Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignorante:

Konstigt rena och prydliga skrivbord de flesta har, jobbar ni aldrig med era datorer?

Arbetar en hel del vid mitt skrivbord, men jag klarar inte av att ha mycket saker överallt så jag håller alltid så rent som möjligt.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Inaktiv

Nöjd med min 32". Hade tidigare 2x 24" men den extra funktionen var inte nödvändig.
Raggade även in en Be-Ge bevakningsstol med knäledsgunga för ynka 300:- förra veckan, som hittat!

Permalänk
Skrivet av kokkojambo:

Fick nog av ekon och allmänt dålig akustik i rummet, så jag har påbörjat operation hemstudio 2.0 nu.

Började med en ljusramp/basfälla i taket, sen fixade jag bordsskivor i MDF. Sedan blir det att testa var ytterligare akustikmaterial behövs.
Fan vad kul det är att fixa med sånt här.

https://img.techpowerup.org/180831/img-0476.jpg
https://img.techpowerup.org/180831/img-0480.jpg

Är det måttbeställda bordsskivor du sätter upp eller var har du köpt dem?

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignorante:

Konstigt rena och prydliga skrivbord de flesta har, jobbar ni aldrig med era datorer?

Kan inte koncentrera mig om det är för stökigt. Mår inte bra om det blir så där rörigt.
Har det lika dant på jobbet...

Detta är "stökigt" hos mig. Alla stärkare hemma från replokalerna mm, vilket inte brukar vara fallet.

Permalänk
Medlem

Gillar skärmupplägget, sedan tycker jag ändå att du ser ut att ha god ordning. Men, därmed inte sagt att den är tillräckligt bra för dig, bara att den duger åt mig. Du har gott om golvyta bra hyllor och en bra hörna där, bredvid fönster.

@Ignorante
Det är väl inte så mycket vad man gör med datorn i sig, utan vad man samlar på sig runtom.

Oj oj oj... jo det finns väl tendenser åt det hållet ibland. Det GLÄDER mig att se hur du begränsas av snedtak, samma strul en annan har

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Homdax:

Gillar skärmupplägget, sedan tycker jag ändå att du ser ut att ha god ordning. Men, därmed inte sagt att den är tillräckligt bra för dig, bara att den duger åt mig. Du har gott om golvyta bra hyllor och en bra hörna där, bredvid fönster.

@Ignorante
Det är väl inte så mycket vad man gör med datorn i sig, utan vad man samlar på sig runtom.
https://beta-static.photobucket.com/images/af83/Natsurf/2/b91900b0-8d2d-4e7f-b91a-f13935bc3eb8-original.jpg

Oj oj oj... jo det finns väl tendenser åt det hållet ibland. Det GLÄDER mig att se hur du begränsas av snedtak, samma strul en annan har

Skönt det finns fler som har det som jag då...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitán General:

Är det måttbeställda bordsskivor du sätter upp eller var har du köpt dem?

Hornbach i mitt fall. De sågade till skivorna till rätt längd och bredd, sedan gjorde jag finliret själv.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

Finns det något sätt att få en överblick över alla bilder som finns i denna tråd?

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det där ser ju lite cyberpunkigt charmigt ut, men en ergonomisk mardröm.

Permalänk
Medlem

@Lafa: Sätt upp en gardinstång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Det där ser ju lite cyberpunkigt charmigt ut, men en ergonomisk mardröm.

Mardröm öht. Uppenbart på resten av rummet att personen sitter mycket datorn, då kan man väl göra fint åt sig så man har det bra när man sitter där om datorsittandet är en stor del av ens vardag... Blir ledsen när jag ser sånt där, trist när folk behandlar sig själva som skit.

Mysig katt!

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Skrivet av Homdax:

Gillar skärmupplägget, sedan tycker jag ändå att du ser ut att ha god ordning. Men, därmed inte sagt att den är tillräckligt bra för dig, bara att den duger åt mig. Du har gott om golvyta bra hyllor och en bra hörna där, bredvid fönster.

@Ignorante
Det är väl inte så mycket vad man gör med datorn i sig, utan vad man samlar på sig runtom.
https://beta-static.photobucket.com/images/af83/Natsurf/2/b91900b0-8d2d-4e7f-b91a-f13935bc3eb8-original.jpg

Oj oj oj... jo det finns väl tendenser åt det hållet ibland. Det GLÄDER mig att se hur du begränsas av snedtak, samma strul en annan har

Det kliar i fingrarna! Städa upp för bövelen!

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tycker att mitt numera helt kala och kliniskt rena skrivbord är en mardröm med noll inspiration... Jag säger som Mark Levengood att "när mitt gamla skrivbord blir full tänker jag skaffa ett nytt och ställa bredvid" för att han hämtar mycket av sin dagliga inspiration där.

(Skall plåta så snart jag lyckas reparera focusfunktionen på kameran, just nu håller oskärpan i mitten på alla bilder på att göra mig seriöst vansinning...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Bara jag som tycker att mitt numera helt kala och kliniskt rena skrivbord är en mardröm med noll inspiration... Jag säger som Mark Levengood att "när mitt gamla skrivbord blir full tänker jag skaffa ett nytt och ställa bredvid" för att han hämtar mycket av sin dagliga inspiration där.

(Skall plåta så snart jag lyckas reparera focusfunktionen på kameran, just nu håller oskärpan i mitten på alla bilder på att göra mig seriöst vansinning...)

Jag skulle tappa fokus direkt och bara sitta och störa mig på allt som är framme. Men jag tror att för många, iallafall för mig, är det svårt att hålla en balans. Antingen så har jag det kliniskt rent eller så spårar det ur helt. Finns inget mellanläge för mig. Så då är det bäst att hålla skrivbordet helt fritt från prylar. Sen är jag också en sån som kan ta en linjal för att se till att datorn, mobilstället, tangentbordet och annat är i en perfekt linje med varann...

Noll inspiration skulle jag inte säga. Inspiration ska man ha. Men inte inspiration till kaos. Lite snygga tavlor på väggarna. Skön belysning. Inte en massa saker som stjäl uppmärksamhet från det man håller på med. En miljö att trivas i helt enkelt.

Jag tror också att alla undermedvetet mår bättre av en ren miljö. Sen är det ju såklart skillnad på vad man gör och hur resten av utrymmet man befinner sig i ser ut.

Lite olika skolor i tänket där. Inget är ju rätt eller fel. Man får göra det som passar en själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phedd:

Jag skulle tappa fokus direkt och bara sitta och störa mig på allt som är framme. Men jag tror att för många, iallafall för mig, är det svårt att hålla en balans. Antingen så har jag det kliniskt rent eller så spårar det ur helt. Finns inget mellanläge för mig. Så då är det bäst att hålla skrivbordet helt fritt från prylar. Sen är jag också en sån som kan ta en linjal för att se till att datorn, mobilstället, tangentbordet och annat är i en perfekt linje med varann...

Noll inspiration skulle jag inte säga. Inspiration ska man ha. Men inte inspiration till kaos. Lite snygga tavlor på väggarna. Skön belysning. Inte en massa saker som stjäl uppmärksamhet från det man håller på med. En miljö att trivas i helt enkelt.

Jag tror också att alla undermedvetet mår bättre av en ren miljö. Sen är det ju såklart skillnad på vad man gör och hur resten av utrymmet man befinner sig i ser ut.

Lite olika skolor i tänket där. Inget är ju rätt eller fel. Man får göra det som passar en själv.

Jo, ordning behöver det nog vara, äckligt skräp och saker som bara ligger framme utan mening mår ingen bra av tror jag.

(påminner mig om att jag måste städa mitt förbaskade skrivbord igen... Men det höll sig rent i nästen en vecka nu innan de blev belamrat med elgrejer skräp och byggprojekt igen, vilket är nära rekord i mitt fall... )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av Homdax:

Det GLÄDER mig att se hur du begränsas av snedtak, samma strul en annan har

Snedtak begränsar verkligen, svårt att sätta upp funktionella hyllor så man får ordna lagerplats på annat sätt...

Visa signatur

Ignorante

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Kan inte koncentrera mig om det är för stökigt. Mår inte bra om det blir så där rörigt.
Har det lika dant på jobbet...

Detta är "stökigt" hos mig. Alla stärkare hemma från replokalerna mm, vilket inte brukar vara fallet.
https://i.imgur.com/0ByoAFI.jpg

Hur har du löst kabeldragningen runtomkring datorn? Intresserad att se.

Permalänk
Medlem

Precis återvänt till studierna och har därmed ny lägenhet. Är inte klar än, måste hitta något sätt att fästa kablarna under skrivbordet och låta min 22" tn-skärm lämna plats till ett modernare dito.

Egna högtalare med en dynavoice-baslåda (ur bild), Netonnets ommärkta Lasmex L-85, ett enkelt mixerbord från Alesis och en t.bone SC400-mikrofon. Skärmstativ från iiglo. Tangentbordet är ett Drevo Calibur och datormusen en Logitech G603.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper_W:

Hur har du löst kabeldragningen runtomkring datorn? Intresserad att se.

En bild säger mer än 1000 ord, så du får 4 st

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att sända en bild i den här tråden? Så att alla kan se bilden direkt i den här sidan.

Förlåt för min okunskap.

Permalänk
Medlem

@Skippy82: skriv svar -> Länka bild
eller använder img-taggen (utan _ på första img, länken imellan taggarna)
[_img] [/img]

Permalänk
Avstängd

Men var lägger man bilderna?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Men var lägger man bilderna?

Gå till google och skriv "image upload" utan " och välj någon av länkarna, finns en hel del att välja mellan.

Permalänk
Medlem

@tintinj:

Jag gjorde som du skrev nu, tack för hjälpen.
Här är mitt inlägg, nästa projekt borde vara att göra något åt sladdarna i mitt rum, några av er som kan tipsa på bra hjälpmedel?

https://imgur.com/a/Tt5BpbP

Permalänk
Medlem

Grymt! Jag är inte ens förvånad av någon anledning. Den där uppfällda bakplattan är smart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.W:

@rottweilern: skriv svar -> Länka bild
eller använder img-taggen (utan _ på första img, länken imellan taggarna)
[_img] [/img]

Jag försökte göra som du sade, men det fungerade inte för mig. Hmm, vad kan jag göra för fel tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy82:

Jag försökte göra som du sade, men det fungerade inte för mig. Hmm, vad kan jag göra för fel tro?

Använd bilden, inte sidans länk.

[img]https://i.imgur.com/1emk0Ix.jpg[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Använd bilden, inte sidans länk.

[img]https://i.imgur.com/1emk0Ix.jpg[/img]

Tack så mycket Petterk <3

Permalänk
Inaktiv

@Sideburns: Vad är det för bord?

Skrivet av Skippy82:

Vad är det för bord?