Kan jag använda denna handkontroll med denna wireless adapter?

Permalänk
Avstängd

Kan jag använda denna handkontroll med denna wireless adapter?

Tjena jag har beställt en handkontroll denna -

https://www.teknikproffset.se/Hemelektronik/Spel/Xbox-One/Til...

och jag undrar om ni här på swec vet om den funkar att spela med till en trådlös adapter för pc då jag ska använda kontrollen med datorn se länk - https://www.inet.se/produkt/6334795/microsoft-xbox-wireless-a...

Funkar det tror ni utan problem? Mvh Mrnicke32.

Visa signatur

moderkort: ASUS ROG Maximus XI Formula ATX Z390
processor: Intel core i9 9900K 5.0ghz
grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB
Corsair Dominator RGB Platinum 32GB 2x16GB 3200mhz
Gamingskärm: Samsung CHG90 49 tum 144hz 3840x1080p

Permalänk
Medlem

Har den kontrollen inte vanlig blåtand?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrnicke32:

Tjena jag har beställt en handkontroll denna -

https://www.teknikproffset.se/Hemelektronik/Spel/Xbox-One/Til...

och jag undrar om ni här på swec vet om den funkar att spela med till en trådlös adapter för pc då jag ska använda kontrollen med datorn se länk - https://www.inet.se/produkt/6334795/microsoft-xbox-wireless-a...

Funkar det tror ni utan problem? Mvh Mrnicke32.

Inet skriver på deras hemsida att produkten ska stödja alla trådlösa Xbox one kontroller så det ser inte ut att vara några problem?
"För användning med Xbox One trådlös handkontroll samt kompatibla spel på datorer och surfplattor med Windows 10"

Så vitt jag förstår så använder sig både handkontrollen och adaptern av bluetooth så kan inte se att det skulle finnas hinder till att det inte fungerar. Inet erbjuder ju dessutom 30 dagars ångerrätt så det är väl bara att testa och i värsta fall returnera

Permalänk
Medlem

Ja, det kommer fungera. Fast om du har bluetooth på datorn så behöver du inte ens adaptern

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MarcusHuddinge:

Ja, det kommer fungera. Fast om du har bluetooth på datorn så behöver du inte ens adaptern

Hej tack för svar! jag hade inte tänkt att använda Bluetooth med kontrollen för adaptern är väl ingen Bluetooth adapter eller?

Visa signatur

moderkort: ASUS ROG Maximus XI Formula ATX Z390
processor: Intel core i9 9900K 5.0ghz
grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB
Corsair Dominator RGB Platinum 32GB 2x16GB 3200mhz
Gamingskärm: Samsung CHG90 49 tum 144hz 3840x1080p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanook:

Inet skriver på deras hemsida att produkten ska stödja alla trådlösa Xbox one kontroller så det ser inte ut att vara några problem?
"För användning med Xbox One trådlös handkontroll samt kompatibla spel på datorer och surfplattor med Windows 10"

Så vitt jag förstår så använder sig både handkontrollen och adaptern av bluetooth så kan inte se att det skulle finnas hinder till att det inte fungerar. Inet erbjuder ju dessutom 30 dagars ångerrätt så det är väl bara att testa och i värsta fall returnera

det står inte att det är en Bluetooth adapter och jag vet att det ger problem med Bluetooth och sämre respons tider. Jag hade en steelseries stratus duo innan som jag har returnerat tillbaka då jag fick jätte mycket problem med Bluetooth med den kontrollen. Xbox kontrollerna kanske är bättre via Bluetooth kanske?

Visa signatur

moderkort: ASUS ROG Maximus XI Formula ATX Z390
processor: Intel core i9 9900K 5.0ghz
grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB
Corsair Dominator RGB Platinum 32GB 2x16GB 3200mhz
Gamingskärm: Samsung CHG90 49 tum 144hz 3840x1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrnicke32:

det står inte att det är en Bluetooth adapter och jag vet att det ger problem med Bluetooth och sämre respons tider. Jag hade en steelseries stratus duo innan som jag har returnerat tillbaka då jag fick jätte mycket problem med Bluetooth med den kontrollen. Xbox kontrollerna kanske är bättre via Bluetooth kanske?

Kan tyvärr inte svara för skillnaden mellan stratus due och xbox one kontrollen men för mig fungerar det fint med vanligt bluetooth, dock kanske inte jag är den mest kräsne användaren vid minimala skillnader i responstid.

Permalänk
Medlem

Har du en bluetooth-mottagare till din PC redan så prova med den innan du köper nåt mer.
Skulle det inte funka så är det ju bara att beställa adaptern.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mieriola:

Har du en bluetooth-mottagare till din PC redan så prova med den innan du köper nåt mer.
Skulle det inte funka så är det ju bara att beställa adaptern.

ja jag har Bluetooth på moderkortet asus rog XI formula fast när jag hade stratus duo så kopplade det ifrån hela tiden med Bluetooth igång. Tack det ska jag prova först tack.

Visa signatur

moderkort: ASUS ROG Maximus XI Formula ATX Z390
processor: Intel core i9 9900K 5.0ghz
grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB
Corsair Dominator RGB Platinum 32GB 2x16GB 3200mhz
Gamingskärm: Samsung CHG90 49 tum 144hz 3840x1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrnicke32:

Hej tack för svar! jag hade inte tänkt att använda Bluetooth med kontrollen för adaptern är väl ingen Bluetooth adapter eller?

Jag har en standard Xbox One Wireless Controller V2
Jag har även en Xbox Wireless Adapter for PC, inte den i din länk, utan tror jag har föregående iteration, det är antagligen exakt samma grej bara att den nyare inte är like fet
Jag har testat att ansluta min Xbox One Wireless Controller V2 både till adaptern på min desktop, till bluetooth på min 2013 laptop, till bluetooth på min mobil och med kabel både till laptop och desktop, och jag märker ingen skillnad alls

Så om du ändå redan har bluetooth på din dator så skulle jag skippa adaptern och lägga pengarna på ett play and charge batteri istället
https://www.xbox.com/sv-SE/accessories/batteries-chargers/pla...
Då slipper du hålla på att fippla med batterier och skit hela tiden, är bara att sätta i sladden i usb-porten på controllern så börjar den laddas och du kan fortsätta använda den även medan den laddas