Mellandagsrea 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritet:

Philips TV 55PUS7272 för 6666kr är inte med i kampanjen längre på Elgiganten, utan är tillbaka på sitt ordinarie pris.

"Jag har kollat upp detta med ansvarig för Ljud&Bild, och den TVn var bara på kampanjpris till den 26:e. 11 990 är priset som gäller nu. Ledsen att du missade det!"

Stod dock klart och tydligt på hemsidan att den var på kampanj fram tills den 1/1 och igår den 29:e på förmiddag var den fortfarande på 6666kr. Oseriöst av Elgiganten.

Hoppas dem som ville ha TVn fick den för 6666kr. Jag tänkte köpt den idag...

Sluta älta det där nu och sprida en massa skitsnack, det står klart och tydligt i reklambladet att priset gäller till 26/12!
http://vara-reklamblad.se/29-elgiganten/353

Jag vet inte vad som stod på hemsidan men i reklambladet framgår det väldigt tydligt att priset gäller 25-26/12 och det är möjligt att de förlängt erbjudandet men det nämns inget om det i nästa reklamblad.

Att priset skulle gälla till 1/1 på en mellandagsrea låter väldigt märkligt, speciellt då deras varuhus verkar ha stängt den aktuella dagen. Är du säker på att den inte bara var en cachad sida i din webbläsare?

Edit: Flera andra erbjudanden gäller tydligen till 1/1 23:59 men det är ändå rätt märkligt då samtliga butiker verkar ha stängt 1/1 så det är väl webbspecifikt.

Jag var själv inne på hemsidan under rean och kan bekräfta att det fanns massvis med enheter i lager så att det skulle ha varit en icke-existerande lockvara stämmer inte heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritet:

Philips TV 55PUS7272 för 6666kr är inte med i kampanjen längre på Elgiganten, utan är tillbaka på sitt ordinarie pris.

"Jag har kollat upp detta med ansvarig för Ljud&Bild, och den TVn var bara på kampanjpris till den 26:e. 11 990 är priset som gäller nu. Ledsen att du missade det!"

Stod dock klart och tydligt på hemsidan att den var på kampanj fram tills den 1/1 och igår den 29:e på förmiddag var den fortfarande på 6666kr. Oseriöst av Elgiganten.

Hoppas dem som ville ha TVn fick den för 6666kr. Jag tänkte köpt den idag...

Skrivet av ågren:

Sluta älta det där nu och sprida en massa skitsnack, det står klart och tydligt i reklambladet att priset gäller till 26/12!
http://vara-reklamblad.se/29-elgiganten/353

Jag vet inte vad som stod på hemsidan men i reklambladet framgår det väldigt tydligt att priset gäller 25-26/12 och det är möjligt att de förlängt erbjudandet men det nämns inget om det i nästa reklamblad.

Att priset skulle gälla till 1/1 på en mellandagsrea låter väldigt märkligt, speciellt då deras varuhus verkar ha stängt den aktuella dagen. Är du säker på att den inte bara var en cachad sida i din webbläsare?

Jag var själv inne på hemsidan under rean och kan bekräfta att det fanns massvis med enheter i lager så att det skulle ha varit en icke-existerande lockvara stämmer inte heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet att det stod till 26/12 I kampanjen men kollar man prisjakt.nu så verkar de kört priset till 28/12. Gissningsvis valde de att sälja lite till..

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Vet att det stod till 26/12 I kampanjen men kollar man prisjakt.nu så verkar de kört priset till 28/12. Gissningsvis valde de att sälja lite till..

De erbjuder tre dagars tillgångsgaranti så priset kan ha varit detsamma till 28/12 men det är lite oklart hur det fungerar när de t.ex. anger att priset gäller en viss period.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Avstängd

Mobiltelefoner??!?

Hej

Var hittar man mobiltelefoner under mellandagarna!?
Borde ju finnas massor med erbjudaden men inget jag sett så gärna lite tips och länkar
om någon sett ett dundererbjudande med abonnemang, telefon, surfplatta osv.
Både telefoner med abonnemang och utan är intressant!

Tappade min Samsung S7 Edge i backen o tänkte passa på o köpa en ny (skit samma märke) nu
under mellandagarna men vart hittar jag dom fynden?! Hjälp!!

ok
Visa signatur

/smyr

Permalänk
Avstängd

@smyr:

Elgiganten har s8 med telenor 20gb för 499
annars hade i alla fall netonnet vanliga s7 för 3990

Permalänk
Medlem

@ågren: Är helt 100 på att det stod 1/1 på den, därför jag reagerar som jag gör Får bli någon annan vid ett annat tillfälle.

Visa signatur

I'm not a psycho

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritet:

@ågren: Är helt 100 på att det stod 1/1 på den, därför jag reagerar som jag gör Får bli någon annan vid ett annat tillfälle.

Jag ber om ursäkt, jag blandade ihop dig med en annan användare som påstod att det var en bluff osv.
#17194186

Förlåt för den tråkiga attityden, jag trodde att han vara inne här och upprepade samma trams.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritet:

@ågren: Är helt 100 på att det stod 1/1 på den, därför jag reagerar som jag gör Får bli någon annan vid ett annat tillfälle.

Jag var lite sugen men köpte aldrig. Först tog den slut och blev endast butikssälj efter en dag. Sedan fyllde de på i webbshoppen för att någon dag sedan köra endast butik igen.

Därefter valde de att förlänga den till 1/1 utan att fylla på webbshoppen. Och sen tog de bort rean helt, i förtid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag var lite sugen men köpte aldrig. Först tog den slut och blev endast butikssälj efter en dag. Sedan fyllde de på i webbshoppen för att någon dag sedan köra endast butik igen.

Därefter valde de att förlänga den till 1/1 utan att fylla på webbshoppen. Och sen tog de bort rean helt, i förtid.

Skickades från m.sweclockers.com

Så länge det inte uttryckligen står att det gäller ett begränsat antal ska det gå att nyttja tillgångsgarantin dvs. att man genomför ett köp och får sedan TVn levererad när den finns i lager igen. Obs. dock att det endast gäller fysiska butiker.

Svårt att åberopa så här i efterhand dock...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritet:

@ågren:Är helt 100 på att det stod 1/1 på den, därför jag reagerar som jag gör Får bli någon annan vid ett annat tillfälle.

Jag kollade också på den, är 99% säker på att det stod 31/12 eller 1/1 på hemsidan. Men i min närmsta butik 29/12 försökte de sälja den till mig för ca 8k och ville inte sälja den till mig för 6666kr eftersom att de som fanns i lager var en nyleverns till butiken från morgonen. Hade bokat den för 6666 kr i en annan butik längre bort, eftersom att det var den närmsta butiken som hade den i lager (dagen innan). Men jag hade inte tid att köra dit, försökte därför få den för det bokade priset i den närmaste butiken. Men det gick som sagt inte.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av smyr:

Hej

Var hittar man mobiltelefoner under mellandagarna!?
Borde ju finnas massor med erbjudaden men inget jag sett så gärna lite tips och länkar
om någon sett ett dundererbjudande med abonnemang, telefon, surfplatta osv.
Både telefoner med abonnemang och utan är intressant!

Tappade min Samsung S7 Edge i backen o tänkte passa på o köpa en ny (skit samma märke) nu
under mellandagarna men vart hittar jag dom fynden?! Hjälp!!

http://cdon.se/hemelektronik/burner-w10-svart-p40251570

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritet:

@ågren: Är helt 100 på att det stod 1/1 på den, därför jag reagerar som jag gör Får bli någon annan vid ett annat tillfälle.

Det som var på webben först var att rean gällde tills 26/12 23.59 men sedan på förmiddagen den 27'e så förlängdes den till 1 januari 2018 23.59 men av någon märklig anledning tog de bort denna TV'n i förtid. Den där säljaren som påstod att de fick en ny leverans till ett högre pris ljuger sig blå. Elgigantens unika affärsidé är att att de bedriver lager/grossistverksamhet åt sig själva. Dvs de bedriver lager som de beställer från leverantörerna och sedan beställer butikerna från Elgiganten's lager. De har full kontroll av pris på varan ut mot butik. Själv tycker jag den här affärsidén är lite ful och inte borde vara tillåten!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Jag kollade också på den, är 99% säker på att det stod 31/12 eller 1/1 på hemsidan. Men i min närmsta butik 29/12 försökte de sälja den till mig för ca 8k och ville inte sälja den till mig för 6666kr eftersom att de som fanns i lager var en nyleverns till butiken från morgonen. Hade bokat den för 6666 kr i en annan butik längre bort, eftersom att det var den närmsta butiken som hade den i lager (dagen innan). Men jag hade inte tid att köra dit, försökte därför få den för det bokade priset i den närmaste butiken. Men det gick som sagt inte.

Är du säker på att erbjudandet fortfarande ens var aktivt vid tidpunkten? Någon skrev tidigare att 6666kr låg kvar till 28/12 vilket enligt dig också var då du bokade en enhet till det priset och från den 29/12 blev du informerad om ett nytt pris.

Som sagt, jag har ingen koll på vad som stod på hemsidan men eftersom olika personer påstår olika saker är det fullt möjligt (och ganska troligt) att någon av er sett fel. Det kan ju bero på en så enkel sak som att förlängningen av erbjudandet endast gällde på nätet och att webblagret tog slut vilket ledde till att produkten plockades bort då nätbutiken inte heller omfattas av tillgångsgaranti och erbjudandet gällde 'så långt lagret räcker'.

Finns det ingen som har en skärmdump eller en cachad version av sidan sparad så att vi kan verifiera vad det stod? Jag har försökt kolla runt lite men hittar inget.

Skrivet av Joakim Ågren:

Det som var på webben först var att rean gällde tills 26/12 23.59 men sedan på förmiddagen den 27'e så förlängdes den till 1 januari 2018 23.59 men av någon märklig anledning tog de bort denna TV'n i förtid. Den där säljaren som påstod att de fick en ny leverans till ett högre pris ljuger sig blå.

Gällde det ens butik över huvud taget eller var det ett webberbjudande vid förlängningen? Det tryckta reklambladet var som sagt väldigt tydligt med att erbjudandet gällde både på nätet och i butik till och med 26/12 och det är möjligt att rean fortsatte på nätet om det t.ex. fanns kvar enheter i lager men jag kan inte hitta något som styrker att butikspriset skulle gälla länge än till 26/12 (ev. 28/12 beroende på hur tillgångsgaranti tillämpas).

Att de har ett centrallager är väl dessutom något alla större kedjor har och att de skulle 'köpa in' varor från sitt eget lager är inte heller särskilt konstigt då all franchiseverksamhet fungerar på det viset t.ex. Ica m.fl.

Även där förekommer en del rikstäckande erbjudanden och då förbinder de sig att ta in ett visst antal av vissa varor som ska säljas till ett utannonserat pris men i övrigt är de en fristående butik som kan sätta egna priser, driva butiksspecifika kampanjer osv.

Jag försöker inte försvara El-Giganten men det råder så mycket oklarheter kring denna TV och jag tror att det finns en enkel förklaring till det hela t.ex. min teori om att förlängningen av erbjudandet endast gällde på nätet. Både tillgång och efterfrågan var som sagt mycket hög och konspirationsteorier om att de 'gjort en fuling' rimmar illa med att hundratals (tusentals?) enheter sålts.

Dessutom är det fullt möjligt att butikerna faktiskt får betala ett högre inköpspris för enheter som säljs efter att kampanjen avslutats vilket förklarar påståendet om den nya leveransen med ett högre pris då det rikstäckande erbjudandet gällde till 26/12 (28/12?).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Så länge det inte uttryckligen står att det gäller ett begränsat antal ska det gå att nyttja tillgångsgarantin dvs. att man genomför ett köp och får sedan TVn levererad när den finns i lager igen. Obs. dock att det endast gäller fysiska butiker.

Svårt att åberopa så här i efterhand dock...

Ja, hade jag verkligen velat ha den så hade jag kontaktat Elgiganten tidigare. Nu tyckte sambon att nuvarande TV räcker tills vidare så det fick vara. Denna gång...

För att förtydliga så förlängde Elgiganten datumet till 1/1 på sin produktsida, men utan att ta in nya enheter för webbförsäljning (de kan visserligen ha tagit in några under en kort tid innan jag uppdaterade hemsidan).

Enda skillnaden från dagen innan var att datumet ändrats till 1/1, men den gick fortfarande inte att köpa annat än i tiotal butiker.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av smyr:

Hej

Var hittar man mobiltelefoner under mellandagarna!?
Borde ju finnas massor med erbjudaden men inget jag sett så gärna lite tips och länkar
om någon sett ett dundererbjudande med abonnemang, telefon, surfplatta osv.
Både telefoner med abonnemang och utan är intressant!

Tappade min Samsung S7 Edge i backen o tänkte passa på o köpa en ny (skit samma märke) nu
under mellandagarna men vart hittar jag dom fynden?! Hjälp!!

http://cdon.se/hemelektronik/motorola-moto-g5-plus-dual-sim-g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

@Danmyr:
<<<min erfarenhet är att man måste gå in i Mediamarkts butik. Deras annonser är dåliga. Man hitta hur mycket som helst inne!

Självfallet måste du gå in i butik

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Är du säker på att erbjudandet fortfarande ens var aktivt vid tidpunkten? Någon skrev tidigare att 6666kr låg kvar till 28/12 vilket enligt dig också var då du bokade en enhet till det priset och från den 29/12 blev du informerad om ett nytt pris.

Nej, som sagt är 99% säker på att det stod 31/12 eller 1/1 på hemsidan. Men de ändrade priset 29/12 till 11 990 kr.

Skrivet av ågren:

Gällde det ens butik över huvud taget eller var det ett webberbjudande vid förlängningen?

Den fanns inte i lager online, bara att hämta i butik.

Skrivet av ågren:

Även där förekommer en del rikstäckande erbjudanden och då förbinder de sig att ta in ett visst antal av vissa varor som ska säljas till ett utannonserat pris men i övrigt är de en fristående butik som kan sätta egna priser, driva butiksspecifika kampanjer osv.

Jag frågade försäljaren om de var fristående butiker och om det var därför han inte kunde sälja den till mig för 6666 kr, som jag hade bokat den för i en annan butik (efter som att den bara fanns i lager där inom rimlig körning). Han berättade att de inte var fristående. Är de fristående?

Men jag hittade ett bra pris på en annan TV på Amazon, så köpte den för två tusen mindre Så det löste sig för mig.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Produkt: Nintendo Switch - Mario Red - Super Mario Odyssey inkluderat
Länk: https://www.br.se/c/nintendo-switch-super-mario-odyssey-ed-wi...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4484960
Pris: 3299kr

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Nej, som sagt är 99% säker på att det stod 31/12 eller 1/1 på hemsidan. Men de ändrade priset 29/12 till 11 990 kr.

Men jag hittade ett bra pris på en annan TV på Amazon, så köpte den för två tusen mindre Så det löste sig för mig.

Det stog 1/1 23.59 är jag helt hundra på och det var ett webbpris. Vad gäller att det löste sig för dig. Glöm inte en sak här POSTMORD!
Din TV måste klara sig igenom dom!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Inaktiv

Produkt: Toshiba Canvio Ready 2 TB bärbar Hårddisk
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3292730
Pris: 649kr

Permalänk
Medlem

@Joakim Ågren: Stora paket från Amazon brukar inte komma med postnord. Vi får hoppas i alla fall :S Har för mig att DHL levererade förra gången jag beställde en stor sak därifrån.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk

Bra rabatter på El-giganten idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Nej, som sagt är 99% säker på att det stod 31/12 eller 1/1 på hemsidan. Men de ändrade priset 29/12 till 11 990 kr.

Den fanns inte i lager online, bara att hämta i butik.

Som sagt, förlängningen kan ha varit webbexklusiv och att TVn togs bort när lagerstatusen nådde noll då de tillämpar 'så långt lagret räcker' på hemsidan.

Att TVn fortfarande inte går att beställa online tyder på att den faktiskt är slut på deras webblager och att den inte fanns i lager just när ni tittade innebär inte per automatik att det inte har funnits, trycket verkar ju minst sagt ha varit enormt på denna TV som jag själv inte tycker verkar så märkvärdig för runt 7000kr.

Skrivet av Leyer:

Han berättade att de inte var fristående. Är de fristående?

