Permalänk

Frustrerande väntan

Hur länge ska vi behöva vänta på att de där riktigt grymma och ändå prisvärda 4K-skärmarna kommer? (med bland annat mini-LED´s och utan störande fläkt). Jag håller på att storkna av denna nedbrytande ovisshet

En följdfråga är om ni tycker att någon nu befintlig 4K-skärm är tillräckligt prisvärd utan att kännas halvdan? Jag vill inte gärna satsa på någon som känns sådär under de kommande 6-7 åren samtidigt som det kommer ut betydligt trevligare alternativ som får en att dregla.

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk
Medlem

Jag tänker att när 32" panelerna från årets CES deluxskärmar kommer ut utan micro-leds så kommer det vara bra nog för mig. HDR på PC har inte imponerat på mig, men jag vill gärna ha 4k på en bra panel med rätt storlek (32" i mitt fall) och hög uppdateringshastighet (144hz+). Dock så vill jag ha en displayport med tillräckligt hög bandbredd för att driva i 144hz+ utan kompression eller sänkt bitrate för någon Chroma-kanal så jag kanske får vänta rätt länge trots allt...

Permalänk

@SweDragon:

Ja och frågan är ju hur länge vi måste vänta

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk
Medlem

@Grafikante: Ja. Jag är intresserad i vad det blir för prissättning på LGs och MSIs 38" 3840x1600 med freesync. Om de kommer ner en bra bit från Gsync-varianten som är ute nu för 25000 (https://www.inet.se/produkt/2215353/lg-38-ultragear-38gl950g-...) så kanske jag satsar på en sådan. Då räcker nuvarande displayport bandbredd för 144hz och full färgupplösning. Tror inte jag är redo att lägga mer än max 15k för en sådan dock så det lär inte hända det närmsta året

Permalänk

@SweDragon:

Vi får spana vidare och göra armhävningar under den värsta frustrationen. Trevlig helg!

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD