Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av matte-elite:

Nu lyckades jag få igång dom. Hoppas det fortsätter. Skumma saker. Frågan är om man ska byta ut den ändå?

Joyconsen laddades i dockan ihop med Switchen eller? Tänkte så de inte låg och laddades ur i det medföljande fästet då denna saknar laddfunktion. Jag tyckte inte mig se om detta kollats innan.

Om de inte kan hålla laddningen och missen ovan inte gjorts så bör de bytas ut, så där ska de inte fungera iallafall. Hoppas det ordnar sig.

Permalänk
Medlem

Mario + Rabbids Kingdom Battle 399kr just nu: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/nintendo-switch...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Viktigt att Nintendo får till Virtual Console, eller vad de vill kalla det, och tydligare berättar om vad de vill göra med detta. En av både Wii, Wii U, 3DS och även Xbox Ones största styrkor för mig är kompatibiliteten med äldre titlar. Ett halvår senare och de har inte kommit längre än att säga att de vet att kunderna vill ha VC och att några NES-spel ska finnas nästa år. VS Arcade är väl egentligen VC men jag räknar inte riktigt dessa personligen.

Håller med! Kan detta lanseras nästa år när Nintendo tar betalt för online-tjänsten tro?
Först och främst hoppas jag på Gamecube VC. Men det kommer säkert. Nintendo kan det där med att mjölka pengar ur sina gamla spel, om och om och om igen

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog kunna överväga att "köpa spelen igen" om dom för som Ocarina of Time och Majoras mask till 3DSen, och nu senast Metroid men det var ju en ganska extreme remake.

Klarade ut Twilight Princess HD igår med barnen (OK, jag fick ta hela slutstriden men det gjorde jag med nöje ) BOTW har vi nog med speltimmar, barnen börjar faktiskt vara mätta på det. Så vi kollar vidare i Zeldabiblioteket och jag kommer på att jag började spela Skyward Sword för något år sedan men hann inte så långt och det är nog ända zeldat jag inte klarat ut. Men usch vad fult det kändes efter att ha spelat TP HD. En HD version till switchen hade varit önskvärt, borde väl funka med joy-consen? När jag ändå tänkte tanken så skulle det vara kul för barnen att avnjuta 3DS versionen av tidigare nämnda remakes på switchen. Har spelat ut båda i modern tid (något år sedan bara) så kan nog gå in och hjälpa när dom kör fast.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Jag skulle nog kunna överväga att "köpa spelen igen" om dom för som Ocarina of Time och Majoras mask till 3DSen, och nu senast Metroid men det var ju en ganska extreme remake.

Klarade ut Twilight Princess HD igår med barnen (OK, jag fick ta hela slutstriden men det gjorde jag med nöje ) BOTW har vi nog med speltimmar, barnen börjar faktiskt vara mätta på det. Så vi kollar vidare i Zeldabiblioteket och jag kommer på att jag började spela Skyward Sword för något år sedan men hann inte så långt och det är nog ända zeldat jag inte klarat ut. Men usch vad fult det kändes efter att ha spelat TP HD. En HD version till switchen hade varit önskvärt, borde väl funka med joy-consen? När jag ändå tänkte tanken så skulle det vara kul för barnen att avnjuta 3DS versionen av tidigare nämnda remakes på switchen. Har spelat ut båda i modern tid (något år sedan bara) så kan nog gå in och hjälpa när dom kör fast.

Jag väntar också på Skyward Sword till Switchen, för det är det enda hemkonsol-Zeldat jag inte har spelat. Tyvärr så tar det nog ett tag innan SS kommer, eftersom både WWHD och TPHD kom 10 år efter originalen och SSHD (eller vad det kan tänkas heta) då skulle komma 2021.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag väntar också på Skyward Sword till Switchen, för det är det enda hemkonsol-Zeldat jag inte har spelat. Tyvärr så tar det nog ett tag innan SS kommer, eftersom både WWHD och TPHD kom 10 år efter originalen och SSHD (eller vad det kan tänkas heta) då skulle komma 2021.

OM det skulle vara på väg så skulle det kännas tråkigt att behöva vänta 3½ år, hoppas Nintendo rider på Zelda-vågen och pushar fram ett och flera andra snabbt Just Skyward swords fölg (höhö) under min radar, vet inte om jag ägde något wii när det kom men tycker inte man ska behöva vara spelnörd för att höra om det. Det är ju en riktigt bra spel där rörelsekontrollern kommer till sin rätt, men flygdelen kommer jag inte riktigt överens med, dock vet jag inte om det funkade nå bättre i Twilight Princess där man fick använda joysticken. Problemet sitter nog förmodligen mellan axlarna.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag väntar också på Skyward Sword till Switchen, för det är det enda hemkonsol-Zeldat jag inte har spelat. Tyvärr så tar det nog ett tag innan SS kommer, eftersom både WWHD och TPHD kom 10 år efter originalen och SSHD (eller vad det kan tänkas heta) då skulle komma 2021.

Tror tyvärr att vi får vänta länga på en HD-Remake av Skyward Sword just för att det spelet utvecklades till Wii och använde endast motion control vilket gör att Nintendo får lägga en hel del jobb på att ändra det spelet

Wind Waker och Twilight Princess (GC versionen) använde vanliga kontroller.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

OM det skulle vara på väg så skulle det kännas tråkigt att behöva vänta 3½ år, hoppas Nintendo rider på Zelda-vågen och pushar fram ett och flera andra snabbt Just Skyward swords fölg (höhö) under min radar, vet inte om jag ägde något wii när det kom men tycker inte man ska behöva vara spelnörd för att höra om det. Det är ju en riktigt bra spel där rörelsekontrollern kommer till sin rätt, men flygdelen kommer jag inte riktigt överens med, dock vet jag inte om det funkade nå bättre i Twilight Princess där man fick använda joysticken. Problemet sitter nog förmodligen mellan axlarna.

Jag hoppas definitivt att Nintendo pushar fram ett nytt Zelda inom 2-3 år, ett Zelda per konsolgeneration är alldeles för lite enligt mig. De skulle ju kunna göra ett nytt Zelda i samma stil som Breath of the Wild. Har för mig att det bara var 2-3 år mellan Ocarina Of Time och Majoras Mask. Varför inte göra samma sak här?

Permalänk
Inaktiv

Fler Zelda-spel hade jag gärna sett med, alldeles för långt emellan. Minst två nya per konsoll och då räknar jag inte remasters, VC eller liknande utan nya titlar. Nog gav Breath of the Wild mersmak allt.

Med tanke på alla former Zelda-spelen tagit så är jag inte ens säker på vad jag egentligen vill se, mest mer av allt. Men någon form av sammarbete med FROM Software (Demons/Dark Souls-studion) eller kanske till och med CDPR (Witcher 3-studion) för en lite annorlunda spin hade gillats. Ett mörkt och gritty Zelda Souls eller den enorma spelvärlden med djup som Witcher 3 har.

Skrivet av solemn:

Håller med! Kan detta lanseras nästa år när Nintendo tar betalt för online-tjänsten tro?
Först och främst hoppas jag på Gamecube VC. Men det kommer säkert. Nintendo kan det där med att mjölka pengar ur sina gamla spel, om och om och om igen

Jo, de måste ju ha något redo då iallafall. Som det ser ut idag kommer jag inte skaffa onlinetjänsten, spelar ändå inte online med min Switch så känns överflödigt.

Ärligt talat så är det något hela spelbranschen sysslar med, just att lansera om samma spel gång på gång. Se bara på PS4 där mycket av spelutbudet ändå bara är portar/remasters av tidigare Playstationmodeller. Även på Xbox One i mindre mån men framförallt på PC där saker ska remastras gång på gång, trots att samma spel redan finns och fungerar på plattformen. Men ger ju mer pengar än att patcha befintligt spel förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Tror tyvärr att vi får vänta länga på en HD-Remake av Skyward Sword just för att det spelet utvecklades till Wii och använde endast motion control vilket gör att Nintendo får lägga en hel del jobb på att ändra det spelet

Wind Waker och Twilight Princess (GC versionen) använde vanliga kontroller.

Joy consen har montion i sig så styrningen ska nog funka rakt av med Switch
Här nämns tom Skyward Swords.
https://www.youtube.com/watch?v=Ix7-YTj4ZUI

Skrivet av solemn:

Jag hoppas definitivt att Nintendo pushar fram ett nytt Zelda inom 2-3 år, ett Zelda per konsolgeneration är alldeles för lite enligt mig. De skulle ju kunna göra ett nytt Zelda i samma stil som Breath of the Wild. Har för mig att det bara var 2-3 år mellan Ocarina Of Time och Majoras Mask. Varför inte göra samma sak här?

Där återstår ju att se om Nintendo nöjer sig med kommande DLC eller om det blir fler. Att göra ett nytt med samma motor hade jag nog hellre önskat.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Joy consen har montion i sig så styrningen ska nog funka rakt av med Switch
Här nämns tom Skyward Swords.
https://www.youtube.com/watch?v=Ix7-YTj4ZUI

Där ser man! Hmm då kanske det inte blir lika "jobbigt" för Nintendo att göra en port. Dock skulle jag uppskatta om man kunde spela det med vanliga kontroller, gillade inte riktigt motion kontrollerna

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Köpte Thumper i helgen. Riktigt kul. HD rumble kommer till sin rätt. Fantastisk känsla när man skuter iväg vapnet 😏

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Köpte Thumper i helgen. Riktigt kul. HD rumble kommer till sin rätt. Fantastisk känsla när man skuter iväg vapnet 😏

Skickades från m.sweclockers.com

Det spelet har jag vart riktigt sugen på ett tag. Okej att spela spelet handhållet eller kommer det mest till sin rätt på TV:n?
Jag har varit nära att köpa det ett tag, behöver nog bara en liten push

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Där återstår ju att se om Nintendo nöjer sig med kommande DLC eller om det blir fler. Att göra ett nytt med samma motor hade jag nog hellre önskat.

Ett helt nytt Zelda 2019.. eller snarare 2020? Inte helt omöjligt tycker jag. Man lever på hoppet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mirialia:

Köpte Thumper i helgen. Riktigt kul. HD rumble kommer till sin rätt. Fantastisk känsla när man skuter iväg vapnet 😏

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av solemn:

Det spelet har jag vart riktigt sugen på ett tag. Okej att spela spelet handhållet eller kommer det mest till sin rätt på TV:n?
Jag har varit nära att köpa det ett tag, behöver nog bara en liten push

Var nära köp för mig på Switch men blev PC i slutändan, spelet har VR-stöd och var lite för svårt att låta bli.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Det spelet har jag vart riktigt sugen på ett tag. Okej att spela spelet handhållet eller kommer det mest till sin rätt på TV:n?
Jag har varit nära att köpa det ett tag, behöver nog bara en liten push

Tycker att det t är lättare i handhållen format, men funkar på TVn också iaf för mig. Min bror tyckte det var roligare på TVn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av solemn:

Ett helt nytt Zelda 2019.. eller snarare 2020? Inte helt omöjligt tycker jag. Man lever på hoppet.

Det är inte troligt då Zelda nästan alltid varit 5 år i mellan varje utsläpp.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Joyconsen laddades i dockan ihop med Switchen eller? Tänkte så de inte låg och laddades ur i det medföljande fästet då denna saknar laddfunktion. Jag tyckte inte mig se om detta kollats innan.

Om de inte kan hålla laddningen och missen ovan inte gjorts så bör de bytas ut, så där ska de inte fungera iallafall. Hoppas det ordnar sig.

Jag laddade i dockan däremot idag igen så tappar den vänstra kontakten när jag har haft Switchen avstängd. Bara den vänstra som måste syncas om. Bör den bytas ut?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av matte-elite:

Jag laddade i dockan däremot idag igen så tappar den vänstra kontakten när jag har haft Switchen avstängd. Bara den vänstra som måste syncas om. Bör den bytas ut?

Ah, då hänger jag med!

Jag tycker inte det låter normalt, bör bytas ut. Bör räcka med den kontroller som krånglar men bästa är att kolla med återförsäljaren du köpte den ifrån. Du borde inte behöva lämna in alltihopa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det är inte troligt då Zelda nästan alltid varit 5 år i mellan varje utsläpp.

Inte troligt, men inte heller otroligt. Beror helt på om de vill "göra om" eller släppa ett nytt spel på BotWs spelmotor.
Mellan Zelda 1 och 2 var det bara ett år. Mellan Ocarina of Time och Majoras Mask två år.
Så jag hoppas mer på en "sequel" till BotW än en make over.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Wohoo, Stardew valley på torsdag

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det är inte troligt då Zelda nästan alltid varit 5 år i mellan varje utsläpp.

Det låter som en siffra tagen från luften.
19 Zelda-spel sen 1986 om man bara räknar de till Nintendos egna konsoler och bortser från remakes, så mer än ett varannat år.

Även om vi av någon anledning skulle bortse från spel till bärbara (vilket vore underligt med tanke på att det är till Switch vi spekulerar) så har vi:

LoZ
1 år -> AoL
4 år -> ALTTP
7 år -> OOT
2 år -> MM
2 år ->WW
2 år -> FSA
2 år -> TP
5 år -> SS
6 år -> BotW

Ganska ojämn fördelning det. Räknar vi även in de bärbara så har det sen OOT kommit ett nytt spel minst varannar år.

Permalänk
Medlem

Usch, Clas Ohlson har restnoterat min order till den 1/11 trots att varan var i lager när jag beställde den 29/9 samt att den fick statusen "håller på och plockas" igår. Tog och avbeställde den då jag inte vill ligga ute med 2.7 tkr i över en månad

Får väl hålla koll och se om det blir något mer rea på Switch framöver helt enkelt. Känns väldigt tråkigt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Usch, Clas Ohlson har restnoterat min order till den 1/11 trots att varan var i lager när jag beställde den 29/9 samt att den fick statusen "håller på och plockas" igår. Tog och avbeställde den då jag inte vill ligga ute med 2.7 tkr i över en månad

Får väl hålla koll och se om det blir något mer rea på Switch framöver helt enkelt. Känns väldigt tråkigt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken tid beställde du den 29/9? Min order har också status "håller på och plockas", haft det sen igår efter lunch :/

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Köpte mitt switch i tisdags förra veckan på EG, tog också zelda samt mario kart 8. hade lagt switchen på sleep mode dock ej dockat handkontrollerna så nästa dag så ska jag spela och slog på systemet, fick dock ej någon sync i joyconsen, så fick lära mig hur man riktigt stänger av konsolen och då kunde jag starta det igen och syncen var igång igen. Hoppas att andra som fått samma problem läser detta och därav få information om hur jag löste det.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Wohoo, Stardew valley på torsdag

Yeeeeaaaaaaaay!!!

Ett riktigt bra spel!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Vilken tid beställde du den 29/9? Min order har också status "håller på och plockas", haft det sen igår efter lunch :/

Jag beställde kl12

Har dock pratat med deras kundtjänst via Facebook och dom ska ordna en manuell order åt mig med samma rabatt samt avdrag för faktura avgiften så att jag slipper ligga ute med betalningen så länge.

Får hålla ett öga på switch priserna medan jag väntar på ordern från Clas Ohlson.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Jag beställde kl12

Har dock pratat med deras kundtjänst via Facebook och dom ska ordna en manuell order åt mig med samma rabatt samt avdrag för faktura avgiften så att jag slipper ligga ute med betalningen så länge.

Får hålla ett öga på switch priserna medan jag väntar på ordern från Clas Ohlson.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, inte en chans för mig då Beställde strax efter 17.

Update: fick precis orderbekräftelsen och zelda skickas nu men switchen skickas preliminärt 06/11. Tror jag gör som dig och behåller min order tills vidare.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Okej, inte en chans för mig då Beställde strax efter 17.

Update: fick precis orderbekräftelsen och zelda skickas nu men switchen skickas preliminärt 06/11. Tror jag gör som dig och behåller min order tills vidare.

Verkar som att switchen säljer väldigt bra nu. Beställde i förra veckan ett switch från Elgiganten och dom hade samma leveranstid

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo