Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Skrivet av Toss3:

Känner en som har tillgång till deras Google Analytics och där kan man få en uppfattning om hur man ligger till baserat på ordernummer.

Visa signatur

bajs

Permalänk
Medlem

Nån som har fått några av Kompletts TUF kort ?
https://www.facebook.com/Komplettse/posts/10163993056935244

eller om någon få status ändring idag
dela gärna med er då

förhoppningsvis så händer det en del idag i deras TUF kö
dock så säljer väll dom till hela norden

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrB123:

Nån som har fått några av Kompletts TUF kort ?
https://www.facebook.com/Komplettse/posts/10163993056935244

eller om någon få status ändring idag
dela gärna med er då

förhoppningsvis så händer det en del idag i deras TUF kö
dock så säljer väll dom till hela norden

Tycker det är väldigt konstigt att inte fler fått kort från Komplett då de fått in överlägset flest kort: 50+ på releasedagen och nu runt 70 kort.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrB123:

Nån som har fått några av Kompletts TUF kort ?
https://www.facebook.com/Komplettse/posts/10163993056935244

eller om någon få status ändring idag
dela gärna med er då

förhoppningsvis så händer det en del idag i deras TUF kö
dock så säljer väll dom till hela norden

Hoppas på lite uppdateringar om Zotac också, 26 september i nästan en vecka, nu är det 24e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Tycker det är väldigt konstigt att inte fler fått kort från Komplett då de fått in överlägset flest kort: 50+ på releasedagen och nu runt 70 kort.

De flyttade ju från 7:e oktober till 17:e oktober på min order igår så verkar som de trodde de skulle få fler än 70 i den här batchen antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimmuxx:

De flyttade ju från 7:e oktober till 17:e oktober på min order igår så verkar som de trodde de skulle få fler än 70 i den här batchen antar jag.

Jag har bara extremt svårt att tro att över 120 pers skulle ha beställt kortet innan kl 15. Snackade precis med Kompletts kundtjänst och fick som svar att jag inte kommer få ett av korten som kom in idag. Frågade också efter köplats och då fick jag bara som svar att det är "skyddad uppgift", vilket är totalt BS då man omöjligen kan lista ut vilken person det är som har vilken köplats bara baserat på könummer. De vill helt enkelt bara inte gå ut med den infon.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Måste lösa en kabelkris här innan jag får mitt 3080. Jag har blandat ihop ett gäng pcie-kablar för jag trodde alla var samma... 😬

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Toss3:

Jag har bara extremt svårt att tro att över 120 pers skulle ha beställt kortet innan kl 15. Snackade precis med Kompletts kundtjänst och fick som svar att jag inte kommer få ett av korten som kom in idag. Frågade också efter köplats och då fick jag bara som svar att det är "skyddad uppgift", vilket är totalt BS då man omöjligen kan lista ut vilken person det är som har vilken köplats bara baserat på könummer. De vill helt enkelt bara inte gå ut med den infon.

"Skyddad uppgift" behöver inte vara pga konsumentskydd, det kan räknas som en företagshemlighet hur många ingående ordrar man har tills årsslutet delges, dvs ett rent affärsmässigt skydd.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

"Skyddad uppgift" behöver inte vara pga konsumentskydd, det kan räknas som en företagshemlighet hur många ingående ordrar man har tills årsslutet delges, dvs ett rent affärsmässigt skydd.

Det får du ju dock inte veta genom att bara veta din plats i kön? Dessutom säger köplatsen inget om totala antalet beställningar då den uppdateras konstant.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

@Toss3:
vilken beställnings tid står det på din order från komplett
och var det ett TUF kort du beställt ?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Toss3:

Det får du ju dock inte veta genom att bara veta din plats i kön? Dessutom säger köplatsen inget om totala antalet beställningar då den uppdateras konstant.

Det vet jag inte, det beror ju på vilket system de har för att generera ordernummer osv.
Jag säger bara att "skyddad uppgift" inte nödvändigtvis hänvisar till personskydd, utan det kan finnas andra hänsynstaganden också.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrB123:

@Toss3:
vilken beställnings tid står det på din order från komplett
och var det ett TUF kort du beställt ?

15:11 och ja vanligt TUF. La beställningen 14:57, men dumt nog så betalade jag med kort vilket betyder att jag behövde godkänna det med Bankid. Fanns ännu 35 kort kvar då.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hoppas på lite uppdateringar om Zotac också, 26 september i nästan en vecka, nu är det 24e.

Agreed! Verkar som du ligger rätt bra till iallafall 2 december för mig tyvärr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Jag har bara följt orderstatusen på webbsidan. Började med "Mottagen", sedan "Väntar" och nu står det "BEARBETNING".

Spännande, när la du din beställning? Min är fortfarande "väntar".

Permalänk
Medlem

Bara hoppas att alla som beställde FE kort nu på morgonen hade en köplats på Inet för TUF och att de hoppar ur den kön nu 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Det får du ju dock inte veta genom att bara veta din plats i kön? Dessutom säger köplatsen inget om totala antalet beställningar då den uppdateras konstant.

Inte i ditt fall, men om man lägger en sen beställning och ringer direkt efter så hade man fått veta hur många som väntar på kort. Vad man skulle göra med den information vet jag dock inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Bara hoppas att alla som beställde FE kort nu på morgonen hade en köplats på Inet för TUF och att de hoppar ur den kön nu 😁

Stor sannolikhet att det kan inträffa, en kompis fick sitt asus 3080 tuf från NetonNet igår. Han beställde från samtliga ställen, tror inte han var ensam beställa från flera olika för att få det snabbare.

Permalänk
Medlem

Fick aldrig nåt mail från nvidia imorse, finns det nåt sätt att anmäla sig till maillistan även nu ifall det buggade när jag gjorde det innan release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Jag hoppas på få mitt RTX 3080 STRIX OC ASAP
Kollade på någon video från
Juan Jose Guerrero (Technical Product Marketing Manager at ASUS)
https://www.facebook.com/groups/ASUSPCDIY/permalink/337037826...
Som pratar om att STRIX kortet kommer ut runt 28 sep veckan.

Jag lade min beställning på det kortet från dessa , samt har jag varit i kontakt med kundtjänst dagligen om leveranstiderna förändras och om dem fått någon info om förändring av ASUS om detta.

Leverantör / prel leverans + Kommentar

Elgiganten - 30 September
Kollat denna med Elgiganten och dem meddela om försening på lanseringsdagen 17/9 , Den förseningen var från 23/9 till 30/9.
Vart i kontakt med dem som meddelar att ASUS skall leverera kort till dem 30/9.

Webhallen - 7 Oktober
Ytterst oklart, jag verkar vara med på batch 2 som dem förväntas få in runt 7 Oktober.

Komplett - 7 Oktober
Här förändrades det idag från den 2/10 till den 7/10 idag.
Dem säger att det är påväg men känns oklart.

Kanske lite mycket info, men sålde mitt 2080 i söndags 13/9 så sitter med ett 970 tillfälligt i min build just nu xD

Tack för att du förlänger leveranstiden åt oss andra behöver du 3st kort?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidgit:

Stor sannolikhet att det kan inträffa, en kompis fick sitt asus 3080 tuf från NetonNet igår. Han beställde från samtliga ställen, tror inte han var ensam beställa från flera olika för att få det snabbare.

Nej, det verkar vanligt att göra så, jag har bara min enstaka beställning som jag sitter och stirrar på hela dagarna nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

15:11 och ja vanligt TUF. La beställningen 14:57, men dumt nog så betalade jag med kort vilket betyder att jag behövde godkänna det med Bankid. Fanns ännu 35 kort kvar då.

Vilket datum står det att du ska få ditt kort då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimmuxx:

Vilket datum står det att du ska få ditt kort då?

12 oktober.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Undrar hur låga odds det är på att Sweclockers recension kommer kalla RTX 3090 en haloprodukt? : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidgit:

Spännande, när la du din beställning? Min är fortfarande "väntar".

Ca 07:20 vilket jag uppfattat som relativt sent.

Jag har inte ens fått ett mejl (heller inte i spamfoldern) ännu.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidgit:

Spännande, när la du din beställning? Min är fortfarande "väntar".

Samma för mig, fick 1a mailet 7.12 i morse

Skrivet av Belsebull:

Bara hoppas att alla som beställde FE kort nu på morgonen hade en köplats på Inet för TUF och att de hoppar ur den kön nu 😁

Jag har ett bokat där som jag släpper så fort jag vet hur de går med min FE-beställning från i morse.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Bara jag får mitt FE avsäger jag mig nog ordern på webhallen på ett Tuf, men la beställningen vid 15:20. Borde alltså vara avsevärt bakom personen ovan som hade runt köplats 80.

Permalänk
Medlem

Haha jag orkar inte. Tänkte sätta mig kl 15 igen snäll som man är men givetvis släpps det inte kort då heller utan tidigare istället.

Orkar inte ens XD

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Tycker det är väldigt konstigt att inte fler fått kort från Komplett då de fått in överlägset flest kort: 50+ på releasedagen och nu runt 70 kort.

Personalen ska väl ha sitt..

Nä skämtåsido, känns som vi hamnar i batch 2 som skickas ut i början av oktober. Hade order godkänd 15:18, får hålla tummarna helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Bara för man chansar och beställer från flera butiker betyder det inte att man är ett pucko
om man avbeställer dom andra beställningarna när man får ett av dom

men behåller man alla och säljer dom man inte behöver på tradera så är man ett pucko

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrB123:

Bara för man chansar och beställer från flera butiker betyder det inte att man är ett pucko
om man avbeställer dom andra beställningarna när man får ett av dom

men behåller man alla och säljer dom man inte behöver på tradera så är man ett pucko

Jag håller inte med. Du skapar onödigt jobb för återförsäljarna och påverkar de förmedlade leveransdatumena negativt. Vilket i sin tur gör att fler beställer från flera återförsäljare och så har vi en ond cirkel.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken