3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

Som ryktena sa, FE kylaren är för dyr för att säljas till MSRP, Nvidia går back på varje kort. Inte förvånad om de försvinner helt

Feeet chans. Då hade de inte ens restockat den ens en gång.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Kylaren måste kosta väl över 4000 för att de ska gå att hävda att de säljer med förlust är min tippning.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

La en order på ett EVGA 3090 XC3 någon minut efter lansering och idag skickade Inet kortet!
Trodde jag skulle få vänta till december på att få det, men nu verkar det som att det blir Zen 3 jag får vänta på istället

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Det är snålt med 3090 TUF OC, kämpa!

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Nej då hade den redan var packad. Systemen hängde nog inte riktigt med bara. Inget sms om packad = vi var lite sena.

De kanske får in fler på måndag. Kan ju vara därför. Håller tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kylaren måste kosta väl över 4000 för att de ska gå att hävda att de säljer med förlust är min tippning.

R&D kanske är inräknat, inte bara material och tillverkningskostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

R&D kanske är inräknat, inte bara material och tillverkningskostnaden.

Det fina med R&D är annars att när det är betalt så är det betalt, och man tjänar sen på att tillverka i större kvantiteter.

Detta är ändå en kylfläns och ett V-format PCB vi pratar om. Jag betvivlar starkt att R&Dn var extrem.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Det fina med R&D är annars att när det är betalt så är det betalt, och man tjänar sen på att tillverka i större kvantiteter.

Detta är ändå en kylfläns och ett V-format PCB vi pratar om. Jag betvivlar starkt att R&Dn var extrem.

Håller med dig, men bara nvidia vet vad deras R&D kostar

Permalänk
Skrivet av Ejziponken:

MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB
Webhallen:
Nästa bekräftade leverans: 14-15e okt

Verkar också som att Webhallen har skickat ut (eller fått avbeställningar) på runt 20 kort då siffran ändrats från 352 kundbokningar till 332.

Hoppas man får något då.. Har dock plats 101-200.

Fick igenom min beställning 15:11, på samma kort, så ligger på 0-100 och inte fått mitt än heller :/ jag räknar inte med och får det 14-15 okt..

Visa signatur

Moderkort.Asus z390-i || CPU. Intel Core i7 9700K "OC 5,0 Ghz" || Minne:32gb 3200Mhz. ||Nätagg: Phanteks Revolt Pro 1000W || OS w10pro || GPU: Nvidia RTX 3080 MSI GAMING X TRIO Monitor:Asus ROG Swift PG348Q #3440x1440@100htz

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Det fina med R&D är annars att när det är betalt så är det betalt, och man tjänar sen på att tillverka i större kvantiteter.

Detta är ändå en kylfläns och ett V-format PCB vi pratar om. Jag betvivlar starkt att R&Dn var extrem.

Snillen spekulerar...
Kan vi hålla oss till trådens ämne?

Permalänk
Skrivet av Pyrox:

De kanske får in fler på måndag. Kan ju vara därför. Håller tummarna!

i min bekräftelse står det förväntad leveransdag måndag, samtidigt som i lager 2021..

en som beställt vid release fick alltså sitt skickat i fredags men varför skulle inet skriva leverans på måndag annars ? har de inga fler kort skulle det stå som på alla andra kort kan man tycka dvs i lager 30 nov/4 jan och hade de haft fler kort än de som skulle skickas ut till förbokningarna skulle de lyst grön och i lager.

Nu står de som gul och i lager 4e jan 2021 så vi kan ju hoppas de skickar på måndag, helt osannolikt e de inte

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av westrandy:

i min bekräftelse står det förväntad leveransdag måndag, samtidigt som i lager 2021..

en som beställt vid release fick alltså sitt skickat i fredags men varför skulle inet skriva leverans på måndag annars ? har de inga fler kort skulle det stå som på alla andra kort kan man tycka dvs i lager 30 nov/4 jan och hade de haft fler kort än de som skulle skickas ut till förbokningarna skulle de lyst grön och i lager.

Nu står de som gul och i lager 4e jan 2021 så vi kan ju hoppas de skickar på måndag, helt osannolikt e de inte

Sannolikt är det som hos andra återförsäljare att man delger ett ”sent” lagerankomstdatum i den allmänna kommunikationen för att gardera sig mot klagomål (med datum typ när man förväntar sig ha ett positivt lagersaldo efter alla förbokningar). Den information du får personligen, däremot, är antagligen den som gäller för dig, med hänsyn till din plats i bokningskön. Jag hade fokuserat på det senare, med risk för viss framskjutning.

Permalänk
Medlem

Mitt 3080FE kommer på måndag, ligger just nu på distributions center i Malmö, så jävla trist att det är stängt på lördagar 😩🔫

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

Mitt 3080FE kommer på måndag, ligger just nu på distributions center i Malmö, så jävla trist att det är stängt på lördagar 😩🔫

När beställde du?

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk

EVGA 3080 FTW Ultra beställde från inet ~15:40 2020-09-17, kommer imorgonkväll via budbee.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahn:

Mitt är då borta från mina sidor på elgiganten. Verkar ha fungerat

Tog 3 dagar, men nu är den borta och kvittot mottaget på mail. Så det är nog bara så att processen tar tid.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Tog 3 dagar, men nu är den borta och kvittot mottaget på mail. Så det är nog bara så att processen tar tid.

3 avbeställningar sen försvann mitt äntligen

Permalänk
Medlem

Haha typiskt att igår på förmiddagen så fick jag notifikation om att Inet håll på att packa min order på 3080 GAMING OC även fast det står att mitt förväntade leveranstid är 30 November.
Vad nöjd man var hela dagen fram tills kvällen när SweClockers postade upp nyheten kring dålig kvalité på PCIE-molex kontakterna....
FUCK.
2020 fortsätter att leverera.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Fick mitt 3090 evga ftw3 idag.

Det klockar ju sjukt bra ! +100 core +250 mem med power slide på 107%. Max effekt det kommit upp i är 449W. Vidare ligger det stadigt på 70 grader och håller 2050-2100 mhz i spel boostad. 1840mhz som lägsta nivå vid desktop jobb.
Det går säkert att pressa ur lite till då jag bara satte dessa värden och började spela/benchmarka.

Dyrt men riktigt nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Haha typiskt att igår på förmiddagen så fick jag notifikation om att Inet håll på att packa min order på 3080 GAMING OC även fast det står att mitt förväntade leveranstid är 30 November.
Vad nöjd man var hela dagen fram tills kvällen när SweClockers postade upp nyheten kring dålig kvalité på PCIE-molex kontakterna....
FUCK.
2020 fortsätter att leverera.

Jag hoppas att du inte får problem. Många som har fått hem GB kort har ju inte haft problem så det är ju inte säkert att du får det. Lycka till!

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Jag hoppas att du inte får problem. Många som har fått hem GB kort har ju inte haft problem så det är ju inte säkert att du får det. Lycka till!

Grabbens eagle 3080 fungerade perfekt från release och det har inga kontaktproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Fick mitt 3090 evga ftw3 idag.

Det klockar ju sjukt bra ! +100 core +250 mem med power slide på 107%. Max effekt det kommit upp i är 449W. Vidare ligger det stadigt på 70 grader och håller 2050-2100 mhz i spel boostad. 1840mhz som lägsta nivå vid desktop jobb.
Det går säkert att pressa ur lite till då jag bara satte dessa värden och började spela/benchmarka.

Dyrt men riktigt nöjd!

För 5k mer än de flesta andra kort så hoppas jag verkligen det presterar :p. Men 100-200mhz över andra kort är ju klart en del prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Jag hoppas att du inte får problem. Många som har fått hem GB kort har ju inte haft problem så det är ju inte säkert att du får det. Lycka till!

Man kan ju hoppas. Känns som dessa kort som skickas nu är fortfarande för gamla för att ha en förändring på designen.
Sen är jag OK med att skicka iväg till Gigabyte för byte av kontakt om det är "relativt" smidigt och okrångligt.
Men vi får se. Hade ju gärna stoppat mina andra beställningar så någon annan kan komma närmre sitt kort men kommer inte göra det ännu haha

Skrivet av Daniel75:

Grabbens eagle 3080 fungerade perfekt från release och det har inga kontaktproblem.

OK låter ju lovande
Sätter man bara in kortet 1 gång och kommer låta de sitta så tror jag inte man kommer märka av det. Det enda jag kommer göra framöver dock är att byta chassi, sedan moderkort så inom min framtid kommer jag nog märka av det om det skulle existera. Och då innefattar det ju inom garanti-tiden oavsett

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Skrivet av Daniel75:

Grabbens eagle 3080 fungerade perfekt från release och det har inga kontaktproblem.

Mitt Gaming OC funkar perfekt, inga som helst problem med några kontakter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerX73:

Mitt Gaming OC funkar perfekt, inga som helst problem med några kontakter.

Mitt Vision OC har inga problem heller, kanske bara var några få kort som hann skeppas innan de åtgärdade problemet.

Visa signatur

4080S | Playstation 5 | Xbox Series X | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Haha typiskt att igår på förmiddagen så fick jag notifikation om att Inet håll på att packa min order på 3080 GAMING OC även fast det står att mitt förväntade leveranstid är 30 November.
Vad nöjd man var hela dagen fram tills kvällen när SweClockers postade upp nyheten kring dålig kvalité på PCIE-molex kontakterna....
FUCK.
2020 fortsätter att leverera.

Som de andra säger, inga problem med mitt 3080 Gaming OC heller. Har testat att ta ur PCI-E-kablarna 4-5 gånger och det går hur bra som helst att koppla i igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

Mitt 3080FE kommer på måndag, ligger just nu på distributions center i Malmö, så jävla trist att det är stängt på lördagar 😩🔫

Skrivet av mastrovious:

När beställde du?

Det vill jag också veta om det går för sig.
Har försökt hålla koll om det kommer in nya men ännu inte sett någon köpknapp...

Permalänk
Medlem

Lite OT men Ni som fått era kort och som klockar vore intressant att veta vad ger det er för faktisk ökning i FPS?
Enligt vad som skrivs så kan 300mhz hit och dit låta bra men i realiteten ger det bara en ökning på typ 5fps imo.

Visa signatur

CM NR200P MAX • CM 280 AIO • Corsair SF750 • Asus B550-I Strix • Samsung 980 Pro • Crucial Ballistix MAX 4000 • LG OLED48CX • Ryzen 5950X • Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Feeet chans. Då hade de inte ens restockat den ens en gång.

Tror inte heller den är mer värd. Luktar bullshit.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Det vill jag också veta om det går för sig.
Har försökt hålla koll om det kommer in nya men ännu inte sett någon köpknapp...

Du kan pausa f5:andet för stunden! Vi vet inte när, var, eller hur de kommer säljas framöver.

Senaste gången de såldes på nvidia sv-se var 1:a oktober

Bästa metoden innan de senaste nyheterna har varit att låta någon tjänst tracka köp-API't för när de väl kom till salu så gällde det att vara på bollen. Vi får se om det öht kommer säljas några fler via nvidias hemsida dock!

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980