Permalänk
Medlem

Inget ljud HK AVR 255

Hej!

Jag behöver hjälp med att få tillbaka ljudet på päronens förstärkare.

Jag får inget ljud från någon av HDMI källorna.
Har kollat så kanalerna har HDMI valt som ljudkälla.

Ljudet fungerar på tex analoga ingångar. Just nu har jag kopplat ljudet från Viasat boxen via RCA till DVD ingången och valt den tillsammans med HDMI 1.
Men det funkar ju inte med deras chromecast tex.

Så vad kan vara fel? Jag hittar inget mer i alla menyer som skulle kunna hindra ljudet.

Det är en Harman Kardon AVR 255 (Inte helt 100 på namnet, ser rätt ut när man googlar)

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Rekordmedlem

Signalkällorna sitter anslutna till receivern och tvn är ansluten på receiverns utgång ?
Får du ljud i tvn om du ansluter signalkällan direkt i den ? Får du ljud om du ansluter nån annan digital signalkälla till receivern via en annan ingång än hdmi ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Signalkällorna sitter anslutna till receivern och tvn är ansluten på receiverns utgång ?
Får du ljud i tvn om du ansluter signalkällan direkt i den ? Får du ljud om du ansluter nån annan digital signalkälla till receivern via en annan ingång än hdmi ?

Yes!
Japp, skippar jag receivern får jag ljud i TVns högtalare.
Har bara möjlighet att testa med HDMI(Vad tänker du på annars? Optiskt ljud?). Tvboxen har ju analog ut, som jag använder just nu kopplat till analog in på receivern.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Thecreep:

Yes!
Japp, skippar jag receivern får jag ljud i TVns högtalare.
Har bara möjlighet att testa med HDMI(Vad tänker du på annars? Optiskt ljud?). Tvboxen har ju analog ut, som jag använder just nu kopplat till analog in på receivern.

Tänkte det vore intressant att veta om receivern gav ljud från nån digital ingång eller inte, det verkar som det hänt nått i receivern så att den inte tar emot digitalt ljud.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.