Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Black Friday 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av kim_honken:

Jag tror jag har hittat en guldgruva eller är detta en bluff? Allt som säljs här är ju nästan halva priset mot prisjakt WTF?

Ni som känner till amazon får gärna dela med er av era åsikter, men jag menar du får i princip vilke GTX1080 kort som helst för under 5k. Deras butik verkar heta "LED Lighting Products Ltd".

Här kommer länken. Lämna gärna lite åsikter. Jag har släkt i England, men är detta en bluff eller vad?

https://www.amazon.co.uk/gp/aag/main?ie=UTF8&asin=&isAmazonFu...

Skulle inte köpt, för få recensioner och den enda jag hittade är 6 år gammal. Kontot ser kapat ut, efter lite snabb googling så finns det en
brittisk försäljare med samma namn som säljer LED-armatur för inbyggnad:http://www.ledlightingproducts.co.uk/index.htm

Skulle inte rekommendera att köpa från den Storefronten överhuvudtaget, risken är tyvärr stor att det slutar olyckligt.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Har inte fått mitt än men jag antar att det är Micron.

Vet du vilken version som är bra så man vet om man behöver flasha det?

Nej, står ingen version på bioset på deras sida så vet inte vilket som är nyast.

Skrivet av Mikeybikey:

@altair4:

Jag har köpt en GTX 1070 Strix OC idag (inte den från Komplett). Jag har Micron... är det så dålig som vissa säger?

Efter bios-uppdateringen så verkar det fungera utan problem. Men de överklockar nog lite sämre än Samsung i överlag ändå.

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Jaha då var det roliga över för den här gången. Får vi hoppas på en bättre rea nästa år månne?

Blev inget köp på Black Friday för mig men däremot blev det en extern 4TB Seagate Expansion HDD på Cyber Monday från Elgiganten. Så i alla fall något att lägga under gran...

Undrar om PostNord kan hantera alla försändelser nu? Fast i mitt fall är det tydligen Bring som ska leverera!

Det återstår att se! Själv har jag aldrig upplevt något av allt det negativa som sägs om PostNord, allt brukar dyka upp i tid och utan skador. Däremot är Bring under all kritik här, sköter sig inte för fem öre. Varje gång det är Bring som levererar ett paket så vet man att det kommer bl i strul på ett eller annat sätt. Oftast beroende på den som kör ut paketen dock. Vid ett tillfälle så betalade jag extra för expressfrakt med garanterad leverans en viss dag. När paketet inte hade kommit så sökte jag upp kollinumret och det stod att de försökt nå mig men att jag inte varit hemma. När jag ringde upp chauffören så sa han att han "inte hade tid" att köra ut mitt paket och därför hade fyllt i att jag inte var hemma utan att han ens varit här. När jag påpekade att jag betalt extra för att få mitt paket i tid så kontrar han med "Men ÅÅÅÅÅH!! Jag har kört sedan klockan sex i morse!!" Stönar och gnäller som en liten unge.
Efter många om och men går han med på att lämna paketet, men inte hemma hos mig utan bara om jag möter honom vid en McDonalds-restaurang (som ligger ca 2 minuters bilväg bort).

Då var man på riktigt gott humör ska jag lova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Ni som fått hem era Asus Strix 1070 kort har ni fått minnen från Micron eller Samsung? Gissar det lär vara Micron och det första man ska göra är att flasha kortet ifall det nu inte är ny firmware direkt på dessa om man har tur.

Skrivet av Mikeybikey:

@altair4:

Jag har köpt en GTX 1070 Strix OC idag (inte den från Komplett). Jag har Micron... är det så dålig som vissa säger?

Jag har fått hem mitt, kan man kolla det utan att koppla in den?
För någon som inte har en aning om vad ni snackar om, vad är skillnaden? Vad innebär flasha den? Är det ett dåligt kort? Hur kollar man firmware?

Edit: köpt på komplett
Edit 2: är det kanske bara relevant om man ska överklocka?

Permalänk
Skrivet av Mfzombie:

Jag har fått hem mitt, kan man kolla det utan att koppla in den?
För någon som inte har en aning om vad ni snackar om, vad är skillnaden? Vad innebär flasha den? Är det ett dåligt kort? Hur kollar man firmware?

Edit: köpt på komplett
Edit 2: är det kanske bara relevant om man ska överklocka?

Många frågor!

  • Nej du kan inte kontrollera utan att koppla in kortet

  • Skillnaden är att Micron-minnen på 1070 tenderar vara av sämre kvalitet än Samsung

  • "Flasha den" = installera nytt bios för grafikkortet. Samma princip som bios till moderkortet. Ladda ner en exe från tillverkarens hemsida och kör den

  • Du kollar firmware med GPU-Z, googla

  • Folk har haft problem out of the box med Micron-minnen som inte klarar av att köra i fabrikshastigheter så det är inte bara vid överklockning

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

Många frågor!

  • Nej du kan inte kontrollera utan att koppla in kortet

  • Skillnaden är att Micron-minnen på 1070 tenderar vara av sämre kvalitet än Samsung

  • "Flasha den" = installera nytt bios för grafikkortet. Samma princip som bios till moderkortet. Ladda ner en exe från tillverkarens hemsida och kör den

  • Du kollar firmware med GPU-Z, googla

  • Folk har haft problem out of the box med Micron-minnen som inte klarar av att köra i fabrikshastigheter så det är inte bara vid överklockning

Tack för bra svar!
Hmm, så hur lyder då rekommendationen? Antar att ångerrätten gäller även om jag testar kortet. Om det är micron, vilket det troligtvis är, bör kortet återlämnas eller bör man flasha och hoppas de inte ger sig med tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

Många frågor!

  • Nej du kan inte kontrollera utan att koppla in kortet

  • Skillnaden är att Micron-minnen på 1070 tenderar vara av sämre kvalitet än Samsung

  • "Flasha den" = installera nytt bios för grafikkortet. Samma princip som bios till moderkortet. Ladda ner en exe från tillverkarens hemsida och kör den

  • Du kollar firmware med GPU-Z, googla

  • Folk har haft problem out of the box med Micron-minnen som inte klarar av att köra i fabrikshastigheter så det är inte bara vid överklockning

Kul o köpa ett grafikkort för 4-5k som inte funkar som det ska...riktigt dåligt

Permalänk
Medlem

Jag fick med Micron och bios .62, så Flashade enkelt till .63

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Skrivet av vibe118:

Fick hem mitt 1070 Strix OC idag, det som kostade 3599kr under några minuter. Prissättningen var nog inte fel iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Schwein!

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk

Har flashat min GTX 1070 Strix OC med nya BIOS från Asus. Har aldrig upplevt någon problem med minnet innan bios uppdatering. Inga fel alls med Micron minne, om man inte ska överclocka som en galning. Den funkar som den ska inom spec.

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Skrivet av Mfzombie:

Tack för bra svar!
Hmm, så hur lyder då rekommendationen? Antar att ångerrätten gäller även om jag testar kortet. Om det är micron, vilket det troligtvis är, bör kortet återlämnas eller bör man flasha och hoppas de inte ger sig med tiden?

Är inte helt uppdaterad i frågan men uppfattningen jag fått är att bios-uppdateringen har hjälpt stabilisera minnena i de flesta om inte alla fall (inkluderar både de som haft problem med och utan OC). Det var tal om att Micron inte hanterade plötsliga voltökningar särskilt bra, något som tydligen ska avhjälpas med de nya biosen. Så jag tror inte det är någon fara om du bara ska köra kortet dagligdags. Det verkar dock råda nån form av konsensus bland överklockare om att Micron-minnena fortfarande är klart sämre än Samsung då de konsekvent inte klockar lika högt, men då pratar vi ju inte längre om fabriksfunktion.

TLDR; om du inte absolut känner du måste tokklocka ditt kort är Micron inga problem (skulle dock rekommendera du gör vBios uppdateringen oavsett)

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Skrivet av Mikeybikey:

Är ni helt säkra att Windows 10 kopian ingår?

@Mikeybikey: Japps, jag installerade igår på min windows 10 dator..tog en stund innan jag hittade vart jag installerade den ifrån..men den ingår under ett av några spel som man tydligen kan "dual"-köra på win och xbox.

Permalänk
Medlem

Bara o vänta tills mellandags rean o hoppas på minst lika bra priser på grafikkort! Vad tror ni är mellandags rean bättre än black friday? ☺

Permalänk
Legendarisk

Då var det över för den här gången, hoppas det var andra som gjorde några klipp! Vill man dela, skryta eller vara avundsjuk över vad andra hann roffa åt sig innan varukorgen kraschade så finns det en tråd för det här.

Visa signatur

Abstractions all the way down.