Permalänk
Medlem

@improwise: För mig fungerar det bra med den något lägre vertikala upplösningen. I början var det lite ovant. Gick från en 43" 4K (16:9) till denna skärm och märkte givetvis att bild och text inte var lika skarp längre. Men som sagt, jag har vant mig och stör mig inte nämnvärt på det längre. Storleken och 32:9 formatet gör att jag ändå gillar denna skärm mer. Men det är klart... Det ryktas ju om nysläpp av denna skärm inom kort, och då med högre upplösning (5120x1440 mot nuvarande 3840x1080) och den kommer jag nog uppgradera till i så fall bara för att maxa den produktiva ytan. Men det är egentligen bara när jag jobbar som jag tycker den högre upplösningen är relevant. För gaming fungerar det superbra med 3840x1080 tycker jag. Och att spela i 32:9 formatet är en fantastisk upplevelse och som dessutom stöds av typ 99% av alla spel. Vissa spel ger visserligen lite mer "stretch" ut mot sidorna av bilden än andra, men det handlar ju även lite om vad man ställer in för FOV i spelet ifråga. Jag vill hur som helst aldrig gå tillbaka till något smalare än 32:9 för spel igen. Det är lite som att spela i VR fast utan glasögon, och det fungerar som sagt bra i 99% av alla spel jag testat medan VR endast fungerar i ett fåtal titlar.

Gällande avsaknaden av G-Sync så stör det mig inte alls. Tyckte det var lite tråkigt innan jag beställde skärmen men tänkte att jag provar ändå. Nu kör jag ju med två stycken GTX 1080Ti i SLI vilket gör att FPS:en är väldigt höga vad jag än gör och det medför att all form av tearing är ytterst minimal och jag märker den väldigt sällan. Ibland kör jag även med VSYNC och jag tycker det funkar rätt bra om jag låser den till 120FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Postade ett galleri men tänkte jag kan lägga upp en ny bild här sen sist. Byggde ett nytt skrivbord i ek, 240cm med kabelkanaler etc. Betsat, oljat och pysslat och fått till det som jag vill ha det. mitx-build på gång för att få bort burken från golvet.

48" 4K, 27" G-sync 144hz, 1080Ti, 5820K osv.

https://i.imgur.com/x9Im5zX.jpg

https://imgur.com/a/v9V2v03

Snyggt bord, men det ser lite brett ut för att hålla formen på fyra ben bara. Har metallskenorna på undersidan varit tillräckligt för att undvika att bordet ska börja svikta eller bågna? Är det en ikea-bänkskiva i massiv ek eller var har du fått tag på det?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Snyggt bord, men det ser lite brett ut för att hålla formen på fyra ben bara. Har metallskenorna på undersidan varit tillräckligt för att undvika att bordet ska börja svikta eller bågna? Är det en ikea-bänkskiva i massiv ek eller var har du fått tag på det?

Ser ut som att skärmarna sitter på hans vägg, så jag tror inte det är mycket vikt på bordet alls

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Snyggt bord, men det ser lite brett ut för att hålla formen på fyra ben bara. Har metallskenorna på undersidan varit tillräckligt för att undvika att bordet ska börja svikta eller bågna? Är det en ikea-bänkskiva i massiv ek eller var har du fått tag på det?

Det räcker bra, enda vikten på bordet är 27"-skärmen och högtalarna (vars vikt är placerade långt ute i kanterna)

Byggde ihop bordet i Mars och inte upplevt att det börjat sacka ihop. Bänkskivan är köpt på Biltema! 2400x600x30mm

Skrivet av griid:

Ser ut som att skärmarna sitter på hans vägg, så jag tror inte det är mycket vikt på bordet alls

Korrekt!

Skrivet av Sideburns:

Snyggt jobbat. Gillar när man får undan kablaget. Kul också att göra något eget så där, så det blir precis som man själv vill ha det. Är precis lika dan själv.

Precis. Det är kul att visa upp men framförallt vill man trivas själv när man sitter vid burken. Du hade det riktigt fint med!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Bild på min lilla spelhörna :)

Visa signatur

Moderkort:Asus Rampage III ExtremeCPUIntel Core i7 930 @4,2GHzCPU CoolerCorsair H100RAMG.Skill 6x4gigGPUPower Color radeon HD6970NätdelCorsair HX1000WChassieCorsair Graphite 600TSSDCrucial m4 SSD 2.5" 256GB

Permalänk
Medlem

Min lilla nörd hörna

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Blev ett nytt tangentbord idag då det gamla började stöka lite med Bluetoothen, passade på när jag var och skaffade en ny SSD. Köpte ett Logitech G513 Carbon med deras linjära brytare. Hittills mycket nöjd! Lätt motstånd, ingen distraherande feedback och väldigt komfortabelt flyt på fingertopparna ganska kvickt efter invänjning.

LG 43'' fortfarande.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Nörd grottan har fått lite uppdatering med en extra skärm

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Blev ett nytt tangentbord idag då det gamla började stöka lite med Bluetoothen, passade på när jag var och skaffade en ny SSD. Köpte ett Logitech G513 Carbon med deras linjära brytare. Hittills mycket nöjd! Lätt motstånd, ingen distraherande feedback och väldigt komfortabelt flyt på fingertopparna ganska kvickt efter invänjning.

LG 43'' fortfarande.

https://i.imgur.com/oHMgH4V.jpg

https://i.imgur.com/QCjgSLe.jpg

Snyggt!! Vad är det för hållare till handkontrollen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Snyggt!! Vad är det för hållare till handkontrollen?

Skickades från m.sweclockers.com

Egentligen en telefonhållare jag köpte på Ebay för 30-40kr (förutom att postnord ville ha 500,000 för besväret). Den är gummerad i botten och kontrollen råkade passa perfekt där så den fick bli det istället.

https://www.ebay.co.uk/itm/Aluminum-Desktop-Stand-Mount-Holde...

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord består av en bordsskiva från IKEA som är 120x60 och heter Linnmon med IKEA Olov ben som går att ställa in höjden på lite grann. Vidare så köpte jag även Alex påbyggnadshylla med två lådor och även utrymme i mitten.

Där står min GAMLA Asus-laptop som tyvärr inte passar då hörlurspluggen är ditsatt men tar jag bort den så kan jag skjuta in laptopen helt om jag vill. Ett Logitech K800 tangentbord tillsammans med en Logitech MX Performance mus. Musmattan är den klassiska och odödliga Func Surface 1030 som är i nyskick fortfarande efter säkert nästan 10 år.

Stolen är en kontorsstol från Kinnarps, en 8000 om jag inte minns fel.

Monitorerna är verkligen inte mycket att skryta om, ett par Anderson-skärmar på 24' som jag köpte billigt på NetOnNet.

Jag lever i en etta på 37 kvadrat och det är inte smidigt att möblera därför valde jag just detta bord, 120x60cm var precis vad jag kunde passa in här och letade efter.

Permalänk
Medlem

IKEA-skrivbord, 120x80 cm. Trodde det skulle vara för litet, men har blivit helt ok!

Visa signatur

5900X | Gigabyte 4090 Gaming OC | 2x16GB 3800 MHz | Asus Crosshair VIII Dark Hero
Define R5 | SN850 1TB / KC3000 2TB | EVGA G2 850W | NH-D15
LG 38GN950 | Logitech G502X Plus + G910

Permalänk
Medlem

Vad sitter du med för skärmstativ @ickoicko?:)
Har hört att dessa skivor inte tål skärmstativ så bra då det är en Spånskiva?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Vad sitter du med för skärmstativ @ickoicko?:)
Har hört att dessa skivor inte tål skärmstativ så bra då det är en Spånskiva?

Varför skulle en spånskiva ha något emot just skärmstativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Vad sitter du med för skärmstativ @ickoicko?:)
Har hört att dessa skivor inte tål skärmstativ så bra då det är en Spånskiva?

Jag läste nåt om osäkerhet kring spånskiva och hållfasthet, men det kändes ok så jag körde på det o gått bra hittills. Jag kör med en Iiglo MM100 och en StarTech ARMDUALV.

Visa signatur

5900X | Gigabyte 4090 Gaming OC | 2x16GB 3800 MHz | Asus Crosshair VIII Dark Hero
Define R5 | SN850 1TB / KC3000 2TB | EVGA G2 850W | NH-D15
LG 38GN950 | Logitech G502X Plus + G910

Permalänk
Medlem

Nu är lilla rummet färdigt också, gjorde om en gammal laptop med tillräckligt bra hårdvara (och ethernetport, mest därför) till någon sorts HTPC för TV:n är för gammal för att ha stöd för LAN-streaming och moonlight. En Asus Zenbook Pro till höger, Harman Kardon Onyx Studio 3 i mitten och Playstation 4 till vänster.

Kör Moonlight och streamar soffspel från stora datorn till laptopen, ut på TV:n över kabel bara. Trådlös Xbox-kontroll ansluten till laptopen som feed:ar tillbaka till stora datorn och latensen där var så jävla liten att jag kunde spela grejer som Witcher 3 utan att märka av det. Riktigt kul med ghettolösningar för att få ut max av grejerna man har utan att köpa nytt i onödan.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Har nu ÄNTLIGEN blivit klar med ommöbleringen i kontoret/spelhörnan. Blod har jag för en gångs skull klarat mig utan att spilla, men tid, svett och tårar, ja det har det varit. Tidigare såg det ut såhär. Nedklämd till vänster under bordet stod även en serverburk och en skrivare. Kändes jobbigt att det blev så stökigt och kompakt.

Valde att byta skrivbord helt och samtidigt montera skärmarna på ett bordsfäste. Skivan är en betongmönstrad Ekbacken från Ikea, 246cm lång. Den står på två Alex-hurtsar och har ett ben monterat i mitten. Bordsfästet är ett Iiglo MM200 och där det sitter är skivan förstärkt med ytterligare en spånskiva.Blev också en liten barngarderob som förvaringsskåp för skrivare, router och lite annat.

Kalla mig fåfäng, men jag gillar verkligen hur datorn ser ut med relativt diskret enfärgad belysning, och jag ville helst ha den utåt i rummet. Eftersom jag inte hade möjlighet att placera skärmarna på högra sidan bordet fick det helt enkelt bli den här lösningen. Tycker det funkar!

Har dagen till ära fått hem Logitechs nya trådlösa hutlöst dyra mus G Pro Wireless. Jag testade en G403 Prodigy när den kom men upplevde inte att trådlöst räckte hela vägen. Nu gör jag ett nytt försök. Även ett par simpla högtalare Logitech Z120, som för sin prislapp på runt 200kr spelar fullt acceptabelt och duger bra för mitt ändamål. Sladden mellan högtalarna hade kunnat vara längre dock.

Jag vet att på Sweclockers är väl inte ett 1070Ti direkt top of the line och 3440x1440 är måttligt högupplöst i 4k-träsket, men jag ville ha lite väggdekor och tyckte jag var lite fyndig

Än så länge har jag för kort sladd för att hörlurarna ska komma framifrån, men det funkade ganska bra att ha dom på sig med sladden gåendes bakåt. En dörrstop från Biltema fick bli krok.

Golvet i rummet blir väldigt kallt så någon form av matta måste jag ha, nuvarande är en tillfällig lösning som förmodligen kommer vara kvar för evigt om jag känner mig själv rätt

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Storstädade idag så då får man väl passa på att ta en bild

Permalänk
Medlem

@naikon: MX518, fy tusan vilken bra datormus!

Visa signatur

PC: i5 12600K | RTX4090 FE | ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI | 2x16 GB DDR5 5200Mhz Kingston Fury | 2TB WD Blue SN550, 2TB Samsung 970 EVO
Server: 1700X | HD 6870 | MSI B450I Gaming Plus AC | 2x8 GB DDR4 2933Mhz HyperX Fury CL17 | 128GB SSD
NAS: Synology DS918+ (4x8TB Red)
Misc: iPhone 14 Plus 128GB, iPad Pro (2021) 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aurora:

@naikon: MX518, fy tusan vilken bra datormus!

Absolut, jag ser ingen som helst anledning till att byta! Blev förfärad när scrollen lade av för något år sedan, men öppnade upp musen och det visade sig att en dammtuss blockerade den optiska läsaren vid sidan av scrollhjulet.
Rengjorde noggrant inuti, rengjorde och putsade upp alla delar. Nu är den som ny igen och hoppas att den håller ytterligare 13 år (fan, den har ju fyllt tonåring!)

Permalänk

skulle inte tro det är dina angivna komponenter du driver runt den skärmen med va? tycker mitt se ett MSI kort iallafall

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av affeiorby:

skulle inte tro det är dina angivna komponenter du driver runt den skärmen med va? tycker mitt se ett MSI kort iallafall

Hehe nej, du har helt rätt 😉 Sitter ett MSI 1080 i. Vid vänster skrivbordsben kan man se ett tomt chassi som troligtvis ska fyllas med de nya produkterna som släpps denna vintern 👍 Väntar bara på lite mer info.. 2080ti Kortet verkar intressant men hrm.. Priset svider 🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus Rampage III ExtremeCPUIntel Core i7 930 @4,2GHzCPU CoolerCorsair H100RAMG.Skill 6x4gigGPUPower Color radeon HD6970NätdelCorsair HX1000WChassieCorsair Graphite 600TSSDCrucial m4 SSD 2.5" 256GB

Permalänk
Inaktiv

Här kommer mitt.

Inte riktigt klar ännu, men efter lite tavlor och så får det vara nog.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon193054:

Här kommer mitt.

Inte riktigt klar ännu, men efter lite tavlor och så får det vara nog.

http://jesperjarl.se/swburk.jpg
http://jesperjarl.se/swburk2.jpg

Gillar starkt iden med glasmontern och dess innehåll!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Gillar starkt iden med glasmontern och dess innehåll!

Tack! Måste ju hylla det som startade igång intresset någon gång för 30 år sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Blev ett nytt tangentbord idag ../.. Logitech G513 Carbon med deras linjära brytare. Hittills mycket nöjd! Lätt motstånd, ingen distraherande feedback och väldigt komfortabelt flyt på fingertopparna ganska kvickt efter invänjning.

Lite sidospår, köpte G613 men missade att det saknade belysta tangenter. Hur är Carbon ljudmässigt...klack-klack-klack eller inte... ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Lite sidospår, köpte G613 men missade att det saknade belysta tangenter. Hur är Carbon ljudmässigt...klack-klack-klack eller inte... ?

Linjära låter inte särskilt mycket, visst, det är mekaniska tangenter så nog fan låter de mer än tunna laptopmembran osv. men det låter mindre än typ Cherry MX Silent som Corsair har i sin Strafe, som ändå ska vara "tyst" liksom. Skulle säga att det låter pretty much lika mycket som vanliga högprofilstangenter med membranbrytare, inga klick eller så.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Skrivet av anon193054:

Här kommer mitt.

Inte riktigt klar ännu, men efter lite tavlor och så får det vara nog.

http://jesperjarl.se/swburk.jpg
http://jesperjarl.se/swburk2.jpg

Helsike vad snyggt!

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Här kommer mitt.

Absolut en av de sexigaste datorerna jag har sett på temat. Kanske den.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Masyve: Vad har du för ljusslinga bakom skärmen? Typ DreamScreen?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.