Permalänk
Medlem

en del av verkligheten är i en datorskärm därför ska den vara måttligt stor

Permalänk
Medlem

Personligen föredrar jag att luta huvudet en liten aning mot skärmen (-arna). Jag har dem en aning bakåtvinklade. (27" 4K 3840x2160). Ser många som har dem 90 grader mot bordet och en aning högre än mig och det funkar väl för dom, dock inte för mig. På arbetet har jag dom (24" 1920x1200) på armar i väggen så de är närmare 90 graders vinkel, men fortfarande lite tillbakalutade och en aning högre och längre bort än hur jag har dem hemma.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Rensade en större mängd Off Topic och otrevligheter.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Blev trött på att jobba hemmifrån där jag sitter å stirrar rakt in i en vägg 10 timmar om dagen så åkte till stugan å slängde upp en tillfällig setup, lite roligare utsikt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Avstängd

@JesperA: Morgonkaffe med den utsikten, riktigt nice !

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Blev trött på att jobba hemmifrån där jag sitter å stirrar rakt in i en vägg 10 timmar om dagen så åkte till stugan å slängde upp en tillfällig setup, lite roligare utsikt

https://i.imgur.com/56WKJoa.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Vadan denna mängd med salt på bordet?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/i6yYwhs

Visa signatur

dator

Permalänk
Medlem

Nice tråd!

Mitt hem kontor, spelade mycket förr i tiden men nu blir det mest jobb... hårdvara som gömmer sig i bilderna:

Dator 1 (Server, undre datorn) Threadripper 1950x 128gb-ddr4 2x 12tb 14x 8tb 1tb ssd 970 pro (ändast linux isos och semester bilder)
Dator 2 (Workstation, övre... duh) Threadripper 2 2950x 64gb ddr4 1x 4tb WD Black 1tb ssd 970 pro (system) 1070 Strix (väntar fortfarande på mitt 2080TI Strix)
Laptop (Lenovo x220) I7, 16gb ddr4 128gb ssd
Mini dator Lenovo M900 I7 32gb ddr4 (fallback ifall dator 1 behöver stängas)
UPS Backups Pro 900 (ändast ansluten till disktationen med 8x 8tb + Dator 1 + Lenovo m900)
Skärm: DellU3415W (skall bytas när jag hittar något vettigt med IPS som har riktigt trevlig upplösning i samma formfaktor)
Mic: SM7B med en phantom to usb converter under bordet.
Midi controller Alesis V25
Hörlurar: HD600 (har också Hd650 men gillar ljudet i 600 mer. Behöver köpa amp, har inte hittat någon bra lösning för detta ännu då mitt skrivbord är litet, även fluktat på HD-800 om jag köper amp.
Högtalare: super gamla logitech grejer, från tiden då deras högtalare var bra... Z2300? Funkar helt okej, när jag ändrar mitt kontor blir det riktiga monitorer dock men nu finns inte platsen för det.
Mixer Mix5 kör 2 källor, Dator 1 och dator 2 är inkopplade, volym knob 1 kör samma ljud som hörs här på min privata web radio (varning auto play) knob 2 är main data, etc... brukar vilja ha tillgång till musik snabbt så gilllar att ha kontrollen vid fingertopparna när som helst.

Massa annat trams också under bordet, edgerouter, cloudkey med mera...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Blev trött på att jobba hemmifrån där jag sitter å stirrar rakt in i en vägg 10 timmar om dagen så åkte till stugan å slängde upp en tillfällig setup, lite roligare utsikt

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Men lol nu har du förstört för karlns alternativa arbetsplats!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraction_91:

@JesperA: Morgonkaffe med den utsikten, riktigt nice !

Inte helt fel, mycket bättre än väggen hemma 😀 👍

Skrivet av griid:

Vadan denna mängd med salt på bordet?

Min stora svaghet, tyvärr, skall försöka avvänja mig 😀

Skrivet av ducedo:

😂😂 Tog en stund innan jag såg det! Du anar inte hur nojig jag varit varje kväll & morgon innan solen tittar fram, detta gjorde inte saken bättre, får sätt vrida upp fasadbelysningen till max så man åtminstone får lite förvarning innan man blir attackerad 😀

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Skall tömma rummet och börja om från noll, fast denna gång med plats för 2 skrivbord, båda IKEA Bekant, samma färger, men ett vänster-"skuret" och ett höger. Vi får se hur det blir, utöver kanske trångt.

Tanken är att kvinnan skall få en arbetsplats, men vet inte än om den kommer att uppskattas. Min tid, mina pengar, take it or leave it.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Skall tömma rummet och börja om från noll, fast denna gång med plats för 2 skrivbord, båda IKEA Bekant, samma färger, men ett vänster-"skuret" och ett höger. Vi får se hur det blir, utöver kanske trångt.

Tanken är att kvinnan skall få en arbetsplats, men vet inte än om den kommer att uppskattas. Min tid, mina pengar, take it or leave it.

Då är det väl egentligen win win eftersom att du antingen får sällskap av tjejen ELLER ett till skrivbord att fylla med grejer?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Inaktiv

Här vaskar jag mitt liv

Permalänk

Mitt lilla hörn i huset

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Hedersmedlem

*Meningslöst sidospår raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Roat mig med min första Arch installation.
Är en linux newbie så tänkte att det var ett bra sätt att lära mig. (har inget hår kvar)

Jobblaptop med win10 på höger skärm som styrs med hjälp av synergy.
Rätt så nöjd än så länge, gillar när det är cleant.
Stör mig något på den röda färgen på min mus. Den är för skön för att ryka dock.

Ganska mysigt tycker jag väl ändå!

Permalänk
Medlem

Flyttade inlägget till en egen tråd trots allt, återfinns på https://www.sweclockers.com/forum/trad/1539251-sitta-stabord-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antagligen:

https://i.imgur.com/bZAfvOx.jpg
Roat mig med min första Arch installation.
Är en linux newbie så tänkte att det var ett bra sätt att lära mig. (har inget hår kvar)

Jobblaptop med win10 på höger skärm som styrs med hjälp av synergy.
Rätt så nöjd än så länge, gillar när det är cleant.
Stör mig något på den röda färgen på min mus. Den är för skön för att ryka dock.

Ganska mysigt tycker jag väl ändå!

Det där var grymt snyggt. Gillar att du ansträngt dig med bakgrundsbilderna så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Det där var grymt snyggt. Gillar att du ansträngt dig med bakgrundsbilderna så

Tack!
Ska nog göra några fler så man kan variera lite

Permalänk
Medlem

Work in progress

Rum:
snedtakrum på ovanvåning i svenssonvilla, cirka 2,5 meter brett och 4 meter långt
Fönster vetter mot norr, dörr mot söder, taket mot väster, blir med andra ord lätt varmt på sommaren

Plan:
Två arbetsplatser med individuell anpassning men ungefär samma utrymme. Likadana bord (IKEA Bekant, L utförande, ett vänsterskuret, ett höger.

Hårdvara:
Jag; desktop, tangentbord osv, 2 x 27" Dell U2718Q (4K) monterade på Dell Monitor Stand MDS 19 . Stol IKEA Markus.
Kollega/kvinna/hustru: en HP SFF desktop Intel I5, placering oklar, tangentbord osv, 2 x 24 Dell U2412 (WUXGA). Stol, oklart

Notera hur taket ställer till det lite för skärmplaceringen... i synnerhet för mina 27'or.

Möbeln som muggen står på skall flyttas till vägg och allmän upprensning/kabeldragning pågår. IKEA's nät för kablage under skrivborden är faktiskt en lysande idé och jag vill nog tipsa hemmabyggare om att ett litet nät under skrivbordet man sätter med 4-6 skruvar kan nog vara lösningen på en hel del sladdhärvor. Bilderna täcker inte hela rummet utan bara skrivbordsdelen. Golvet skall få en matta som löper under båda skriborden och stolarna, småjusteringar av skrivbordshöjd och slutlig placering längs med vägg inte heller klar.

Men, jag måste säga att utrymmet är tillräckligt för detta i ett så förhållandevis litet rum. Det var en liten överraskning, trots mätande hit och dit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Möblerade om lite och så här blev det. Kattsäkrat och inga sladdar i vägen för städning.
Nästa steg blir att skaffa nya högtalare som inte tar upp halva bordsytan. Funderar på de här: https://www.sumo.se/sv/artiklar/ruark-audio-mr1-mk2-valnot.ht...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Här är min "mancorner". Försökt få det så cleant och snyggt som möjligt utan att det skriker "gaming" Bordet är detta som jag har moddat endel som ni ser. Bordet är grymt stabilt och väger ca 70kg (kassa mobilbilder )
http://forumbilder.com/images/2018/05/08/IMG_20180508_160622.jpg
http://forumbilder.com/images/2018/05/08/IMG_20180508_160656.jpg
Kabeldragningen på undersidan.
http://forumbilder.com/images/2018/05/08/IMG_20180508_160714.jpg
Baksidan.
http://forumbilder.com/images/2018/05/08/IMG_20180507_205836.jpg

Snygg setup! Stilrent och med den obligatoriska konstväxten som man slipper underhålla
Vad är det för chassi? Känner igen det. Undrar om det gör mycket oljud när det står där på skrivbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Lallo: Tack Chassit är ett Phanteks Evolv ATX Tempered Glass. Mycket nöjd med både skrivbord och chassi, har fläkt kurvorna ganska lågt ställda så det är relativt tyst. Använder dock alltid hörlurar när jag sitter vid datorn

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Avstängd

Snyggt och stilrent!

Skrivet av Skippy82:

Har fixat lite med sladdarna nu.

https://imgur.com/lhrlq6d.jpg

Fräsig julgran, grym datorhörna!

Snyggt chassi, visste inte att razor gjorde chassin.

Permalänk
Skrivet av jagheterss:

Snyggt chassi, visste inte att razor gjorde chassin.

Nztx har ett eller flera chassin med Razor pimpning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev inspirerad av folks träskrivbord, så jag var bara tvungen att skaffa mitt egna! Tyckte tavlorna passade och blått behövdes för att passa stolen

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

https://abload.de/img/20181205_1550453fdj4.jpg

Blev inspirerad av folks träskrivbord, så jag var bara tvungen att skaffa mitt egna! Tyckte tavlorna passade och blått behövdes för att passa stolen

Vad är det för medaljer du fått, som hänger på väggen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vad är det för medaljer du fått, som hänger på väggen?

Utlandstjänst Mali, FN och sen en för tjänsteår

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP