Permalänk

Datorn bara stendog.

Hejsan forumet! Köpte mig en ny dator för 1 månad sen ungefär. Min setup finns i signaturen..idag så kom jag hem satte igång datorn och spelade bf3 med några vänner i sisådär 2 timmar ungefär. Efter det tog jag och gjordee mig en smoothie och återvände till min nya fina dator. Så frågar min vän mig ifall vi ska ta ett csgame. Visst sa jag. Kör igång cs och köar rankat i lobbyn, får match hinner spela ungefär 2 min in på uppvärmningen sen bara stenslocknar datorn. O jag tänkte att nä men de e väll en propp som gått eller så, så kollar det o de är de inte. Provar även att låta den va av ett tag drar ut strömsladden o sätter i den osv osv. Kollar även ifall det luktar bränt eller om datorn är varm men det är den inte, och den funkar fortfarande inte. Ingenting händer när man trycker på start knappen bara helt pang bom död. Så nu till min fråga. Vad är det här? Är det svårt att fixa? Brukar drt hända? Vad ska jag nu göra? Tacksam för så snabba svar som möjligt! Snälla rädda mig!

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg?

Permalänk
Medlem

Vad är hela namnet och ca ålder på nätagget?

Permalänk

Jag hade en liknande upplevelse, där det visade sig att jag kommit åt strömbrytaren på grendosan med foten av misstag Men det händer nog bara mig. Guud va jag felsökte innan jag upptäckte vad som hänt.

Annars är jag inne på samma spår som ovan, kolla nätagget. Glöm inte heller kolla att alla kablar sitter där dom ska och ev. strömbrytare.

Permalänk
Skrivet av RobinK:

Vad har du för nätagg?

https://www.komplett.se/product/876233/datorutrustning/pc-kom...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Vad är hela namnet och ca ålder på nätagget?

https://www.komplett.se/product/876233/datorutrustning/pc-kom...

Det är max 3 veckor gammalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro

Permalänk
Skrivet av ClosetPerv:

Jag hade en liknande upplevelse, där det visade sig att jag kommit åt strömbrytaren på grendosan med foten av misstag Men det händer nog bara mig. Guud va jag felsökte innan jag upptäckte vad som hänt.

Annars är jag inne på samma spår som ovan, kolla nätagget. Glöm inte heller kolla att alla kablar sitter där dom ska och ev. strömbrytare.

Ja jag har haft liknande upplevelser innan haha så jag monterade upp hela grendosan på väggen istället så det problrmet har jag ikke

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro

Permalänk
Skrivet av RobinK:

Vad har du för nätagg?

Provade med en polares nätagg nu och ja de va problemet. Har ett gammalt 450w psu liggandes orkar det driva mina komponenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragzcore:

Provade med en polares nätagg nu och ja de va problemet. Har ett gammalt 450w psu liggandes orkar det driva mina komponenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog precis, om du inte kör något överklockat så bör det gå. Då ditt nya nätaggregat endast är 3 veckor gammalt så har du ju garantin kvar, skicka in den och få en ny.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800X | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair Vengence LPX 32GB 3200MHz | Fractal Design Meshify S2 | Fractal Design Celsius S36 | ASUS GeForce RTX 2080 Ti | Corsair Force MP600 1TB + Sandisk Ultra II SSD 480 GB + Western Digital Red 3 TB |

Permalänk
Medlem

@Fragzcore: 450W borde gå utmärkt, beroende på om det är ett kvalitets nätaggregat eller inte.

@Zahedee: Skulle försöka att byta mot ett av bättre kvalitet än ett nytt CX aggregat, de verkar ha stora problem med dem, då var och varannan tråd har med defekta nätdelar verkar vara om ett CX..

Permalänk
Medlem

Jag fick samma problem för en vecka sedan med exakt samma nätaggregat. Jag ska hämta idag en ny som Komplett har skickat till mig, så du borde kontakta dem för att få en ny.

Permalänk
Skrivet av loefet:

@Fragzcore: 450W borde gå utmärkt, beroende på om det är ett kvalitets nätaggregat eller inte.

@Zahedee: Skulle försöka att byta mot ett av bättre kvalitet än ett nytt CX aggregat, de verkar ha stora problem med dem, då var och varannan tråd har med defekta nätdelar verkar vara om ett CX..

Jepp jag misstänker detta med. Dock så var kompletts kundtjänst förstående och det tog 2 min sen hade han skickat ut ett helt nytt till mig utan kostnad. Kommer på fredag. Tänkte händer det en gång till så får jag köpa ett annat. Vilka nätagg är bäst? Kan du lägga någon länk till ett? Gärna inte super jätte dyrt haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

@Fragzcore: Får hoppas att du får ett bättra agg denna gången, får du mer problem så får du väl försöka få det bytt mot ett bättre eller återköp eller något.

EVGAs G2 serie eller Corsairs RMx är väl de mest rekommenderade idag.
I mitt tycke så bör man satsa runt 1000:- på ett nätaggregat för att få något vettigt, så länge det är runt 500-650W, Tycker även att ett aggregat bör klara minst 80+ Gold också.
Dock är det viktigaste att det är en bra plattform av en bra OEM. Bäst är att titta på tester från till exempel www.jonnyguru.com eller http://www.hardwaresecrets.com/ och se vad de tycker om dem.
För att lätt hitta OEM och tester av olika nätaggregat så brukar jag använda: http://www.realhardtechx.com/index_archivos/PSUReviewDatabase...
En riktig guldgruva i dessa sammanhang.

Permalänk
Skrivet av loefet:

@Fragzcore: Får hoppas att du får ett bättra agg denna gången, får du mer problem så får du väl försöka få det bytt mot ett bättre eller återköp eller något.

EVGAs G2 serie eller Corsairs RMx är väl de mest rekommenderade idag.
I mitt tycke så bör man satsa runt 1000:- på ett nätaggregat för att få något vettigt, så länge det är runt 500-650W, Tycker även att ett aggregat bör klara minst 80+ Gold också.
Dock är det viktigaste att det är en bra plattform av en bra OEM. Bäst är att titta på tester från till exempel www.jonnyguru.com eller http://www.hardwaresecrets.com/ och se vad de tycker om dem.
För att lätt hitta OEM och tester av olika nätaggregat så brukar jag använda: http://www.realhardtechx.com/index_archivos/PSUReviewDatabase...
En riktig guldgruva i dessa sammanhang.

Okej ja jag får ju ett likadant. Får hoppas det håller... tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro