Permalänk
Medlem

Verkar vara en del buggar i 1.1 så har inte vågat pröva, tar det någon annan kväll.

Fick igår uppdrag hos Federationen, för att bli befordrad skulle jag fixa medicin som annars är olaglig inom federationen. Blev en lång resa till ett högteknologiskt system med diktatorstyre under Imperiet.

Halvvägs skulle jag plotta vidare resväg och märker då att grannsystemet har ett konstigt namn.

http://www.ladda-upp.se/bilder/kzongmtwjgawq

Så det kan slumpa sig, en långtråkig rymdfärd blev på ett barnsligt sätt lite roligare.

Man kanske skulle byta hemmabas.

Permalänk
Medlem

De har släppt en hotfix för krashproblemet
"UPDATE: A hotfix for the clipper crashing the game on load issue will be made live at 7.15 GMT. Downtime should be a few minutes."

Skrivet av Reckie:

Halvvägs skulle jag plotta vidare resväg och märker då att grannsystemet har ett konstigt namn.
http://www.ladda-upp.se/bilder/kzongmtwjgawq
Så det kan slumpa sig, en långtråkig rymdfärd blev på ett barnsligt sätt lite roligare.
Man kanske skulle byta hemmabas.

Huhu. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

De har släppt en hotfix för krashproblemet

Okej, så det var bara om man hade en Clipper som skeppet kunde explodera av sig självt? Då kanske jag vågar prova.

Permalänk
Medlem

Känns som en del eftersökta fixar.

Citat:

Interdiction can be a Crime

Hoppas det betyder att jag inte längre blir stoppad/behöver spela minispelet 3 gånger på samma sträcka av samma person som bara vill fylla chatten med gibberish när han lyckas.

Citat:

Automated turret fire shouldn’t aggro non-hostile ships

Point defense turrets can no longer cause aggro or commit crimes on your behalf

Verkar som att dom upptäckt idioterna som bara försöker jävlas med andra och är en anledning till att jag ibland kör solo.
De står utanför en stations räckvidd och skickar missiler mot något skepp och hoppas att den glömt stänga av point defense. Drar dom igång blir skeppet nedskjutet av stationen utan att ha en aning om vad som hände.

Citat:

When the player accidentally hits an AI ship damage is accumulated. If a threshold is exceeded (by multiple hits or a powerful weapon like a rail-run), the ship turns hostile. The AI ship will "forget" the damage before it turns hostile:
1) if the AI ship recharges its shield to 100%.
2) if a (currently 30 sec) timer runs out.

Skönt att kunna vara lite oförsiktigare som bounty hunter.

Permalänk
Medlem

Men har de ökat profit från exploration än?! jag vill explora.. men vill inte ligga på 50.000 kredits per timme..

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Nu är patch 1.1.02 släppt. De har bland annat tweakat skadan man tar i kollisioner samt sett till att de point defense turrets man har på sitt skepp inte skjuter ner de missiler som man själv skickar iväg.

Går att läsa fullständiga patch notes här: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=112975

Permalänk
Medlem

Tar en paus från Elite nu, vet inte vad de gjort med ljudet i senaste patchen men känslan är borta.

Allt är så nedtonat och mesigt, man får ju inte längre ljudlig feedback på vad som händer, fäller man ut landningsstället så hörs det inte längre, inte heller den kraftiga retardation som skedde när det väl var utfällt. Tidigare när man sänkte hastigheten så lät bromsrakterna, t.o.m. blippljudet i menyer är tråkigt, är inget liv i ljudet längre. Körde man boost på thrusters kände man nästan hur det mullrade, varför pilla och ändra på det som kunderna uppskattar när det finns annat att göra?

Tydligen kom det klagomål på ljudet under betan för 1.1 men den varade ju inte så länge utan verkar ha släppt patchen oavsett vilka anmärkningar som gjordes. Känns snarare som det var alfa det hade i en vecka eller två och att vi nu upplever beta. Synd, då jag gillar spelet.

Permalänk
Medlem

Dev update 2015-02-12: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=113565

De nämner att v1.2 kommer innehålla två st nya spelbara skepp. Inom de närmsta veckorna kommer de även släppa mer information gällande Wings. Galaxy map kommer t.ex. visa ikoner i de solsystem som sina kompisar är samt de som är med i din så kallade Wing.

Skrivet av Reckie:

Tar en paus från Elite nu, vet inte vad de gjort med ljudet i senaste patchen men känslan är borta.

Allt är så nedtonat och mesigt, man får ju inte längre ljudlig feedback på vad som händer, fäller man ut landningsstället så hörs det inte längre, inte heller den kraftiga retardation som skedde när det väl var utfällt. Tidigare när man sänkte hastigheten så lät bromsrakterna, t.o.m. blippljudet i menyer är tråkigt, är inget liv i ljudet längre. Körde man boost på thrusters kände man nästan hur det mullrade, varför pilla och ändra på det som kunderna uppskattar när det finns annat att göra?

Tydligen kom det klagomål på ljudet under betan för 1.1 men den varade ju inte så länge utan verkar ha släppt patchen oavsett vilka anmärkningar som gjordes. Känns snarare som det var alfa det hade i en vecka eller två och att vi nu upplever beta. Synd, då jag gillar spelet.

Idag släpptes v1.1.03 med ett antal crashfixar samt ljudfixar.

- Fix missing lift audio
- Fix bass in supercruise issue
- Fix repeating docking computer alert audio
- Fix very quiet landing gear audio
Mer info här: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=113566&p=17640...

Permalänk
Medlem

Jo, jag såg att de släppte en hotfix och provade direkt men tyvärr är det ingen större skillnad.
Så fort jag går in i menysystemet på en rymdstation eller skeppets olika paneler så är det ett vasst ljud som liknar distortion.
Förut var det ett vanligt rent blippljud när man stegade fram i menyerna.

Nu är det inte ett enskilt ljud jag har problem med utan det verkar ha förändrat väldigt mycket och jag förstår ärligt talat inte varför, eftersom det var kanon innan. Tidigare fick man återkoppling via ljudet, man hörde att landningsstället var utfällt och hörde styrraketerna som bromsade ned skeppet.

Det är inte samma djup/rymdkänsla i ljudet längre utan det är plattare och vassare. Det är möjligt att förändringen låter bättre på vissa system men kikar man på Frontiers forum så verkar de som klagar ha rätt fina system, ibland i studiokvalitet och de säger samma sak.

Var det någon här som tyckte ljudet var dåligt innan?
Själv tyckte jag det var helt underbart så jag blev förvånad över att de ens bemödat sig med att jobba på en förändring och ännu mer förvånad över att förändring blev till det sämre.

Permalänk
Medlem

wow det här såg intressant ut så jag tänkte fråga om det är okej då jag älskar rymdspel:D,

vilken typ av betalningsmodell är det?, jag har förstått att man kan lira det online men är det någon månads kostnad eller mikro transaktioner? eller är det bara att köpa spelet och börja spela?:D

vad tycker ni är roligt/inte så roligt med spelet?:)

edit: jag vet att google är min vän men jag tycker alltid det är roligare att höra från människor med erfarenhet från spelet:D

Permalänk
Skrivet av Sirme:

wow det här såg intressant ut så jag tänkte fråga om det är okej då jag älskar rymdspel:D,

vilken typ av betalningsmodell är det?, jag har förstått att man kan lira det online men är det någon månads kostnad eller mikro transaktioner? eller är det bara att köpa spelet och börja spela?:D

vad tycker ni är roligt/inte så roligt med spelet?:)

edit: jag vet att google är min vän men jag tycker alltid det är roligare att höra från människor med erfarenhet från spelet:D

Det är ett riktigt bra rymdspel. Man betalar bara en gång för spelet och, om man vill, kan man köpa "paint jobs" till sitt rymdskepp, men det är bara andra spelare som ser det. Ens eget rymdskepp har endast cockpit-vy.
Man kan spela på olika sätt: jaga pirater, trading, mining och exploration.
Trading är lättast att käna pengar på, exploration är roligt men inte lika lönsamt, mining tar lång tid, men är kul ibland.
Galaxen är lika stor som riktiga Vintergatan, 400 miljarder stjärnor.
Spelet känns väldigt realistiskt om man använder TrackIR eller liknande.
Man kan styra med röstkommandon om man installerar Voice Attack (fungerar bara med engelskt språkpaket installerat).

Det som är bra med spelet tycker jag är att flygningen i rymden känns realistisk.
Realismen är också den enda nackdelen jag kommer på: vissa rymdstationer kan ta 45 min att nå i överljus fart (Alfa Centauri).

EDIT: I astronomi programmet Stellarium kan du titta på riktiga stjärnor och himlakroppar som du sedan kan besöka i Elite. http://stellarium.org/

Permalänk
Medlem

Detär ett jäkligt tråkigt spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

Detär ett jäkligt tråkigt spel

Intressant, kan du utveckla varför?

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Intressant, kan du utveckla varför?

Jag gissar att det är för att det helt saknas coola aliens

Permalänk
Medlem

Måste ju vara det

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Skrivet av Kilrah:

Intressant, kan du utveckla varför?

För han krashade sin type 9 full med rares och saknade cr till en ny...
Grymt spel om man är över 11 år, litterat och har lite kognitiv förmåga. MHO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MathNinja:

Det är ett riktigt bra rymdspel. Man betalar bara en gång för spelet och, om man vill, kan man köpa "paint jobs" till sitt rymdskepp, men det är bara andra spelare som ser det. Ens eget rymdskepp har endast cockpit-vy.
Man kan spela på olika sätt: jaga pirater, trading, mining och exploration.
Trading är lättast att käna pengar på, exploration är roligt men inte lika lönsamt, mining tar lång tid, men är kul ibland.
Galaxen är lika stor som riktiga Vintergatan, 400 miljarder stjärnor.
Spelet känns väldigt realistiskt om man använder TrackIR eller liknande.
Man kan styra med röstkommandon om man installerar Voice Attack (fungerar bara med engelskt språkpaket installerat).

Det som är bra med spelet tycker jag är att flygningen i rymden känns realistisk.
Realismen är också den enda nackdelen jag kommer på: vissa rymdstationer kan ta 45 min att nå i överljus fart (Alfa Centauri).

EDIT: I astronomi programmet Stellarium kan du titta på riktiga stjärnor och himlakroppar som du sedan kan besöka i Elite. http://stellarium.org/

Låter najs! tack för att du svara:D det blir då ett garanterat inköp antingen nu eller vid löning^^

Permalänk
Medlem

hade varit kul med lite fler uppgraderingar, nu köper man ju i princip samma grej men med lite bättre stats bara hade varit mer intressant om man var tvungen att väga för och nackdelar mot varandra mer och inte bara köpa "samma fast bättre"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Intressant, kan du utveckla varför?

Därför att det är et tomt skal till spel utan spelvärde.

Är det roligt att transportera gods fram och tillbaka utan att något händer..nej
Är det roligt att stirra på en asteroid i hugga loss bitar i flera timmar....nej
Är det roligt att utforska universum, identiskt vart du än åker och tjäna 100K....nej
Är det roligt att skjuta ner npc pirater om och om igen...nej
Är det roligt att göra uppdragen = sitta och vänta på att du har tur med USS....nej

Har fått nog av detta spel, inget spelvärde inget kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

Därför att det är et tomt skal till spel utan spelvärde.

Det här är nog inte ett spel för dig. Som tur är passar det oss andra utmärkt.

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att du måste (enligt mig) äga en joystick och gilla att spela flygsimulator.
Jag, däremot, tidig £100 supporter, spelar med mus.
Tog mig aldrig förbi tutorialen. För att få dogfights som känns som "flygstrider" (under första världskriget) så har de en otroligt seg yaw. Har inget med rymden att göra och är hopplöst trist med mus.
Ospelbart - njaä. Skoj - nix.

Permalänk

Jag har spelat elite en hel del. Är hyfsat rik i spelet till den nivå att jag har prövat på de flesta skeppen som är nåt att ha i combat.
Och i mitt tycke tycker jag dem publicera spelet alldeles för tidigt för det är verkligen brist på innehåll alternativt riktigt dåligt implementerat.

Bounty hunting är riktigt frustrerande och ironiskt nog fullt av dötid. Man spenderar den största delen av tiden med att hitta pirater med vettig bounty vare sig det är pve eller pvp. Även att göra assasination missions kan va riktigt frustrerande beroende på vart ditt target befinner sig. Är en otroligt ogynsamm affär efter dem första dagarna om målet är att tjäna pengar.

Exploration har jag inte prövat på, verkar fått sig lite hjälp på traven iochmed den senaste patchen. Funderar på att pröva snart.

"Miles wide, inch deep" Vart ett citat jag såg på officella forumet och passar rätt bra just nu tycker jag.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av matadoren:

Jag har spelat elite en hel del. Är hyfsat rik i spelet till den nivå att jag har prövat på de flesta skeppen som är nåt att ha i combat.
Och i mitt tycke tycker jag dem publicera spelet alldeles för tidigt för det är verkligen brist på innehåll alternativt riktigt dåligt implementerat.

Bounty hunting är riktigt frustrerande och ironiskt nog fullt av dötid. Man spenderar den största delen av tiden med att hitta pirater med vettig bounty vare sig det är pve eller pvp. Även att göra assasination missions kan va riktigt frustrerande beroende på vart ditt target befinner sig. Är en otroligt ogynsamm affär efter dem första dagarna om målet är att tjäna pengar.

Exploration har jag inte prövat på, verkar fått sig lite hjälp på traven iochmed den senaste patchen. Funderar på att pröva snart.

"Miles wide, inch deep" Vart ett citat jag såg på officella forumet och passar rätt bra just nu tycker jag.

precis

Permalänk

Elite har en bra grund, men saknar än sålänge både innehåll och funktioner. Har man tålamodet och/eller annat att roa sig med så bör man ge det något år till att kompletteras innan man börjar sätta sig in i det. Upplevelsen lär bli mycket bättre då.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Elite har en bra grund, men saknar än sålänge både innehåll och funktioner. Har man tålamodet och/eller annat att roa sig med så bör man ge det något år till att kompletteras innan man börjar sätta sig in i det. Upplevelsen lär bli mycket bättre då.

Ja, hoppas att Elite har kommit igång lite medan Star Citizen börjar släppa sina campain missions i slutet av året (läs andra kvartalet nästa år). då har man ju något att roa sig med medan man väntar på att Star Citizen släpps "på riktigt"

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Lite info om 1.2 som kommer införa Wings och gruppspelande. Samtidigt också införa svårare gruppbaserat AI-motstånd. Beta i början av mars.
http://www.pcgamer.com/elite-dangerous-12-preview-flying-toge...

Edit: Lånar en bra summering som de gjorde på Neogaf
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=152583542&postcoun...

Citat:

Highlights

  • Feedback shared across Wing: who is targeting who, ship statuses

  • Easier to follow in and out of super cruise

  • Status of Wingmen displayed in Ship UI

  • Wingmen color-coded on scanner/comms

  • Bounties shared for ships brought down together

  • To counteract increased firepower that Wings bring, tougher challenges will come in that basically require multiple ships' firepower to complete

  • Tougher challenges/missions bring better rewards/bounties

  • Four pilot limit per Wing to prevent "owning" a system

  • Multiple wings can be present at any given location

  • No "Wing leader"--each player has their own autonomy

  • When jumping, you can lock onto ANY member of the Wing to automatically follow them

  • "Rules" around manually entering/exiting a jump are more relaxed for Wings so you can more easily jump/arrive together

  • Wings aren't forced to stay together--no restrictions whatsoever on which system you can access

  • "If one of you gets into trouble you can immediately call the others for help from far away."--wonder if route planning can be extended to reaching a Wingman

  • Hope to create more dangerous encounters, both in normal and Super cruise

  • Future possibilities

  • Modify or add missions that cater to Wings. Specifically mention potentially adding cargo depots where multiple Wingmen can deposit cargo for the same mission.

  • Could also use limpets to transfer fuel to a Wingman

  • Take a specific formation around "stellar bodies and perform advanced linked scans"

  • 1.2 enters beta the first week of March

Permalänk
Medlem

Kul att det i alla fall kommer nya uppdateringar ganska regelbundet. Det jag väntar på är självklart att kunna landa på planeter och utvinna resurser från planeter. Skulle de ha för lite pengar till det så skulle jag gladeligen betala 400 spänn bara för den expansionen, så länge den procedurella genereringen än på No Man's Sky-nivå.

Just nu flyger jag bara runt och har kul. Strider är jag dålig på, så de där jobbiga uppdragen när man skall skjuta ner någon general eller liknande klarar jag inte av. Har tagit en paus från stridande och trading och är nu ute och utforskar, håller på att skanna planeter. Det är ett klart suboptimalt sätt att tjäna pengar, men jag hoppas hitta ett svart hål eller något liknande. Finns pulsarer i spelet? Räknar med att dra in några miljoner på mitt utforskande om några dagar, och då har jag nästan nog med pengar för att köpa en Asp, måste nog göra 10-15 trade runs för att ha råd att uppgradera skeppet och ha nog med pengar över till försäkringen.

Målet är att få råd med en Lakon Type 7 i helgen, sen blir det riktig trading.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Sprakar/knastrar till 2-3 gånger i minuten i mina hörlurar sedan de uppgraderade från v1.07 till v1.10 så upplevelsen är inte vad den borde.

Med tanke på att det finns, eller rättare sagt, fanns en tråd på närmare femtio sidor om ljudproblemen på Frontiers forum, men som nu är borttagen så är jag inte direkt ensam om problemet. Håller tummarna för att nya betan fixar detta, har för mig att den ska gå att ladda ned ikväll?

Permalänk
Medlem

Oj, nu har det utannonserats att Elite: Dangerous även kommer till Xbox One i slutet av året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runeclaw:

Oj, nu har det utannonserats att Elite: Dangerous även kommer till Xbox One i slutet av året.

https://www.youtube.com/watch?v=fAwmbvRJkzM

och där åkte Elite ut ur spellådan för mig.. iom att de lägger till konsoller, så kommer de vara tvugna att klippa bort features som PC skulle klarat av. räkna inte längre med planetside exploration eller något.. fuck.. hoppades på att det skulle ha hållt sig till PC och kunnat ligga i framkant ett tag.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."