Projekt Spel och skapande handikappomsorgen

Permalänk
Medlem

Projekt Spel och skapande handikappomsorgen

Hej!

Vet inte var tråden riktigt passar in men provar här.

Jag jobbar som handledare för daglig verksamhet inom handikappomsorgen. Vi är en datorgrupp som gör diverse bildbeställningar och andra mindre datorjobb.

Nu har flera deltagare fått upp intresse för E-sport och datorspel i stort.

Jag har lyckats köpa in lite nya datorer med i5-6600 processorer, dock inga grafikkort. Detta är tydligen nytt för kommunen och deras IT-avdelning och det är inget jag får köpa in i nuläget.

Jag tänkte därför bara att om någon har något gammalt som skräpar (helst något som kan driva tex Minecraft) så vore vi alla här mycket tacksamma. Kan tyvärr inte betala något för det, men ni kan få en "gratis" kopia av vår egen tidning som tack.

Har provat lira minecraft på integrerade grafiken men det är ingen höjdare, och misstänker att det blir värre om vi senare börjar med lite nyare och mer krävande spel.

Jag tror att om jag kan visa att det finns intresse, möjlighet till personlig utveckling samt social kompetens genom att få lira lite spel och skapa grejer på datorn kommer kommunen kanske nästa år låta mig köpa in lösa delar så vi kan bygga våra egna datorer för just gaming.

Om det är mot reglerna med dessa trådar så ber jag om ursäkt.

mvh Marcus Ahlin och datorgruppen "Lite av varje"

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Vilken stad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@PlogarN97:

Eslöv

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

@cusah:
Kollar med vännerna i Norrköping. Det borde ligga något gammalt 4Gb gfx kort i någon bra plats (läs bortglömd låda).

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

@Lengab:

Uppskattar vi! tack

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti