Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Har jag fattat det rätt att dom kör i telenors nät?
Sitter och sneglar på ett egetbyggt abonnemang och kom fram till att jag skulle spara drygt 100:- i månaden nämligen.

Det ÄR telenor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Det ÄR telenor

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har jag fattat det rätt att dom kör i telenors nät?
Sitter och sneglar på ett egetbyggt abonnemang och kom fram till att jag skulle spara drygt 100:- i månaden nämligen.

Net4mobilitys nät, samma nätoperatör som Telenor och Tele2 alltså.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Net4mobilitys nät, samma nätoperatör som Telenor och Tele2 alltså.

Sitter med tele2 idag, så då bör ju täckningen vara densamma med andra ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Sitter med tele2 idag, så då bör ju täckningen vara densamma med andra ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska man vara riktigt anal så har tele2 och telenor gemensamt nät på GSM och 4G. 3G-nät delar telenor med 3.

Info: https://www.induo.com/s/g/vilka-mobiloperatorer-delar-nat/

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Ska man vara riktigt anal så har tele2 och telenor gemensamt nät på GSM och 4G. 3G-nät delar telenor med 3.

Info: https://www.induo.com/s/g/vilka-mobiloperatorer-delar-nat/

Tack, är ju 4G som är av mest intresse att se hur det presterar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tack för tipset angående Vimla.

Har alltid använt kontaktkort eftersom jag inte ringer eller SMS:ar så mycket, men deras "60 samtal/600 SMS/2 GB-data"-abonnemang för 50 kr/mån gör att jag för första gången funderar på att skaffa ett abonnemang.

Kanske passar på att skaffa en ny mobil när jag ändå är igång. Var 12 år sedan sist, knapparna börjar bli lite slitna. (men laddningstiden är det fortfarande inget fel på.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Kan passa på att uppmärksamma alla om at s.k ref-länkar inte är tillåtna.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av RVX:

Har jag fattat det rätt att dom kör i telenors nät?
Sitter och sneglar på ett egetbyggt abonnemang och kom fram till att jag skulle spara drygt 100:- i månaden nämligen.

Ja, Vimla ägs av Telenor. Jag betalar just nu 100 kronor i månaden. 60 samtal i månaden räcker för mig just nu. Skönt att kunna ändra sitt abonnemang när man vill. All surf o samtal sparas.

Köp telefon kontant, mer frihet.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan även nämna att jag var i Milano och då funkade mitt nät i princip hela resan medans mina polare som har Telia fungerade det kasst.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Den tackar vi för. Har spanat efter bra och billiga BT-lurar ett tag.

Skrivet av naikon:

Vill ge en heads-up om att dessa lurar inte är särskilt mycket "over-ear" utan snarare "on-ear". Jag hade ett par Philips SHB9850NC som gick sönder, då bytte jag mot dessa Plantronics. Tyvärr blev jag mycket besviken, främst för att de inte omgav hela örat, utan snarare la sig på örat utan att isolera något. I och med detta blev jag besviken på ljudet (eftersom lurarna inte isolerade) som kändes väldigt vasst.

Bytte tillbaka till SHB9850NC - som i för sig inte heller var helt toppen, men i alla fall satt bra på örat.

Jag har rätt stora öron och de går över dem. Du måste ha elefantöron
Jag är nöjd med dem iaf.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Ja, Vimla ägs av Telenor. Jag betalar just nu 100 kronor i månaden. 60 samtal i månaden räcker för mig just nu. Skönt att kunna ändra sitt abonnemang när man vill. All surf o samtal sparas.

Köp telefon kontant, mer frihet.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan även nämna att jag var i Milano och då funkade mitt nät i princip hela resan medans mina polare som har Telia fungerade det kasst.

Tack för input. Då blir det nog att byta, många bäckar små för att dra ner på onödiga utgifter liksom

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@MinscS2: Rekrytera vänner eller vem som helst egentligen och få 10kr rabbat/månad för båda parterna. Finns ingen gräns så skulle du rekrytera 10 pers (100kr månad efter 3 månader om jag minns rätt) har du gratis abonnemang, såvida de inte förändrat villkoret nyligen.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lebowski1891:

Tänkte köpa en SSD hårddisk till brorsan nu under rea-veckan för runt 500kr. Vad behöver man tänka på och vilka rekommenderar ni? Kan man köpa vilken som helst eller kräver vissa hårddiskar att man har ett särskilt moderkort?

Du måste ha rätt typ av anslutning, sata finns på alla moderkort men väljer du nån annan typ så får du kolla upp så det blir rätt.
Jag tycker du ska välja en på minst 250Gbyte för annars får man i praktiken konstant hålla på att rensa den så den inte blir full.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan0101:

Varit bra sugen på Wireless Charging till min Samsung S8 ett tag nu. Tycker ni detta är ett bra erbjudande?

Belkin Wireless Qi Charging Pad (5W)
149:-

https://www.inet.se/produkt/8301887/belkin-wireless-qi-chargi...

//Jonathan

Var precis på väg att beställa, när jag såg att en annan Sweclockare rekommenderade 15 W. Hoppar över den här då. Synd! Har en Samsung bordsladdare på jobbet som jag använder dåligt, då den laddar segare än Quick-charging via kabel.

Skrivet av mrqaffe:

Du måste ha rätt typ av anslutning, sata finns på alla moderkort men väljer du nån annan typ så får du kolla upp så det blir rätt.
Jag tycker du ska välja en på minst 250Gbyte för annars får man i praktiken konstant hålla på att rensa den så den inte blir full.

Jag har två SSD-diskar nu, men om jag inte minns fel såg jag inga fler lediga så så kallade SATA-kablar. Hur/vad ska man titta efter för att se att man kan sätta dit en till SSD? Mitt spelbibliotek fyller 2 SSD-diskar (som kanske är för små för dagens standard )

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swe.Stars:

Var precis på väg att beställa, när jag såg att en annan Sweclockare rekommenderade 15 W. Hoppar över den här då. Synd! Har en Samsung bordsladdare på jobbet som jag använder dåligt, då den laddar segare än Quick-charging via kabel.

Jag har två SSD-diskar nu, men om jag inte minns fel såg jag inga fler lediga så så kallade SATA-kablar. Hur/vad ska man titta efter för att se att man kan sätta dit en till SSD? Mitt spelbibliotek fyller 2 SSD-diskar (som kanske är för små för dagens standard )

Du kanske inte har kablar men moderkorten brukar som minst ha 4 portar och kablar kan du beställa samtidigt som ssdn, annars får du kolla vad moderkortet har för portar, du kan ju läsa manualen eller länka den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

SONY Playstation 4 Pro 1TB (inkl Star Wars Battlefront 2) för 3990kr. Kostar 5200kr på prisjakt. Slog till direkt. Borde väl vara fel pris dom har satt. Hoppas jag får det för 3990kr ändå

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-pro-1...

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard:

SONY Playstation 4 Pro 1TB (inkl Star Wars Battlefront 2) för 3990kr. Kostar 5200kr på prisjakt. Slog till direkt. Borde väl vara fel pris dom har satt. Hoppas jag får det för 3990kr ändå

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-pro-1...

5200 för limited edition. Det där verkar inte vara limited edition så normalpris för den är ca 4500 kr. 3990 känns inte så orimligt

Permalänk
Skrivet av Rickard:

SONY Playstation 4 Pro 1TB (inkl Star Wars Battlefront 2) för 3990kr. Kostar 5200kr på prisjakt. Slog till direkt. Borde väl vara fel pris dom har satt. Hoppas jag får det för 3990kr ändå

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-pro-1...

PS4 Pro såldes under våren för 3800 kr på CDON under någon vecka, så det verkar allt finnas marginaler. Ingen annan som verkar sänka priset på Pro ändå så du gör rätt i att slå till, det är ett helt okej pris.

Permalänk
Medlem

Limited edition spelar inte jättestor roll för mig men det står "Limited edition" på kartongen om man tittar på bilderna så det borde nog vara det.

Skrivet av MrHejgen:

5200 för limited edition. Det där verkar inte vara limited edition så normalpris för den är ca 4500 kr. 3990 känns inte så orimligt

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends

Permalänk
Medlem

@Rickard: Måste varit fel pris för "Produkten är inte tillgänglig" längre

Visa signatur

Moderkort: Asus X299-E CPU: Intel i7 7800X RAM: Corsair Vengeance 16GB 2666 MHz GPU: Asus GTX 1080ti OC PSU: Corsair HX750 Chassi: Cooler Master HAF X SSD:Samsung 960 EVO 250GB, Kingston A2000 1TB, Corsair Force 3 60GB HDD: Western Digital Blue 1TB OS: Windows 10 pro 64bit

Permalänk
Medlem

Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced (8 GB) 5390kr(5790kr)

BenQ Zowie XL2411 24" bildskärm gaming 2190kr(3190kr)

Vad tror ni, lär 1080 hamna under 5000kr? och är skärmen något att ha?

https://www.elgiganten.se/cms/black-friday-gaming/erbjudanden...

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced (8 GB) 5390kr(5790kr)

BenQ Zowie XL2411 24" bildskärm gaming 2190kr(3190kr)

Vad tror ni, lär 1080 hamna under 5000kr? och är skärmen något att ha?

https://www.elgiganten.se/cms/black-friday-gaming/erbjudanden...

Har också kikat på skärmen, har ingen Displayport tyvärr. Bra pris ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kanske inte har kablar men moderkorten brukar som minst ha 4 portar och kablar kan du beställa samtidigt som ssdn, annars får du kolla vad moderkortet har för portar, du kan ju läsa manualen eller länka den.

Tack! Mycket bra tips, för mig

Edit: Det här är vad jag har i min dator (med undantag för grafikkortet, har uppgraderat till ett Asus DC2 OC Nvidia Geforce 970 GTX 4GB

Permalänk
Medlem

Steam Link för 55kr, ordinarie pris 550kr

http://store.steampowered.com/app/353380/Steam_Link/

Frakt kostar 150kr, borde stå i inlägget

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tack! Mycket bra tips, för mig

Edit: Det här är vad jag har i min dator (med undantag för grafikkortet, har uppgraderat till ett Asus DC2 OC Nvidia Geforce 970 GTX 4GB

https://i.imgur.com/2Nx6l5X.png

Du har alltså https://www.msi.com/Motherboard/Z77A-G43/Specification som moderkort och det har 6 sataanslutningar, en vanlig sataenhet ska gå utmärkt att koppla in om du fixar kablar (utifall det inte följde med några som du lagt undan) tänk på att kolla upp kabel till strömförsörjningen också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Länken till "Philips Hue White and Color Ambiance Starter Kit E27 10W 3-pack (Dimbar)"
999 kr på Webhallen" funkar inte för mig. Denna funkar i mitt fall:

https://www.webhallen.com/se-sv/natverk_och_smarta_hem/250435...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av jungleboss:

Länken till "Philips Hue White and Color Ambiance Starter Kit E27 10W 3-pack (Dimbar)"
999 kr på Webhallen" funkar inte för mig. Denna funkar i mitt fall:

https://www.webhallen.com/se-sv/natverk_och_smarta_hem/250435...

Tror inte det är endast den länken, för mig är hela webhallen nere/extremt segt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du har alltså https://www.msi.com/Motherboard/Z77A-G43/Specification som moderkort och det har 6 sataanslutningar, en vanlig sataenhet ska gå utmärkt att koppla in om du fixar kablar (utifall det inte följde med några som du lagt undan) tänk på att kolla upp kabel till strömförsörjningen också.

Tusen tack! Verkligen omtänksamt av dig att kolla upp det!
Då kan jag alltså beställa till en SATA-kabel bara - men - jag förstod inte direkt det där med strömförsörjning. Försörjs inte SSD:n av endast SATA-kabeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tusen tack! Verkligen omtänksamt av dig att kolla upp det!
Då kan jag alltså beställa till en SATA-kabel bara - men - jag förstod inte direkt det där med strömförsörjning. Försörjs inte SSD:n av endast SATA-kabeln?

Nej du behöver en strömkabel från nätagget. ser ut så här:

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT