Nvidia sänker prognoserna – försäljningen av Geforce RTX-serien sämre än väntat

Permalänk
Medlem

Tycker samma märker att 1070 kortet börjar bli slött men att lägga samma pengar som jag gav för det 2,5 år senare 3995 kr blir inget bra alls . om priset för serien varit 1000 kr mer än föregående serie är en sak . men nu kostar 2080 ti nästan 4-5 k mer än 1080 ti 2080 3 k mer ….

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Enda vettiga jag läst i tråden. Vi sitter på ett teknikforum och skämmer ut företag som innoverar och kommer med revolutionerande teknik. Fy vad lågt det har gått när vi ska sakta ner utvecklingen så att folk kan få lite billigare kort till gammal teknik.

Vill ni veta vilka de riktiga pengakåta är? Miners! De förstörde hela systemet och det får alla andra sota för.

Men ge mig ett jävla val för i helvete nVidia, det är det jag inte förstår. Jag kunde inte bry mig mindre om RTX men är ändå "tvungen" att köpa det eftersom det inte finns något GTX 1180Ti som levererar den 25% prestandaökningen över GTX 1080Ti jag vill ha och är beredd att betala för. Det jag absolut inte vill lägga en krona på är RTX tjafset som förvisso är en intressant teknik men fullkomligt omogen och som spelindustrin ändå inte verkar värst intresserad av att stödja. Varför måste jag betala många tusen extra på ett RTX 2080Ti för att vara en betatestare? Nej tack! Ge mig ett GTX 1180Ti för 9000kr så jag kan gå vidare i livet...eller så hoppas jag på Navi.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Hade varit bättre om man gjort en refresh av Pascal och väntat med RT till 7 nm. Pascal var ju bra!
Detta är lite som när sega cd kom ut. Tekniken var omogen och konsolen failade. Samma sak med Jaguar-konsolen. 64 bitar, men märktes enbart i vissa spel som hade så dålig fps att det knappt var spelbart. Super nintendo, kolla star fox.

Lite off-topic, men ni fattar. Som Ratatosk var inne på, Vega 64 kostar ju inte 10 lax.
Nvidia tar bra betalt för att dom kan och vet att folk köper oavsett prislapp.

Näe, men Radeon 7 som är på g snart skulle ju konkurrera med 2080 och prissättas därefter, alltså runt 8000kr, samma pris som nvidias motsvarighet.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ipac:

Stop, stop själv och läs den text du citerar istället. Hint: "with real-time ray tracing and AI"

Prestandaökningen är väl uppåt 600% eller nått sånt.

75% hade däremot snarare varit "evolutionary".

Nej det är den inte.

Resonerar man som du gör, är Vega 64 mycket snabbare är GTX1080Ti. Hint:"FP16".
Nej Vega är inte snabbare än ett GTX1080Ti heller, det är långsammare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Sötast

Hahah! Man släpper ett nytt grafikkort som är i runda slängar 100% dyrare än förra generationen till en prestandaökning av c:a 10-30% beroende på spel.

Sedan slänger man på en funktion som man inte kan se skillnad på om man inte sitter och går igenom screenshots och noterar skillnaden på ett kollegieblock. Detta endast till en kostnad av c:a 50-80% av prestandan.

Alltså, 100% dyrare och -20% -> 5% prestandagain med raytracing igång för ynka 100% dyrare än förra generationen.

Undrar varför de går i förlust

Permalänk
Avstängd

Det är inte bara grafikkort utan även iphones och bilar etc.

Sedan har vi hipstervalutan bitcoin som rasat vilket leder till att inte miners köper upp alla grafikkort som finns i hela världen.

Spelen som släpps idag är ju bara ren skit och populistisk propaganda så jag förstår om folk drar sig från att köpa en värstingdator pga det med.
Detta är inget jag hittar på något hälften av användarna på Sweclockers antagligen tror utan det finns många artiklar som rapporterar dåliga siffror från EA,ORIGIN,ACTIVISION,Bethesda etc.

Vill man spela bra spel som t.ex fortnite eller PoE behöver man inte heller någon värstingdator.

BRA SPEL ÖVER BRA GRAFIK!

Permalänk
Inaktiv

Inte svårt att räkna ut vad som gör det.
Priset samt den dåliga kvalitén med failande kort.

Permalänk
Medlem

Lite komiskt att många gör sig lustiga över Nvidias ekonomiska problem när dom i själva verket ökat intäkterna med ca 40% per år. Man kan ha synpunkter kring deras affärsmoral och annat men företagande går ut på att tjäna pengar och uppenbarligen är dom (och Apple) rätt bra på det

För den vill ha lite mer fakta:

https://www.macrotrends.net/stocks/charts/NVDA/nvidia/revenue

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Enda vettiga jag läst i tråden. Vi sitter på ett teknikforum och skämmer ut företag som innoverar och kommer med revolutionerande teknik. Fy vad lågt det har gått när vi ska sakta ner utvecklingen så att folk kan få lite billigare kort till gammal teknik.

Vill ni veta vilka de riktiga pengakåta är? Miners! De förstörde hela systemet och det får alla andra sota för.

Bästa inlägget på länge!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Men ge mig ett jävla val för i helvete nVidia, det är det jag inte förstår. Jag kunde inte bry mig mindre om RTX men är ändå "tvungen" att köpa det eftersom det inte finns något GTX 1180Ti som levererar den 25% prestandaökningen över GTX 1080Ti jag vill ha och är beredd att betala för. Det jag absolut inte vill lägga en krona på är RTX tjafset som förvisso är en intressant teknik men fullkomligt omogen och som spelindustrin ändå inte verkar värst intresserad av att stödja. Varför måste jag betala många tusen extra på ett RTX 2080Ti för att vara en betatestare? Nej tack! Ge mig ett GTX 1180Ti för 9000kr så jag kan gå vidare i livet...eller så hoppas jag på Navi.

Vill du ha gammal teknik, köp gammal teknik. The future is now, old man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Skiter i hur dyrt det är att tillverka jag tänker ändå inte betala mer än det är värt.
Vega har dyrt HBM2, Primitive Shaders som inte används, HBCC minne som vi inte har nytta av ännu, allt detta kostar, ingen som tänker betala 10 000 kr för ett Vega 64 trots detta, 5000-6000 kr är vad de säljs för inte mer.

Är verkligen vega64 ett bra exempel? Har ju haft helt vansinnigt pris majoriteten av tiden från det släpptes, till och med 1080Ti har ju haft bättre pris/prestanda. Var ju nyligen de faktiskt började komma ner konsekvent under 7000kr nu när 2070 kom. Och för utom sapphire-kortet så är det fortfarande tveksam pris/prestanda på vega. Tycker det är uppenbart att AMD har haft problem att få ner priset på det kortet pga dyr teknik.

Skrivet av Ratatosk:

Nej det är den inte.

Resonerar man som du gör, är Vega 64 mycket snabbare är GTX1080Ti. Hint:"FP16".
Nej Vega är inte snabbare än ett GTX1080Ti heller, det är långsammare.

Läser du också konstigt eller? Eller vadå är inte RTX mer än 75% snabbare än GTX korten vid raytracing? För det är väl det är ju den prestandan som diskuteras. Handlar väl inte om hur man resonerar, utan vilken prestanda han ansåg var revolutionerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Stop, stop själv och läs den text du citerar istället. Hint: "with real-time ray tracing and AI"

Prestandaökningen är väl uppåt 600% eller nått sånt.

75% hade däremot snarare varit "evolutionary".

Nu var det ju riktig prestanda som verkligt folk bryr sig om jag syftade på och inte Ray Tracing som finns i vaddå? 2-3 spel? Vem fan bryr sig?

Klart att prestandan för raytracing är bättre än tidigare kort när de inte ens hade stöd för tekniken så vart vill du komma egentligen? Mycket märkligt svar på mitt inlägg får jag säga. Nej du. Jag står fast vid mitt orginalinlägg till 100%. De flesta verkar ändå fatta vad det är jag menar och det tror jag nog du gör också om du läser det igen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

- Höga priser.
- Hög (relativt) andel trasiga kort.
- Lanseras med features som knappt finns (Raytracing och DLSS.)
- Marginellt högre "normalprestanda" på RTX 2080/2070 än GTX 1080 Ti/1080 men samma/högre pris.

Jag undrar varför det går så dåligt ...
Nvidia har gått all-in på raytracing och DLSS, men nu har det gått ett halvår och vi har fortfarande knappt sett några spel som stödjer det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Men ge mig ett jävla val för i helvete nVidia, det är det jag inte förstår. Jag kunde inte bry mig mindre om RTX men är ändå "tvungen" att köpa det eftersom det inte finns något GTX 1180Ti som levererar den 25% prestandaökningen över GTX 1080Ti jag vill ha och är beredd att betala för. Det jag absolut inte vill lägga en krona på är RTX tjafset som förvisso är en intressant teknik men fullkomligt omogen och som spelindustrin ändå inte verkar värst intresserad av att stödja. Varför måste jag betala många tusen extra på ett RTX 2080Ti för att vara en betatestare? Nej tack! Ge mig ett GTX 1180Ti för 9000kr så jag kan gå vidare i livet...eller så hoppas jag på Navi.

Det snackas ju om 1660 (ibland kallat 1160), så fullkomligt uteslutet är det väl inte att det skulle komma fler kort i Turing-utan-RT-serien... Samtidigt känns det nog som att det sitter hårt inne att de skulle släppa highend-kort i den serien, iaf som marknadstugget går än så länge.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Det är inget svårlöst mirakel, sänk priset till mänskliga nivåer så lär RTX bli en superhit!

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

av ingen annan anledning än "because börsen" så föll även AMD 8% på denna nyhet. Låt hoppas att AMDs nya kort åtminstone kan utmana 2070/2080 till en bättre prislapp så nvidia tvingas justera ner sina priser.

Ja det vore trevligt att kunna köpa ett 2080 för 3500 kr på blackfriday.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

@birdman:
Vi har alla olika ekonomiska situation. För en del av oss så kanske 14000 inte gör något större hål i plånboken.

Permalänk
Medlem

Varför myser jag av detta?

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

@Ratatosk: Det vi vill ha är teknik som gör våra kort mer kraftfulla, våra spel snyggare och rullandes mjukare på skärmen och högre upplösningar. Det får man inte genom att stå och stampa med samma teknik decennier efter decennier. Någonstans måste någon tillverkare utveckla nåt nytt och introducera det på marknaden så att det skapas en utveckling kring det, som sedan föder ny teknik osv. Det mesta av tekniken idag är ju "ny" då det vid något tillfälle introducerats till ett högre pris. Sedan så rättfärdigar jag givetvis inte Nvidias höga pris som naturligt pga raytracing, men samtidigt så har raytracing varit en helig graal inom grafikrendering som kommer lösa oerhört mycket problem i framtiden, och du går inte från ny teknik till välanvänd teknik i alla spel på första dagen.

Permalänk
Avstängd

"Jag sätter höga priser och lägger till en teknik som inte stöds av några spel".

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av sKRUVARN:

Är verkligen vega64 ett bra exempel? Har ju haft helt vansinnigt pris majoriteten av tiden från det släpptes, till och med 1080Ti har ju haft bättre pris/prestanda. Var ju nyligen de faktiskt började komma ner konsekvent under 7000kr nu när 2070 kom. Och för utom sapphire-kortet så är det fortfarande tveksam pris/prestanda på vega. Tycker det är uppenbart att AMD har haft problem att få ner priset på det kortet pga dyr teknik.

Tycker att det är ett utmärkt exempel, dyrt att tillverka och priser som varit helt åt helvete, på grund av miningboomen, fanns ingen anledning för en gamer att betala dessa priser.
Priserna gick inte ned pga att Vega fick konkurens från 2070 och 2060, det fixade 1070, 1070Ti och 1080 utmärkt utan RTX-korten, priserna gick ned pga att miningboomen dog ut.

Citat:

Läser du också konstigt eller? Eller vadå är inte RTX mer än 75% snabbare än GTX korten vid raytracing? För det är väl det är ju den prestandan som diskuteras. Handlar väl inte om hur man resonerar, utan vilken prestanda han ansåg var revolutionerande.

RTX korten är långsammare än GTX-korten vid Raytracing, ett RTX2080Ti presterar som ett RX570 när det kör Raytracing.
Med RTX korten får du en funktion, som inte finns på GTX korten, eller AMD:s kort, använder du denna funktion ser spelet snyggare ut och går jävligt mycket långsammare.
Hur kan du få det till att RTX korten är snabbare vid RT förstår jag inte, att slå på RT på ett GTX2080 Ti är som att koppla på en husvagn till en Ferrari.

Vad fan menar du med "Läser du också konstigt eller?"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Min generation-skip gjorde skillnad!!

Skrivet av MarkSix:

@birdman:
Vi har alla olika ekonomiska situation. För en del av oss så kanske 14000 inte gör något större hål i plånboken.

Tycker det handlar mer om prisvärdhet. Ja du kan betala 14000kr för att spela spel eller så kan du betala 7000kr (eller mindre) för att spela och få en i princip lika bra upplevelse. Till och med när man "har råd" så vill man ju inte spendera dumt. Speciellt om man som "rik" kanske mer ofta har en bakgrund av en hälsosam syn på pengar.

I proffssituationer, dvs diverse GPGPU applikationer, så kan jag tänka mig att RTX-serien inte sett samma problem. Man kan lätt motivera pengarna om all extra hårdvara som sitter i RTX-korten faktiskt används för de beräkningar man är ute efter.

Jag tror på att framtiden kommer vara real-time raytracing i spel, men jag tror Nvidia borde tänkt om sin game plan lite. Det som skulle exaltera gjorde oss besvikna.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av mrpijey:

@Ratatosk: Det vi vill ha är teknik som gör våra kort mer kraftfulla, våra spel snyggare och rullandes mjukare på skärmen och högre upplösningar. Det får man inte genom att stå och stampa med samma teknik decennier efter decennier. Någonstans måste någon tillverkare utveckla nåt nytt och introducera det på marknaden så att det skapas en utveckling kring det, som sedan föder ny teknik osv. Det mesta av tekniken idag är ju "ny" då det vid något tillfälle introducerats till ett högre pris. Sedan så rättfärdigar jag givetvis inte Nvidias höga pris som naturligt pga raytracing, men samtidigt så har raytracing varit en helig graal inom grafikrendering som kommer lösa oerhört mycket problem i framtiden, och du går inte från ny teknik till välanvänd teknik i alla spel på första dagen.

Det har vi uppenbarligen inte fått via RT, tvärtom.
Vi behöver kanske något annat, möjligt att det är RT som är svaret men det är i framtiden, finns även utveckling med Voxlar, kan även bli något annat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Dinoman:

Låt oss kolla lite på fakta då.

https://i.imgur.com/yqeTBhQ.png

Deras kostnader för varken R&D eller Operativa har ökat särskilt dramatiskt, inkomsten har dock skjutit i höjden.

R&D har ökat med 31% medan nettoinkomsten har ökat med 245%. Det talar ju sitt tydliga språk.

Skrivet av Mithras:

Äntligen ett bra svar så att alla "INNOVATION KOSTAR"-NVidiaförsvararna kan rent utsagt hålla käften.

Fast nu har ni ju verkligen inte fattat hur ekonomisk redovisning eller produktutveckling fungerar i huvud taget. Tror ni på riktigt att kostnaden för utvecklingen inträffade samma kvartal som korten såldes? Att Nvidia liksom bara vispar ihop ett helt nytt grafikkort OCH släpper det inom tre månader?

Jag håller med diskussionens huvudpunkt i sak. Nvidia har bevisligen tagit för mycket betalt för RTX-korten (det är bland annat därför jag inte köpt något) och de tjänar uppenbarligen bra trotts dyra utvecklingskostnader. Men att tro att den där bilden är ett underlag för något av det är ju rent ut sagt efterblivet

EDIT: Något för grova ord vilket vissa fann stötande.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Att säga att raytracing är meningslöst och att det är teknik "ingen vill ha" är så dumt att man baxnar. Ingen ville ha T&L eller 24bit stöd eller avancerad AA eller nåt sånt heller, men tekniken utvecklades och implementerades över flera generationer ändå!

Vill ha och vill ha... Det är väl ingen som har något emot funktionen, problemet är priset. NVidia har hittills inte gjort något RTX-chip som är ens nere på den storleken som 1080 hade, och då är det inte så konstigt att det blir dyrt. Förklaringen till storleken är raytracingen, och då är det väl inte så konstigt att man skyller på den. Om man hade kunnat få funktionen för $249 - vilket är vad det första kortet med T&L kostade - tror jag inte att någon hade klagat.

Grafikkort är lyxkonsumtion. Om jag inte hade haft råd med nya grafikkort så hade jag överlevt med mitt gamla. Det finns de som skall ha "det bästa" av någon anledning, och det är inget fel med det - om du vill lägga dina pengar på ett 2080 Ti så är inte det mitt problem. Därför brukar jag inte bry mig så mycket om trådar som klagar på vad grafikkort kostar. Förstår absolut att folk vill klaga, men det är inte så intressant att läsa.

Men nu är det nyhetskommentarer på en nyhet om att NVidia skriver ner prognoserna igen, och då är det naturligt att diskutera varför. De har nu på mer än två år inte lanserat något nytt i den prisklass där de normalt har de största intäkterna - det är antagligen en viktig anledning. Att påpeka det är inte samma sak som att gnälla om att allt är dyrt nuförtiden.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Det sägs att skadeglädjen är den enda sanna glädjen - och idag är jag riktigt lycklig!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Xyborg:

Fast nu har ni ju verkligen inte fattat hur ekonomisk redovisning eller produktutveckling fungerar i huvud taget. Tror ni på riktigt att kostnaden för utvecklingen inträffade samma kvartal som korten såldes? Att Nvidia liksom bara vispar ihop ett helt nytt grafikkort OCH släpper det inom tre månader?

Jag håller med diskussionens huvudpunkt i sak. Nvidia har bevisligen tagit för mycket betalt för RTX-korten (det är bland annat därför jag inte köpt något) och de tjänar uppenbarligen bra trotts dyra utvecklingskostnader. Men att tro att den där bilden är ett underlag för något av det är ju rent ut sagt efterblivet

Japp vi har verkligen inte fattat och är efterblivna, så måste det vara.

https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rskarteknik#Förlöjligand...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv

Skadeglädje, ljuva skadeglädje... 😆
Härligt att folk verkar ha visat sitt missnöje på det enda sättet som fungerar, att inte köpa dessa sjukt överprisade GPU:er!

Permalänk
Medlem

Dags för både Nvidia och Apple att vakna upp. Deras produkter har äntligen nått en gräns där det dom erbjuder helt enkelt inte är tillräckligt bra för priset de begär. Även om den smärtgränsen nåddes av oss icke-hjärntvättade för många år sedan, synd att de fick hålla på så länge innan majoriteten vaknade...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Nvidia kör en Apple och upptäcker "oj vi sålde inte så bra som vi trodde, LUL".
Bra för båda företagen, kanske dom inser att dom inte kan ta precis vad som helst.