Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

Vad spelar du? Och vilka tider?

Allt möjligt på Steam, men det är mest Heroes of the Storm som hägrar. Är 34 år och det känns helt omöjligt att hitta folk i liknande ålder. Eller vänner generellt; jag har tappat 99% av mina sedan gymnasiet och jag vet inte hur man skaffar nya. Skulle inte säga att jag är socialt awkward eller något; jag är bara jäkligt dålig på att få bestående vänner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Allt möjligt på Steam, men det är mest Heroes of the Storm som hägrar. Är 34 år och det känns helt omöjligt att hitta folk i liknande ålder. Eller vänner generellt; jag har tappat 99% av mina sedan gymnasiet och jag vet inte hur man skaffar nya. Skulle inte säga att jag är socialt awkward eller något; jag är bara jäkligt dålig på att få bestående vänner.

Var/hur har du försökt? De flesta som redan har ett kompisgäng sedan år tillbaka tycker att det känns tryggt och tillräckligt som det är och är nöjda med det.

Jag är själv i liknande ålder som dig och kan säga att det går att hitta nya vänner (jag tror det går att hitta oavsett ålder faktiskt) men du kanske måste försätta dig i nya situationer. Kolla upp evenemang som är öppna för allmänheten, eller kurser i något du tycker är kul/intressant. Jag tycker det är lättare att börja prata med folk när man gör någon aktivitet tillsammans.

Det skulle jag rekommendera i första hand. Jag spelar gärna annars, https://steamcommunity.com/id/dobbycat/

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Området fortsätter leverera, dubbla fyrverkeri/smällar-shower i natt. Första omgången 04:16 (denna är hyggligt regelbunden, nästan som om det är någon som kommer hem, eller går till jobb som drar av ett par pjäser) samt en liten bonusomgång runt kl 05:45.

Gör underverk för skönhetssömnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Området fortsätter leverera, dubbla fyrverkeri/smällar-shower i natt. Första omgången 04:16 (denna är hyggligt regelbunden, nästan som om det är någon som kommer hem, eller går till jobb som drar av ett par pjäser) samt en liten bonusomgång runt kl 05:45.

Gör underverk för skönhetssömnen.

Vilket område är det?

Förstår personligen inte varför fyrverkerier inte är förbjudna, ja även på nyår, förutom oljudet är de ju knappast bra för miljön heller.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Området fortsätter leverera, dubbla fyrverkeri/smällar-shower i natt. Första omgången 04:16 (denna är hyggligt regelbunden, nästan som om det är någon som kommer hem, eller går till jobb som drar av ett par pjäser) samt en liten bonusomgång runt kl 05:45.

Gör underverk för skönhetssömnen.

Låter som att vi kan ha samma grannar. Fast att mina drar igång stereon runt samma tid, måste väll fira att de överlevde ännu en natt eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Allt möjligt på Steam, men det är mest Heroes of the Storm som hägrar. Är 34 år och det känns helt omöjligt att hitta folk i liknande ålder. Eller vänner generellt; jag har tappat 99% av mina sedan gymnasiet och jag vet inte hur man skaffar nya. Skulle inte säga att jag är socialt awkward eller något; jag är bara jäkligt dålig på att få bestående vänner.

Sitter i samma sits som dig, svårt att hitta nya vänner. Dessutom har jag flyttat. Men det kommer förr eller senare mellan jobb eller aktivitet! Men vill du spela någon gång så är det bara att säga till! https://steamcommunity.com/profiles/76561197986628997
Mvh Robin

Permalänk
Medlem

Försöker hitta fläktskåp som är 70cm brett, men det verkar vara svårt idag. 50 och 60cm är inga problem.
Tänkte bara sätta upp fläktkåpa och fläktskåp med kryddhylla eller liknande, inte rensa hela köket.

Permalänk
Medlem

Har en granne som tror att hon är drottning över trapphuset. Man får inte ha öppna persiener i trapphuset. Fönstret för ej vara öppet för då låter det tydligen i hennes lägenhet (bor en annan granne brevid henne som inte upplever att det hörs något extra).

