@improwise: För mig fungerar det bra med den något lägre vertikala upplösningen. I början var det lite ovant. Gick från en 43" 4K (16:9) till denna skärm och märkte givetvis att bild och text inte var lika skarp längre. Men som sagt, jag har vant mig och stör mig inte nämnvärt på det längre. Storleken och 32:9 formatet gör att jag ändå gillar denna skärm mer. Men det är klart... Det ryktas ju om nysläpp av denna skärm inom kort, och då med högre upplösning (5120x1440 mot nuvarande 3840x1080) och den kommer jag nog uppgradera till i så fall bara för att maxa den produktiva ytan. Men det är egentligen bara när jag jobbar som jag tycker den högre upplösningen är relevant. För gaming fungerar det superbra med 3840x1080 tycker jag. Och att spela i 32:9 formatet är en fantastisk upplevelse och som dessutom stöds av typ 99% av alla spel. Vissa spel ger visserligen lite mer "stretch" ut mot sidorna av bilden än andra, men det handlar ju även lite om vad man ställer in för FOV i spelet ifråga. Jag vill hur som helst aldrig gå tillbaka till något smalare än 32:9 för spel igen. Det är lite som att spela i VR fast utan glasögon, och det fungerar som sagt bra i 99% av alla spel jag testat medan VR endast fungerar i ett fåtal titlar.
Gällande avsaknaden av G-Sync så stör det mig inte alls. Tyckte det var lite tråkigt innan jag beställde skärmen men tänkte att jag provar ändå. Nu kör jag ju med två stycken GTX 1080Ti i SLI vilket gör att FPS:en är väldigt höga vad jag än gör och det medför att all form av tearing är ytterst minimal och jag märker den väldigt sällan. Ibland kör jag även med VSYNC och jag tycker det funkar rätt bra om jag låser den till 120FPS.