Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord!
Haft mitt gamla i minst 6 år (ett filco majestouch) och var sugen på ett nytt samt ville testa ett TKL.
Blev ett Varmilo med bruna switchar, som jag tyckte jag fick till bra pris (1090 på rea, nu är det tillbaka på 1490 på maxgaming)
Fullkomligt älskar det! Ljudet, känslan.. Och TKL är 👌
Även handledsstödet i trä är skönt och snyggt

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

När det gäller vilka celler man ska ha finns det ju som du kanske vet vad man brukar kalla "protected" och "unprotected" celler, d.v.s. om batteriet har en egen skyddskrets mot överladdning, överurladdning ("low voltage protection"), kortslutning och överhettning. Många ficklampor har redan skydd mot överurladdning och farligt höga temperaturer inbyggda i drivern, men din lampa saknar det. Det behöver inte vara ett problem om man använder den med förnuft, d.v.s. laddar batteriet innan det är för mycket urladdat, undviker kortis och inte låter den bli för varm. Är man osäker på vad man gör är det dock bäst att köra på celler med inbyggd skyddskrets. Eftersom kretsen bygger på lite på batteriet kan det med vissa lampor bli problem att få plats med celler med skyddskrets, så ett tips kan vara att googla eller fråga vad andra användare av lampan använder för celler. Sen finns det ju hundra andra saker man kan grotta ner sig i om man är intresserad, t.ex. hur mycket ström cellen klarar av att ladda ur under korta och långa perioder, men behövs inget extraordinärt till den lampan.

Se upp för batterier från kinesiska återförsäljare då många av dessa sidor kryllar av kopior och farliga celler, svårt att veta om man får äkta varan ibland. Inom Sverige finns t.ex. valostore.se som har en 14500-cell med inbyggd skyddskrets. Hittade en recension av din lampa på Youtube och han använder cellen jag länkade från valostore, så det är ju ett säkert kort. Eu.nkon.nl är en annan seriös säljare av batterier, skickar från Europa och har ett gott rykte bland både e-cigg- och ficklampenördar. Ganska dyr frakt men brukar löna sig vid lite större beställningar. Håll dig till välkända seriösa återförsäljare så är du säkert ute.

Vad gäller laddare spelar det inte så stor roll om man inte har specifika krav, alla gör ju jobbet men det som kan skilja är finesser som att testa kapaciteten genom urladdning, laddningstiden, kompatibilitet med olika format. Satsa på någon från en välkänd tillverkare som Nitecore, Xtar, Efest som är kompatibel med dina celler. Finns ju även säkra laddare från mindre kända tillverkare, bara att googla recensioner på den modell man är spekulant på. Har själv en liitokala lii-202 som är ett populärt budgetalterantiv.

Värt att nämna är att du kommer ju få ganska kort batteritid med en så liten cell om du kör med hög output, så kanske är värt att kika på en annan lampa om batteritiden är viktig för dig.

TLDR-säkert-kort: https://www.valostore.se/produkt/14500_batteri_olight/ och https://www.valostore.se/produkt/smartladdare_nitecore_new_i2... eller https://www.valostore.se/produkt/usb_laddare_nitecore_f1/?rp

Tack för ett gediget svar, precis vad jag letade efter! Får återkomma när jag fått hem några produkter, jag gillar laddaren som kan agera powerbank.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Vad kör du för knivslip till knivarna?

Har ingen egen ännu.. Har funderat på att köpa, men har dålig koll på det. Har du tips?
Förut har jag skickat iväg till knivbrev samt att det finns en lokal "hobbyslipare" här i stan som är riktigt duktig och prisvärd.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Fick bli en ny burk med lite RGB bling.

MSI B450 Mortar MAX
Ryzen 7 3700X
16gb 3600mhz ram
1 TB NVME Samsung 970 PRO
Fractal Define C
Återanvände mitt gamla 1060 kort och nätagg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett paket nyrostat livselixir trillade ner i brevlådan

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

inte mycke för världen, men fick iaf. byta ut min gamla 2014 Sony mot en 2019 Philips 4K

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Starric:

https://i.imgur.com/GTVUxVr.jpg
Ett paket nyrostat livselixir trillade ner i brevlådan

Förstod jag deras business rätt. 99kr/mån för 230g kaffe ner i brevlådan. Lite väl dyrt :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Förstod jag deras business rätt. 99kr/mån för 230g kaffe ner i brevlådan. Lite väl dyrt :-/

Ingen aning vad deras prenumerationstjänster går på, jag har bara beställt enstaka paket. Och med tanke på att jag är ensam kaffedrickare i hushållet och endast gör ett par koppar i veckan hemma så är det bara att kasta gamla dåliga bönor om jag köper storpack på Ica (inte sett mindre än 500gr), då kan jag lika gärna köpa mindre paket nyrostat och gott och inte slänga bönor som blir gamla

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

@thethieme: Köper man så där fina grejer skulle jag även köpa ett chassi, ex. https://opensimracing.com/collections/plans-and-custom-plates

Jag funderar på att bygga en egen rigg av såna där aluminiumprofiler som verkar poppis att använda. Känns som att om man gör det själv och gör det rätt så blir det stadigt utan att det behöver kosta skjortan. Måste bara hitta någonstans att köpa nämnda profiler på ett smidigt sätt någonstans..

Skrivet av FallenSegway:

Jag har själv funderat på att köpa in samma uppsättning artiklar från Fanatec, men det tillsammans med en vettig rigg så springer det iväg kostnadsmässigt. För att inte tala om vad sambon skulle säga om ytan som det kommer att ta upp.

Känns som att du måste omvärdera om sambon eller simriggen är viktigast Skämt åsido - en fantastisk fördel med att vara singel är att kunna bestämma fritt över inredning och nyttjande av golvyta. Jag har ingen soffa eller tv utan vardagsrummet är mitt kontor/vr-rum!

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W

Permalänk
Medlem

Blir mysigt att bygga ihop en ny dator på tisdag.
Plockar GPU och disk ifrån den gamla.

Permalänk
Medlem

Noctua tröjan!

Väldigt varm och mjuk, mysig kvalité. Jag hade föredragit om den hade dragkedja fram så man kan ha den öppen, men men.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Fick hem detta nya som kom släpptes för 2v sedan i Holland.

Nästa släpp blir i maj.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Ett Logitech ERGO K860 Från Logitech hemsida med 35% studentrabatt.
Ett första intryck här: Logitech ERGO K860 - Uppackning och första intryck

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Hedersmedlem

Man vet att det är på riktigt när det kommer en hel postbur när man beställer dator...

Permalänk
Medlem

Troligtvis dom 2 sämsta bilderna i tråden på länge. Köpte mig ett riktigt skidställ till skidorna som införskaffades i höstas. Satsade lite mer denna gången då jag vet att Haglöfs är att lita på

Lade till en bättre mer kompletterande bild

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Rekordmedlem

Min micros lucka gick sönder så jag skaffade en ny och nått att prova den med.

utvecklingen på microdelen har verkligen inte gått framåt på 30 år så jag ska reparera den andra luckan så att jag får lite vettiga funktioner som inte verkar finnas på nya, tex en bra display men även möjligheten att kunna köra olika program efter varandra.
Den nya har dock varmluft så jag ska väl prova att baka lite i den och se om den duger till det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med trådreglerna*

Citat:

Bilderna ska vara egentagna (inga produktbilder)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Velat haft ett riktigt katana länge och nu kände jag att det var tid för ett inköp efter jag hittat ett fint jag fastnade för.
Sen vart det en scroll målning med för att lyfta fram det hela lite mer
Svärd från runt 1650-tal och målningen från runt 1940-50-tal.
(Ber om ursäkt för tapeterna, inte jag som valt )

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Velat haft ett riktigt katana länge .....
Svärd från runt 1650-tal...

förstår jag dig rätt nu, köpte du ett Katana svärd tillverkat på 1600 talet?

för det första är inte ett sådant vansinnigt dyrt, för det andra så har jag förstått det som att t.ex. japanerna inte säljer dessa till vem som helst.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

förstår jag dig rätt nu, köpte du ett Katana svärd tillverkat på 1600 talet?

för det första är inte ett sådant vansinnigt dyrt, för det andra så har jag förstått det som att t.ex. japanerna inte säljer dessa till vem som helst.

Om det är i en privat samling så kan ägaren sälja till vem som helst. Men ja ett katana från den tiden borde ha gått på ett gäng månadslöner om det är i bra skick och allt är original.

Permalänk
Medlem

Nu var det någon vecka sedan jag fick hem den men inte orkat fota.

Köpte radiatorn till vänster är på Swecs marknad. Den till höger hade jag sedan tidigare. Tanken är att få en helt tyst dator med både cpu och gpu kylt med vatten. Dock lär det ta ett tag då bilen är lite småtjurig och således får alla mina pengar
Chassit är från pojkrummet och stått hos päronen tills de ledsnade på att den stod där och samlade damm så fick ta hem dem. Ska bli en liten hemmaserver.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har gått och suktat efter en 3D-printer ett bra tag här nu, men har alltid tänkt att äsch, vad ska jag med en sådan till liksom.

Sedan började allt detta prat om karantäner hit och dit och då tänkte jag istället att varför inte bara köpa en nu och i värsta fall spendera karantänen med att lära sig en ny skill, eller vad man nu ska kalla det.

Sagt och gjort.

Det är en Creality Ender 3 Pro.

Första kvällen jag började printa så insåg jag att jag totalt AVSKYDDE den magnetiska mattan som följde med printern, så jag tog också och beställde hem en Carbon Glass Plate för att förhoppningsvis kunna langa denna usla magnetmattan i närmaste container omedelbart.

Eftersom det också råder akut platsbrist på mitt skrivbord fick det också bli ett IKEA Stenstorp att ställa den på, har haft den på vardagsrumsbordet tills nu och det är ju inte en särskilt hållbar lösning i det långa loppet, haha.

Allt som allt är jag supernöjd! Tycker detta är extremt roligt, även om det är lite pilligt i början och gärna blir lite fel fram och tillbaka.

Å andra sidan är det en del av lärandet, och eftersom jag just nu mest håller på att printa ut delar för att bygga bort mina störningsmoment med skrivaren så gör inte kvaliteten mig något särskilt just nu.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

förstår jag dig rätt nu, köpte du ett Katana svärd tillverkat på 1600 talet?

för det första är inte ett sådant vansinnigt dyrt, för det andra så har jag förstått det som att t.ex. japanerna inte säljer dessa till vem som helst.

Skrivet av tintinj:

Om det är i en privat samling så kan ägaren sälja till vem som helst. Men ja ett katana från den tiden borde ha gått på ett gäng månadslöner om det är i bra skick och allt är original.

Köptes från en privat samlare och med äkthetsintyg från japanska NBTHK och det gick på närmare 2 månadslöner

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem

Lite halvtaskig bild men får duga. Fick väl passa på och ta en med tanke på priset, och så för att bevara gamle gubben så klart.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Köptes från en privat samlare och med äkthetsintyg från japanska NBTHK och det gick på närmare 2 månadslöner

Nice inte så farligt dyrt, av det jag sett på olika dokumentärer så gick dom på 200k plus.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Nice inte så farligt dyrt, av det jag sett på olika dokumentärer så gick dom på 200k plus.

Joo, jag vet. riktigt fina signerade av en känd smed kan lätt gå på 100-200K....

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Velat haft ett riktigt katana länge och nu kände jag att det var tid för ett inköp efter jag hittat ett fint jag fastnade för.
Sen vart det en scroll målning med för att lyfta fram det hela lite mer
Svärd från runt 1650-tal och målningen från runt 1940-50-tal.
(Ber om ursäkt för tapeterna, inte jag som valt )

https://i.imgur.com/pO1VDTB.jpg

Kan vi få se på insidan av bladet ?

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hajvan:

Nice inte så farligt dyrt, av det jag sett på olika dokumentärer så gick dom på 200k plus.

Han sa ju dock aldrig vad hans månadslön var

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

@vargeEEEEn:
rockefeller

Visa signatur

Q1=Q2+QE