Intel ger sig in på grafikkortsmarknaden och anställer Raja Koduri

Permalänk
Medlem

Hmm brukar man inte i normala fall få skriva på kontrakt att man inte får jobba hos konkurrerande företag med konkurrerande teknik på ett antal år? Det har iaf jag behövt göra.

Intel får ju inte sno vissa hårdvarulösningar direkt av, men Raja kommer nog ha med sig mycket att "inspireras" av.

Det stora problemet tidigare med intels grafik har varit: 1 Den har varit för svag. 2. Intel har inga som jobbar på drivrutiner och optimerar dem för nya spel. (eller okej de kanske gör det 1 gång om året)

Intel har ju som sagt helt andra resurser.

Skrivet av Aleshi:

Intel har redan en grafikarkiteltur som varit top notch hela 2010-talet. De har dock valt att ha den som integrerad grafik endast.

Vilken då? Detta måste jag missat totalt. @Yoshman skrev i en annan tråd att Intel har färre EUs (CU) men större.
Har vi sett hur den skalar? Intels PR-avdelning skröt ju förut om skullcanyon och dess 72 EU skulle prestera som 750 ti.
Sen dess har det varit väldigt tyst. Jag har inte sett några direkta benchmarks på nätet.
https://www.sweclockers.com/nyhet/21881-intel-tillkannager-sk...

Skrivet av Zache_:

Freesync heter just "freesync" för att det är öppet och kan användas/tillämpas av vem som helst utan hinder. Skulle vara mycket bra om Intel hoppar på Freesync. Ju fler som kan nyttja det desto mer lär det arbetas in i bildskärmar, kanske även 4K TV-apparater

Intel stödjer redan freesync eller VESA Adaptive Sync som det allmänna namnet är sedan... Skylake(?)

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Hmm brukar man inte i normala fall få skriva på kontrakt att man inte får jobba hos konkurrerande företag med konkurrerande teknik på ett antal år? Det har iaf jag behövt göra.

Intel får ju inte sno vissa hårdvarulösningar direkt av, men Raja kommer nog ha med sig mycket att "inspireras" av.

Detta gäller inte i Kalifornien och Silicon Valley, där finns bara NDAs.

Det är en av anledningarna till att region är så ikonisk som den är.

Skrivet av Herr Kantarell:

Intel stödjer redan freesync eller VESA Adaptive Sync som det allmänna namnet är sedan... Skylake(?)

Källa på det där?

Jag är rätt så säker på att ingen Intel-produkt i dagsläget använder sig av någon form av Adaptive Sync.
(Freesync =/= Adaptive Sync)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Är marknaden för externa grafikkort så stor? Nästan varenda kotte idag kör med det interna grafik gpun, detta inklusive jag själv med min i7 7700K. Jag minns när Vista kom och de pratade om att aerografiken var så krävande och man skulle ha hutlösa 128 MB grafikminne. Men idag är det snarare så att vanligt folk ej bryr sig om vad det är för gpu, inte cpu heller för den delen.

Så jag tror att ett företag får ge vika då allt fler lär köra med interna grafikkort. Fast samtidigt kan de väl återanvända arbetet från den interna till ett externt grafikkort.

Lulwut? Vilken riktig gamer kör med intern GPU? Varenda gamer har ju ett dedikerat grafikkort. Visst, en sjuhelsikes massa användare som inte är pro users eller gamers nöjer sig mer än väl med den integrerade GPUn för att se på youtube, spela upp lite film och surfa facebook. Men det betyder inte att grafikkortsmarknaden är liten. Gamers betalar gladeligen lika mycket för sin GPU som andra betalar för cpu+moderkort+minne+nätdel+osv, a.k.a. en hel dator. Såatte.. visst är marknaden enorm!

Permalänk
Medlem

Konkurrens är alltid trevligt, men vet inte riktigt vad jag tycker om Intels sätt att hantera kunder mm.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Jaha nu blev det en röd tråd.
först kommer detta
https://www.sweclockers.com/nyhet/24705-intel-core-i7-8705g-o...

Någon dag senare:
nu grafikchefen Raja Koduri över till Intel, där han ska arbeta med företagets nya satsning på högpresterande grafikkretsar för processorer och grafikkort

Nu är det krig mot Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Ozzed:
Intels egna statement som länkas i nyheten, folk gör en no mans sky av det hela.
Ingenstans står det konsumenter, det står klienter och datacenter, kunder är inte klienter.

Om något kan det senare leda till grafikkort för konsumenter från Intel, men det är inte på deras plan med Raja. Det enda Raja pratade om med Vega var just Machine Learning och AI med, han har uppenbarligen ett brinnande intresse för det. Intel vill expandera och hänga med just på det området då det är framtiden för Compute vilket är den största marknaden där alla pengar ligger.

Folk och folk... Det står ju så i nyheten så vad ska man tro? Om du vet mer än Sweclockers redaktion så kanske du borde skicka in en rättelse till artikeln?

Det står ju "fullskaliga grafikkort", samt "integrerade grafikdelen i CPU", så hur ska man kunna tolka det på annat sätt än att de är ute efter att ge AMD och Nvidia en match i konsumentsegmentet? "Fullskaliga grafikkort" är knappast något man behöver för compute-delen. Så det blir ju väldigt fel att skriva "fullskaliga grafikkort" om man menar någonting helt annat som inte alls har med just "fullskaliga gtafikkort" att göra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Vilken då? Detta måste jag missat totalt. @Yoshman skrev i en annan tråd att Intel har färre EUs (CU) men större.
Har vi sett hur den skalar? Intels PR-avdelning skröt ju förut om skullcanyon och dess 72 EU skulle prestera som 750 ti.
Sen dess har det varit väldigt tyst. Jag har inte sett några direkta benchmarks på nätet.
https://www.sweclockers.com/nyhet/21881-intel-tillkannager-sk...

Effektiviteten hos deras grafik är riktigt hög, den verkar inte ha problem med frekvenser heller. Och just hög effektivitet är essentiellt om du vill att den ska skala uppåt.

Permalänk
Medlem

Detta spär ju på ännu mer om ryktena att Samsung kommer köpa RTG efter vart. AMD kan ju aldrig slåss mot både Intel OCH Nvidia i detta segment. De har de absolut inte vare sig muskler eller pengar till. Men det har Samsung.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Avstängd

Intel måste anställa nån från amd för att kunna göra gpu´s

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag tror personligen att många här är fel ute. Det handlar snarare om en gigantisk satsning på heavy computing, där AI och maskininlärning är stora. Och just nu är Nvidia och AMD mer eller mindre ensamma där, framförallt Nvidia som leder med hästlängder. Jag betvivlar starkt att detta är något konsumenter kommer får ta del av, och verkligen inte inom en nära tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad hände med Larrabee?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JBerger:

Lulwut? Vilken riktig gamer kör med intern GPU? Varenda gamer har ju ett dedikerat grafikkort. Visst, en sjuhelsikes massa användare som inte är pro users eller gamers nöjer sig mer än väl med den integrerade GPUn för att se på youtube, spela upp lite film och surfa facebook. Men det betyder inte att grafikkortsmarknaden är liten. Gamers betalar gladeligen lika mycket för sin GPU som andra betalar för cpu+moderkort+minne+nätdel+osv, a.k.a. en hel dator. Såatte.. visst är marknaden enorm!

Marknaden är liten. Spel spelas på enormt många vis idag, smartphones, tablets, spelkonsoller men även datorer av olika slag. De datorer med en diskret grafiklösning är sett till helheten väldigt liten. Stor nog att den kan vara värd att satsa på, grafiklösningar behövs på fler ställen än speldatorer, men sett till det stora hela. Liten.

Intels satsning tycks vara diskreta grafiklösningar men behöver som några är inne på inte innebära att det ens är konsumenter de riktar in sig på. Intel är lite svåra att läsa av här men garanterat så är det lösningar för enterprise som de kommer att satsa på, och säkert mer marknader om de får produkter de kan sälja av vid sidan av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Effektiviteten hos deras grafik är riktigt hög, den verkar inte ha problem med frekvenser heller. Och just hög effektivitet är essentiellt om du vill att den ska skala uppåt.

Samtidigt så skalar inga av AMDs och nVidias kort med antal shaders och råprestanda. Det är helt enkelt svårt att lägga ut arbetet jämnt på alla CU/CUDAs och utnyttja dessa effektivt. Och du tror att intel inte kommer drabbas av detta?

Jag säger inte att intels grafik är dålig men jag tror du ser för optimistiskt på den.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Emil Hansson:

Riktigt spännande! Tycker att Nvidia kan kontra med att ge sig in på High end CPU marknaden

det kan dem inte även om dem skulle vilja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd

Om intel skulle lyckas så är amds och nvidias enda chans att gå ihop till ett bolag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Nu är det kört för AMD. Eller inte?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

*** raderat ***

det får vi inte hoppas, marknaden för pc existerar enbart för att intel behöver amd och nvidias grafikkretsar.
Det bästa som kan hända är att intel konkar så att 86 plattformen kan öppnas för fler aktörer.

Skickades från m.sweclockers.com

Citerat inlägg raderat
Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Detta gäller inte i Kalifornien och Silicon Valley, där finns bara NDAs.

Det är en av anledningarna till att region är så ikonisk som den är.

Källa på det där?

Jag är rätt så säker på att ingen Intel-produkt i dagsläget använder sig av någon form av Adaptive Sync.
(Freesync =/= Adaptive Sync)

Freesync är AMDs namn på VESA Adaptive Sync. Vet inte om de har nån extra funktionalitet som inte ingår i standarden.
Finns ingen vettig anledning för en skärmtillverkare att inte stödja VESA Adaptive sync. (och utöver det också stödja Freesync (om det nu är nån skillnad))

Men nej kollade verkar som ingen intel GPU har detta idag. Kanske jag har blandat ihop det med Quicksync.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakan78:

Nu är det kört för AMD. Eller inte?

det kommer ta minst 3-4 år innan intel har något och tills dess är dem beroende av AMD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hakan78:

Nu är det kört för AMD. Eller inte?

AMD ligger bättre till än Nvidia, som kommer få det tufft. Se PR-utskicket: https://newsroom.intel.com/news-releases/raja-koduri-joins-in...

Första stycket är talande nog:
"SANTA CLARA, Calif., Nov. 8, 2017 – Intel today announced the appointment of Raja Koduri as Intel chief architect, senior vice president of the newly formed Core and Visual Computing Group, and general manager of a new initiative to drive edge computing solutions. In this position, Koduri will expand Intel’s leading position in integrated graphics for the PC market with high-end discrete graphics solutions for a broad range of computing segments."

Intel ser ut att göra exakt vad Nvidia gör, vilket kommer klämma bort Nvidia från en eller flera marknader. AMD och Intel står sig bättre då de kan leverera en komplett lösning medans Nvidia är beroende av bägge dessa aktörer. Är typ bara Nintendo som vill ha Tegra, Tesla sammarbetar med AMD för att hitta en ersättare och fler lär göra samma sak av de få som ens valt att använda Nvidias lösning.

Styrkeförhållandena mellan AMD och Intel är stora men kan hända att det jämnas ut nu. De har också en del sammarbeten emellan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Herr Kantarell:

Freesync är AMDs namn på VESA Adaptive Sync. Vet inte om de har nån extra funktionalitet som inte ingår i standarden.
Finns ingen vettig anledning för en skärmtillverkare att inte stödja VESA Adaptive sync. (och utöver det också stödja Freesync (om det nu är nån skillnad))

Men nej kollade verkar som ingen intel GPU har detta idag. Kanske jag har blandat ihop det med Quicksync.

Precis, FreeSync är ett marknadsföringsnamn för VESA Adaptive Sync. För att få använda FreeSync så måste produkten uppnå vissa krav men i grunden är det just VESA Adaptive Sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Nu är det kört för AMD. Eller inte?

AMD har gjort ett fantastiskt jobb med Ryzen. Uppföljarna kommer utan tvekan bli bättre också. Så CPU sidan ser bra ut.

På grafiksidan så måste de få in duktigt folk och nån med en bra plan.
AMDs grafik är inte dålig men nVidias är i en annan division.

Som jag skrev i ett inlägg om Raja igår (innan man fick veta att han skulle till intel) så borde AMD endast satsa på ett sweetspot chip som går att köra i laptop och på grafikkort och som presterar som nvidias xx70 modell. + att ha en eller två varianter för inbyggd GPU.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Precis, FreeSync är ett marknadsföringsnamn för VESA Adaptive Sync. För att få använda FreeSync så måste produkten uppnå vissa krav men i grunden är det just VESA Adaptive Sync.

Skrivet av Herr Kantarell:

Freesync är AMDs namn på VESA Adaptive Sync. Vet inte om de har nån extra funktionalitet som inte ingår i standarden.
Finns ingen vettig anledning för en skärmtillverkare att inte stödja VESA Adaptive sync. (och utöver det också stödja Freesync (om det nu är nån skillnad))

Men nej kollade verkar som ingen intel GPU har detta idag. Kanske jag har blandat ihop det med Quicksync.

Det är extra funkltionalitet i Freesync ja. Därav mitt Freesync =/= Adaptive Sync.

Freesync fungerar exempelvis med HDMI vilket är oerhört tydligt inte en del av Adaptive Sync-standarden. Det är proprietär teknik. Samma med LFC i Freesync, det fungerar endast med AMD-kort, inte Adaptive Sync (Återigen, om Intel stödjer det i framtiden) .

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

AMD ligger bättre till än Nvidia, som kommer få det tufft. Se PR-utskicket: https://newsroom.intel.com/news-releases/raja-koduri-joins-in...

Första stycket är talande nog:
"SANTA CLARA, Calif., Nov. 8, 2017 – Intel today announced the appointment of Raja Koduri as Intel chief architect, senior vice president of the newly formed Core and Visual Computing Group, and general manager of a new initiative to drive edge computing solutions. In this position, Koduri will expand Intel’s leading position in integrated graphics for the PC market with high-end discrete graphics solutions for a broad range of computing segments."

Intel ser ut att göra exakt vad Nvidia gör, vilket kommer klämma bort Nvidia från en eller flera marknader. AMD och Intel står sig bättre då de kan leverera en komplett lösning medans Nvidia är beroende av bägge dessa aktörer. Är typ bara Nintendo som vill ha Tegra, Tesla sammarbetar med AMD för att hitta en ersättare och fler lär göra samma sak av de få som ens valt att använda Nvidias lösning.

Styrkeförhållandena mellan AMD och Intel är stora men kan hända att det jämnas ut nu. De har också en del sammarbeten emellan.

Jag håller med. Jag tror Sony, Microsoft (Xbox) och Apple (som kört AMD GPU) har varit på Intel också. Att de inte valt nVidia är antagligen att deras GPU-priser skenat iväg. De vill också ha "den bästa" grafiken i sina produkter och märkt att AMD inte når fram där och intel har inget konkurrenskraftigt att erbjuda. Apple hade kunnat välja samma chip som i skullcanyon med Intel graphics 580 till nån macbook men gjorde det inte.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Då kanske han ska hjälpa till med Intel/AMD kretsen för det bärbara segmentet.?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är extra funkltionalitet i Freesync ja. Därav mitt Freesync =/= Adaptive Sync.

Freesync fungerar exempelvis med HDMI vilket är oerhört tydligt inte en del av Adaptive Sync-standarden. Det är proprietär teknik. Samma med LFC i Freesync, det fungerar endast med AMD-kort, inte Adaptive Sync (Återigen, om Intel stödjer det i framtiden) .

Men Freesync är öppet för andra att använda så länge de säger att de använder AMD Freesync? (vilket är antagligen var skon klämmer: att man inte vill göra gratisreklam för AMD)

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

*** raderat ***

*** raderat *** Jag har flertalet gånger berömt både Nvidia och Intel, liksom jag flertalet gånger har kritiserat AMD. Så det där påståendet är bara trams trams. Nu vill jag hålla mig till ämnet och inte ha någon jävla pseudo-diskussion om vad jag "brukar" göra och inte. Det är självklart så att alla har rätt att kommentera varje individuell nyhet och bli bemött på ett sätt som inte drar upp massa gammalt man har skrivit. Fy vad dåligt och tråkigt det skulle bli annars. Usch.

Citerat inlägg raderat
Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Spännande!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Det har ju inte direkt gått något fenomenalt bra för Koduri. Varför är Intel så satens snabba att rekrytera honom?

Han har know-how och en hel del erfarenhet?
--
Alltså det jag undrar om det här är vad exakt Intel "får göra" som de inte kunde med Nvidias IP tidigare? Måste vara en hel del om de funderar på fullfjädrade diskreta grafik/beräkningskort. I så fall är det väldigt intressant att AMD släpper lös Raja bara sådär. Nu börjar man tro att hela RTG kommer säljas till Intel. Kommer nog inte hända (så dumma är de nog inte) men vi har nog sett slutet på denna omkullkastning av dessa företag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Men Freesync är öppet för andra att använda så länge de säger att de använder AMD Freesync? (vilket är antagligen var skon klämmer: att man inte vill göra gratisreklam för AMD)

För att få kalla det Freesync behöver det certifieras också. (Sen kan man ju fråga sig om inte den proceduren behöver skärpas lite).

Men det är tydligen en del företag som inte går igenom den processen och smäller på AMD's logga ändå. Vilket man då självklart inte får.

Freesync är en förlängning av Adaptive Sync.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB