Google Stadia får spelpriser

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Google har stängt ner saker förr. Google Plus, Orkut (var föregångare till Google Plus men var stort mest i Indien och Brasilien), google glass, nu senaste google daydream som inte kommer fungera på Android 10. Finns fler exempel.

Jag tror att om det floppar stänger de bara ner det och hänvisar till att man inte köpt några spel utan bara rätten att streama det. Du har ju inga lokala filer alls. Allt är ju bara video så kan inte jämföras med Steam och annat. Närmaste jämförelsen är väl med MMO och när de läggs ner och filerna bara är i servern inte i din lokala burk.

Skickades från m.sweclockers.com

Google Glass lever fortfarande, vad Google stängde ner var konsumentdelen. Google Glass utvecklas fortfarande och används tex inom tillverkningsindustrin.

Och jag tror att om de gjorde vad du trodde så skulle de bli stämda upp över öronen av arga konsumenter. Och det kommer ju fortfarande att finnas pengar kvar om Google Stadia stängs ner, tillskillnad då från Valve/Steam, om då det skulle gå stängas ner/gå i konkurs/etc.
Det är en sak att stänga ner gratistjänster.

Vad tror du hade hänt om Google stängt ner Google Drive utan att låta folk ladda ner vad de laddat upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Meh, överpris deluxe med tanke på att Stadia bara (i alla fall just nu) känns som ett "glorified remote play" med ynka 12 rätt ointressanta spel, i alla fall för mig.

Att Google inte lyckas eller vill få till rabbaterade priser på spel i Stadia är märkvärt dåligt.

Allt som är intressant med Stadia är ju "Soon after launch"...

De skall ju tjäna pengar på det hela.

Permalänk
Medlem

Vilka är Googles målgrupp? Ser man till spelen så verkar det ju allt från "barnspel" till 18+ med MK11. Och detta forum är ju fyllt med folk som både har schyssa PC-riggar och säkert någon av de senaste konsolerna.

Who is they targeting? Det lär ju ju knappast få en Xbox-ägare med kommande Xcloud att hoppa av glädje och köpa en Stadia istället (och betala fullpris för "streamade" spel). Med ett fysiskt XBOX spel kan man åtminstone sälja vidare även om många köper digital idag..

Ligger rätt mycket nu på tuben där folk är negativa. Jag försöker inte vara det men den enda fördelen jag ser är att man slipper ha en låda som står i TV-bänken. Sorry. Hade detta varit reddit hade jag blivit downvoted som tusan

"Ok Boomer"

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Om Stadia släpptes med en lineup med egna spel likt en Nintendo-konsol hade det kunnat vara ett argument. Men då det släpps nästan helt uteslutande med spel folk med andra konsoler förmodligen redan spelat... nej...

Stadia har ett exklusivt spel i nuläget och det är Gylt.

Vill även påstå att konsolerna, främst Xbox One sällan har exklusiva spel idag. Vilket i min mening är bra, men det är fortfarande en konsol för det.

Skrivet av loevet:

@Cenorida: jag fick precis meddelande om att mitt paket skickats, men det dyker inte upp förrän 22-25:e november 🙄Google frågade oss idag om vi vill ha testex, och de skulle försöka lösa det den här veckan. Så tyvärr lär vi inte kunna komma igång med testande förrän slutet av veckan som allra tidigast

Det var synd
Borde också tyda på att bara de som typ förbokade första dagen får spela Stadia idag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7NM:

i7 2700k + RX480, 8GB RAM.

Oftast har man redan en PC hemma..enda som behövs är med 90% säkerhet ett bättre grafikkort.. Köp ett begagnat GTX970 eller R9 290 för 1000:-.

Kla't.. man har en PC som äter upp dagens konsoler.

För det första är det inte en hel PC.
För det andra kommer du inte "äta upp dagens konsoler" med de delarna ändå.

Men har du fakta på att ex RDR2, Assassin’s Creed Odyssey osv går likadant med de delarna som på dagens konsoler, eller andra titlar så hey, överbevisa mig gärna.

Du får gärna prova köra det i 4k också i de titlar som renderas i native 4k på xbox one x ex RDR2

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Vilka är Googles målgrupp? Ser man till spelen så verkar det ju allt från "barnspel" till 18+ med MK11. Och detta forum är ju fyllt med folk som både har schyssa PC-riggar och säkert någon av de senaste konsolerna.

Bra fråga som ställts varje gång en liknande tjänst lanserats. En möjlig målgrupp skulle vara individer som har bra internetanslutning nära Googles infrastruktur, en bra TV, har gott om pengar att lägga på spel men absolut inte vill investera i en PC eller konsol eftersom att det helt enkelt är "för krångligt". Något som förmodligen även krävs är optimism för en framtid där ljusets hastighet inte har så stor betydelse för latens och tillit till att Googles AI vet vilken knapp du trycker på och var du pekar styrspaken innan du själv ens gör det.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Bra fråga som ställts varje gång en liknande tjänst lanserats. En möjlig målgrupp skulle vara individer som har bra internetanslutning nära Googles infrastruktur, en bra TV, har gott om pengar att lägga på spel men absolut inte vill investera i en PC eller konsol eftersom att det helt enkelt är "för krångligt". Något som förmodligen även krävs är optimism för en framtid där ljusets hastighet inte har så stor betydelse för latens och tillit till att Googles AI vet vilken knapp du trycker på och var du pekar styrspaken innan du själv ens gör det.

Om du spelar via Stadia Base så är det garanterat den billigaste plattformen att köra på i nuläget.

Förstår inte argumentet att Stadia skulle vara dyrt, både engångskostnaden och prenumerationskostnaderna är noll om man så vill. Stadia Premiere Edition är bara nödvändigt om man vill vara först ute.

I teorin skulle du köpa ett enda spel, och få tillgång till molnet i all evighet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Cenorida: fast jag förbokade direkt efter Googles presentation av Stadia, så det verkar som att tilldelningen av paket är lite dragen ur en hatt

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Varför jämför man bara konsolpriser? och inte PC?

Handkontroll+tv+hög latens. Passar utmärkt för konsollspelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Stadia har ett exklusivt spel i nuläget och det är Gylt.

Inte direkt en övertygande line-up.

Skrivet av Cenorida:

Vill även påstå att konsolerna, främst Xbox One sällan har exklusiva spel idag. Vilket i min mening är bra, men det är fortfarande en konsol för det.

Precis varför jag oftast inte känner någon mening med att köpa en PS om jag redan har en Xbox.

Saken är att Stadia, med alla de "nackdelar" man behöver leva med, hade behövt vara något "extra"... inte "som alla andra".

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Finner det märkligt att digitala spel inte faller i pris likt fysiska?
Helt horribla priser på vissa jämfört med att beställa från butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Cenorida: fast jag förbokade direkt efter Googles presentation av Stadia, så det verkar som att tilldelningen av paket är lite dragen ur en hatt

Finns det någon i Sverige som fått Stadia idag? Kan det vara orsaken till varför du inte fått det ännu?

Skrivet av inquam:

Inte direkt en övertygande line-up.

Precis varför jag oftast inte känner någon mening med att köpa en PS om jag redan har en Xbox.

Saken är att Stadia, med alla de "nackdelar" man behöver leva med, hade behövt vara något "extra"... inte "som alla andra".

Förstår faktiskt inte det argumentet riktigt. Jag ser det som något positivt om du kan spela alla spel på alla plattformar. Det ändrar inte det faktum att ett köpt Xbox-spel inte går att köra på PS4 eftersom det är två olika plattformar, som teknisk fungerar på olika sätt. Så även fallet med Stadia.

Instämmer med att det såklart hade varit najs om man kunde spela ett köpt spel på samtliga plattformar. Hade gärna flyttat över "ej-exklusiva" spel från Epic till Steam. Exempelvis Survivng Mars och Subnatuica som man fått gratis

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

med dom priserna ser jag inte nåt annat än flopp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Finner det märkligt att digitala spel inte faller i pris likt fysiska?
Helt horribla priser på vissa jämfört med att beställa från butik.

Fysiska spel tar plats och har kostat att tillverka, skicka, etc, så antingen förstör man dem eller så säljer man dem. Enklare att få dem sålda om man sänker priset. Butikskedjan kan ju också redan ha betalat för dem, så det handlar ju om att få tillbaka iallafall något.

Digitala spel tar inte plats, och har inte kostat i stort sett något. Annat än utvecklingskostnaden och den gäller ju även för fysiska spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Bra fråga som ställts varje gång en liknande tjänst lanserats. En möjlig målgrupp skulle vara individer som har bra internetanslutning nära Googles infrastruktur, en bra TV, har gott om pengar att lägga på spel men absolut inte vill investera i en PC eller konsol eftersom att det helt enkelt är "för krångligt". Något som förmodligen även krävs är optimism för en framtid där ljusets hastighet inte har så stor betydelse för latens och tillit till att Googles AI vet vilken knapp du trycker på och var du pekar styrspaken innan du själv ens gör det.

Kom snälla inte och säg att Xbox/Ps är krångligt. Bra TV? Vet inte vad du menar med det. 4K är ju inget krav....
De som redan är intresserade av TV-spel har garanterat redan en konsoll sen lååångt tillbaka.

Nåja, verkar mest vara technördar som hoppar på detta tåget, som dessutom redan har en schysst rig eller en av senaste konsollerna. En del får väl lite kickar av att vara "först".

Stay positive "ok boomer" - nu har skrivit det så slipper ni ^^

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7NM:

i7 2700k + RX480, 8GB RAM.

Oftast har man redan en PC hemma..enda som behövs är med 90% säkerhet ett bättre grafikkort.. Köp ett begagnat GTX970 eller R9 290 för 1000:-.

Kla't.. man har en PC som äter upp dagens konsoler.

Så du gick i fällan... Synd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Va fan är det här för jävla skit ska man betala för både plattform och sen spelen med ... hahah vicken jävla dunderflopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

med dom priserna ser jag inte nåt annat än flopp..

Så kan man se på det. Men du skulle också kunna köpa ett enda spel och i teorin få tillgång till molnet i all evighet. Som du kan spela på mobilen, hos släkten eller i sommarstugan utan att behöva betala något extra (som en extra grej)

Skrivet av filbunke:

Fysiska spel tar plats och har kostat att tillverka, skicka, etc, så antingen förstör man dem eller så säljer man dem. Enklare att få dem sålda om man sänker priset. Butikskedjan kan ju också redan ha betalat för dem, så det handlar ju om att få tillbaka iallafall något.

Digitala spel tar inte plats, och har inte kostat i stort sett något. Annat än utvecklingskostnaden och den gäller ju även för fysiska spel.

Inte helt sant. I teorin kräver digitala spel att du tillhandahåller serverkapacitet i all evighet, vilket fysiska spel som saknar DRM inte behöver.

Skrivet av Tralle:

Va fan är det här för jävla skit ska man betala för både plattform och sen spelen med ... hahah vicken jävla dunderflopp

Du behöver inte betala för plattformen om du använder Stadia Base. Tror också att du får ett spel per månad som du har Stadia Pro.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Finns det någon i Sverige som fått Stadia idag? Kan det vara orsaken till varför du inte fått det ännu?

Förstår faktiskt inte det argumentet riktigt. Jag ser det som något positivt om du kan spela alla spel på alla plattformar. Det ändrar inte det faktum att ett köpt Xbox-spel inte går att köra på PS4 eftersom det är två olika plattformar, som teknisk fungerar på olika sätt. Så även fallet med Stadia.

Instämmer med att det såklart hade varit najs om man kunde spela ett köpt spel på samtliga plattformar. Hade gärna flyttat över "ej-exklusiva" spel från Epic till Steam. Exempelvis Survivng Mars och Subnatuica som man fått gratis

Mitt "argument" är att Stadia för mig tillför för lite. Ingen uppsjö exklusiva spel, månadskostnad (om man vill ha någorlunda kvalitet), beroende av en internetuppkoppling som om den går ner någonstans längs vägen kan göra det oavändbart och ovanpå det en kostnad för spelen som motsvarar och i flera fall är högre än spel man kan avnjuta lokalt. Ekvationen talar för mycket i tjänstens nackdel för mig.

Hade Stadia varit en prenumeration med flera hundra spel och en månadskostnad på $7 eller något hade jag sett att massor hade lockats att ha ett konto.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

Va fan är det här för jävla skit ska man betala för både plattform och sen spelen med ... hahah vicken jävla dunderflopp

Du betalade inte för din PC? Eller betalade du inte för dina spel?

Skrivet av Cenorida:

Inte helt sant. I teorin kräver digitala spel att du tillhandahåller serverkapacitet i all evighet, vilket fysiska spel som saknar DRM inte behöver.

Det är en kostnad. Men den är ju minimal. Man kan bry sig om den. I teorin.

Och hade det varit en evighetskostnad så hade den ju varit oändlig!

Permalänk
Medlem

Njaa, jag var sugen men jag hoppar nog det här. Vad är syftet med stadia egentligen?
När det började snackas om Stadia hade jag någon fantasi om att det skulle bli som steam fast med prenumerationsavgift (alltså ett stort,stort spelbibliotek tillgängligt för en månadskostnad)
Men som det är nu är det ju som steam, eller mer kanske som Epic store fast med en avgift!
Hur tänker de sig att incitamenten att skaffa detta ser ut från kund håll?
Köper hellre en till Switch konsol, det känns mer användbart och prisvänligt.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Det finns bara en sak jag kan säga om Stadia - Det är ett sjukt skämt & ett hån mot gaming

Visa signatur

Patience is a virtue.

it is better to ask for forgiveness than to ask for permission.

Permalänk
Medlem

@GamerGertzy @Orisons

Håller med hade också hoppas mer åt Netflix hållet där man hyr spel istället, men jag ska ändå ge de en chans.

Jag gillar iden att kunna byta mellan enheterna, av de få klipp man sett på YT så verkar de ändå funkar helt okej.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har vridit och vänd på frågan, och vill påstå att för väldigt många kan Stadia erbjuda något väldig konkurrenskraftigt. Kunden måste givetvis ha en snabb internetanslutning, men det är inget som kostar extra i dagsläget. Prestandamässigt så verkar Stadia erbjuda något som om man byggde en dator skulle kosta omkring 6000-8000 kronor, även om jag inte räknat på det speciellt noga. Mer "Ryzen 8C/8T, 16 GB, GTX 1660 SS, 1 TB SSD etc"

Säg nu att man nöjer sig med basutbudet och kommer köpa totalt 10 spel över en femårsperiod med en kostnad på 500 kr/spel. Det skulle alltså kosta en hypotetisk kund 5000 kronor över fem år att kunna spela sina spel när och hur denne vill så länge som anslutningen är nog snabb.

Det finns andra erbjudanden som erbjuder likvärdigt värde, men andra förutsättningar. Så för mig handlar inte Stadia om huruvida det blir billigare eller dyrare än att bygga sin egen dator, spela på konsol etc, utan det är helt enkelt samma tjänst (spelande) erbjuden under andra förutsättningar.

Permalänk
Medlem

@hakro807: Njaa du måste väl räkna in kostnaden för stadia paketet också?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Mitt "argument" är att Stadia för mig tillför för lite. Ingen uppsjö exklusiva spel, månadskostnad (om man vill ha någorlunda kvalitet), beroende av en internetuppkoppling som om den går ner någonstans längs vägen kan göra det oavändbart och ovanpå det en kostnad för spelen som motsvarar och i flera fall är högre än spel man kan avnjuta lokalt. Ekvationen talar för mycket i tjänstens nackdel för mig.

Hade Stadia varit en prenumeration med flera hundra spel och en månadskostnad på $7 eller något hade jag sett att massor hade lockats att ha ett konto.

Vi vet ju ännu inte vilken kvalité som Stadia Base erbjuder. Stadia passar såklart inte alla, men många verkar rädda för att Stadia ska ersätta traditionellt spelande, jag tror snarare att det är ett komplement. Exempelvis när man är ute och reser. Har du inget behov av att spela utanför hemmet eller redan äger en traditionell plattform så är nog Stadia inget för dig

Skrivet av Orisons:

Njaa, jag var sugen men jag hoppar nog det här. Vad är syftet med stadia egentligen?
När det började snackas om Stadia hade jag någon fantasi om att det skulle bli som steam fast med prenumerationsavgift (alltså ett stort,stort spelbibliotek tillgängligt för en månadskostnad)
Men som det är nu är det ju som steam, eller mer kanske som Epic store fast med en avgift!
Hur tänker de sig att incitamenten att skaffa detta ser ut från kund håll?
Köper hellre en till Switch konsol, det känns mer användbart och prisvänligt.

Du har en poäng. Ska dock tilläggas att du inte behöver betala någon avgift om du kan nöja dig med Stadia Base. Dessutom ska det tillkomma prenumerationstjänster som Uplay+ och kanske EA/Origin Access, så att du ändå kan få tillgång till en mängd spel med en månadskostnad. Som sa sa tidigare förstår jag inte riktigt argumentet med att Stadia skulle vara dyrare.

Skrivet av Tarax00:

Det finns bara en sak jag kan säga om Stadia - Det är ett sjukt skämt & ett hån mot gaming

Vad är det egentligen som är så känsligt med Stadia? Du behöver ju inte köpa det och jag tror inte heller att Stadia är tänkt som någon ersättare, utan snarare ett komplement.

Skrivet av bärplockaren:

@GamerGertzy @Orisons

Håller med hade också hoppas mer åt Netflix hållet där man hyr spel istället, men jag ska ändå ge de en chans.

Jag gillar iden att kunna byta mellan enheterna, av de få klipp man sett på YT så verkar de ändå funkar helt okej.

Instämmer. Men det ska ändå gå att prenumerera på spel om man så vill lite längre fram

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Handkontroll+tv+hög latens. Passar utmärkt för konsollspelare

Alltså det är ju ingen som önskar hög latens. Måste man göra skillnad på konsolspelare och pcgamerz.

Kan man inte lira lite battlefield efter jobbet på datorn och sedan när tjejen kommer hem så kryper man upp i soffan och myser till något storydrivet spel.
(Det är ingen fråga du skall svara på)
Blev bara triggad av ditt inlägg men det var väl syftet med det.

Permalänk
Medlem

@Orisons: Fast krävs verkligen detta? När jag läste på Googles hjälpsida stod där att man kunde använda även mus och tangentbord. Nu talar jag inte om de som vill kunna spela på sin tv utan de som sitter med en äldre stationär eller kanske en vanlig bärbar som normalt inte går att spela på.

Men kan vara så att jag missuppfattat något, allt verkar lite luddigt för stunden.

Permalänk
Medlem

Så skönt när man får rätt.
Jag har som sagt länge ifrågasatt floskler som 4K och 60fps, jaha? Det saknas en prameter, quality-settings.
Min mediokra spelburk här hemma klarar också 4K, med neddragna Settings.

Det ser riktigt jävla dystert ut för tillfället
https://www.google.se/amp/s/www.tweaktown.com/news/68810/stad...

Bungie confirms to The Verge that Destiny 2 is not only upscaled from 1920 x 1080 to 3840 x 2160, the game only hits medium PC settings regardless of where you play it on (Chrome browser, Chromecast Ultra, or your phone).

Jorååå såatteeeeee, hur var det nu med att man skulle slippa köpa en fet burk själv och kunna streama 4K/60fps?
1080p på medium Settings rycker inte direkt i baguetten....

Som sagt tidigare, finns ingen ekonomi i att sälja nått för typ 99:- i månaden som skulle kräva motsvarande dom fetaste cpu:erna och dubbla 2080 ti för att funka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Så skönt när man får rätt.
Jag har som sagt länge ifrågasatt floskler som 4K och 60fps, jaha? Det saknas en prameter, quality-settings.
Min mediokra spelburk här hemma klarar också 4K, med neddragna Settings.

Det ser riktigt jävla dystert ut för tillfället
https://www.google.se/amp/s/www.tweaktown.com/news/68810/stad...

Bungie confirms to The Verge that Destiny 2 is not only upscaled from 1920 x 1080 to 3840 x 2160, the game only hits medium PC settings regardless of where you play it on (Chrome browser, Chromecast Ultra, or your phone).

Jorååå såatteeeeee, hur var det nu med att man skulle slippa köpa en fet burk själv och kunna streama 4K/60fps?
1080p på medium Settings rycker inte direkt i baguetten....

Som sagt tidigare, finns ingen ekonomi i att sälja nått för typ 99:- i månaden som skulle kräva motsvarande dom fetaste cpu:erna och dubbla 2080 ti för att funka...

Att grafiken inte skulle vara högsta var det nog få som trodde. Det som det snackades mycket om före lansering var ju huruvida latenserna skulle bli ett hinder eller inte, vilket nog ändå verkar funka förvånansvärt bra. Resten går att åtgärda med tiden.

Sen behöver Stadia inte vara dyrt, både engångskostnaden och prenumerationskostnaderna är noll om man så vill.

EDIT
#18157264
loevet har testkört lite och verkar funka bra

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500