Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Administrativ avgift

Update: 1:a ordern rök men de har skickat QI charger + smartklocka , Order 2: OP5 skickad och refunded anländer senare under dagen enligt DHL express. 3:e ordern allt skickat förutom Mi laptop + 1080TI (gav 4500kr för det) så vi får se (PS egentligen är 1080TI:et för 4500kr felköp då det låg kvar i kundvagnen men vågar ju inte kontakta supporten o avboka xD

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

@Barilla08: jag lipar inte för att jag inte fått något, däremot så pruttar jag i din riktning nu ett par antal gånger ^^ är faktiskt glad att den inte gick igenom, nu kan jag sälja min 4k skärm och köpa en mindre skärm och ett 1070 från sverige och ha garanti och allt annat som följer med (mindre huvudvärk, möjlighet av RMA utan att skicka den till kina osv - något att deklarera på skatten)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ATRmayo:

@Barilla08: jag lipar inte för att jag inte fått något, däremot så pruttar jag i din riktning nu ett par antal gånger ^^ är faktiskt glad att den inte gick igenom, nu kan jag sälja min 4k skärm och köpa en mindre skärm och ett 1070 från sverige och ha garanti och allt annat som följer med (mindre huvudvärk, möjlighet av RMA utan att skicka den till kina osv - något att deklarera på skatten)

Bra tänkt

Permalänk
Skrivet av ATRmayo:

@Barilla08: jag lipar inte för att jag inte fått något, däremot så pruttar jag i din riktning nu ett par antal gånger ^^ är faktiskt glad att den inte gick igenom, nu kan jag sälja min 4k skärm och köpa en mindre skärm och ett 1070 från sverige och ha garanti och allt annat som följer med (mindre huvudvärk, möjlighet av RMA utan att skicka den till kina osv - något att deklarera på skatten)

Ja det är klart, om det skulle gå sönder så kanske det blir bökigt. Det har dock aldrig hänt mig efter alla år. Men någongång ska vara den första! Tur att det kostade som en ok middag så man slipper lipa.

Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Ja det är klart, om det skulle gå sönder så kanske det blir bökigt. Det har dock aldrig hänt mig efter alla år. Men någongång ska vara den första! Tur att det kostade som en ok middag så man slipper lipa.

Lycka till.

Fått ditt tullbesked än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Fått ditt tullbesked än?

DHL skickar alltid ut en tullfaktura efter leverans, man får inte alltid reda på exakta siffror förrens man sitter där med brevet i näven.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Feel I do that the jealousy is big in this one..

Permalänk
Administrativ avgift

@Ortovox: Vi betalar ju ink moms och datordelar är det ingen tull på

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Skrivet av lap87:

DHL skickar alltid ut en tullfaktura efter leverans, man får inte alltid reda på exakta siffror förrens man sitter där med brevet i näven.

jag fick två vingar till bilen levererade till dörren med DHL Express direkt från Taiwan, det har nu gått ett år utan att någon faktura har dykt upp

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Feel I do that the jealousy is big in this one..

Knappast avundsjuk då det var en chansning. Sen blir man ju inte jättesugen på att dela med sig av information i framtiden om man ska behöva räkna med att folk ska sitta och anstränga sig för att vara dryga med falska påståenden.

Redigering: Var då inte främst dig jag syftade på, men är nog lika bra att "leave it at that".

Tillägg av sista raden
Permalänk
Skrivet av prpx:

Knappast avundsjuk då det var en chansning. Sen blir man ju inte jättesugen på att dela med sig av information i framtiden om man ska behöva räkna med att folk ska sitta och anstränga sig för att vara dryga med falska påståenden.

Ähhh, chill. Var mest ett skämt och inte riktat till någon speciell heller..

Permalänk
Medlem

Min OP5 som beställdes med 55% rabatt (dock var grundpriset hos säljaren på Wish dyrare än hos Oneplus) är skickad, så något positivt kom ur detta iaf 2600:- med frakt.

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem

Fick denna idag, haha de kan dra åt helvete. https://imgur.com/a/FQtTy

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Ortovox: Vi betalar ju ink moms och datordelar är det ingen tull på

Innebär det att jag kan kräva tillbaka tull för mitt 1070 och 1080 kort? Som jag skrev tidigare i tråden så tar de 600:- för 1070 och 1000:- för 1080Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

DHL skickar alltid ut en tullfaktura efter leverans, man får inte alltid reda på exakta siffror förrens man sitter där med brevet i näven.

Nej jag har faktiskt oftast fått det på SMS innan leverans när jag beställt med Wish/klarna och det skickats med DHL express.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Innebär det att jag kan kräva tillbaka tull för mitt 1070 och 1080 kort? Som jag skrev tidigare i tråden så tar de 600:- för 1070 och 1000:- för 1080Ti.

Är det tull eller (import)moms du har betalat? Om du tror dig har betalat moms två gånger, d.v.s. både til klarna och fraktbolaget så bör det gå att kräva tillbaka momsen. Det finns en sida på tullverket som berättar hur man gör. Dock kan det ju vara värt att kolla med klarna och fraktbolaget först och se till att det står på papperna. Är det tull så borde du också kunna kräva tillbaka den också. Då bör du kolla upp vad varan deklarerats som och hävda att den ska deklareras som datortillbehör istället.

Om du bara betalat moms till fraktbolaget (eller tullen) så är det dock troligen rätt från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cordinator:

jag fick två vingar till bilen levererade till dörren med DHL Express direkt från Taiwan, det har nu gått ett år utan att någon faktura har dykt upp

Heh, postnord kanske slarvade bort det? ;D

Skrivet av Ortovox:

Nej jag har faktiskt oftast fått det på SMS innan leverans när jag beställt med Wish/klarna och det skickats med DHL express.

Åhå, när jag arrangerade gruppköp för e-cigg köp/byt/sälj på facebook så kom alltid tullkostnaden som faktura drygt en vecka efter leverans.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

korten kostar ju 18k på wish, hur hittar ni så billiga

Permalänk
Medlem
Skrivet av titanx1337:

korten kostar ju 18k på wish, hur hittar ni så billiga

Finns inget kvar att se här, festen är slut.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av titanx1337:

korten kostar ju 18k på wish, hur hittar ni så billiga

Det fanns några försäljare som låg rätt nära standardpriser. Tror inte dessa finns kvar pga det som nu hänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av prpx:

Är det tull eller (import)moms du har betalat? Om du tror dig har betalat moms två gånger, d.v.s. både til klarna och fraktbolaget så bör det gå att kräva tillbaka momsen. Det finns en sida på tullverket som berättar hur man gör. Dock kan det ju vara värt att kolla med klarna och fraktbolaget först och se till att det står på papperna. Är det tull så borde du också kunna kräva tillbaka den också. Då bör du kolla upp vad varan deklarerats som och hävda att den ska deklareras som datortillbehör istället.

Om du bara betalat moms till fraktbolaget (eller tullen) så är det dock troligen rätt från början.

Det är import/införselmoms som jag betalat till DHL.
Men det står en notis på paketets varudeklaration "Import duties, taxes and charges are not included in the item price or shipping charges......" så misstänker att detta innebär att jag inte kan hävda att jag betalat dubbel moms.
Står inget heller om att priset är inkl moms på klarnas faktura.

Permalänk
Inaktiv

1 paket framme med 2 varor i. Kommer nästan bli ledsen om jag inte får någon faktura.. Borde beställt mer.. (inte GPU, ej beställt det)

Permalänk
Medlem

Vid beställning fick jag ett mail från wish där de sa att de ville ha kontourdrag för köpet på kortet. Och då jag inte litar på dem tog jag faktura via klarna så det gick inte.

Efter ungefär en dag gick det till nästa steg så jag antog att systemet liksom bara hade hickat till eller att någon manuellt fipplat till det. Fick däremot idag det här:

"Hej XXX,

Tack för att du följde upp. Det verkar som om ditt konto blockerades av vårt system I detta läge, kommer vi inte att kunna ta bort blockeringen på grund av företagets policy (https://www.wish.com/terms). Se vår tidigare e-post om du har några problem med dina senaste beställningar."

Men jag är en svår kund, så jag svarade såhär:

"Nu förstår jag inte riktigt.

Den enda texten jag fått är en förfrågan att skicka in en bild på mitt bankkonto för att visa på tidigare köp, som då alltså inte finns. Det är alltså fullständigt omöjligt.
Efter detta så accepterades ordern och vart färdig med "Behandlas" stadiet, så jag antog att systemet sett orimligheten i bilden och släppte det då allt verkade fungera bra.

Mitt konto är nu alltså blockerat för att jag inte lyckades skicka den här bilden som då alltså inte KAN finnas, och det går inte att göra det oblockerat.

Jag kommer såklart inte försöka hävda att det var olagligt eller bröt mot vårt avtal på något sätt, men du får gärna hänvisa till den delen i terms and services som jag har brutit mot.

Väntar med lite spänning på svar, då detta kommer publiceras på forum och review-sidor. Ni har fått väldigt mycket positiv reklam tack vare prisen på dessa korten, och den positiva reklamen ska inte vara så positiv om ni tar er rätten att neka beställningar då era kunder inte kan uppfylla krav som är fullständigt omöjliga att uppfylla.

MVH
XXX"

Så nu ska vi se vad farbror frej, eller då wish i det här läget, tar fram :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Vid beställning fick jag ett mail från wish där de sa att de ville ha kontourdrag för köpet på kortet. Och då jag inte litar på dem tog jag faktura via klarna så det gick inte.

Efter ungefär en dag gick det till nästa steg så jag antog att systemet liksom bara hade hickat till eller att någon manuellt fipplat till det. Fick däremot idag det här:

"Hej XXX,

Tack för att du följde upp. Det verkar som om ditt konto blockerades av vårt system I detta läge, kommer vi inte att kunna ta bort blockeringen på grund av företagets policy (https://www.wish.com/terms). Se vår tidigare e-post om du har några problem med dina senaste beställningar."

Men jag är en svår kund, så jag svarade såhär:

"Nu förstår jag inte riktigt.

Den enda texten jag fått är en förfrågan att skicka in en bild på mitt bankkonto för att visa på tidigare köp, som då alltså inte finns. Det är alltså fullständigt omöjligt.
Efter detta så accepterades ordern och vart färdig med "Behandlas" stadiet, så jag antog att systemet sett orimligheten i bilden och släppte det då allt verkade fungera bra.

Mitt konto är nu alltså blockerat för att jag inte lyckades skicka den här bilden som då alltså inte KAN finnas, och det går inte att göra det oblockerat.

Jag kommer såklart inte försöka hävda att det var olagligt eller bröt mot vårt avtal på något sätt, men du får gärna hänvisa till den delen i terms and services som jag har brutit mot.

Väntar med lite spänning på svar, då detta kommer publiceras på forum och review-sidor. Ni har fått väldigt mycket positiv reklam tack vare prisen på dessa korten, och den positiva reklamen ska inte vara så positiv om ni tar er rätten att neka beställningar då era kunder inte kan uppfylla krav som är fullständigt omöjliga att uppfylla.

MVH
XXX"

Så nu ska vi se vad farbror frej, eller då wish i det här läget, tar fram :).

Kan nästan satsa en stortå på att du kommer få tillbaka exakt samma svar som du fick först, det verkar bara vara AI på Wish kundtjänst. Tror ingen i den här tråden faktiskt har fått ett svar skrivet av en människa. Nån fick samma svar sex gånger irad...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Vid beställning fick jag ett mail från wish där de sa att de ville ha kontourdrag för köpet på kortet. Och då jag inte litar på dem tog jag faktura via klarna så det gick inte.

Efter ungefär en dag gick det till nästa steg så jag antog att systemet liksom bara hade hickat till eller att någon manuellt fipplat till det. Fick däremot idag det här:

"Hej XXX,

Tack för att du följde upp. Det verkar som om ditt konto blockerades av vårt system I detta läge, kommer vi inte att kunna ta bort blockeringen på grund av företagets policy (https://www.wish.com/terms). Se vår tidigare e-post om du har några problem med dina senaste beställningar."

Men jag är en svår kund, så jag svarade såhär:

"Nu förstår jag inte riktigt.

Den enda texten jag fått är en förfrågan att skicka in en bild på mitt bankkonto för att visa på tidigare köp, som då alltså inte finns. Det är alltså fullständigt omöjligt.
Efter detta så accepterades ordern och vart färdig med "Behandlas" stadiet, så jag antog att systemet sett orimligheten i bilden och släppte det då allt verkade fungera bra.

Mitt konto är nu alltså blockerat för att jag inte lyckades skicka den här bilden som då alltså inte KAN finnas, och det går inte att göra det oblockerat.

Jag kommer såklart inte försöka hävda att det var olagligt eller bröt mot vårt avtal på något sätt, men du får gärna hänvisa till den delen i terms and services som jag har brutit mot.

Väntar med lite spänning på svar, då detta kommer publiceras på forum och review-sidor. Ni har fått väldigt mycket positiv reklam tack vare prisen på dessa korten, och den positiva reklamen ska inte vara så positiv om ni tar er rätten att neka beställningar då era kunder inte kan uppfylla krav som är fullständigt omöjliga att uppfylla.

MVH
XXX"

Så nu ska vi se vad farbror frej, eller då wish i det här läget, tar fram :).

Argumentet att du kommer att skriva dåliga recensioner om Wish biter nog inte speciellt mycket med tanke på att ca 99% av allt som skrivs om Wish på nätet är just negativt..

Permalänk

@Thorulk:

Fick det också. Skrev sedan varför mm. Som svar fick jag samma meddelande typ 3 gg copypastat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

@Thorulk:

Fick det också. Skrev sedan varför mm. Som svar fick jag samma meddelande typ 3 gg copypastat.

Samma här. Tre mail med exakt samma svar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem

50% kbrbjxs

Permalänk
Medlem

jag hade en gammal 50% i kundvagnen, nu ger det -165 kr oavsett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

jag hade en gammal 50% i kundvagnen, nu ger det -165 kr oavsett

Jo, som tidigare känt så har de begränsat koden till max 20$.