Köpa processor, moderkort samt ram

Permalänk
Inaktiv

Kör själv en 4670k klockad till 4,4 tillsamman med ett Gigabyte 1080Ti Auros. Skärm 1440p i 144Hz. Tycker att datorn går som tåget fortfarande så skulle dra mig för att byta hela maskinen innan du testat att klocka upp den och provkört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon244477:

Kör själv en 4670k klockad till 4,4 tillsamman med ett Gigabyte 1080Ti Auros. Skärm 1440p i 144Hz. Tycker att datorn går som tåget fortfarande så skulle dra mig för att byta hela maskinen innan du testat att klocka upp den och provkört.

Okey! Vet inte riktigt har ett 600 nätagg, pallar de med överklockning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

1080 ti är ett väldigt bra kort och din cpu kommer inte göra några störe skillander gick från en 4770k till 7700k klockade båda fick några fps här och där kör dock på en ultra wide vilket jag rekommenderar starkt.

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Viggstar:
*Trådar sammanfogade och flyttade*
Jag har sammanfogat samtliga av dina 5 (fem!) trådar då vi inte tillåter korspostning enligt forumregel §3.3.
Regeln finns för att alla medlemmar skall ha samma chans att bli sedda och få hjälp. Det blir även lättare för dig att få hjälp då all information finns på ett ställe och inte är utspritt över flera separata trådar.

Nu blev det såklart lite rörigt. Återkoppla till mig via PM om du vill att jag ändrar trådstarten något till det mest aktuella ämnet.

Lycka till med datorn!
/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggstar:

Okey! Vet inte riktigt har ett 600 nätagg, pallar de med överklockning?

Det behöver du inte tänka på, ditt moderkort klarar inte av överklockning.
Enligt dina uppgifter har du ett moderkort med H97 chip, du behöver ha ett med Z97 chip för att kunna överklocka.