Black Friday 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av capolano:

@Madz: Jag köpte en för några veckor sedan och då avslutade jag abonnemanget direkt utan att behöva betala någonting alls.

Var det rea på mobilen då?

Permalänk
Medlem

@Madz: Då var det 2000kr rabatt vid inlämning av äldre mobil, tror att totalsumman hamnade på 2460 för mig om jag inte minns fel.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Skrivet av Madz:

Tack så mycket för hjälpen, erbjudandet gäller bara via nätet och inte i tele2 butiker? Och om jag är tele2 kund kan jag köpa den utan att teckna ett nytt abonnemang?

Lugnt Jag har faktiskt ingen aning om erbjudandet ifråga gäller både butik och nätet. Om du redan har abonnemang hos Tele2 så behöver du inte teckna ett nytt för att få mobilen. Du kan logga in på ditt konto hos tele2 och beställa därifrån. Annars kan du ringa till deras kundtjänst och beställa över telefon, du kan ange ditt personnummer så får de fram dina kunduppgifter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av capolano:

@Madz: Då var det 2000kr rabatt vid inlämning av äldre mobil, tror att totalsumman hamnade på 2460 för mig om jag inte minns fel.

Hur ska jag göra då? Beställer mobilen med abonnemang imorgon, sen på lördag avslutar jag det via kundservice ? Hur ska jag betala för mobilen då, blir inte priset 0kr med abonnemang ?

Permalänk
Medlem

@Madz: Jag tror det finns flera alternativ, jag valde att betala av min telefon över 24 månader, så jag betalar bara ca 100kr i månaden för min telefon vilket var ganska smart, utöver det tecknade jag ett abonnemang för 49:- men 0.5gb surf. Detta abonnemang sade jag upp efter ca 14 dagar när jag ringde tele2 support. Var inga konstigheter alls eftersom att telefonen och abonnemanget är separat.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Fel

morsan frågade precis dom via telefon, om du avslutar abonnemanget dagen efter måste du betala fullpris.

Jaså du? Med tanke på att dom inte gjorde det förra gången(när man fick honor 8 för 1500kr) så tvivlar jag på att dom skulle göra det nu.

Jag och ett tiotal andra hade inga som helst problem att beställa abonnemang och mobil för att sedan ringa in och hävda distansköplagen utan att behöva betala fullpris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Ni kanske ska ta er Honor8-diskussion i diskussions-tråden då detta ska vara en ren tipstråd!?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Hmm, varför räknar tidräkningen (här på sweclockers) till klockan 17:00 idag? Vad händer klockan 17?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Skulle vilja köpa custom loop om det nu finns sådant på rean? Någon som har koll?

Permalänk

@SunQ: Det sägs att Webhallen ska tjuvstarta under kvällen.

Permalänk
Medlem

Eller bättre, skapa en egen tråd för just Honor 8?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Madz:

Hur ska jag göra då? Beställer mobilen med abonnemang imorgon, sen på lördag avslutar jag det via kundservice ? Hur ska jag betala för mobilen då, blir inte priset 0kr med abonnemang ?

Tele2 har olika betalnkngsplaner vid köp av telefon. Du kan dela upp betalningen i olika antal månader (6,12 eller 24). Du kan även välja att delbetala i 24 månader och sedan lämna tillbaks in den telefonen till tele2 efter 24 månader eller behålla telefonen själv. Väljer man att lämna in telefonen efter 24 månader så brukar man få avdrag på priset (om inte det avdragna priset redan är räknat).

Du har 14 dagar på dig att säga upp abonnemanget från och med den dagen du hämtar ut din mobil och simkort. Vänta med att säga upp abonnemanget tills du har fått mobilen, sedan kan du säga upp abonnemanget. Om du säger upp abonnemanget innan du har fått mobilen så sägs även mobilen upp (fick jag höra av kundtjänst när jag köpte min mobil).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanslag1:

Tele2 har olika betalnkngsplaner vid köp av telefon. Du kan dela upp betalningen i olika antal månader (6,12 eller 24). Du kan även välja att delbetala i 24 månader och sedan lämna tillbaks in den telefonen till tele2 efter 24 månader eller behålla telefonen själv. Väljer man att lämna in telefonen efter 24 månader så brukar man få avdrag på priset (om inte det avdragna priset redan är räknat).

Du har 14 dagar på dig att säga upp abonnemanget från och med den dagen du hämtar ut din mobil och simkort. Vänta med att säga upp abonnemanget tills du har fått mobilen, sedan kan du säga upp abonnemanget. Om du säger upp abonnemanget innan du har fått mobilen så sägs även mobilen upp (fick jag höra av kundtjänst när jag köpte min mobil).

Skickades från m.sweclockers.com

Men är telefonen "upplåst" då så man kan använda den med en annan operatör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

@SunQ: Det sägs att Webhallen ska tjuvstarta under kvällen.

De har väl redan

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/kampanje...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Men är telefonen "upplåst" då så man kan använda den med en annan operatör?

Som jag har förstått det så säljer tele2 olåsta telefoner och jag är ganska säker på att så är fallet. Jag köpte min S7 edge tidigare i år från tele2 men använder comviq simkort.
Men om du vill vara helt 100% så bör du fråga kundtjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staz:

Jaså du? Med tanke på att dom inte gjorde det förra gången(när man fick honor 8 för 1500kr) så tvivlar jag på att dom skulle göra det nu.

Jag och ett tiotal andra hade inga som helst problem att beställa abonnemang och mobil för att sedan ringa in och hävda distansköplagen utan att behöva betala fullpris.

Skickades från m.sweclockers.com

yes, frågade dom på chatten och då behöver jag ej betala fullpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanslag1:

Tele2 har olika betalnkngsplaner vid köp av telefon. Du kan dela upp betalningen i olika antal månader (6,12 eller 24). Du kan även välja att delbetala i 24 månader och sedan lämna tillbaks in den telefonen till tele2 efter 24 månader eller behålla telefonen själv. Väljer man att lämna in telefonen efter 24 månader så brukar man få avdrag på priset (om inte det avdragna priset redan är räknat).

Du har 14 dagar på dig att säga upp abonnemanget från och med den dagen du hämtar ut din mobil och simkort. Vänta med att säga upp abonnemanget tills du har fått mobilen, sedan kan du säga upp abonnemanget. Om du säger upp abonnemanget innan du har fått mobilen så sägs även mobilen upp (fick jag höra av kundtjänst när jag köpte min mobil).

Skickades från m.sweclockers.com

i hur många månader ska jag dela upp betalningen i ? vad är de bästa om jag ändå ska avsluta, de spelar ingen roll va? tack för hjälpen btw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanslag1:

Som jag har förstått det så säljer tele2 olåsta telefoner och jag är ganska säker på att så är fallet. Jag köpte min S7 edge tidigare i år från tele2 men använder comviq simkort.
Men om du vill vara helt 100% så bör du fråga kundtjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

dock så tror jag att comviq kort fungerar på tele2 låsta mobiler så tror nog de är låsta till tele/comviq.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av SunQ:

Hmm, varför räknar tidräkningen (här på sweclockers) till klockan 17:00 idag? Vad händer klockan 17?

Det verkar som att många butiker tjuvstartar och då gör vi det med.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det verkar som att många butiker tjuvstartar och då gör vi det med.

Kan du/ni inte rensa OT i tråden? Massa struntsnack nu känns det som.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Emtek:

Kan du/ni inte rensa OT i tråden? Massa struntsnack nu känns det som.

Det gör inget, tipsen plockas upp av systemet oavsett och samlas @ http://www.sweclockers.com/blackfriday2016

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Madz:

i hur många månader ska jag dela upp betalningen i ? vad är de bästa om jag ändå ska avsluta, de spelar ingen roll va? tack för hjälpen btw.

Det kan endast du svara på. Du har koll på din ekonomi och du vet nog bäst. Om du har pengar idag men är osäker på om du kommer ha råd att delbetala varje månad I framtiden så föreslår jag att du betalar hela beloppet. Om du vet att du kommer ha råd att delbetala varje månad i framtiden så kan du dela upp betalningen efter vad du själv tycker är rimligt (6, 12 eller 24 mån). Genom att dela upp betalningen är det inga extra avgifter som tillkommer förutom upplägggninsavgiften på 250kr (engångskostnad). Säg även upp pappersfakturan så slipper du betala 29kr extra varje månad. Ta det isåfall på e-faktura eller autogiro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Produkt: JBL Xtreme (från och med 25/11)
Länk: http://www.clasohlson.com/se/H%C3%B6gtalare-JBL-Xtreme/38-776...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3195711
Pris: 1490kr

Produkt: Seagate Backup Plus Slim Portable V2 USB 3.0 1TB (från och med 25/11)
Länk: http://www.clasohlson.com/se/Extern-h%C3%A5rddisk-Seagate-Bac...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2273826
Pris: 499kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Tack så mycket för hjälpen, erbjudandet gäller bara via nätet och inte i tele2 butiker? Och om jag är tele2 kund kan jag köpa den utan att teckna ett nytt abonnemang?

Ursäkta ifall någon svarat som jag missat, men det gäller i butik också, var inne i en tidigare idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joehow:

Ursäkta ifall någon svarat som jag missat, men det gäller i butik också, var inne i en tidigare idag

Gäller det för icke tele2 kunder imorgon också då i butik?

Permalänk
Medlem

Produkt: SDXC-Kort Samsung PRO Class 10, Class 3 UHS-I 64 GB
Länk: https://www.conrad.se/?websale8=conrad-swe&pi=1381020&ws_tp1=...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3862214
Pris: 315Kr

385kr med frakt (fri frakt om totalen>599kr)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Produkt: ASUS STRIX GeForce GTX 1060 6GB
Länk: https://www.dustinhome.se/product/5010969535/strix
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3765970
Pris: 2499kr

glömde prisjakt
Permalänk
Relik 📜

Produkt: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (PS4)
Länk: https://store.playstation.com/#!/en-se/games/metal-gear-solid...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1984588
Pris: 149 kr

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S