Hon tycker även att hon har full rätt att röka på balkongen fast att all rök flyger rakt in i mitt sovrum om jag har mitt fönster öppet.

Permalänk
Medlem

@Daast: Alltså då är det bara att öppna fönstret varje gång du ska till och från jobbet/skolan/affären;)

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

@Daast: Alltså då är det bara att öppna fönstret varje gång du ska till och från jobbet/skolan/affären;)

Japp, är inne på de banorna också. Och pratar med hyresvärden om hennes rökning på balkongen. Bör jag skrev på kontraktet så fick man ej röka i lägenheten eller på balkongen så hoppas de kan säga till grannen^^

Permalänk
Medlem

Vad är det här för mega pedantiskt med lite tobaksrök. Röken sätter sig ingenstans, den försvinner naturligt - eftersom det är så ytligt.

Man får faktiskt ta på sig något fult ibland.

Lite fult är det på jorden. Acceptera det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lafa:

Vad är det här för mega pedantiskt med lite tobaksrök. Röken sätter sig ingenstans, den försvinner naturligt - eftersom det är så ytligt.

Det är ju exakt det den gör. Min mormor/farmor röker och det räcker med att vara hemma hos dem en eftermiddag så känner man lukten i varenda klädesplagg på kroppen.

Det finns en anledning till att man brukar förbjuda rökning på balkonger.

Permalänk
Medlem

skit då måste jag ändra lite i ditt DNA för att få dig att förstå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Vad är det här för mega pedantiskt med lite tobaksrök. Röken sätter sig ingenstans, den försvinner naturligt - eftersom det är så ytligt.

https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/exp...
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5501723/

rekt

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Vad är det här för mega pedantiskt med lite tobaksrök. Röken sätter sig ingenstans, den försvinner naturligt - eftersom det är så ytligt.

Man får faktiskt ta på sig något fult ibland.

Lite fult är det på jorden. Acceptera det.

Med den logiken så ska jag alltså låta folk göra vad de vill för det är ju bara temporärt? Frågade hyresvärden om rökning på balkongen när jag flyttade in av en anledning. Finns regler av en anledning.

Permalänk
Medlem

Det har varit sju tuffa dygn nu. Började med ett rejält bråk med flickvännen natten mot söndag vilket resulterade i endast ca fyra timmars sömn innan jag skulle köra 40 mil ner till Stockholm över dagen och sedan hem igen på kvällen. Sedan lite sömn igen natten mot måndag då rörmokaren skulle komma. Blev väl kanske fem timmars sömn den natten. Sedan blev det fortsatt jobb med renoveringarna hela tisdagen och jag höll på att få ett sammanbrott pga all stress. Tillbaka till jobbet på onsdag morgon och han bara packa in matlådan i kylen innan jag fick reda på att fabriken kommer stänga ner verksamheten inom sex månader och att alla är varslade. Precis det man behövde när man nyligen köpt hus och behöver renovera. Senare under onsdagen fick jag ett meddelande om att det varit en tryckstöt på fjärrvärmenätet så det kunde ha uppstått läckage i fjärrvärmecentraler i folks hus. Som tur var så klarade jag det, hade fan varit spiken i kistan om man fått vattenskada i källaren samma dag också. Har inte sovit så mycket senaste två nätterna sedan jag fick beskedet om jobbet och samtidigt så har man jobbat 12-timmarspass hela slutet av veckan. Nu äntligen helg men ingen vila för måste jobba på med renoveringarna. Blir nog 10-12 timmars jobb varje dag nu på friveckan för att försöka hinna klart innan vintern kommer.

Som det ser ut nu så har jag anställning till den 26:e februari i alla fall. Har inte en jävla aning om vad jag ska göra sen. Har ingen utbildning förutom gymnasiet. Då kommer jag ha nästan fem års erfarenhet som processoperatör och har under dom åren tagit mig från "botten" till "toppen" när det gäller utbildning och ansvar på jobbet. Från att klistra etiketter till att köra och styra maskinen. Tur att man åtminstone har a-kassa och bor hyfsat billigt samt har en del pengar undansparat. Ekonomin kommer gå runt även om jag blir utan lön ett år eller två, men det vore såklart synd att göra slut på alla besparingar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Kalium: Förstår att situationen suger något oerhört. Men du ska ha en stor jäkla eloge som verkar vara så ansvarsfull och förutseende med din privatekonomi, det är verkligen inte alla som är det. Riktigt bra jobbat! Med den ansvarskänslan och, som det låter på din karriärutveckling, inställning kommer du inte ha några problem att hitta något annat. Kolla lite vad det finns för andra företag på lämpligt avstånd och kasta ut metkrokar redan nu. Kanske kan de peka på vilket behov de ser sig ha inom ett år, så kan du se om du kan hitta någon lämplig utbildning om du inte redan innehar kompetensen? Hoppas det ordnar sig!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

@Kalium: Förstår att situationen suger något oerhört. Men du ska ha en stor jäkla eloge som verkar vara så ansvarsfull och förutseende med din privatekonomi, det är verkligen inte alla som är det. Riktigt bra jobbat! Med den ansvarskänslan och, som det låter på din karriärutveckling, inställning kommer du inte ha några problem att hitta något annat. Kolla lite vad det finns för andra företag på lämpligt avstånd och kasta ut metkrokar redan nu. Kanske kan de peka på vilket behov de ser sig ha inom ett år, så kan du se om du kan hitta någon lämplig utbildning om du inte redan innehar kompetensen? Hoppas det ordnar sig!

Tackar för dom fina orden! Tror jag har mycket att tacka min mor för min privatekonomi. Hon jobbar på bank och har lärt mig sedan barnsben hur viktigt det är och hur man sköter sin privatekonomi. Har dock även haft tur att ha ett välbetalt jobb och tjänat otroligt bra trots min unga ålder.

Har ganska stor chans till att få jobb på en annan fabrik i orten där jag växte upp men det är ca 1.5h bort och jag har inga ambitioner att flytta tillbaka dit, speciellt inte nu när jag nyss köpt ett hus som jag trivs väldigt bra i. Visst, finns ju andra fabriker här i närheten och jag tror att jag skulle nog var ganska attraktiv att anställa men dom kanske inte har något större rekryteringsbehov nu och det lär vara många sökande då närmare 800 pers riskerar att bli av med jobben nu.

Har kikat lite på lokförarutbildning. Kruxet är bara att nästa verkar starta tidigast hösten 2021 och den går i Stockholm. 40 mil mellan Stockholm och Sundsvall. Har dock en bror i Stockholm som jag skulle kunna veckopendla till och bo hos under tiden men ändå, hade varit trevligt om det fanns något lite närmare.

Aja, får se veckorna framöver hur det blir. Måste låta detta sjunka in och jag måste fundera över vad jag skulle kunna tänka mig göra i framtiden.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Vad finns det för alternativ till psykologer? De flesta psykologer jag har träffat har betett sig betydligt mer "psykat" än vanliga människor. Det verkar nästan som att det är ett yrke till vilket många sadister söker sig. Inte alla självklart, men oproportionerligt många. Tycker synd om alla som träffar sådana, när de redan befinner sig en i situation där de har behov av hjälp, behöver utsätta sig för detta.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Vad finns det för alternativ till psykologer? De flesta psykologer jag har träffat har betett sig betydligt mer "psykat" än vanliga människor. Det verkar nästan som att det är ett yrke till vilket många sadister söker sig. Inte alla självklart, men oproportionerligt många. Tycker synd om alla som träffar sådana, när de redan befinner sig en i situation där de har behov av hjälp, behöver utsätta sig för detta.

Kan du dela med dig av dina erfarenheter med psykologer. Du behöver inte gå in på personliga detaljer, utan bara hur de betett sig.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av keyser:

Området fortsätter leverera, dubbla fyrverkeri/smällar-shower i natt. Första omgången 04:16 (denna är hyggligt regelbunden, nästan som om det är någon som kommer hem, eller går till jobb som drar av ett par pjäser) samt en liten bonusomgång runt kl 05:45.

Gör underverk för skönhetssömnen.

Bor du på Seved lr svenska delen av rosengård ?

Själv bor man vid Persborgs tågstation men aldrig nåt liv här.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Bor du på Seved lr svenska delen av rosengård ?

Själv bor man vid Persborgs tågstation men aldrig nåt liv här.

Lång ut på kanten, vid Segevång.
Persborg var riktigt stökigt för ett gäng år sedan, bodde bortåt Grönvägen på den tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Kan du dela med dig av dina erfarenheter med psykologer. Du behöver inte gå in på personliga detaljer, utan bara hur de betett sig.

Tror jag har skrivit om det i den här tråden tidigare, men till exempel en satt i princip bara helt tyst hela tiden, även efter att jag själv pratat massor, så var den enda responsen "Det låter jättejobbigt." Totalt meningslöst och känns som man hade lika gärna kunnat prata med en vägg. En annan berättade om sin arbetsmetod vars huvudsyfte bestod av att "trigga" patienten. "Jaha vad gör du sen då efter du triggat patienten?" frågade jag. "Det är upp till dig själv" var svaret. Jaha, det låter ju väldigt genomtänkt? Ytterligare en psykolog verkade knappt kunna något om psykologi alls, när jag t.ex. nämnde något jag läst, i en grundbok i psykologi för gymnasiet så var det totalt okänt för psykologen.

Men för saklighetens skull ska jag nämna att jag har haft åtminstone en bra psykolog också, som kunde mycket och var duktig på att komma på lösningar och hitta vägar framåt. Då kändes det som att man utvecklades efter varje samtal.

Vad har du själv för erfarenheter?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektroman:

Tror jag har skrivit om det i den här tråden tidigare, men till exempel en satt i princip bara helt tyst hela tiden, även efter att jag själv pratat massor, så var den enda responsen "Det låter jättejobbigt." Totalt meningslöst och känns som man hade lika gärna kunnat prata med en vägg. En annan berättade om sin arbetsmetod vars huvudsyfte bestod av att "trigga" patienten. "Jaha vad gör du sen då efter du triggat patienten?" frågade jag. "Det är upp till dig själv" var svaret. Jaha, det låter ju väldigt genomtänkt? Ytterligare en psykolog verkade knappt kunna något om psykologi alls, när jag t.ex. nämnde något jag läst, i en grundbok i psykologi för gymnasiet så var det totalt okänt för psykologen.

Men för saklighetens skull ska jag nämna att jag har haft åtminstone en bra psykolog också, som kunde mycket och var duktig på att komma på lösningar och hitta vägar framåt. Då kändes det som att man utvecklades efter varje samtal.

Vad har du själv för erfarenheter?

Gick du hos Capio eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disagio:

Jag var iväg och skulle köpa en ny bil i morse. Jag ställde klockan, körde en timme bort, var på bilfirman när dom öppnade, tittade på bilen och blev helt förälskad. Jag gick direkt till säljaren och sa att jag ville köpa bilen. Men då visade det sig att någon hade ringt för några minuter sedan och reserverat bilen och nu var på väg. Denna personen köpte bilen såklart.

Det finns ingen likadan bil till salu i hela Sverige, sjukt deprimerande. Jag har letat bil i flera månader och denna var den första som kändes rätt.

Vad var det för bil? Jag reserverade en bil ungefär den tiden, och köpte den därefter 😄 Troligtvis inte samma bil dock, skulle vara ett väldigt sammanträffande med tanke på hur många bilar som säljs 😄
Min bil finns det många av också..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SanTeoX:

Vad var det för bil? Jag reserverade en bil ungefär den tiden, och köpte den därefter 😄 Troligtvis inte samma bil dock, skulle vara ett väldigt sammanträffande med tanke på hur många bilar som säljs 😄
Min bil finns det många av också..

Den bilen han skrev i ett senare inlägg...? (en Kia)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Tror jag har skrivit om det i den här tråden tidigare, men till exempel en satt i princip bara helt tyst hela tiden, även efter att jag själv pratat massor, så var den enda responsen "Det låter jättejobbigt." Totalt meningslöst och känns som man hade lika gärna kunnat prata med en vägg. En annan berättade om sin arbetsmetod vars huvudsyfte bestod av att "trigga" patienten. "Jaha vad gör du sen då efter du triggat patienten?" frågade jag. "Det är upp till dig själv" var svaret. Jaha, det låter ju väldigt genomtänkt? Ytterligare en psykolog verkade knappt kunna något om psykologi alls, när jag t.ex. nämnde något jag läst, i en grundbok i psykologi för gymnasiet så var det totalt okänt för psykologen.

Men för saklighetens skull ska jag nämna att jag har haft åtminstone en bra psykolog också, som kunde mycket och var duktig på att komma på lösningar och hitta vägar framåt. Då kändes det som att man utvecklades efter varje samtal.

Vad har du själv för erfarenheter?

Okej, tack för att du delade med dig.

Jag har bara pratat med en psykolog i mitt liv och det var i våras. Han gav lite andra synvinklar, men för det mesta var det "Jaha, oj!" som svar. Jag ville att han skulle ifrågasätta mina synvinklar och komma med nya synsätt, vilket han gjorde ibland, men i långa loppet blev det mest recap från vad man pratade om sist, vad som hänt sedan sist, sen tog tiden slut, repeat. Så jag slutade gå och har fortsatt på egen hand. Ska kanske ge det en ny chans i höst/vinter.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Inaktiv

Skönt att vardagen är tillbaka och man slipper skrikande ungar och FÖRÄLDRAR som skriker på sina barn dagarna i ända, är så tyst och skönt numera och de är fint väder och man är fortsatt arbetsfri, livet har nog aldrig varit bättre just nu.
Grannen med skrikande barn har blivit tillsagd av grannar men de verkar inte hjälpa, ungarna skriker liksom deras far, dom vill så gärna leka med sin mamma och pappa men dom är aldrig ute och leker med sina barn utan sitter inne och gör gud vet vad och deras ungar springer runt och skriker hela tiden och nån gång ibland kommer deras far ut och skriker på ungarna och sen går han in, inte så konstigt att barnen också skriker hela tiden men nu som sagt är de vardag och ungarna är på dagis och de är tyst och skönt och vädret är helt otroligt bra så här pass sent i Augusti och snart kommer den evighetslånga vintern som jag inte gillar, längtar redan till nästa sommar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Vad var det för bil? Jag reserverade en bil ungefär den tiden, och köpte den därefter 😄 Troligtvis inte samma bil dock, skulle vara ett väldigt sammanträffande med tanke på hur många bilar som säljs 😄
Min bil finns det många av också..

Ja det hade varit ett väldigt sammanträffande Det var en Kia Optima Sedan 2.0 Turbo på Höglunds bil i Norrtälje

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Gick du hos Capio eller?

Nej, det namnet kan jag inte minnas att jag stött på, hurså?

Skrivet av stenharl:

Okej, tack för att du delade med dig.

Jag har bara pratat med en psykolog i mitt liv och det var i våras. Han gav lite andra synvinklar, men för det mesta var det "Jaha, oj!" som svar. Jag ville att han skulle ifrågasätta mina synvinklar och komma med nya synsätt, vilket han gjorde ibland, men i långa loppet blev det mest recap från vad man pratade om sist, vad som hänt sedan sist, sen tog tiden slut, repeat. Så jag slutade gå och har fortsatt på egen hand. Ska kanske ge det en ny chans i höst/vinter.

Ja jag tycker en av de viktigaste uppgifterna en psykolog har är att se patientens problem från ett objektivt perspektiv och utifrån det komma med nya synsätt. Om jag förstått det rätt (är dock inte alls någon expert), är detta huvudprincipen i KBT: Psykologen försöker göra patienten medveten om sina egna tankar/tolkningar av händelser och hjälpa till att skapa nya tankemönster.

Jag har gått till både KBT och någon som kallas PDT. Om den går ut på samma sak eller något annat vet jag inte.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.