Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

dock verkar det vara samma klockhastigheter som FE så kollar man benchmarks på tuben så borde man få ett hum över vad det kommer prestera.

Värt att notera är att alla GTX 1070 Ti har samma klockhastigheter (1607/1683 MHz), partnerförsäljarna partnertillverkarna får inte överklocka från fabrik.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

De får inte överklocka dem direkt från fabrik men det kringgår fabrikörerna med att sätta bättre kylare och förbereder dem för överklockning: På alla Palit verkar ThunderMaster följa med och du kan direkt överklocka dem men skiljer nog lite mellan modellerna

http://www.palit.com/palit/vgapro.php?id=2935&lang=en
vs
http://www.palit.com/palit/vgapro.php?id=2921&lang=en&pn=NE51...

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem

PS4 Pro

Skrivet av Benedict:

Amazon.co.uk har börjat med sin BF-vecka.
Ett erbjudande är Sony PlayStation Pro (1TB) with FIFA 18 + Call of Duty: WWII (PS4) för £299.99 (ca 3368 kr)
Sony PlayStation FIFA 18 Pro 1 TB with FIFA 18 Ultimate Team Icons and Rare Player Pack
Call of Duty®: WWII + Digital Zombies Weapon Camo + Zombies Prima Strategy Add-On (Exclusive to Amazon.co.uk) (PS4)

Med avgifter och frakt blir det totalt £322.57 dvs ca 3620 kr
Både Fifa 18 och COD ska vara skivor

Billigast på Prisjakt är Elgiganten för 4690 kr för FIFA PS4 Pro, men ej med Call of Duty.
COD kostar som billigast 549 kr på prisjakt.
Dvs totalt 5239 kr
Ca 1620 kr billigare på Amazon.

Shopto.net har ett liknande erbjudande med leverans till Sverige.
Shopto PS4 Erbjudande med vit PS4 Pro Gran Turismo Sport och COD WWII
PS4 Pro White 1TB Console £299.86
Gran Turismo Sport
Call of Duty: WWII
£319.85 inkl frakt (ca 3 591 kr)

Vad tror ni? Kommer det bättre erbjudanden på fredag?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Vad tror ni? Kommer det bättre erbjudanden på fredag?

En annan fråga: Vilken nätkontakt får man med när man köper en PS4 i England? Är det bara en UK-kontakt? Är det annars en standard sladd som man kan köpa i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snarko:

En annan fråga: Vilken nätkontakt får man med när man köper en PS4 i England? Är det bara en UK-kontakt? Är det annars en standard sladd som man kan köpa i Sverige?

Det är en vanlig apparatkabel som finns att köpa på Kjell & Co för 40 kr: https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/el-produkter/st...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

De verkar ändå inte skicka till Sverige längre.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

De verkar ändå inte skicka till Sverige längre.

Beställde precis själv och det funkade.

Arriving:
Monday, November 27 -
Wednesday, November 29

Edit: Lär sälja FIFA och COD WWII på Tradera så blir väl slutsumman runt 3000kr. Tvivlar på att PS4 Pro kommer gå så lågt under BF.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Vad gick den på? Du valde väl att betala i pund?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Skrivet av ågren:

Det kallas damage control och är inget man bör beröma även om problemet till slut löstes. De är inte ett dugg intresserade av att hjälpa er på ett personligt plan, de vill bara undvika usel PR inför årets största köpfest.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av BasseBaba:

Exakt. Damage control. Kul att det löste sig för en kund, men alla andra då? Alla som inte orkade stå på sig?
Skiten dom satt i system, att mangla ut "blad" med lockpriser där dom har skrattretande antal ex i lager, det lär väl fortgå. Dessa stora butiker har ju i alla år (och jo, jag har som jag tidigare skrivit (tyvärr) jobbat för en av dessa lador en endaste sommar för mer än 15 år sedan nu) endast haft som affärsmodell att sälja via reor/blad/lockpriser etc, att skapa nån sorts kontinuitet eller kundvård är dom inte intresserade av, deras affärsmodell funkar inte så.

Säljarna får provis och allt handlar bara om att mangla sälj. Klart som fan att en säljare kommer stå och förneka att produkter och deals har funnits. Resultatet av det kommer ju bara bli att kunden antingen vill köpa den varan (som ej finns i lager), vill prismatcha, vill köpa mot leverans/restnotering, eller åker därifrån.

Såhär har det varit ända sen jag jobbade hos en lada. Vi "säljare" fick skit om vi sålde för mycket av rea/blad-varorna. Dåliga marignaler. Samt att dom skulle alltid finnas i lager som en "last resort" om man inte lyckades uppsälja kunden på nått dyrare, det var ju order som manglades ut till alla hela tiden. Just för att slippa detta, sura kunder som gick därifrån tomhänta och spydde galla.
Jag som faktiskt hade ett tekniskt intresse/kunnande var ju helt irrelevant på dessa arbetsplatser, allt handlade bara om att sälja dyrast möjliga produkt, oavsett om kunden behövde den eller inte.

Nä, det finns två saker jag nyttjar dessa butiker för:
1) Beställer online dom få gångerna dom faktiskt lyckas leverera ett bra pris på t ex tv-spel
2) Använder som demo-rum när man vill spana in en produkt IRL

Det skulle inte förvåna mig om personen som hjälpte vår fellow SWEC:are sitter här och läser (hejhej elgiganten!).
Så det var ju ingen välgörenhet dom sysslade med utan precis som @ågren säger, damage control för att personen i fråga ska kunna återrapportera det lyckliga slutet hit.

Först och främst, de fick fortfarande dålig PR. Mina tidigare inlägg är kvar, och flera negativa faktum kvarstår angående deras centraliserade kundtjänst. Vidare håller jag absolut med om att dessa lockpriser med löjligt små lager inte är ok.

Dock vill jag säga detta. Jag förstår absolut principen med damage control, och må så vara att det till en viss del gick ut på det. Men jag hoppades att jag var tydlig i mitt tidigare inlägg att han kändes väldigt genuin i hela sitt bemötande, att det faktiskt var något extra. Han var mycket personlig och berättade saker och ting som jag inte vill ta upp här, han gav mig precis hur mycket tid jag ville ha och så vidare. Detta var enligt mig, hur man än vrider och vänder på det, mer än bara "damage control". Om ni hade lyssnat på vårt samtal och vart med i butiken så hade ni förstått. Jag lovar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Exakt. Damage control. Kul att det löste sig för en kund, men alla andra då? Alla som inte orkade stå på sig?
Skiten dom satt i system, att mangla ut "blad" med lockpriser där dom har skrattretande antal ex i lager, det lär väl fortgå. Dessa stora butiker har ju i alla år (och jo, jag har som jag tidigare skrivit (tyvärr) jobbat för en av dessa lador en endaste sommar för mer än 15 år sedan nu) endast haft som affärsmodell att sälja via reor/blad/lockpriser etc, att skapa nån sorts kontinuitet eller kundvård är dom inte intresserade av, deras affärsmodell funkar inte så.

Säljarna får provis och allt handlar bara om att mangla sälj. Klart som fan att en säljare kommer stå och förneka att produkter och deals har funnits. Resultatet av det kommer ju bara bli att kunden antingen vill köpa den varan (som ej finns i lager), vill prismatcha, vill köpa mot leverans/restnotering, eller åker därifrån.

Såhär har det varit ända sen jag jobbade hos en lada. Vi "säljare" fick skit om vi sålde för mycket av rea/blad-varorna. Dåliga marignaler. Samt att dom skulle alltid finnas i lager som en "last resort" om man inte lyckades uppsälja kunden på nått dyrare, det var ju order som manglades ut till alla hela tiden. Just för att slippa detta, sura kunder som gick därifrån tomhänta och spydde galla.
Jag som faktiskt hade ett tekniskt intresse/kunnande var ju helt irrelevant på dessa arbetsplatser, allt handlade bara om att sälja dyrast möjliga produkt, oavsett om kunden behövde den eller inte.

Nä, det finns två saker jag nyttjar dessa butiker för:
1) Beställer online dom få gångerna dom faktiskt lyckas leverera ett bra pris på t ex tv-spel
2) Använder som demo-rum när man vill spana in en produkt IRL

Det skulle inte förvåna mig om personen som hjälpte vår fellow SWEC:are sitter här och läser (hejhej elgiganten!).
Så det var ju ingen välgörenhet dom sysslade med utan precis som @ågren säger, damage control för att personen i fråga ska kunna återrapportera det lyckliga slutet hit.

Hinner inte svara på hela ditt inlägg, men det innehåller mycket antaganden som inte stämmer.
Jag har jobbat på både Mediamark och Elgiganten och där får säljarna inte provision på allt dom säljer.

Permalänk
Skrivet av Chrisj:

Var väl den i början på sommaren när de sålde slut på typ 0 sekunder och hade leveransbacklog på 1 månad som de sedan i någon mån fyllde med bl.a. STRIX kort istället?

Det kan jag icke svara på, men kan mycket väl ha varit så

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan0101:

Varit bra sugen på Wireless Charging till min Samsung S8 ett tag nu. Tycker ni detta är ett bra erbjudande?

Belkin Wireless Qi Charging Pad (5W)
149:-

https://www.inet.se/produkt/8301887/belkin-wireless-qi-chargi...

//Jonathan

Vad man kan utläsa av Dustin så kommer den inte maxa din S8 eftersom den kör bara 5w :
Dustin
så jag skulle håll utkik efter bra pris på 15 wattaren

Jag har i många år kört bordsladdare till mina telefoner. Då kör man med org. laddaren och maxar laddningen och ändå kunna ha den stående bredvid sig vid skrivbordet.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Någon hungrig (måste vara inloggad för 99:-)?

https://www.inet.se/produkt/5760161/kokbok-for-gamers-som-int...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:
Permalänk
Medlem
Skrivet av Snarko:

En annan fråga: Vilken nätkontakt får man med när man köper en PS4 i England? Är det bara en UK-kontakt? Är det annars en standard sladd som man kan köpa i Sverige?

Typ, 3 pins kontakt har UK. Om vill slippa adapter, köp från Amazon.de, dom har samma erbjudande dagligen med olika bundles. När ett PS4 Pro 1TB bundle tar slut, erbjuds nytt under dan eller dan efter. Dessirom är det gratis frakt från Amazon.de med beställningar över 244kr tror jag det var. Tyskland använder samma 2 pin kontakt som Sverige och slipper krångel med adapter eller köpa nätsladd.

https://www.amazon.de/s/browse/ref=gbph_img_m-3_a397_d110efe7...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Måste vara en riktigt skruvad bok eftersom @inet föreslår att jag skall lägga till ett mejselkit...

Permalänk
Medlem

Hmm ska man beställa ett Palit 1070ti? Har ett kvar i kundkorgen sen inatt för 3990kr (nya priset är 4990kr tydligen) dock står det obekräftad leveranstid då jag antar att alla korten är slutsålda.
Sitter idag på ett EVGA 1050ti SC 4gb.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Digital fyndjägare

@Von_OttO: Gör det.. bättre än så kan det inte bli.

"The best graphics card isn't normally the fastest graphics card. That honor goes to the Titan Xp, or at least the GTX 1080 Ti. Similarly, the best card isn't the least expensive option, because while there are cards like the RX 560 and GTX 1050 that deliver great value, performance is still a factor. The best graphics card is one that can strike a balance between high performance and a reasonable price.
Nvidia's GTX 1070 has been at or near the top of the heap since it launched, and with cryptocurrency mining no longer causing quite as many problems, it returns to its rightful place. Short of 4k gaming, where the GTX 1070 can struggle, it remains the overall champion. It also manages to do all this while using significantly less power than AMD's competing Vega 56—150W versus 210W, though the Vega 56 can in some cases use a lot more than 210W.
What's not to like? It really comes down to pricing, as the GTX 1070 is quite expensive. People are also looking for the next big thing, like Nvidia's future Volta architecture, but that won't land on gaming PCs until sometime in 2018. Our advice: Don't get too stressed out about finding the 'perfect' time to upgrade to a newer, faster card, because something better is always right around the corner. If you're in the market for a high-end gaming card right now, the GTX 1070 is an excellent choice. (And you probably should have bought one a year ago!)
"
http://www.pcgamer.com/the-best-graphics-cards/

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

prisvärda slutna BT hörlurar.
Plantronics Backbeat Pro Nu 899kr(1590kr)
https://www.inet.se/produkt/6607981/plantronics-backbeat-pro

(notera dessa är första utgåvan, och inte 2:an).

Den tackar vi för. Har spanat efter bra och billiga BT-lurar ett tag.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Von_OttO:

Hmm ska man beställa ett Palit 1070ti? Har ett kvar i kundkorgen sen inatt för 3990kr (nya priset är 4990kr tydligen) dock står det obekräftad leveranstid då jag antar att alla korten är slutsålda.
Sitter idag på ett EVGA 1050ti SC 4gb.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju bra mycket snabbare Köp det om det känns värt att lägga ut pengarna, det kan ingen annan svara på då det är helt upp till dig och din ekonomi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Den tackar vi för. Har spanat efter bra och billiga BT-lurar ett tag.

Priset är nu 1599:- något man måste göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAlAz0r:

Priset är nu 1599:- något man måste göra?

Man måste vara inloggad.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Fan, bläddrade en sida och så vart man sugen på langos. Tack du

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Man måste vara inloggad.

Haha, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Den tackar vi för. Har spanat efter bra och billiga BT-lurar ett tag.

Vill ge en heads-up om att dessa lurar inte är särskilt mycket "over-ear" utan snarare "on-ear". Jag hade ett par Philips SHB9850NC som gick sönder, då bytte jag mot dessa Plantronics. Tyvärr blev jag mycket besviken, främst för att de inte omgav hela örat, utan snarare la sig på örat utan att isolera något. I och med detta blev jag besviken på ljudet (eftersom lurarna inte isolerade) som kändes väldigt vasst.

Bytte tillbaka till SHB9850NC - som i för sig inte heller var helt toppen, men i alla fall satt bra på örat.

Permalänk
Medlem

Inet Taurus Experienced Ryzen

https://www.inet.se/produkt/1511003/taurus-experienced-ryzen-...

10999kr.

Någon som vet exakta specs? Vill veta om det är värt att köpa för detta pris, eller bygga själv.

Edit: Satte ihop följande för 10995 :-, utan Win10.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11043682/ (2666hz RAM som fanns på supported RAM till moderkortet) samt 'bättre' PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Vill ge en heads-up om att dessa lurar inte är särskilt mycket "over-ear" utan snarare "on-ear". Jag hade ett par Philips SHB9850NC som gick sönder, då bytte jag mot dessa Plantronics. Tyvärr blev jag mycket besviken, främst för att de inte omgav hela örat, utan snarare la sig på örat utan att isolera något. I och med detta blev jag besviken på ljudet (eftersom lurarna inte isolerade) som kändes väldigt vasst.

Bytte tillbaka till SHB9850NC - som i för sig inte heller var helt toppen, men i alla fall satt bra på örat.

All right! Tack för infon. Får prova och se om dom duger. I värsta fall får man väl skicka tillbaks dom eller ge bort i julklapp

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@naikon: Du måste nog ha väldigt stora öron Jag vet inte hur mycket större kåpor de hade kunnat göra utan att det skulle börja se fånigt ut. Har dock inte 1:orna kvar, men har den nya modellen som jag använder vid långa resor, de är heltäckande. Storleks-mässigt är det inte jätte skillnader mellan dessa i storlek.

https://youtu.be/W7HlhCBPlDA?t=314

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk

Kan bara rekommendera Vimla. Tog 10 år för mig att byta operatör. Våga ta steget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Kan bara rekommendera Vimla. Tog 10 år för mig att byta operatör. Våga ta steget.

Skickades från m.sweclockers.com

Har jag fattat det rätt att dom kör i telenors nät?
Sitter och sneglar på ett egetbyggt abonnemang och kom fram till att jag skulle spara drygt 100:- i månaden nämligen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X