Permalänk
Medlem

Elite: Dangerous

För dem som inte vet så mycket om Elite kan artikeln The History of Elite: Space, the Endless Frontier vara av intresse
Wikipedia artikel om Elite: http://en.wikipedia.org/wiki/Elite_%28video_game%29

Länk till kickstarter sida: http://www.kickstarter.com/projects/1461411552/elite-dangerou...
Artikel om spelet: http://m.kotaku.com/5957962/one-of-the-greatest-space-games-o...
Elite Reborne
Elite classic video games remake seeking backers
Elite: Dangerous screenshots and video are coming, Braben says

Elite pitch video:

Den som tycker detta verkar intressant bör kolla in Elite open source klonen Oolite, och open source Pioneer

§3.1 /moderator (spelet är ej nytt längre ;))
Permalänk
Medlem

Jag är skeptisk. Ingen info överhuvudtaget förutom lite text. Det duger inte för att jag ska satsa mina pengar.

Permalänk
Medlem

Det finns väl något enstaka projekt som inte haft något att visa upp vid lanseringen. Det mest kända är väl Double Fine Adventure., fast det projektet hade iaf en intressant (kul) video vid lanseringen. ...
Jag tycker att även David Brabben borde ha gjort en bra video, det var ett klart misstag

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har gått med! Ser fram emot att spela det här i modern tappning igen! Det var ett riktigt höjdarspel när det begav sig!

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Jag hoppas och tror mycket på det här.

Lade ner så sjukt mycket timmar på Elite Frontier när det begav sig under mina studieår under mitten/sent 90-tal.

David Braben vet jag inte vill något hellre än att göra Elite. Det enda jag tycker är tråkigt är att man inte förberett sig lika väl/kommunicerar som Chris Roberts med sin crowd funding kampanj för Star Citizen. Iaf, jag har lagt pengar på båda dessa kampanjer - det behövs mer spel som dessa!!

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem

Vi nog tyvärr inte så många som spelat Elite - Frontier och First Encounters. Gud vad många timmar man spenderade framför skärmen. Sen är David Braben inte den bäste på marknadsföring... Men hoppas verkligen att det här blir av, har väntat så många år på detta.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Backers 11,382
pledged £504,564 of £1,250,000 goal
46 days to go

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Går trögt.

Backers 11,767
£528,250 pledged of £1,250,000 goal
44 days to go

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

backers 12,087
£542,801 pledged of £1,250,000 goal
43 days to go

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Dåligt med uppdateringar, men de har några snygga koncept bilder:

Permalänk
Medlem

Om det skulle vara lägre summor för alpha och beta, vilka ligger på £200 respektive £100 hade jag nog varit snabbare med att ge lite till detta som ser väldigt atteraktivt ut. Dock så har jag inte några erfarenheter av Elite samt att det inte finns något mer än bilder gör det mig lite tveksam än så länge, tycker att det skulle vara bättre om de hade iaf något att visa.

Permalänk
Medlem

Backers 12,181
£549,498 pledged of £1,250,000 goal
42 days to go

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Ny intervju : Elite Dangerous: Braben’s square peg

Edit:
Ny developer diary:

Permalänk
Medlem

Bra grejjer!

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Snart halvägs!

Backers 12,730
£586,119 pledged of £1,250,000 goal
39 days to go

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

Vi nog tyvärr inte så många som spelat Elite - Frontier och First Encounters. Gud vad många timmar man spenderade framför skärmen. Sen är David Braben inte den bäste på marknadsföring... Men hoppas verkligen att det här blir av, har väntat så många år på detta.

Marknadsföring är definitivt inte DBs bästa sida, men speliden och konceptet är klockrent. Det finns ju inget som vart så open-ended som Elite (vilket gjorde att man inte tröttnade på det).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk

Hoppas mycket på det här, nötte Frontier väldigt mycket då det begav sig.
Bara hoppas det får in så mycket som behövs, har pledgat 40 själv nu. Mitt första suport på kickstarter än så länge. Tänkte stödja star citizen med, men dem klarade sig väldigt bra utan min hjälp

Permalänk
Medlem

Tror mer på detta om jag skall vara ärlig:

http://www.kickstarter.com/projects/joshparnell/limit-theory-...

Men det blev ju precis fundat, så man kanske borde lägga lite på elite också för att va på säkra sidan

Med 3 så lovande rymdspel måste ju nått av dem bli bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andelor:

Marknadsföring är definitivt inte DBs bästa sida, men speliden och konceptet är klockrent. Det finns ju inget som vart så open-ended som Elite (vilket gjorde att man inte tröttnade på det).

Skickades från m.sweclockers.com

För den som gillar denna typ av spel kan jag ju tillägga att ett annat open ended spel finns på kickstarter just nu, Limit Theory: An Infinite, Procedural Space Game, om ni inte redan sett det.
Det ser onekligen imponerande ut:

Det är väl ett riskablare projekt, men ta en titt på det om ni inte redan gjort det ...

Permalänk
Medlem

Jag hoppas och tror på att Elite kommer bli ett helt lysande bra spel! Jag har så många bra minnen från originalet så det är inte klokt!

Backers 12,967
£594,325 pledged of £1,250,000 goal
38 days to go

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Tror mer på detta om jag skall vara ärlig:

http://www.kickstarter.com/projects/joshparnell/limit-theory-...

Men det blev ju precis fundat, så man kanske borde lägga lite på elite också för att va på säkra sidan

Med 3 så lovande rymdspel måste ju nått av dem bli bra!

Håller med fullständigt. Skönt att se att utveckling sker på denna spelgenre. Star Citizen har alla förutsättningar att bli bra (fundat och klart). Limit Theory vet jag inget om, men ser som sagt lovande ut (samt fundat). Vore ju skönt att få Elite dit också - såg att Kickstartern nu passerat 600K

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem

Backers 13,278
£610,955 pledged of £1,250,000 goal
36 days to go

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

The Dark Wheel

http://www.iancgbell.clara.net/elite/dkwheel.htm#A49

Boken som kom med det första spelet.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

50% idag

Backers 13,426
£620,739 pledged of £1,250,000 goal
35 days to go

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Ny development diary:

Permalänk
Medlem

Backers 14,093
£653,331 pledged of £1,250,000 goal
31 days to go

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Vi behöver fler backers! haka på!

Backers 14,249
£658,405 pledged of £1,250,000 goal
30 days to go

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Intervju med David Braben och Chris Roberts:

Artikel:
Elite: Dangerous Is Winning The Space Race For My Heart

Permalänk
Medlem

Bra Podcast!

Visa signatur

AMD 5600x