Vad behöver jag för att koppla in mig till denna fiberbox?

Permalänk

Vad behöver jag för att koppla in mig till denna fiberbox?

Hej!

Ska snart flytta in in ny lägenhet där det finns fiber, tog några hastiga bilder på hur boxen såg ut när jag var där och tittade för jag fattar inte hur jag ska koppla in min router för att få allt att fungera.

Har i dagsläget en ASUS RT-AC68U som jag är väldigt nöjd med.

Bilder på boxen

Är det bara koppla in med någon typ av "fiberkabel" till routern sedan är allt fixat? Behöver jag något "fibermodem"?

Tacksam för all hjälp.

Permalänk
Medlem

Ta bort den nedre kåpan/plastbiten så ska du ha vad det ser ut som 3 uttag. förmodligen har du en slinga som går till ett ytligare uttag i lägenheten.
Har en liknande installation i min lägenhet där 1 uttag är bredband in och 2 uttag går vidare i väggarna till 2 andra rum.

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Skrivet av Allihopa:

Ta bort den nedre kåpan/plastbiten så ska du ha vad det ser ut som 3 uttag. förmodligen har du en slinga som går till ett ytligare uttag i lägenheten.
Har en liknande installation i min lägenhet där 1 uttag är bredband in och 2 uttag går vidare i väggarna till 2 andra rum.

Okej, och är det ett vanligt ethernet uttag som jag bara kan koppla till routern? Eller behövs något mer?

Permalänk
Inaktiv

Högst troligt att det finns vanligt ethernet-uttag, jupp.