Trasigt skärm vad gör man

Permalänk
Medlem

Trasigt skärm vad gör man

Hej har en samsung s8 som har en trasig skärm och baksida. Funderar vad som är bästa alternativet.
1. Sälja den i befintligt skick, Var ? på tradera eller annat ställe ?
2. Laga den med kina reservdelar
3. Utnytja hemförsäkring ?
4. Annat förslag

Vilket alternativ är mest lönsamt att lägga på en snart 2 år gammal telefon. Vill helst ha en ny telefon med 6''+, men kanske kan ge mer andrahandsvärde vid lagning av min gamla telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

Hej har en samsung s8 som har en trasig skärm och baksida. Funderar vad som är bästa alternativet.
1. Sälja den i befintligt skick, Var ? på tradera eller annat ställe ?
2. Laga den med kina reservdelar
3. Utnytja hemförsäkring ?
4. Annat förslag

Vilket alternativ är mest lönsamt att lägga på en snart 2 år gammal telefon. Vill helst ha en ny telefon med 6''+, men kanske kan ge mer andrahandsvärde vid lagning av min gamla telefon.

1 Ebay,for parts or not working skicket

2 Nej,den kommer nog inte vara lika pålitlig,vattentät och stöt tålig då,chinesium. Köp OEM eller bättre delar.

4 Kolla https://www.ifixit.com/Device/Samsung_Galaxy_S8 eller ebay for parts or not working för delarna du behöver, sen fixa det själv annars blir det nog dyrt.

Permalänk
Medlem

Den närmar sig slutet på sin livscykel vad gäller uppdateringar så antingen behåll den som den är ett tag till om den fungerar eller byt själv med billiga delar är mitt förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifn:

Den närmar sig slutet på sin livscykel vad gäller uppdateringar så antingen behåll den som den är ett tag till om den fungerar eller byt själv med billiga delar är mitt förslag.

jo fråga är ju typ om det är värt att fixa med billiga delar eller sälja i benfintligt skick. OEM Delar är ju nästan lika dyrt som att köpa en begagnad i bra skick

Permalänk
Medlem

Tror inte du får så mycket för den men kolla om det finns säljare med liknande skick på mobilen.