Vad jag har hört så ägs och styrs vissa butiker centralt (troligtvis stora butiker som Barkarby) medan andra butiker i kedjan kan vara fristående. Jag är inte helt hundra på detta och hittar ingen information som styrker det just nu men har för mig att jag läst det någonstans.

Vågat att beställa en TV från Amazon men gratulerar till fyndet antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Som sagt, förlängningen kan ha varit webbexklusiv och att TVn togs bort när lagerstatusen nådde noll då de tillämpar 'så långt lagret räcker' på hemsidan.
Skickades från m.sweclockers.com

Möjligtvis, men den var slut online redan morgonen 28 när jag skulle köpa. Fast erbjudandet fortsatte om man valde att hämta i butik.

Vad är det för fel med att beställa från Amazon?

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Som sagt, förlängningen kan ha varit webbexklusiv och att TVn togs bort när lagerstatusen nådde noll då de tillämpar 'så långt lagret räcker' på hemsidan.

Att TVn fortfarande inte går att beställa online tyder på att den faktiskt är slut på deras webblager och att den inte fanns i lager just när ni tittade innebär inte per automatik att det inte har funnits, trycket verkar ju minst sagt ha varit enormt på denna TV som jag själv inte tycker verkar så märkvärdig för runt 7000kr.
Vad jag har hört så ägs och styrs vissa butiker centralt (troligtvis stora butiker som Barkarby) medan andra butiker i kedjan kan vara fristående. Jag är inte helt hundra på detta och hittar ingen information som styrker det just nu men har för mig att jag läst det någonstans.

Vågat att beställa en TV från Amazon men gratulerar till fyndet antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Vissa butiker är franchise.

Permalänk
Skrivet av Hansson123:

Bra rabatter på El-giganten idag

Finns länk?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hail & Kill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Vad är det för fel med att beställa från Amazon?

Jag skulle inte ens våga beställa en TV inom Sverige, än mindre från Amazon där det mesta skickas från Tyskland/övriga Europa och ska passera ett antal terminaler på vägen.

När man beställer en enstaka TV är de dessutom oftast inte lika säkert packade. När TV-apparaterna går ut till butik är flera enheter tätt packade, inplastade och bandade på pallen som är storleksanpassad efter TVn.

Lägg därtill krångliga garantier så betalar jag hellre någon tusenlapp eller två och köper den över disk på hemmaplan.

Amazon är seriösa och bra att ha att göra med (förutsatt att man köpt produkten av dem och inte via något företag på deras marknadsplats) men det är ändå drygt att behöva frakta en 55-tummare tvärs över kontinenten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag skulle inte ens våga beställa en TV inom Sverige, än mindre från Amazon där det mesta skickas från Tyskland/övriga Europa och ska passera ett antal terminaler på vägen.

När man beställer en enstaka TV är de dessutom oftast inte lika säkert packade. När TV-apparaterna går ut till butik är flera enheter tätt packade, inplastade och bandade på pallen som är storleksanpassad efter TVn.

Lägg därtill krångliga garantier så betalar jag hellre någon tusenlapp eller två och köper den över disk på hemmaplan.

Amazon är seriösa och bra att ha att göra med (förutsatt att man köpt produkten av dem och inte via något företag på deras marknadsplats) men det är ändå drygt att behöva frakta en 55-tummare tvärs över kontinenten.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, förståeligt. Är väldigt nöjd med Amazons service så får hoppas att det löser sig denna gången också om det skulle vara några problem Den enda skillnaden (enligt egen erfarenhet) är att det tar några dagar extra att fraktas. Har man tur så skickas den med DHL hela vägen och att postnord aldrig får röra den Köpte såklart från Amazon och inte tredje part. Betalade ca 4300 kr vs ca 6 150 kr som priset var här. Hade prisklassen varit lite högre, över 10 000 kr hade jag nog valt här ifrån istället dock.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk

Hittar någon något bra switcherbjudande så skriv.
Missade Mario Switch med Mario Odyssey på köpet från BR ;_;7

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorkenftw:

Hittar någon något bra switcherbjudande så skriv.
Missade Mario Switch med Mario Odyssey på köpet från BR ;_;7

Skickades från m.sweclockers.com

Samma deal gäller hos ToysRus, tyvärr slut på nätet men finns i lager i Helsingborg, Umeå och Karlstad.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz