Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

För de som vinglar mellan att vänta och köpa en Switch, Elgigantens pris imorgon är riktigt bra och kan vara värt...

Tack för tipset! Egentligen ville jag hålla ut tills en Xenoblade 2 bundle släpps, men det är helt klart billigare om man köper spelet separat nu . Kul också att bådå utgåvorna sänks, är inte så förtjust i röd/blå joycons utgåvan

Nu kvarstår bara mardrömmen att sätta på ett skärmskydd, siiigh

Permalänk
Medlem

@olivia.m: Jag köpte skrämskydd i glas, "copter exoglass", det var mycket lättare att sätta dit än ebay-plasten jag köpt till mobilen.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olivia.m:

Tack för tipset! Egentligen ville jag hålla ut tills en Xenoblade 2 bundle släpps, men det är helt klart billigare om man köper spelet separat nu . Kul också att bådå utgåvorna sänks, är inte så förtjust i röd/blå joycons utgåvan

Nu kvarstår bara mardrömmen att sätta på ett skärmskydd, siiigh

Var egentligen @Tiamat som tipsade innan, men jag tyckte det var värt att nämna igen då det är just ett bra tillfälle att slå till och tipset försvann nog även lite i mängden.

Håller med, jag köpte den med gråa kontroller då jag skulle störa mig för mycket då de båda är olika idag. Sedan bör problemet som fanns med modellerna inledningsvis vara borta som att vänster Joycon tappar ibland. Det ska ha fixats i produktionen ett par månader tillbaks. I utlandet säljer Switch ofta slut, tänker speciellt på japan, så risken att man skulle få tag i en gammal modell är väldigt låg, speciellt hos större kedjor.

Personligen skippade jag skärmskydd. Men vill man vara extra försiktig med den så är det inte en dum ide förstås. Men det med att Switchen repades när den dockades som det var mycket snack om i början? Fejk. Även om repor kan uppstå om man aktivit försöker få fram repor. Det sagt hade det varit bra om Nintendo börjat köra glasskärm istället för plast.

Permalänk
Medlem

Är fortfarande lite tveksam om jag ska skaffa ett Switch eller inte.

Om jag räknar "varför jag vill ha" ett Switch NU:

Prylbög
Nintendonörd
Splatoon 2
Kommande Nintendo spel (Super Mario Odyssey)

Varför jag "inte vill ha en" Switch NU:

Få exklusiva spel
Har redan ett Wii U (har redan Zelda BOTW & MK8)
Känns som att det finns för många indiespel, äldre retrospel som säljs för nypris (The Binding of Isaac och Ultra Street Fighter II)

Ni som har ett Switch redan kan kanske hjälpa mig att bestämma mig för eller emot?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lord_tito:

Är fortfarande lite tveksam om jag ska skaffa ett Switch eller inte.

Om jag räknar "varför jag vill ha" ett Switch NU:

Prylbög
Nintendonörd
Splatoon 2
Kommande Nintendo spel (Super Mario Odyssey)

Varför jag "inte vill ha en" Switch NU:

Få exklusiva spel
Har redan ett Wii U (har redan Zelda BOTW & MK8)
Känns som att det finns för många indiespel, äldre retrospel som säljs för nypris (The Binding of Isaac och Ultra Street Fighter II)

Ni som har ett Switch redan kan kanske hjälpa mig att bestämma mig för eller emot?

Finns fler spel förstås, men de flesta är bara utannonserade och vi får tidigast se dessa under 2018. Just att du har en Wii U gör det lite svårare. Nu har jag en med och Mario Kart 8 till den men jag tycker ändå Switch-utgåvan ändå var värt ett köp. Just för att den verkligen är portabel nu. BotW är ju svårare, spelet är mer eller mindre identiskt medans MK8 har en del förändringar.
Många av spelen kostar inte så fasligt mycket heller, runt 200kr är ett ganska vanligt pris förutom dyrare spel som förstås kostar mer än så.

I slutändan så har du de flesta spelkonsoller redan, en till hade nog inte skadat?
"l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo"

Det kommer komma fler bra kampanjer förstås. Men när är frågan. Bör säkert dyka upp erbjudanden under Black Friday, vi är inte så långt ifrån nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Finns fler spel förstås, men de flesta är bara utannonserade och vi får tidigast se dessa under 2018. Just att du har en Wii U gör det lite svårare. Nu har jag en med och Mario Kart 8 till den men jag tycker ändå Switch-utgåvan ändå var värt ett köp. Just för att den verkligen är portabel nu. BotW är ju svårare, spelet är mer eller mindre identiskt medans MK8 har en del förändringar.
Många av spelen kostar inte så fasligt mycket heller, runt 200kr är ett ganska vanligt pris förutom dyrare spel som förstås kostar mer än så.

I slutändan så har du de flesta spelkonsoller redan, en till hade nog inte skadat?
"l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo"

Det kommer komma fler bra kampanjer förstås. Men när är frågan. Bör säkert dyka upp erbjudanden under Black Friday, vi är inte så långt ifrån nu.

Haha jo, har ju annat att spela om det skulle bli en Switch torka.

Min fru tycker att jag redan har för mycket tv-spel så jag försöker övertala mig själv först innan jag börjar bearbeta henne

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lord_tito:

Haha jo, har ju annat att spela om det skulle bli en Switch torka.

Min fru tycker att jag redan har för mycket tv-spel så jag försöker övertala mig själv först innan jag börjar bearbeta henne

Skickades från m.sweclockers.com

"Så billigt att vi inte har råd att låta bli ett köp."?
Logiken i "Gotta catch 'em all" finns ju också som argument hehe.

Enklast att testa i butik för att se och visa vad produkten har att erbjuda. Borde nog visa sig strax om fysiska butikerna också hoppar på.

Permalänk
Medlem

Priset på Pro controllern är verkligen absurt prissatt, speciellt när man kan få en ny Dualshock 4 V2 för under 500 kr helt ny.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

"Så billigt att vi inte har råd att låta bli ett köp."?
Logiken i "Gotta catch 'em all" finns ju också som argument hehe.

Enklast att testa i butik för att se och visa vad produkten har att erbjuda. Borde nog visa sig strax om fysiska butikerna också hoppar på.

FUCK! La en beställning, fick bli med faktura/onlinebeställning då ingen Elgiganten i närheten hade den gråa versionen inne på lager. Konsol nr 16 på ingång då

Såg att det finns ganska många olika versioner av packet med väskor och skärmskydd. Någon av dom som kan rekommenderas?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@olivia.m: Jag köpte skrämskydd i glas, "copter exoglass", det var mycket lättare att sätta dit än ebay-plasten jag köpt till mobilen.

Japp håller med, bubblar inte lika lätt och känns behagligare när man tafsar på den. Har kikat på Copter men bestämde mig för ORZLY från AmazonUK då den är billigare (~164kr inkl. frakt) och man får 2st för klumpedunsar som mig

Skrivet av anon5930:

Var egentligen @Tiamat som tipsade innan, men jag tyckte det var värt att nämna igen då det är just ett bra tillfälle att slå till och tipset försvann nog även lite i mängden.

Håller med, jag köpte den med gråa kontroller då jag skulle störa mig för mycket då de båda är olika idag. Sedan bör problemet som fanns med modellerna inledningsvis vara borta som att vänster Joycon tappar ibland. Det ska ha fixats i produktionen ett par månader tillbaks. I utlandet säljer Switch ofta slut, tänker speciellt på japan, så risken att man skulle få tag i en gammal modell är väldigt låg, speciellt hos större kedjor.

Personligen skippade jag skärmskydd. Men vill man vara extra försiktig med den så är det inte en dum ide förstås. Men det med att Switchen repades när den dockades som det var mycket snack om i början? Fejk. Även om repor kan uppstå om man aktivit försöker få fram repor. Det sagt hade det varit bra om Nintendo börjat köra glasskärm istället för plast.

Japp det var därför jag avstod från att köpa en Switch just då pga klagomål om vänstra joycons, och nya Zelda hade jag redan på Wii U så det var ingen mening att köpa en day 1 Switch. Jag önskar att jag kunde skippa skärmskyddet men avsaknaden gör sig ständigt påmind och då vill man bara klistra fast nåt på skärmen för att få tyst på den illa kvickt

Får hoppas jag inte ångrar mig i längden bara, inte många spel som fångar mitt intresse just nu haha. Som @lord_tito nämnde med indie och retrospel som säljs till nypris, de flesta finns redan till exempelvis steam, så jag kan lika gärna spela på bärbara datorn som väger strax under kilot och har mer än dubbelt så mycket skärmyta. Det kanske är bara för kommande nintendospel där Switch glänser som mest för min del, hoppas bara nintendo levererar på den fronten

Permalänk
Medlem

Man kan spara några kronor för pro controller ifrån Conrad med rabattkoden N79G-M7U5-I19K-NBCV. Ger ett pris på 649:- inkl frakt.

Gällande problemen kring sync för joycon så är det fortfarande nyköpta exemplar som har problemen. Jag köpte en för 3 veckor sen på Mediamarkt, och den tappar ständigt kontakt med vänster joy con och fungerar uselt över 1.5m ifrån dockan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olivia.m:

Japp håller med, bubblar inte lika lätt och känns behagligare när man tafsar på den. Har kikat på Copter men bestämde mig för ORZLY från AmazonUK då den är billigare (~164kr inkl. frakt) och man får 2st för klumpedunsar som mig

Japp det var därför jag avstod från att köpa en Switch just då pga klagomål om vänstra joycons, och nya Zelda hade jag redan på Wii U så det var ingen mening att köpa en day 1 Switch. Jag önskar att jag kunde skippa skärmskyddet men avsaknaden gör sig ständigt påmind och då vill man bara klistra fast nåt på skärmen för att få tyst på den illa kvickt

Får hoppas jag inte ångrar mig i längden bara, inte många spel som fångar mitt intresse just nu haha. Som @lord_tito nämnde med indie och retrospel som säljs till nypris, de flesta finns redan till exempelvis steam, så jag kan lika gärna spela på bärbara datorn som väger strax under kilot och har mer än dubbelt så mycket skärmyta. Det kanske är bara för kommande nintendospel där Switch glänser som mest för min del, hoppas bara nintendo levererar på den fronten

Elgiganten får inte in den gråa Switchen förräns nästa vecka så jag kan fundera lite till. Håller på och kollar på lite mer Youtube videos där folk pratar mer om enheten och dess framtid, är fortfarande tveksam men hittills så vinner Nintendolojalisten inom mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Kan tipsa alla som är sugna att Switch är prissänkt hos Elgiganten enbart idag!
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/SWI32GBNE...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

Lite läsvärda artiklar från senaste dygnet:
Yooka Layle släpps inte denna vecka heller, just nu verkar det vara problem med Unity: http://www.nintendolife.com/news/2017/09/playtonic_games_is_w...
En ganska intressant intervju med Team Meat om Super Meat Boy Forever (som tydligen är en runner). Vanliga Super Meat Boy kommer tydligen släppas till Switch också: http://www.eurogamer.net/articles/2017-09-25-super-meat-boy-f...
L. A. Noire är 1080p dockad, 720p handhållen. Fortfarande inget som visar hur spelet kommer se ut dock: http://www.nintendolife.com/news/2017/09/l_a_noire_on_switch_...
Digital Foundrys senaste djupdykning i Mario Odyssey, har inte hunnit kolla på den ännu men bör förstås vara sevärd: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-super-m...

Skrivet av lord_tito:

FUCK! La en beställning, fick bli med faktura/onlinebeställning då ingen Elgiganten i närheten hade den gråa versionen inne på lager. Konsol nr 16 på ingång då

Såg att det finns ganska många olika versioner av packet med väskor och skärmskydd. Någon av dom som kan rekommenderas?

Haha, grattis!

Jag är rätt nöjd med min väska, förbokade den innan lansering och finns förstås mycket annat att välja på idag. Är iallafall denna: https://www.komplett.se/product/912451/gaming/konsoler-tillbe...

Skrivet av olivia.m:

Japp det var därför jag avstod från att köpa en Switch just då pga klagomål om vänstra joycons, och nya Zelda hade jag redan på Wii U så det var ingen mening att köpa en day 1 Switch. Jag önskar att jag kunde skippa skärmskyddet men avsaknaden gör sig ständigt påmind och då vill man bara klistra fast nåt på skärmen för att få tyst på den illa kvickt

Får hoppas jag inte ångrar mig i längden bara, inte många spel som fångar mitt intresse just nu haha. Som @lord_tito nämnde med indie och retrospel som säljs till nypris, de flesta finns redan till exempelvis steam, så jag kan lika gärna spela på bärbara datorn som väger strax under kilot och har mer än dubbelt så mycket skärmyta. Det kanske är bara för kommande nintendospel där Switch glänser som mest för min del, hoppas bara nintendo levererar på den fronten

Jo, med en Wii U så hade man ju inte någon större brådska att byta heller förstås.

Mjo, gäller att Nintendo men framförallt tredjepart levererar. Ser mycket bättre ut om man jämför med Wii U exempelvis. En bärbar dator är ju ett alternativ men oftast är de ju rätt stora med. Din verkar betydligt smidigare iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

FUCK! La en beställning, fick bli med faktura/onlinebeställning då ingen Elgiganten i närheten hade den gråa versionen inne på lager. Konsol nr 16 på ingång då

Såg att det finns ganska många olika versioner av packet med väskor och skärmskydd. Någon av dom som kan rekommenderas?

Skärmskydd rekommenderas starkt. Vare sig det är härdat glas eller plastfilm så är det en bra investering då displayen kan repas av dockstationen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Då trillade man dit idag då... Blev en Switch med blå/röda kontroller på Elgigantens rea samt en kopia av Mario och kaninerna Det var snacket/ryktena om ev brist på "Switchar" som tillsammans med rean fick mig att slå till.

Behöver tips på hur man ska ha för nåt att ladda kontrollerna med. Vi kommer köra Switchen nästan uteslutande stationärt och den där mittmojjen för kontrollerna har ju inget laddningsuttag.

Det vore smidigt med en mittmoj med laddningsuttag och dessutom sidokanter till kontrollerna där det finns laddningsuttag. Finns det såna alls?

Sen undrar jag lite vad man ska kolla på för spel. Jag har redan Zelda BotW och Mario Kart 8 till WiiU, så dom går liksom bort.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Kan tipsa alla som är sugna att Switch är prissänkt hos Elgiganten enbart idag!
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/SWI32GBNE...

Nu köpte jag en, det var ett bra pris!
Har stått och vägt ett tag men vill gärna spela Zelda plus att t.ex. Shovel Knight verkar göra sig väldigt bra på en Switch.

Tänkte köpa Nintendos officiella fodral och en usb-c kabel till min powerbank, trevligt att får allt under 4000:-. Är det något annat man måste ha?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Då trillade man dit idag då... Blev en Switch med blå/röda kontroller på Elgigantens rea samt en kopia av Mario och kaninerna Det var snacket/ryktena om ev brist på "Switchar" som tillsammans med rean fick mig att slå till.

Behöver tips på hur man ska ha för nåt att ladda kontrollerna med. Vi kommer köra Switchen nästan uteslutande stationärt och den där mittmojjen för kontrollerna har ju inget laddningsuttag.

Det vore smidigt med en mittmoj med laddningsuttag och dessutom sidokanter till kontrollerna där det finns laddningsuttag. Finns det såna alls?

Sen undrar jag lite vad man ska kolla på för spel. Jag har redan Zelda BotW och Mario Kart 8 till WiiU, så dom går liksom bort.

https://new.webhallen.com/se/product/260612-Nintendo-Switch-J...
Lite dyrt för att kunna ladda kan jag tycka, som tur är har joyconsen rätt bra batteritid så om man orkar trycka dit dem på switchen ibland när man inte spelar så borde man sällan sakna kräm.

Permalänk
Medlem

De mäste sänka priset på Pro Controller, det är ju helt sjukt. Kanske någon 3e-part släpper en motsvarande till billigare päng snart.

EDIT:

Verkar som det kom en faktiskt, hade ingen aning. ser ju rätt nice ut för att kosta ca 380kr:
https://www.amazon.co.uk/Game-Devil-Controller-Wireless-Ninte...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Ni som har ett Switch redan kan kanske hjälpa mig att bestämma mig för eller emot?

Jag tycker gott du kan vänta, framförallt som att du redan har Zelda och MK8. Är själv mäktigt besviken på Zelda och MK8 skiljer inte särskilt mycket mellan Wii U och NX-versionen.

Jag är helt övertygad om att Nintendo kommer fjanta sig om ett år med en "Nintendo Switch 2" (motsv.) som kommer kunna sparade spelframgångar, ha två stödben istället för ett ensamt ben på sidan och vara mer genomtänkt på alla sätt och vis. Skulle jag ha fel lär de åtminstone knappast stiga i pris till dess.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk

Vill tipsa om att de säljer Nintendo switch billigt på Toveks auktioner för ett konkursbo om någon är sugen 😊
http://tovek.se/sök?searchQuery=Nintendo&frmSearch=true

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@olivia.m: Jag köpte skrämskydd i glas, "copter exoglass", det var mycket lättare att sätta dit än ebay-plasten jag köpt till mobilen.

Jag satte dit just ett sånt skärmskydd idag, SÅKLART lyckas det fastna ett litet jävla skäggstrå (tror jag, vetifan hur det ens hamnade där) även efter flera minuters tvättande och vara så försiktig man bara kan. Så otroligt irriterande. Nåja, den kommer ändå bo i sin TV-dock till 90% av tiden.

Elgigantens Switch erbjudande verkar ha sålt som hot cakes. Verkar helt eller snart helt slutsåld på webblagret. Fick 500 kr prisgaranti idag också.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Jag satte dit just ett sånt skärmskydd idag, SÅKLART lyckas det fastna ett litet jävla skäggstrå (tror jag, vetifan hur det ens hamnade där) även efter flera minuters tvättande och vara så försiktig man bara kan. Så otroligt irriterande. Nåja, den kommer ändå bo i sin TV-dock till 90% av tiden.

Elgigantens Switch erbjudande verkar ha sålt som hot cakes. Verkar helt eller snart helt slutsåld på webblagret. Fick 500 kr prisgaranti idag också.

Hamnar alltid saker mellan (kommer främst från luften och fastnar innan man hinner sätta fast tror jag). Fick du bara ett så var du duktig. Som tur rätt enkelt att ta bort. Brukar vara med sådana där stickers? Lyft glasskyddet lite försiktigt, stick in klisterlappen och få ut all smuts som hamnat mellan.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Något som är en total miss från Nintendo. Man kan inte använda BT hörlurar utan BT dongel. Liksom man måste ha sladden till sina BT hörlurar om man vill använda de.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@olivia.m: Jag köpte skrämskydd i glas, "copter exoglass", det var mycket lättare att sätta dit än ebay-plasten jag köpt till mobilen.

Skärmskydd verkar inte behövas. Fanns en del rapporter i början att switchen lätt repade men jag kan säga så här ku ett halvt år senare med tuff hantering av den att den inte har en enda repa. En robust leksak.

Skrivet av Bonovox85:

Priset på Pro controllern är verkligen absurt prissatt, speciellt när man kan få en ny Dualshock 4 V2 för under 500 kr helt ny.

Men DS4v2 funkar inte till Switch, så det spelar ingen roll om den så var gratis 😊
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Vill tipsa om att de säljer Nintendo switch billigt på Toveks auktioner för ett konkursbo om någon är sugen 😊
http://tovek.se/sök?searchQuery=Nintendo&frmSearch=true

Så värst billigt verkar det ju inte bli.
Nuvarande bud ca 2300:- + inropsavgift 200:- (+moms) + paketfrakt 500:- (+moms)
Ingen garanti, ingen aning om skicket, och kan ju lika gärna vara en helt trasig enhet de fått i retur.
Auktionen ser ut att fortsätta tills imorgon så lär ju gå upp ännu mer också.
Blir ju mycket billigare att åka och hämta en hos Elgiganten istället för 2890:- vilket jag gjorde idag
Eller beställ en på deras hemsida så är frakten gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Skärmskydd rekommenderas starkt. Vare sig det är härdat glas eller plastfilm så är det en bra investering då displayen kan repas av dockstationen.

Vad jag vet så har alla rapporter varit fejk angående att dockstationen kan repa skärmen. Jag är väldigt vårdslös och har inte en repa, utan skydd.

De repor som rapporterats ser oftast ut som att någon tagit en kniv och repat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Jag har en liten repa på min. Och ja min docka lutar lite snett.

Det är dock bara skyddsfilmen som fått ta stryk.

Så vill inte kalla det BS.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv

Stardew Valley är klar, spelet ska bara släppas nu. Personligen har jag sett fram emot spelet sedan den avslöjades för Switch så hoppas förstås att den dyker upp i butiksuppdateringen denna vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Vad jag vet så har alla rapporter varit fejk angående att dockstationen kan repa skärmen. Jag är väldigt vårdslös och har inte en repa, utan skydd.

De repor som rapporterats ser oftast ut som att någon tagit en kniv och repat.

Skickades från m.sweclockers.com

Min fick märken efter bara några dagar som bara var synliga om man tittade noggrant och i en reflekterande vinkel, så jag tror inte att det är något påhitt. Det är ju trots allt bara plast. De där grövre repningarna som har cirkulerat på nätet kan däremot vara påhittade.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi