag pratade precis med dem och de konfirmerade att priset 1490 kr är borttaget ur systemet och användes aldrig. Tyvärr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MaDMaXz:

Finns det någon wide skärm för daglig kontorsarbete ute för en bra peng? Tänker på 34".

Ultrawide alltså? Ingen rea men billigaste med acceptabla specifikationer är nog fortfarande: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5453192

Men jag är lite ouppdaterad på vad som hänt på denna del av marknaden senaste tiden.

Permalänk
Medlem

Hade hoppat på bra pris på en 1440P skärm och samsung note S20. aja det är inte hela värdet bara att fortsätta att sitta lugnt i båten.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Produkt: nVidia Shield TV Pro 16GB 2019
Länk: https://www.amazon.de/gp/aw/d/B07Z6RD4M9/
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5215304
Pris: 2114kr

199€ från Tysken. Finns även på Amazon.se för 2179kr https://www.amazon.se/nVidia-945-12897-2505-101-Streaming-Med...

Rekommederas, jag har den själv. Klarar Dolby Vision och Atmos via Plex och Netflix.

Finns på amazon.se också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonasekm:

Finns på amazon.se också!

Vänligen läs inlägget igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Jag beställde min den 21 och har fått den och har registrerat den hos Asus. Du borde hinna få den. Jag tog heller ingen "express" frakt. Ångrade mig då att jag inte tog den "snabbare" frakten. Men den kom väl på tre-fyra dagar.

Jag la en beställning men en bekant hörde av sig och hade vägarna förbi så han plockade upp en. Litade inte på att få en innan den 4de. Nu ser det ut som om jag får lämna tillbaka en.

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Prova att återställa lösenordet, har läst om folk som lyckats komma in den vägen även om de inte fått något mail från Benify.

Detta fungerade, tack 😊

Nu hittade jag dessutom till erbjudandet för 7990kr, men då köper jag alltså direkt från Samsung med allt det innebär i form av undermålig support & service, om man får tro på omdömena på Prisjakt?

Permalänk

Jag tycker det har blivit så rörigt att söka, jag chansar och kollar om det är någon som vet av någon saftig rea på en minst 27" skärm som har power delivery via USB-C?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av db1:

Ingen som sett AirPods till ett bra pris någonstans?

Bästa jag kunde hitta var att köpa airpods via Netonnet presentkorten.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av CeJij:

Produkt: Samsung 970 EVO Plus 2 TB
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B07MLJD32L
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5035394
Pris: 2727kr

Fick bli ett okynnesköp nu när priset gick ned lite till, tack.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vet att det togs upp innan men såg inte om det fick något svar:
Fungerar det hos telia att beställa iPhone 12 mini och sedan ångra köp av abonnemang enl. distansrätt?

https://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/apple-...

Försökte läsa telias villkor men blev inte klokare, stod inget om det. Vet att det har funkat (funkar?) hos tele2 tidigare men osäker på telia. Abbonnemanget är ju med bindningstid men funderar på om man kan ångra endast abonnemang trots detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GodZilly:

Ja, det har fungerat tidigare i alla fall. Maxgränsen var 3 år, längre kan man inte ha förbetalt.

Jag gjorde om 24 månader i somras och det fungerade.

Tack.
Jag förlängde mitt Live Gold nu, och när jag går in för att omvandla till Ultimate står det "Du debiteras 10 kr inkl moms första månad och 135 kr inkl moms per månad därefter", känner du igen om det var så när du fixade det?
Tilläggas ska att innan jag kom dit så dök det upp en ruta om att kvarvarande tid skulle omvandlas, upp till 36 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Detta fungerade, tack 😊

Nu hittade jag dessutom till erbjudandet för 7990kr, men då köper jag alltså direkt från Samsung med allt det innebär i form av undermålig support & service, om man får tro på omdömena på Prisjakt?

Väntat 6 månader på respons 🤷‍♂️
Enligt elgiganten skall dom kontaktas direkt pga TVn är för stor för dem 🤷‍♂️ bara en 65"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dryad:

Fick du också betala in 10kr till bankgiro å skicka med skärmdump? 😴

Japp, betalade genom Swedbank, tog screenshot direkt efter betalningen och fyllde i namn samt email.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

När man läser om Asus Xt8 så har folk problem med byten till 5ghz-nätet. Alla mina Asus Routrar sedan 5 år tillbaka har haft just det problemet. Att efter ett tag krävs en omstart av enheten för att 5ghz ska fungera igen...

Och M5 tog slut på Elgiganten så nu blir det att vänta istället

Jag hoppas på Cybermonday för här verkar det det tyvärr inte bli så mycket.

Permalänk
Medlem

vad är det här Benify som alla pratar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Fick bli ett okynnesköp nu när priset gick ned lite till, tack.

Haha, ja jag kunde inte låta bli själv heller

Permalänk
Medlem

Finns bra pris på någon dolby atmos förstärkare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Haha, vilken flopp med black week. Tror inte ens Webhallen släppte nya grejer idag?

Jag hade en varukorg för att köpa en ny dator men inväntade fredagen i hopp om att saker och ting kanske skulle kunna bli billigare. Istället höjdes flera saker och det blev över 1000 kr dyrare.

Jag tänkte köpa ett iFixit-kit från Webhallen. Köpte de där omtalade presentkorten igår kväll, men eftersom det blev lite sent tänkte jag göra beställningen idag. Över natten har Webhallen tagit bort erbjudandet på iFixit. Haha, va fan!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Vilket i slutändan blir €268.33 med svensk moms!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Meh.. Har haft en varukorg på webhallen öppen i veckan som jag laborerat lite med. Det som fanns konstant i korgen var moderkortet "Gigabyte X570 AORUS ULTRA" men jag ville avvakta med beställning för att se om det skulle dyka upp något ännu vassare erbjudande idag.

Dock är erbjudandet borta idag på självaste Black Friday. Känns märkligt att butiker tar bort erbjudanden just idag av alla dagar. Nåja, kanske hittar något annat eller avvaktar till Cyber Monday.

Om ingen här har något tips jag missat på ett X570 med 3st m2-platser och Wifi6/blåtand inbyggt.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Jag tänkte köpa ett iFixit-kit från Webhallen. Köpte de där omtalade presentkorten igår kväll, men eftersom det blev lite sent tänkte jag göra beställningen idag. Över natten har Webhallen tagit bort erbjudandet på iFixit. Haha, va fan!

Proshop har väldigt bra priser också, köpte själv ett ifixit-kit därifrån någon månad sedan när de hade erbjudande på dem.

Om inte annat lär det bli extrapriser på dem igen till Cyber Monday

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poza:

Finns bra pris på någon dolby atmos förstärkare?

kan rekommendera Sony STR-DN1080 för 3790:-

Sony 7.2 surround receiver STR-DN1080

Permalänk
Medlem

Black Week har vart så länge - vart finner man RIKTIGA black friday erbjudanden eller har alla börjat ha black weeks så ingen skillnad under hela veckan?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trippy:

Proshop har väldigt bra priser också, köpte själv ett ifixit-kit därifrån någon månad sedan när de hade erbjudande på dem.

Om inte annat lär det bli extrapriser på dem igen till Cyber Monday

Jag såg det, men behöver inget annat så då blir det även frakt. Avvaktar och ser om det kommer tillbaka på måndag.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av joher099:

För er med Xbox rekommenderas istället Xbox Live Gold 12 månader för 499 kr hos Elgiganten (Digital kod för nedladdning). Knappa in koden hos Microsoft. Acceptera automatisk förlängning så får ni en månad extra. Sedan uppgraderar ni abonnemanget till Xbox Game Pass Ultimate för 10 kr (eller 135 kr om man som jag nyligen haft XGPU). Då har ni Xbox Game Pass Ultimate i 14 månader för 499 + 10 kr = 509 kr (36 kr/månaden). XGP Ultimate är även för PC/Windows och inkluderar numera EA Access också.

Jag gjorde själv detta idag då min gamla påtankning enligt samma upplägg gick ut för ett par veckor sedan.

Upp till 36 månader kan konverteras.

@joher099: Tack för tipset! Fungerar detta även om man redan har existerande XGPU som fortfarande är aktivt/giltigt (jag har några månader kvar på mitt)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne79:

kan rekommendera Sony STR-DN1080 för 3790:-

Sony 7.2 surround receiver STR-DN1080

Tackar, satt precis och såg en recension av den på youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Detta fungerade, tack 😊

Nu hittade jag dessutom till erbjudandet för 7990kr, men då köper jag alltså direkt från Samsung med allt det innebär i form av undermålig support & service, om man får tro på omdömena på Prisjakt?

Tja, vid garantiärendena så hamnar du på samma ställe som alla andra som köper från andra ÅF. Däremot tycks Samsungs kundtjänst för deras egen försäljning ha gått ner i kvalitet rejält. Troligtvis pga. för snål personaldimensionering.

Jag har köpt direkt från Samsung utan problem.

Permalänk

Meshnätverk

Någon som rekommenderar ett meshnätverk? Missade elgigantens deal på deco M5 och behöver en ersättare.