SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk

Billigast i Sverige är 1499. Andra säljer den för 1599 eller 2000 eller högre till och med.

I England säljer Nintendo UK den för £69.99 inkl VAT och inkl gratis frakt.
En köpare i England kan alltså köpa den för motsvarande ca 750 SEK inkl skatt och frakt.
Andra butiker säljer den för £79 inkl VAT och med gratis frakt alternativt för några pund extra.
Räkna baklänges och lägg sedan på svensk moms och extra skatt så ser du ganska tydligt att vi på Bergsalas marknad betalar ett rejält överpris.

I Sverige kommer ingen undan billigare än 1499,- och det är dubbelt så mycket som en kund i England betalar.
I värsta fall får man i Sverige betala tre gånger så mycket som en kund kan göra i England.
Och detta beror inte på Nintendo utan på mellanhänderna på Bergsalas marknad utnyttjat underskottet av produkter och passat på att sätta ockerpriser.
Något andra mellanhänder på andra marknader i Europa och resten av världen inte alls utsatts för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

Billigast i Sverige är 1499. Andra säljer den för 1599 eller 2000 eller högre till och med.

I England säljer Nintendo UK den för £69.99 inkl VAT och inkl gratis frakt.

Du jämför billigast, med, inte billigast? Billigast, mot billigast, eller åtminstone officiellt pris, mot officiellt pris, för någon sorts rättvisa.

Skrivet av myusername:

En köpare i England kan alltså köpa den för motsvarande ca 750 SEK inkl skatt och frakt.
Andra butiker säljer den för £79 inkl VAT och med gratis frakt alternativt för några pund extra.
Räkna baklänges och lägg sedan på svensk moms och extra skatt så ser du ganska tydligt att vi på Bergsalas marknad betalar ett rejält överpris.

Det är ju redan gjort i tråden, och överpriset är, som jag skrev, från ett par hundra, upp till 400:-.

Skrivet av myusername:

I Sverige kommer ingen undan billigare än 1499,- och det är dubbelt så mycket som en kund i England betalar.
I värsta fall får man i Sverige betala tre gånger så mycket som en kund kan göra i England.

I värsta fall, får en kund i England betala mer än en köpare här i Sverige. Det finns, precis som här, handlare i England som ställer enheterna på hyllan, med ett löjligt högt pris, och hoppas på att sälja med stor vinst. Ska du jämföra, torde lägsta priset du faktiskt kan få tag på en för, vara vad som bör jämförs. Priset vi "borde" betala här, är 1000-1100, med elektronikskatt, moms, osv. Och faktum är att det går att köpa dem till det priset här. Man får beställa dem från utlandet, men det är ju det som är hela poängen. Politikerna har slängt på en straffskatt, utan att tänka på konsekvenserna, och Bergsala skatten, gör den inhemska marknaden oförsvarbar. Så, som konsument, rösta med plånboken. Köp den till "rätt" pris från utlandet, och visa både politikerna, och Bergsala att de tappat fotfästet, och behöver ändra sin affärsmodell.
Missförstå mig rätt. Jag säger inte att det som pågår bara är att acceptera, och att man ska köpa till Bergsalas löjliga pris. Jag säger bara att dina siffror är uppblåsta, och att det inte främjar diskussionen.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

SNES Classic Mini för endast €79.98!!!

https://www.amazon.it/gp/product/B073FNFTL2/ref=s9u_simh_gw_i...

Men sen läser man den finstilta texten...:
"Il venditore selezionato per questo prodotto non spedisce in Svezia."

vilket översätts till:
Denna produkt skickas ej till Sverige.

Men denna skickas till Sverige, inga problem!:

https://www.amazon.it/Nintendo-Classic-Mini-Entertainment-con...

Kostar dock €151.38, d.v.s. ungefär samma pris för SNES som vi ser här i Sverige.

Samma produkt från samma ÅF (sold and delivered by Amazon EU S.A.R.L.) men två olika priser.

Så frågan är - varför?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

SNES Classic Mini för endast €79.98!!!

https://www.amazon.it/gp/product/B073FNFTL2/ref=s9u_simh_gw_i...

Men sen läser man den finstilta texten...:
"Il venditore selezionato per questo prodotto non spedisce in Svezia."

vilket översätts till:
Denna produkt skickas ej till Sverige.

Men denna skickas till Sverige, inga problem!:

https://www.amazon.it/Nintendo-Classic-Mini-Entertainment-con...

Kostar dock €151.38, d.v.s. ungefär samma pris för SNES som vi ser här i Sverige.

Samma produkt från samma ÅF (sold and delivered by Amazon EU S.A.R.L.) men två olika priser.

Så frågan är - varför?

Förmodligen så har de märkt att de hade ovanligt många beställningar ifrån Sverige. Och kollade upp varför och insåg att de kunde ta ut ett högre pris för svenskar tack vare Bergsalas prispålägg.
Jag köpte min ifrån Amazon EU S.A.R.L. för ca €105 inkl frakt på amazon.fr innan den tog slut där.

Permalänk
Medlem

I Brasilien kostar den tydligen $300 USD, så Sverige är inte dyrast.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sunray:

I Brasilien kostar den tydligen $300 USD, så Sverige är inte dyrast.

"The reason behind why the SNES Classic Edition is so expensive is because of Brazil’s insanely high import fees. Tariffs of up to 80% are charged on non-essential goods which are imported into Brazil."

Ja man kanske ska vara nöjd med att det är en rutten distributör och inte regeringen som orsakat priset här ändå.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunray:

I Brasilien kostar den tydligen $300 USD, så Sverige är inte dyrast.

Var samma sak när Playstation 4 lanserades. Kostade över $1700 USD.

Permalänk
Medlem

Ni som testat prylen då? Känns det värt pengarna eller kommer den samla damm bara? Fick ni gamla känslan tillbaka eller var nostalgin överdriven? Vet att det är väldigt tidigt än men någon måste väl kört igång lite av sina gamla favoriter.

Tagit bort citat av regelbrytande inlägg samt otrevligheter /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Nöjd med köpet, men lite lurad känner man sig ju

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/rRHQvPmHL-8?t=1m20s

Lite besviken på emuleringen i Yoshi's Island. Inget som påverkar gameplay men ser riktigt fult ut när skärmen blinkar till.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Skrivet av non_noutils:

Ni som testat prylen då? Känns det värt pengarna eller kommer den samla damm bara? Fick ni gamla känslan tillbaka eller var nostalgin överdriven? Vet att det är väldigt tidigt än men någon måste väl kört igång lite av sina gamla favoriter.

Lika bra att skriva lite tidiga intryck:

Jag hämtade ut den igår och har bara hunnit spela 5-6 av spelen, totalt ca 3 timmars speltid. Jag har dock spelat nästan alla tidigare och förutsätter att emuleringen är bra även på övriga.

Konsollen känns bra och formatet är smidigt. Kontrollerna känns lite billiga i knappar och d-pad (kanske för att de är så lätta jämfört med dagens kontroller) men ändå hyfsat ordentligt ihopsatta så det känns som att de kommer tåla en del stryk. Knapparna fungerar bra i spel och d-paden är trots allt bättre än många av de senaste årens usla d-pads i t.ex. xbox/x360 och SF2-moves går hyfsat enkelt att utföra. Har inte använt SNES originalkontroll på många år så vet inte hur de är i jämförelse.
Kabeln till kontrollerna är som väntat väldigt kort, trots att den inte är lika skämtsamt kort som NES Classic.

UI:t är snabbt och smidigt och de spel jag testat har bra emuleringar. De olika TV-lägena är en kul bonus där 4:3 och CRT-lägena båda har sina användningsområden. Pixel Perfect är ingen favorit då det ger fel propotioner. Flera av spelen ser förvånansvärt bra ut även på en 65"-TV.

Spelen är den främsta anledningen till att jag köpte min. Super Mario World och Yoshis Island är riktigt bra plattformsspel som håller bra än idag. DKC är också fortfarande kul.
Mario Kart har tyvärr inte åldrats så bra. N64-varianten är fortfarande bra än idag, men SNES-versionen är tyvärr ganska jobbig att spela med ganska gräslig grafik, platta fula banor och begänsad spelkänsla.
Övriga spel är lite blandat och flera av dom har jag inte spelat på länge. Star Fox är fortfarande spelbart men känns mer nostalgi än spelglädje nu för tiden. Har inte hunnit spela 2:an än.

RPG-spelen är där den verkligen skiner. Super Mario RPG är fantastiskt, detsamma gäller Zelda ALTTP. Båda är brand de bästa spelen som gjorts. Secret of Mana, Earthbound och FF VI är också riktigt bra, även om de inte riktigt når upp till samma legendariska nivå.

Sammanfattningsvis så skulle jag säga att den är ett bra köp om man gillar Mario-spel eller bra RPGs eller är nostalgisk till SNES. Då får man en hel del glädje för pengarna och spelen är riktigt kul att spela än idag (vilket jag inte tycker om de flesta NES-spel).

Edit: lite tillägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Mario Kart har tyvärr inte åldrats så bra. N64-varianten är fortfarande bra än idag, men SNES-versionen är tyvärr ganska jobbig att spela med ganska gräslig grafik, platta fula banor och begänsad spelkänsla.

Back in the day så hyrde vi ett N64 med Mario Kart på videoteket en helg och efter det så var SNES-versionen totalt ospelbart. Hade en polare som ville köra SNES versionen när man var hemma hos honom. Det gick bara inte.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min idag, tycker ändå Mario kart är rätt ok, lite svårare på ett sätt än 64-varianten, men man kommer in i det.

Kul pryl annars, upplever också att spelen ser bättre ut på denna än på vissa emuleringar av Raspberry pi 3, kanske har mer någon skalning av bilden eller något kanske?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Hämtade ut min idag, tycker ändå Mario kart är rätt ok, lite svårare på ett sätt än 64-varianten, men man kommer in i det.

Kul pryl annars, upplever också att spelen ser bättre ut på denna än på vissa emuleringar av Raspberry pi 3, kanske har mer någon skalning av bilden eller något kanske?

Bilden är ok men ljudet är sådär känns som vissa filtereffekter fattas om man jämför med riktig hårdvara även bsnes låter bättre..

Det finns ju dock en del brister i bilden flashar i bl.a. super mario world 2 https://www.youtube.com/watch?v=rRHQvPmHL-8

Permalänk
Medlem

Awee har ni läst manualerna? Märks dom är skriva till en yngre publik men många spel har jag aldrig spelat tidigare och är helt lost utan manualerna..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Försökte avbeställa från Elgiganten i början på veckan men fick besked att det inte gick då beställningen var klar för leverans. Enligt mail från Elgiganten skickades den 28 men enl trackingen har inget ytterligare hänt med transporten. Fakturan har iaf kommit...
Har ngn fått leveransen från Elgiganten? Får ringa imorgon till kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DocStargazer:

Försökte avbeställa från Elgiganten i början på veckan men fick besked att det inte gick då beställningen var klar för leverans. Enligt mail från Elgiganten skickades den 28 men enl trackingen har inget ytterligare hänt med transporten. Fakturan har iaf kommit...
Har ngn fått leveransen från Elgiganten? Får ringa imorgon till kundtjänst.

Fick min leverans i Torsdags från Elgiganten.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av DocStargazer:

Försökte avbeställa från Elgiganten i början på veckan men fick besked att det inte gick då beställningen var klar för leverans. Enligt mail från Elgiganten skickades den 28 men enl trackingen har inget ytterligare hänt med transporten. Fakturan har iaf kommit...
Har ngn fått leveransen från Elgiganten? Får ringa imorgon till kundtjänst.

Jag fick också min i torsdags. Elgiganten har sådana rutiner att du behöver inte göra någonting om de har skickat paketet och du vill lämna tillbaka. Det returneras automatiskt som en avbeställning när det returneras efter 2 veckor. Du kan även gå till utlämningsstället och tala om att du vill returnera paketet så behöver du inte vänta i 2 veckor på att få pengarna tillbaka. Och du betalar ingenting alls för returfrakten. Gjorde själv så med ett par RAM minnen jag köpte därifrån för några månader sedan.

Permalänk
Medlem

Snes mario kart är bäst. Ingen gummisnoddseffekt!
N64 mario kart sämst. Nintendo själva har medgivit att det överdrev Gummi effekten där.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk

Såååååå, är det slut producerat för SNES också den här gången? eller blir det en comeback som med NES mån tro? (lyckades själv få ett exemplar som tur är).

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kevlarheart:

Såååååå, är det slut producerat för SNES också den här gången? eller blir det en comeback som med NES mån tro? (lyckades själv få ett exemplar som tur är).

En comeback dylik NES classic ska inte behövas, om man ska tro deras tidigare uttalande, utan produktionen ska fortsätta.
http://www.sweclockers.com/nyhet/24423-nintendo-okar-produkti...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av non_noutils:

Ni som testat prylen då? Känns det värt pengarna eller kommer den samla damm bara? Fick ni gamla känslan tillbaka eller var nostalgin överdriven? Vet att det är väldigt tidigt än men någon måste väl kört igång lite av sina gamla favoriter.

Värt pengarna men jag tyckte å andra sidan att ett NES Classic var värt 2000:- av en scalper så jag är ganska partisk.

Troligen kommer ju också ett nytt Hack till Hackchi så att man kan lägga in fler spel då är den helt ovärderlig enligt min åsikt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Fick tillslut svar från SHOPTO idag.
Jag kan välja att inte ta emot paketet vilket då gör att den går i retur, och dom kommer stå för alla fraktkostnader och återbetala alla mina pengar.

Jag anser då att dom likväl bara kan återbetala påslaget för den dyrare frakten och låta mig behålla varan, men det ville dom inte gå med på. Så det sjuka är att rent principiellt så tar dom hellre en större kostnad av att först förlora £20 för frakten och även behöva bekosta returen samt all admin som blir runt omkring, än att bara återbetala den ökade frakten.

Det är en lose-lose situation dom själva satt sig i, varför inte bara lösa det bra för kunden? Kundvård existerar tamejfan inte längre i dagens internethandel.

Till saken hör att jag hade betalt ordern. Så dom har ändrat i ordern och gjort en extra dragning från mitt kort, utan att kolla av detta med mig. Nu är detta tyvärr UK, men jag tvivlar på att detta förfarande hade varit lagligt i Sverige (?)

@Potatissallad @daemon @clubt
Vad fick ni för feedback?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fick tillslut svar från SHOPTO idag.
Jag kan välja att inte ta emot paketet vilket då gör att den går i retur, och dom kommer stå för alla fraktkostnader och återbetala alla mina pengar.

Jag anser då att dom likväl bara kan återbetala påslaget för den dyrare frakten och låta mig behålla varan, men det ville dom inte gå med på. Så det sjuka är att rent principiellt så tar dom hellre en större kostnad av att först förlora £20 för frakten och även behöva bekosta returen samt all admin som blir runt omkring, än att bara återbetala den ökade frakten.

Det är en lose-lose situation dom själva satt sig i, varför inte bara lösa det bra för kunden? Kundvård existerar tamejfan inte längre i dagens internethandel.

@Potatissallad @daemon @clubt
Vad fick ni för feedback?

Troligen så ingår retur försäkring från fraktbolaget, och de har nog rutiner kring returer av icke hämtade paket. Att betala tillbaka folk är troligen nått omständligt som kräver godkännande. Men jag håller med om att det är fyrkantigt och konstigt. Men jag väljer att behålla mitt paket från shopto (när jag väl får det) det är ändå lite billigare än en Bergsala import.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba:

Du har betalat 100 gbp? Dvs 20 i frakt?

Permalänk

Blev nyss aviserad av Postnord om att min SNES från ShopTo anländer i morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Troligen så ingår retur försäkring från fraktbolaget, och de har nog rutiner kring returer av icke hämtade paket. Att betala tillbaka folk är troligen nått omständligt som kräver godkännande. Men jag håller med om att det är fyrkantigt och konstigt. Men jag väljer att behålla mitt paket från shopto (när jag väl får det) det är ändå lite billigare än en Bergsala import.

Kan vara så, när jag frågade tidigare i tråden så påstod folk annorlunda. T ex webhallen tar ju 175:- för ej uthämtat paket. Dom flesta Svenska ÅF kör ju med att kund står för returfrakt vid ånger, förutom typ diverse klädaffärer som kör det som affärsmodell att man får beställa hem och testa med fri retur.

Men DPD kanske fungerar annorlunda. Hur som helst så lär ju DPD inte returnera dom £20? Så Shopto tar ju likförbannat £20 i förlust + behöver admin retur av paketet samt återbetalning av mitt fulla belopp. (Även där har dom nån policy om att typ £2 pund tas ut som adminavgift, vilken dom strök nu).
Helt enkelt borde deras billigaste väg ur denna soppa vara att enbart återbetala det extra dom drog, men förmodligen är problemet är att dom fått så många mail kring detta att dom antar att fler kommer vilja ha samma.
Sen spelar dom väl också på att dom vet att SNES är slutsåld och att man som kund förmodligen kommer välja att behålla den ändå.

Skrivet av aaaaaaaaaa:

@BasseBaba:

Du har betalat 100 gbp? Dvs 20 i frakt?

Yep, jag hade betalt 80+6.24 och dom drog 13,35 extra. Oklart vart du vill komma med din fråga? Bara för att det är billigare än att bli scalpad av Bergsala så tycker jag ändå inte att det är ett ok sätt att bedriva sin verksamhet på.

Jag har en polare som lyckades handla på game.co.uk innan dom ändrade till att enbart leverera SNES inom uk (såg även att det var nån i tråden här som lyckades med det?). Dom tog £2.95 (med tracking) för internationell order och han hade sitt paket igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag anser då att dom likväl bara kan återbetala påslaget för den dyrare frakten och låta mig behålla varan, men det ville dom inte gå med på. Så det sjuka är att rent principiellt så tar dom hellre en större kostnad av att först förlora £20 för frakten och även behöva bekosta returen samt all admin som blir runt omkring, än att bara återbetala den ökade frakten.

Vad är sjukt här? Om de nu skulle förlora 20 gbp, tror du det skulle vara billigare att återbetala ALLA som har köpt en snes utanför UK? Shopto har gjort ett fel, de hade billigare fraktalt som de inte hade för avsikt att erbjuda.

Skrivet av BasseBaba:

Det är en lose-lose situation dom själva satt sig i, varför inte bara lösa det bra för kunden? Kundvård existerar tamejfan inte längre i dagens internethandel.

Till saken hör att jag hade betalt ordern. Så dom har ändrat i ordern och gjort en extra dragning från mitt kort, utan att kolla av detta med mig. Nu är detta tyvärr UK, men jag tvivlar på att detta förfarande hade varit lagligt i Sverige (?)

Du verkar väldigt arg på Shopto, samtidigt som du vill ha en billig SNES. Hur vore det om du istället röstade med din plånbok och returnerade snesen.

Jag köpte också en från Shopto. Valde 7 gbp valet, men när jag skulle betala fanns bara dpd kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av non_noutils:

Ni som testat prylen då? Känns det värt pengarna eller kommer den samla damm bara?

Jag hämtade ut i fredags. Har hunnit spela ett par timmar i helgen. Mest Super Mario World.
Det vore fel att säga att spelet inte känns gammalt, men jag tycker att det har åldrats väldigt väl, både spelmässigt och grafiskt. Inte så att det ensamt är värt priset, men jag kommer nog ha en hel del kul med det, och inte bara av nostalgiska skäl.

Jag har också påbörjat FF3, som jag tidigare spelat lite på emulator, men bara en timme eller så. Det är inte så vackert, men jag hoppas på mycket nöje ändå. Det finns väl många som håller det för att vara ett av de bättre i serien vad jag förstår.
Ser också fram emot de andra rollspelen som ingår, utom kanske Zelda som jag misstänker att jag spelat klart. Men man vet aldrig.

En del andra spel har inte åldrats lika väl. F-Zero, jag tittar på dig. Och tyvärr och Super Mario Kart. Contra III (Super Probotector) är larvigt svårt för en gamling, men jag håller det fortfarande för att vara ett av de mesta 2D-action-ösen någonsin.
Star Fox... nej. Jag har spelat första banan i ettan och tvåan bara för att ha gjort det, men nej.

Lite synd är det att de inte har med Super Tennis. Det var det bästa tennisspelet jag spelat tills jag lade vantarna på Top Spin 3 till PS3. (Ska dock erkänna att jag inte spelat många tennisspel.)

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Jag köpte också en från Shopto. Valde 7 gbp valet, men när jag skulle betala fanns bara dpd kvar.

Skillnaden är att du fick informationen om det vid köp och tog ett aktivt val. Vi andra som betalade innan deras system blev "lagat" fick en ny transaktion utan information eller godkännande.
Detta handlar ingenting om slutpriset på SNES:en utan mer ett konstaterande kring hur dom behandlar sina kunder och jag var främst intresserad av att höra från övriga i tråden som upplevt detta som ett problem.

Du anser det alltså okey att t ex lämna in bilen på service, komma överens om ett pris, hämta bilen och betala för servicen.
Tre veckor senare inser verkstaden att dom debiterat dig för lite och gör sonika en ny korttransaktion utan att informera dig?
Jag vill som jag tidigare sagt väldigt gärna ha dig som kund!

Hela ditt resonemang bygger på Bergsalas överpris. Säg att jag stället köpt Fifa 18 som dom tar 522:- för. Med ändringen i frakt hade det landat på närmre 700:-, hade det känts lika ok?

Men vi lämnar detta där, vi tycker olika och det är okey!

EDIT: Jag valde givetvis att behålla SNES:en, £100 pund är fortfarande bättre än att göda Bergsala, men det försvarar ändå inte Shopto's dåliga kundvård.