Permalänk
Medlem

Massa nyheter från EGX - länkar tråden på Neogaf
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1116916

Mycket av infon kommer från veckans officiella news letter.
http://us2.campaign-archive1.com/?u=dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e...

Citat:
  • Player multi-crew, that is. One flies the ship, the others control turret weapons. And may man the smaller fighters carried by bigger ships. They don't know how many players they'll let into a multi-crew ship, yet Sounds like they're still somewhere in the design stage.

  • Launching fighters from ships

  • Human faces Trailer! Faces are looking good imo, pretty varied, but there's no hair, yet. Hair will be in there though, according to Braben.

  • Crafting mentioned. Changing laser color for weapons. But it'll apparently have other effects as well.

  • Some crafting ingredients will be exclusively found on planets.

  • Viper MkIV - (1.5 update) trades speed and manoeverability for toughness.

  • Bobbleheads are returning. They have to be bought in the store, apparently. There'll be a David Braben bobblehead.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joehow:

Ja alltså om du köper Horizons (https://www.frontierstore.net/eur/games/elite-dangerous-cat/e...), så får du även "grundspelet" så att säga, och sedan får man tillgång till den expansionen när det släpps.

OBS! inser att jag var lite oklar här, som jag fattat det så ifall man köper "Horizons" så kan man inte spela grundspelet idag, utan allt blir tillgängligt när expansionen släpps. Så vill man spela idag (och kommande 3 månader typ) så måste man köpa grundspelet enskilt först. (Gör man det får man sedan en discount på Horizons). hoppas inget missuppfattade det hela!

Permalänk

Horizon kommer nog att bli värt pengarna det kostar. Här finns ett klipp som förklarar en hel del om uppdateringar som kommer.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av joehow:

OBS! inser att jag var lite oklar här, som jag fattat det så ifall man köper "Horizons" så kan man inte spela grundspelet idag, utan allt blir tillgängligt när expansionen släpps. Så vill man spela idag (och kommande 3 månader typ) så måste man köpa grundspelet enskilt först. (Gör man det får man sedan en discount på Horizons). hoppas inget missuppfattade det hela!

Så. Om jag löper Steamversionen idag får jag köpa Horizon sen.

Lite svårt att veta för er kanske men blir det rabatt även på Steam för Horizon? Horizon kanske inte ens kommer på Steam?

Om man sen, när det släpps, köper Horizon på Frontiers sida, ingå grundspelet då eller är det grundpspelsköp först och sen köp av Horizon som gäller oavsett?

Jag som är trög.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

@Beginner:

Hehe det är ju rätt förvirrande kan jag hålla med om

Ja precis, köper du "Elite: Dangerous" som är 40% rabatt nu, så får du köpa till Horizons senare (det kommer dock gå att spela även ifall du inte köper till det, men du blir begränsad i att inte kunna utnyttja Horizons features som planetlandningar etc) .

Förbokning av Horizons idag inkluderar grundspelet. Dock, som sagt, förbokning av Horizons idag leder till att man kan spela både grundspelet och horizons först när horizons släpps (innan årets slut), man kan alltså inte spela grundspelet innan dess även fast det är inkluderat i ditt köp så att säga.

Ang. nästa grej är jag lite osäker kring när det väl har släpps, vet jag inte ifall man kommer bli tvungen att köpa båda separat eller ifall de fortsätter på samma spår. Jag skulle ju tippa på att horizons alltid inkluderar grundspelet. Å andra sidan kanske det (borde iaf sett till hur det brukar vara) vara någon form av rabatt för att man faktiskt förbokar.

Horizons kommer på Steam också. Fast just nu finns det endast i frontiers store. Grejen är ju att det är samma rabatt om du köper via frontiers eller steam. Och köper du via frontiers så får du en steam nyckel. Jag kan därför inte direkt se anledningen att inte köpa via frontiers sida?

Permalänk

Har nyligen börjat lira själv.
Köpte nyss en Viper och några halvfjuttiga (men bättre än stock) vapen och andra komponenter till skeppet.
Har 2 polare som spelar lite av och till. men hittar gärna andra att lira med också.

Lär mig fortf. att manövrera riktigt vettigt i strid med T-bord och mus, men går snart över till joystick, då blir det nog lättare.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Någon här som har koll på varför folk fortsätter att göra saker efter att man har nått triggern i Power play, finns det någon fördel med detta?
Är det inte bättre att gå på nästa solsystem och hjälp det istället?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Någon här som har koll på varför folk fortsätter att göra saker efter att man har nått triggern i Power play, finns det någon fördel med detta?
Är det inte bättre att gå på nästa solsystem och hjälp det istället?

Kanske hittat en bra rutt och vill införskaffa Merits och fortsätter på samma ställe?

Permalänk
Medlem

Ett par bilder från landningssekvensen i Horizons. De kommer från veckans Newsletter #93
http://us2.campaign-archive2.com/?u=dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e...

Permalänk
Medlem

@Buio: Ser verkligen fram emot Horizons. Jag gissar att krashade rymdskepp hittas bara nära befolkade system. Jag hoppas bara att det kommer finnas andra saker att upptäcka på planeter för utforskare som är mer än 1000 LY från befolkade områden så inte planeterna blir helt öde om man kommer utanför "bubblan".

Permalänk
Medlem

CQC 1.4 uppdateringen släppt idag
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=188174

Det är en massiv patch så kolla på länken ovan för full notes. Nedanför är de stora nyheterna i patchen.

Citat:

NEW CONTENT/FEATURES:
- CQC Added!
- Imperial Eagle added
- Federal Gunship added
- Federal Assault Ship added
- Hazardous resource extraction sites added
- Compromised nav beacons added
- Legal salvage missions added
- Added Outfitting for CQC
- Changed how powerplant damage is handled - small chance of instant destruction, otherwise malfunctions and halved power output
- Assign Imperial Eagles to those who should have them from their backer rewards

Permalänk
Medlem

David Braben postade en video från debug-builden från en developer-maskin på Horizons där han zoomar ut från en liten dvärgplanet.

Videon är quick-n-dirty utan att vara redigerad på något sätt och utan musik etc.

Permalänk

Nybörjare här som har lite funderingar.

Har kollat in detta med Galagtic Powers, valde Aisling Duval då det verkade passa min "planderade" spelstil mest.
Och hade inte jättekoll på skillnaderna mellan Empire, Federation och Alliance då.
Men har nu kollat lite mer och har då upptäkt att Federation verkar mer intressant.
Kan man fortfarande vara kvar hos Duval och ändå jobba med Federation etc, eller är det bättre att byta till en Power inom Federation?

Hur fungerar relationerna Power vs Faction?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Kör en del CQC och måste säga att jag är överraskad över hur väl capture the flag fungerar. Rätt otippat imo, men det är ju riktigt skojj

Permalänk
Medlem

Lite frågor och svar från utvecklarna
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=191898

Här är de nya skepp som kommer i nästa patch, v1.5.

Citat:

Here’s a list of the ships we’ve announced so far, and as an extra treat we’ve added the names of the five ships coming as part of Elite Dangerous 1.5. Remember, these are just the ship names, and we’ll be revealing loads of exciting details about them in the coming weeks.

And to come:

25 Imperial Short Range Fighter (CQC only)
26 Lakon Keelback
27 Viper MK IV
28 Asp Scout
29 Federal Corvette
30 Imperial Cutter
31 Cobra MK IV (for owners of Season 1 and Season 2)

Permalänk

Har ni hittat några bosatta system långt bort ifrån andra som ger mycket pengar ifrån uppdrag på bulletin board?
Hittade ett förut som heter 17 Draconis åkte ditt och accepterade 7 uppdrag som sammanlagt gav mig 20 miljoner, tror jag gjorde sammanlagt 50 jumps för att åka dit tillbaka och sen göra klart alla uppdrag.
Starporten som ligger där har state bust någon som vet vad det betyder? Commodities market är dessutom helt tom och det går inte att tradea något där.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Veckans newsletter #95
http://us2.campaign-archive2.com/?u=dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e...

Lite mer info om SRV:n och några nya bilder.

Senare kommer även mer info om Settlements, baser på planeter. En illustration av hur det kan se ut på länken nedanför:
http://hosting.zaonce.net/elite/newsletters/newsletter_201510...

Video från Live streamen med olika planeter demonstrerade, isplaneter, månar, etc.
https://www.youtube.com/watch?v=-Et5Ivi_yIg

Kort video från SRV:n

Två bilder

Permalänk
Medlem

De hade en livestream igår som visade landning och SRV. Här är den inspelade

https://youtube.com/watch?v=b3jlcPe8cII

Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen på en space sim. Star citizen eller Elite är den stora frågan. Kanske frågar i fel tråd Men vilket passar bäst om man vill ha lite av allt. Pvp, mining, farmande, sociala biten, mycket att uppgradera och anpassa etc etc

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Är sjukt sugen på en space sim. Star citizen eller Elite är den stora frågan. Kanske frågar i fel tråd Men vilket passar bäst om man vill ha lite av allt. Pvp, mining, farmande, sociala biten, mycket att uppgradera och anpassa etc etc

SC har potential att bli något väldigt bra men just nu är det mest ett vackert skal med väldigt lite innehåll. E:D är en smula mindre ambitiöst men är färdigt och fullt spelbart så mitt råd är att köpa det nu och vänta och se vad det blir av SC.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

SC har potential att bli något väldigt bra men just nu är det mest ett vackert skal med väldigt lite innehåll. E:D är en smula mindre ambitiöst men är färdigt och fullt spelbart så mitt råd är att köpa det nu och vänta och se vad det blir av SC.

Tack! Blir E:D när lönen trillar in

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Kajlie:

Är sjukt sugen på en space sim. Star citizen eller Elite är den stora frågan. Kanske frågar i fel tråd Men vilket passar bäst om man vill ha lite av allt. Pvp, mining, farmande, sociala biten, mycket att uppgradera och anpassa etc etc

Valet mellan Elite och SC kommer du inte kunna göra förrän 2017 så köp Elite nu och vänta tills SC kommer.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot Horizon nu. Det ser verkligen snyggt ut.

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Valet mellan Elite och SC kommer du inte kunna göra förrän 2017 så köp Elite nu och vänta tills SC kommer.

Absolut. Jag ser fram emot SC men det känns som långt kvar innan det blir ett sammanhängande spel (vilket det kommer bli). Elite fanns på rea tidigare (halva priset) och det lär säkert hända igen. Annars får man vänta till Horizons och köpa den expansionen för fullpris och få Elite med på köpet.

Permalänk
Medlem

Är det bara hos mig eller är det fler som har problem att logga in på servern?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av COith90:

Är det bara hos mig eller är det fler som har problem att logga in på servern?

Skickades från m.sweclockers.com

https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=195004

Permalänk
Medlem

Tackar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Skrivet av COith90:

Är det bara hos mig eller är det fler som har problem att logga in på servern?

Skickades från m.sweclockers.com

Följ detta konto på Twitter så får du info direkt i fortsättningen.
https://twitter.com/Frontier_Help

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Newsletter #97 är ute med mer info om Horizons och planetary landings förstås.
http://us2.campaign-archive2.com/?u=dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e...

Citat:

On the surface there are many different things to see. Different military bases, research establishments, hideouts, starports, mining complexes, crashed ships and debris to investigate, and perhaps a few other things too. We are collectively calling these things ‘points of interest’. There is essentially a scale of items on the surface from starports and settlements, down to interesting mineral finds. Points of interest cover the encounters at the lower end of that scale, so as you travel across the surface you have a chance of encountering one of these points. The nature of the encounter will vary depending on where you are, the type of planet and the local topography and geology.

Bild från en "Settlement"

Video från SRV som kör nära Settlement med försvarsdrones och turrets

Permalänk
Medlem

Efter ett långt uppehåll från E:D bestämde jag mig från att testa mining och det är faktiskt ganska kul och samtidigt avslappnade. Limpets gör det hela mycket enklare och pengarna rullar faktiskt in, även om inkomsterna såklart inte kan matcha trading med en Anaconda. Tydligen är det en communty goal som handlar om mining också - så mer pengar att tjäna där.