Permalänk

Som andra här snusar jag bara för att inte röka, rökt i ca 20-22 år, vilket gått utmärkt i ca 1 år. Så länge jag har en under läppen är jag inte sugen på en cigg, men 15-20min efter att jag tagit ut den kommer suget och det är inte snussuget som kommer, ciggsuget slår till smygande blixtsnabbt från mitt undermedvetna... vill inte röka igen så in med en prilla direkt igen... vilket blir jobbigt då det blir för lite blod i nikotinomloppet. Snusar XR Rapé...

Permalänk
Medlem

Jakobsson mini Melon :D. Bästa jag testat fick mig sluta röka helt. Försöker nu sluta med det också.

Permalänk
Medlem

Tar allt möjligt som kommer i påse, gillar att testa, men blir främst XR grov för smak och att den ligger i timmar utan att flytta sig vad man än gör. Snusat i 11år, något som hade vart intressant att höra är hur mkt ni snusar ungefär dagligen. Själv 3-6st prilla/dag beroende på vad man gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Napster91:

Tar allt möjligt som kommer i påse, gillar att testa, men blir främst XR grov för smak och att den ligger i timmar utan att flytta sig vad man än gör. Snusat i 11år, något som hade vart intressant att höra är hur mkt ni snusar ungefär dagligen. Själv 3-6st prilla/dag beroende på vad man gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Ligger ungefär där också, lite drygt en dosa i veckan. Enligt mina observationer är det ganska lite jämfört med de flesta snusare.

Permalänk

Rapé portion, ca en dosa om dagen.

Permalänk
Inaktiv

Har börjat med Siberia Röd. Jäkla drag i den. Perfekt en lång dag på jobbet

Permalänk
Medlem

Har gått över till Granit Maxad sedan ca 5-6 stockar tillbaka. Extremt prisvärd enligt mig, välfyllda påsar som håller länge. Betalar strax över 200 spänn för en stock. Den enda nackdelen är att påsarna är större och innehåller en högre nikotinhalt än tex General och Ettan, vilket medför att jag måste köra dubbla prillor när jag lyxar till det med en dosa Ettan.

Någon som testat nya General/Rapé one? The mauler har tydligen tagit fram dessa nya prisar i samarbete med Swedish Match. 14m/g nikotin och en prislapp om 289 kronor stocken, låter inte dumt.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Just nu hade jag snusat varsom känns det som, slutade snusa för 6v sedan

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Skrivet av alatan:

Har gått över till Granit Maxad sedan ca 5-6 stockar tillbaka. Extremt prisvärd enligt mig, välfyllda påsar som håller länge. Betalar strax över 200 spänn för en stock. Den enda nackdelen är att påsarna är större och innehåller en högre nikotinhalt än tex General och Ettan, vilket medför att jag måste köra dubbla prillor när jag lyxar till det med en dosa Ettan.

Någon som testat nya General/Rapé one? The mauler har tydligen tagit fram dessa nya prisar i samarbete med Swedish Match. 14m/g nikotin och en prislapp om 289 kronor stocken, låter inte dumt.

Testat, rätt kass smak i white, skulle köpt original istället. Men gillar att påsarna är aningen större!

Permalänk
Medlem

Kör dubbla kaliber original som vardagssnus och Rapé lös när jag vill lyxa till det lite. Lös är ju generellt mycket godare men bökigare att hålla på med när man sitter på kontoret om dagarna.

Bränner av ca. 4 stockar kaliber i månaden. Har som rutin den 25:e att betala räkningarna och beställa fyra stockar på nätet som sen kommer hem till postboxen. Behöver man inte tänka mer på det sen, bara plocka en dosa ur kylen på morgonen så klarar man sig.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av bart112:

True that!! Även fast jag själv mest kör Kapten nu förtiden, dock endast av ekonomiska skäl mer än nånting annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Ettan gick på 22 kr/dosa då jag snusade men sen höjde dom priset till 30 kr och 6 månader efter det gick en dosa på 38 kr. Försökte med att snusa kronan och lucky strike men det gick inte så då slutade jag att snusa.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Kör LD Salmiak. Ca 1-2 dosor I veckan. Beror lite på, men däromkring iallafall. Har testat ett gäng olika men denna är den jag gillat mest så har slutat testat nya haha. Men finns säkert någon godare därute som bara väntar på att bli testad

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Smålands brukssnus. Billigt och bra. Lös givetvis.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

Knox blå vit.. hade velat köra lös för det är godare. Men jobbar kommunalt och det är enklare att snusa i "smyg" med påse..

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Sitter på mobilen och vet inte var min senaste post är. Kört Kapten Vit några år nu efter att ha gått från Granit Vit. Billigt och smaken tycker jag om. Varvar ibland med General XR Vit, beroende på om butiken jag handlar i har Kapten eller ej. Körde nyss med en experimentbeställning från Snusbolaget. Lundgrens Skåne Vit Slim satt ganska fint så det lär jag köpa fler gånger

*edit* Hittade min post från ganska precis två år tillbaka (aug 2015). Ja, man kan ju konstatera att jag aldrig klarade av att sluta, åtminstone den gången. Under en månad "slutade" jag, men i själva verket fuskade jag konstant. Efter bara några dagar snusade jag i smyg, på jobbet, när jag var ute med hunden och på nätterna när sambon sov. Hon upptäckte det efter några veckor och bara sa att hon inte var förvånad. Nu senast sa hon att jag inte fick göra något försök förrän sonen blivit född i mars i år då hon inte ville ha med någon med abstinens till sjukan.

Fortsätter tills vidare i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Just nu det billigaste. Kapten Original (21 kr dosa) eller LD original (23 kr dosa)

Permalänk
Medlem

Idag är dags att köpa en ny stock snus. Några rekommendationer i klassen upp till 300 kr (ska köpa från Snus2 i Göteborg)?

Slutade röka för 4 månader sedan och byte till snus då, har avverkat stockar av följande märke/smak:

Granit Original portion
Kaliber Original, portion
LD original, portion

Gillar att ha i prillan länge så det får gärna vara en snussort som håller/smakar länge.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Kolla in http://swedsnus.nu/ det är vad jag snusar..

Permalänk
Medlem

Brukar varva som tusan, men brukar väl varva oftast mellan General Portion, Kronan Vit, Knekt vit och Knox Vit.
Testat en dosa lösnus en gång men lyckas bara få allt i resten av käften, så håller mig till portion.
Dags o beställa ny stock idag(snusbolaget), så får se vad det blir

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

General lös, snusat det i 15 år snart och ser ingen anledning att byta till nått billigare snus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk

gbg rape, men här i Finland kan man dock inte vara så kräsen om man snusar på "heltid"

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk

Ettan, Rape, Röda lacket eller General. Kör bara lös då jag snusar mindre än om jag skulle kört portion. Är inte särskilt beroende och har uppehåll då och då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Kronan Stark Original. Mycket fin smak för att vara ett budgetsnus.

Brukar köpa 1-2 dosor annat också när jag beställer, bara för att hitta lite nytt roligt. Lundgrens Skåne är nog favoriten, men lite för dyr för att ha som vardagssnus. Brukar köpa den till fest.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Lundgrens Skåne Vit, 285:- stocken hos den lokala tobakshandlaren !

Riktigt goda, ny favorit !

Permalänk

Gustavus original portion 159:- stocken Gott och billigt snus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

vegavidar

Permalänk

General Onyx, 50 kr/dosan

Permalänk
Medlem

Brukar variera lite men just nu Kaliber vit plus, helt ok inget jag kommer köpa igen

Visa signatur

- MSI Z690-A PRO DDR4 - Noctua NH-D15
- Intel Core i5-12600KF - Corsair DDR4 3600MHz 2x16 GB
- ASUS STRIX 1080 TI OC
- Intel 600p 512Gb - Samsung 860 EVO 2TB
- Phanteks Eclipse P400 Vit

Permalänk
Medlem

Snusar kronan portion Orginal eller Kaliber Orginal

Permalänk
Medlem

Duka inte under för begären.
Sluta snusa, det finns hjälp.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Snusar General Onyx.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +