Permalänk
Medlem

Telia obegränsat

Telia har ett mobilabonnemang med obegränsad surf, men bara till 20GB per dag, sedan måste man skicka SMS för att få 5GB till. Undrar om det är möjligt att automatisera det? Eller som det gamla djungelordspråket säger: "Finns det en app för det?"
https://www.telia.se/privat/telefoni/abonnemang-kontantkort

Permalänk
Medlem

@robby:
Om det fungerar som med Tele2's, så kan man i förväg (alltså innan de 20GB'n är slut) skicka detta SMS, på det viset har man alltid 5GB kvar när man får SMS'et att datan är slut.

Om du inte är låst till Telia, så är dessutom Tele2 billigare än Telia på sitt obegränsade, vilket kostar 499:- mot 589:- hos Telia.

Mobilabonnemang

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Inaktiv

Själv kör jag unlimited together med tele2 för 349:- i månaden. 30gb om dagen och sen får man 5gb åt gången när det tar slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

3Bredband Hemma ser bra ut. Obegränsat och 40GB + 40GB och router och surfplatta för 399/mån. Jag bor i stan, så täckningen borde vara bra, eller?
https://www.tre.se/privat/handla/erbjudanden/bredband-hemma/
Nackdelen med att byta från Telia är att jag måste skrota mina mejladresser. Nu har jag börjat göra konton hos protonmail.com, men det tar ett bra tag att bli klar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robby:

3Bredband Hemma ser bra ut. Obegränsat och 40GB + 40GB och router och surfplatta för 399/mån. Jag bor i stan, så täckningen borde vara bra, eller?
https://www.tre.se/privat/handla/erbjudanden/bredband-hemma/
Nackdelen med att byta från Telia är att jag måste skrota mina mejladresser. Nu har jag börjat göra konton hos protonmail.com, men det tar ett bra tag att bli klar.

Jag är inte hundra på detta men, bara du har någon typ av avtal med dem, telia, så har du möjlighet att behålla eposten. Dvs telefon, internet, tv eller dylikt.

Har du de gamla teliaadresserna? då är det nog dags att byta oavsett. Det e bara att byta och använda "vidarebefodrafunktionen" på de gamla under en övergångsperiod.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Det med att automatisera kan gå, iallafall om du har Android. Kolla upp appen Tasker. Krävs dock root för att få allt att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Jag är inte hundra på detta men, bara du har någon typ av avtal med dem, telia, så har du möjlighet att behålla eposten. Dvs telefon, internet, tv eller dylikt.

Ja, man behöver ett konto och det billigaste jag sett är Telia Mobil 2 GB för 219, som är alldeles för dyrt. Jag är förresten riktigt sur på Telia för de är mycket dyrare än andra. Men de måste väl få in pengarna de förlorade på mutorna i *-stan och för att betala miljardböterna sedan. Förbannade bedragare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av robby:

Ja, man behöver ett konto och det billigaste jag sett är Telia Mobil 2 GB för 219, som är alldeles för dyrt. Jag är förresten riktigt sur på Telia för de är mycket dyrare än andra. Men de måste väl få in pengarna de förlorade på mutorna i *-stan och för att betala miljardböterna sedan. Förbannade bedragare!

Mjo, men Telia har alltid varit dyrast. Men de har bästa förutsättningarna och bästa infrastrukturen. Då de äger mesta delen av backbonet här i sverige. Så man får oftast bäst ip/stabilitet. Men kostar ju en del också. Här ingår det i hyran dock

Visa signatur

.

Permalänk

Bytte till obegränsat i förrgår eftersom min sparade pott från i vintras på 16GB tog slut förra helgen i stugan. Jag tror ju inte jag kommer förbruka 20GB på ett dygn men skönt att kunna kolla netflix/cmore/viaplay utan att behöva fundera på potten kommer nog nedgradera till 2GB igen from september.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Telia är inte bra

Hej allt från telia är inte bra och helst nu från de eftersom obegränsad med huvudabonnemang 589 plus 4 familjemedlem för 189 st?Varför?Jag kör med min sambo tele2 för 250 sek st i månaden.Och det funkar utmärkt.Rekommenderas Tele2.Många erbjudande med dela familjen och rabbater på mobilar oxå Jag använder 50 gb i månaden ca och aldrig nån strul.Söker ngn nån grupp från tele2 för att få rabbat 150 sek den vrsg.Hade varit med telia 10 år och kan säga priserna bara stiger oavsett bra täckningen.Har hemma fiber från telia och mobila tele2 Gör det enkelt och billigt

Skickades från m.sweclockers.com

ville vara lite mer specifik
Permalänk
Skrivet av kokolat:

Hej allt från telia är inte bra och helst nu från de eftersom obegränsad med huvudabonnemang 589 plus 4 familjemedlem för 189 st?Varför?Jag kör med min sambo tele2 för 250 sek st i månaden.Och det funkar utmärkt.Rekommenderas Tele2.Många erbjudande med dela familjen och rabbater på mobilar oxå Jag använder 50 gb i månaden ca och aldrig nån strul.Söker ngn nån grupp från tele2 för att få rabbat 150 sek den vrsg.Hade varit med telia 10 år och kan säga priserna bara stiger oavsett bra täckningen.Har hemma fiber från telia och mobila tele2 Gör det enkelt och billigt

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas vi får lite konkurrens på detta, bor i norrland så törs inte chansa för mycket ifall täckningen är för dålig. Får ca 40-50mbit via Telia och får jag nånting i närheten från någon annan leverantör billigare så byter jag givetvis.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Det med att automatisera kan gå, iallafall om du har Android. Kolla upp appen Tasker. Krävs dock root för att få allt att fungera.

Vi kör med Automate och Tele2 Unlimited och det funkar kanon. Ingen root krävs.

Permalänk
Medlem

Fel.

Det blev fel.