Black Friday 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zormac:

Finns det någon bra router kvar i 1000-kronorsklassen?

Missade tyvärr Nighthawk.

Asus RT-AC66U finns på en del ställen (netonnet hade för 800kr) och kanske RT-AC68U (om den är kvar från mediamarkt tror jag). Är helt klart kanonbra enheter, där du enkelt också kan ladda in custom mjukvara för att få antingen lite extra funktioner, eller små tweaks. Har även stöd för USB HDD för utdelning mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Är det via disk enbart? Står inget om det i bannern och dom har inte det kortet på sin hemsida över huvud taget.

Beställde på nätet och hämtade ut i butik.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Hmm, intressant reklambanner man fick precis;

http://115.imagebam.com/download/DLD9u3Zo9Wz9ETJ56N90aQ/51669/516682456/hmmmbf2.png

Den där dealen på GTX 1060 har man inte sett röken av.

@Webhallen ?

Fanns uppe hur länge som helst i natt.

Permalänk
Medlem

@Paddanx: Jag diskuterade faktiskt i samma banor med en kompis för en stund sen, så jag avstår nog skrivare för den här gången.

Jag kommer helt klart satsa på en laser-skrivare senare! Du har troligen helt rätt i ditt resonemang och det blir billigast i längden.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Märkligt, har inte sett det länkas i denna tråden över huvud taget.

Antar att det var ännu ett fall av lockpriser-ala-BF, för kortet fanns inte när jag kollade hemsidan klockan 6 imorse.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Men snälla du, någon gång får man väl ändå försöka se utanför sin egen liten bubbla.

Om dom har ett bra erbjudande, men bara 10 000 av den. Ska de strunta i det då, så att folk hinner äta sin frukost först?
Eller går gränsen vid 100 000? För de kan ju inte sätta ett sämre pris så det "räcker längre", för då gnäller andra.

Helt klart måste man ta fram en bra formula för detta så det blir exakt rätt antal nästa år. Tänk tex de som försover sig och inte kan kolla på jobbet, då måste det vara produkter kvar på kvällen med.

Antal produkter som krävs i lager = (sveriges befolkning * åtråhetsfaktor * säsongsfaktor * prisets wowfaktor * tillverkarens populäritet * snittlönen för en datorintresserad medelsvensson) / sannolikheten att gräset är grönare på andra sidan

Kanske kan vara en formel att försöka utgå ifrån?

Eller kanske att alla butiker skickar in alla sina utannonserade produkter till staten, där man sen får anmäla sitt intresse för det man vill ha, sen lottas det?

Haha visst och de använder faktiskt något liknande formler. När de då sänker priset 50% på en åtråvärd produkt så blir utfallet från formeln förklarligt mycket högt vilket de är mycket medvetna om.
Poängen är att de använder det extremt begränsade lagret för vissa produkter med syftet att marknadsföra siten och övriga produkter vilket kan ses som falsk marknadsföring då de inte har produkten som annonseras. Men de har säkert marknadsföringslagen på sin sida när de visar att vi hade visst 10st på lager vid annonstillfället.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MinscS2:

Märkligt, har inte sett det länkas i denna tråden över huvud taget.

Antar att det var ännu ett fall av lockpriser-ala-BF, för kortet fanns inte när jag kollade hemsidan klockan 6 imorse.

Jag gissar att det tog slut långt innan dess, de flesta grafikkorten tog slut på mindre än någon timme i natt.

Nu när du säger det inser jag att jag inte har några annonser här på SweC, har ändå inte Adblock aktiverat här.

Permalänk
Medlem

Tacksam för tips om en laptop för max 3700 som klarar Sims 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Märkligt, har inte sett det länkas i denna tråden över huvud taget.

Antar att det var ännu ett fall av lockpriser-ala-BF, för kortet fanns inte när jag kollade hemsidan klockan 6 imorse.

Jag skrev till och med om den inatt. Fanns hyfsat många av den när jag beställde. De 2 butikerna i centrala Göteborg hade 8-9 st var tex.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av itsmemartin:

@Oneone: Jag hoppas på samma sak, annars får det bli elggiggen

exakt!" pluss bara weblager så man måste ju vänta X antar dagar lite segt... Men inet och webhallen uppdaterar väll inte med nya erbjudanden under kvällen gissar jag på?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Något tips på en hyfsad skrivare för under tusenlappen? Bör gå att byta patroner utan att behöva betala mer än vad skrivaren är värd.

Epson Expression Home XP-435 BLACK FRIDAY Inet.se

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka

Permalänk

så vad är dom bästa 1070 1080 dealsen som folk sätt?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zormac:

Finns det någon bra router kvar i 1000-kronorsklassen?

Missade tyvärr Nighthawk.

Ja, finns flera, bara o söka lite bakåt i tråden din latmask

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Köpte precis en JBL Extreme på Clas Ohlsons hemsida men när jag pratar med support om leveranstider säger dom att det kommer bli säljstopp snarast? Kan dom dra tillbaka min order?

Permalänk
Medlem

Hej! Tänkte kolla om någon vet om något bra nedsatt nätagg ? Typ minst 500 w. Sen om någon hade koll på vilka som hade bäst pris på 1070, typ strix eller liknande köpte nämligen ett för 5000 kr med dåliga minnen (micron) 😢 Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

så vad är dom bästa 1070 1080 dealsen som folk sätt?

3499 kr är det lägsta jag sett för 1070, MSI armour något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Hej! Tänkte kolla om någon vet om något bra nedsatt nätagg ? Typ minst 500 w. Sen om någon hade koll på vilka som hade bäst pris på 1070, typ strix eller liknande köpte nämligen ett för 5000 kr med dåliga minnen (micron) 😢 Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.netonnet.se/art/komponenter/nataggregat/modulart/... är ju omtyckt

EDIT: Ber om ursäkt, slut i webblagret tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Jag skrev till och med om den inatt. Fanns hyfsat många av den när jag beställde. De 2 butikerna i centrala Göteborg hade 8-9 st var tex.

Måste ha missat det tyvärr. Inte för att det spelar någon roll egentligen, i och med att korten verkade vara slut klockan 6 imorse (fanns inte på deras hemsida), och hade inte kunnat beställa före den tidpunkten ändå.

Fick bli ett RX 480 för en hundring mer istället.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall sweclockersrabatten gäller även i butik på acer predator skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zormac:

Finns det någon bra router kvar i 1000-kronorsklassen?

Missade tyvärr Nighthawk.

https://www.komplett.se/product/887489/datorutrustning/natver...

Permalänk
Medlem
Skrivet av banana12345:

@zorre1: dh-15 extremt bra kylare. Chassi rekommenderar jag starkt fractal design Black Pearl. Bra med plats kanändra om i den jätte lätt för hur du vill att insidan ska se ut. Har filter så behöver aldrig göra rent i datorn samt vadderad på insidan för tystnad kommer aldrig byta.

2 frågor angående ditt inlägg:

Vilken kylare syftade du på?

och andra frågan:

Får stora grafikkort plats i den där "Fractal design Black Pearl" ?

Vad händer om jag i framtiden vill uppgradera graffe (och den råkar vara ganska stor), tror du den får plats då ?

Permalänk
Medlem

@kronwalled: Jag vet inte vad som behöver uppgraderas.. är kass på sånt här. funkar moderkort och cpun då?

Permalänk
Medlem

@kronwalled: Och jag fick tips förut om någon nocturna cooler men den kostade typ 800 spänn. är den du länkade mer prisvärd? tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorre1:

@kronwalled: Jag vet inte vad som behöver uppgraderas.. är kass på sånt här. funkar moderkort och cpun då?

z77 + 3770k? Ja. Kör du inte grejerna redan?

Skrivet av zorre1:

@kronwalled: Och jag fick tips förut om någon nocturna cooler men den kostade typ 800 spänn. är den du länkade mer prisvärd? tack på förhand

Mer prisvärd? Ja. Lika bra? Nej.

Permalänk
Medlem

@kronwalled: dålig formulering. menade om det är någorlunda "up to date" så att säga. och om det funkar tillräckligt bra nu när jag köpt nytt grafikkort, ska köpa chassi och fläkt

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av följande tv och anser att det är ett bra köp?:

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/KD55XD8005BAE/s...

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

En vara som jag lagt i varukorgen på Netonnet tog slut i lager nyss, går en beställning fortfarande igenom?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

cpukylare under 400kr?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av saigon:

En vara som jag lagt i varukorgen på Netonnet tog slut i lager nyss, går en beställning fortfarande igenom?

Tog den slut innan du hann lägga din beställning så spelar det ingen roll att du har den i varukorgen.