Permalänk
Medlem

Tog upp Dota igen efter 1års uppehåll ville testa Reborn

Custom Game 1 någon TD karta: en snubbe tog en skill och skickade ut golems, fick alla pengar själv, resten av laget kunde inte göra något, jag dc'ade.

Custom Game 2 en annan td karta, 4p en kille tog dubbla lanes alltså lät inte mig få något, skröt, kunde inte göra mycket gick vi var 2 som ställde oss i hörnet och lät matchen rinna ut.

5v5 Matchup blandade lägen (ej ranked)
Spel 1: massa disconnects, vi vann många i vårat lag good game, easy noobs
Spel 2: disconnects i vårat lag, andra laget easy good game noobs
Spel 3: 3st i ett gäng och jag och en random en snubbe gnällde på alla mutade honom orkade inte mer. Tror att vi vann skit match disconnect i andra laget
Spel 4: Rage quit i vårat lag mycket noob kallande, en snubbe kallade att hora, kuk, osv frågade om han var 10 men han var 27.
Spel 5: Okej match inget gnäll men 2DC's i vårat lag trots att det gick bra fanns ju ingen anledning att fortsätta DC'ade också.

???????????????????????????????????????????????????????????????????? Går det inte att spela ett vettigt spel utan massa jävla troll? Och så fort det är någon svensk i spelet så är det blandade svordomar på svenska och engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Skulle bli förvånad om S4 går tillbaks till Alliance efter reportaget från TI5, men hoppas kan man ju.

Jag hoppas verkligen inte han gör det Men är pretty much a done deal :/

Skrivet av lappen81:

Tog upp Dota igen efter 1års uppehåll ville testa Reborn

Custom Game 1 någon TD karta: en snubbe tog en skill och skickade ut golems, fick alla pengar själv, resten av laget kunde inte göra något, jag dc'ade.

Custom Game 2 en annan td karta, 4p en kille tog dubbla lanes alltså lät inte mig få något, skröt, kunde inte göra mycket gick vi var 2 som ställde oss i hörnet och lät matchen rinna ut.

5v5 Matchup blandade lägen (ej ranked)
Spel 1: massa disconnects, vi vann många i vårat lag good game, easy noobs
Spel 2: disconnects i vårat lag, andra laget easy good game noobs
Spel 3: 3st i ett gäng och jag och en random en snubbe gnällde på alla mutade honom orkade inte mer. Tror att vi vann skit match disconnect i andra laget
Spel 4: Rage quit i vårat lag mycket noob kallande, en snubbe kallade att hora, kuk, osv frågade om han var 10 men han var 27.
Spel 5: Okej match inget gnäll men 2DC's i vårat lag trots att det gick bra fanns ju ingen anledning att fortsätta DC'ade också.

???????????????????????????????????????????????????????????????????? Går det inte att spela ett vettigt spel utan massa jävla troll? Och så fort det är någon svensk i spelet så är det blandade svordomar på svenska och engelska.

Reborn är beta fortfarande, spela riktiga clienten om du inte bara ska spela custom games.

Permalänk
Medlem

@Relive: För ett år sen var det gott om idioter i regular, men det kanske har minskat, alla troll kanske dras till reborn istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

@Relive: För ett år sen var det gott om idioter i regular, men det kanske har minskat, alla troll kanske dras till reborn istället.

Kör ranked och ha över 4k MMR så blir det bättre. Men sånt folk kommer man ändå alltid hitta.

Att basha motståndarna efter man vunnit är ju dock standard. Sånt hoppas jag aldrig försvinner.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@lappen81: Beror väl lite på vad man har för MMR antar jag. Blir lite bättre på högre men finns alltid, precis som alla andra spel.

Permalänk
Medlem

Team Secret tier2 lag nu

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Relive:

Jag hoppas verkligen inte han gör det Men är pretty much a done deal :/

Vad har du för källa på det?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad har du för källa på det?

https://www.reddit.com/r/DotA2/comments/3h2oxx/postti5_reshuf...

Screenshots när de spelat med folk, vilat tweets och eesamas svar.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Relive:

https://www.reddit.com/r/DotA2/comments/3h2oxx/postti5_reshuf...

Screenshots när de spelat med folk, vilat tweets och eesamas svar.

Inget av det där varken kan tas på allvar eller stämmer längre. Envy har t.ex redan gått till ett annat lag och V1lat lär ju knappast ha mer info än någon annan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Inget av det där varken kan tas på allvar eller stämmer längre. Envy har t.ex redan gått till ett annat lag och V1lat lär ju knappast ha mer info än någon annan.

Allt som envy har sagt på sin askfm har varit sant hittills, vilats "prediction" har varit sanna. Vare sig du vill tro på det eller inte är upp till dig, men 90 % stämmer i den där tråden. Och envy var predicted att gå till secret länge, tillsammans med puppey+ s4 men s4 lämnade.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Relive:

Allt som envy har sagt på sin askfm har varit sant hittills, vilats "prediction" har varit sanna. Vare sig du vill tro på det eller inte är upp till dig, men 90 % stämmer i den där tråden. Och envy var predicted att gå till secret länge, tillsammans med puppey+ s4 men s4 lämnade.

Väldigt tveksam till att allt de sagt har stämt eller varit hela sanningen med tanke på vilka det är vi pratar om.
Sen har Envy som sagt gått till Secret och inte Alliance.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: Vem har sagt att envy ska gå till alliance?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Relive:

@DunderKlumpen: Vem har sagt att envy ska gå till alliance?

Jag skummade igenom din länk.

"EE confirms he will go to Alliance IF their support issues are sorted out" t.ex.

Och vad V1lat skriver om Secret verkar inte heller stämma.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: EE confirmade att S4 ska gå till Alliance i de svaret...

Allt stämde i vilats tweet utom att Puppey stannade kvar själv o tog över secret.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Relive:

@DunderKlumpen: EE confirmade att S4 ska gå till Alliance i de svaret...

Allt stämde i vilats tweet utom att Puppey stannade kvar själv o tog över secret.

Jag tror inte du förstår vad "confirm" betyder, eller ska Pieliedie också gå med Alliance?

V1lat skrev att Secret var över, det stämmer alltså?

Du blandar nog ihop det med rykten, som är allt Reddit är bra på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag skummade igenom din länk.

"EE confirms he will go to Alliance IF their support issues are sorted out" t.ex.

Och vad V1lat skriver om Secret verkar inte heller stämma.

Du missade att det handlade om s4 där?

S4 may come back to Alliance.

EE gives an indirect answer to a question about Alliance
EE confirms he will go to Alliance IF their support issues are sorted out.

Skrivet av Dunder:

Jag tror inte du förstår vad "confirm" betyder, eller ska Pieliedie också gå med Alliance?

V1lat skrev att Secret var över, det stämmer alltså?

Du blandar nog ihop det med rykten, som är allt Reddit är bra på.

Secret är ju över och är jävligt förvånad om nya laget kommer lyckas med något.
T2 lag nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tror inte du förstår vad "confirm" betyder, eller ska Pieliedie också gå med Alliance?

V1lat skrev att Secret var över, det stämmer alltså?

Du blandar nog ihop det med rykten, som är allt Reddit är bra på.

Du inser att du får hänga med från början och att saker o ting ändras? Secret var över när vilat skrev det, de disbanade _helt_.

Pieliedie skulle antingen joina alliance eller secret, valde secret.

Jag blandar inte ihop något alls utan jag är helt med på timelinen, medans du verkar tro att allt är nuet.

Tro vafan du vill, cba prata med dig när du inte ens kan läsa allt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Relive:

Tro vafan du vill, cba prata med dig när du inte ens kan läsa allt.

Okej, säger du det så!

Hoppas dock det stämmer att S4 kommer tillbaks, då de behöver en stabil spelare, men ser bara ut som rykten idag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

hojta om nån vill spela. så trött på att spela själv med folk som bara wajnar

Permalänk
Permalänk
Keeper of Traditions

Grymt! Känns lite mer stabilt än de lineups som varit de senaste nästan två åren.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions

Alliance:s första match med den nya lineup:en börjar nu, www.twitch.tv/esl_joindotared

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hallå!

Tänkte bara höra hur folks prestanda är i Dota 2 / Reborn. Bytte nämligen till en 144hz skärm och är lite förvånad över att mina grejer inte kan hålla en jämn FPS runt 120-144 utan fladdrar runt ned till över hela spektrat känns det sommedans jag läser "min fps går ALDRIG under 120" osv. Hur ser det ut för er?

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel Core i7 6700k - MSI SLI PLUS - EVGA GTX 970 SC ACX - EVGA 750 G2 - Corsair Vengance LPX 8gb DDR4 2666MHz x 2

Permalänk
Skrivet av Torr:

Hallå!

Tänkte bara höra hur folks prestanda är i Dota 2 / Reborn. Bytte nämligen till en 144hz skärm och är lite förvånad över att mina grejer inte kan hålla en jämn FPS runt 120-144 utan fladdrar runt ned till över hela spektrat känns det sommedans jag läser "min fps går ALDRIG under 120" osv. Hur ser det ut för er?

Tack på förhand!

Du borde ju lätt maxa spelet med stadig fps över 120.
Meningen med reborn är väl att det ska vara bättre optimerat etc, och dina fps drops kanske har med att reborn inte riktigt är färdigt än.

Permalänk
Medlem

@Livegamers: Ja men eller hur. Det kan jag tycka jag med men jag har varken det i Source 1 (som nu inte finns mer) eller nu i Reborn. Ska göra lite tester med fraps nu när Reborn är släppt. Återkommer!

EDIT!

Har nu gjort ett benchmark med Fraps från en match jag körde igår. Här är snittvärderna. Kanske inte så mycket katastrof förutom när man lägger till dx11 eller OpenGL som verkar mosa det rejält. Benchmarket varande i 3min och var blandat med farm, större fight och mindre ganks.

Detta är i 1080p, borderless
Allt maxat: 113fps
Allt maxat, dx11: 87fps
Allt maxat, OpenGL: 98fps
Allt maxat, -high: 109fps

Setting 01: 134fps (Fastest)
Setting 02: 120fps
Setting 03: 117fps
Setting 04: 113fps (Best looking)

Så kanske sammanfattning är att jag har väl bättre FPS än vad jag räkna med men trodde det skulle vara högre ändå. Inte ens med alla settings avstängda kommer jag inte i närheten av 144fps.

Sedan kan man hitta information som detta:

Ex #1
Intel Core i5 3570K
AMD 280X @1070MHz/1600MHz
16 GB RAM
Windows 8.1
AMD drivers - 15.4 Beta
64-bit Dota
All video settings maxed out, vsync off
DirectX 9 (run with no launch options) - ~180/175 FPS (Borderless window/Fullscreen)
DirectX 11 (run with "-DX11") - ~136/125 FPS (Borderless window/Fullscreen)
OpenGL (run with "-gl") - tried not I have

Ex #2
Intel Core i5 2500k
Nvidia Geforce 770GTX
16 GB RAM
Windows 7 (I also run Linux but OpenGL is the only option there and I haven't yet downloaded the native Linux Reborn client)
OpenGL (run with "-gl") - 185 FPS
DirectX 9 (run with no launch options) - 175 FPS
DirectX 11 (run with "-DX11") - 135 FPS

Får väl hålla mina uppdateringsplaner (jag spelar annat också) och se hur prestandan förbättras för DX11 ska väl funka bättre än DX9 får man anta.

Aja nu finns det lite info om någon annan googlar om detta

Visa signatur

Intel Core i7 6700k - MSI SLI PLUS - EVGA GTX 970 SC ACX - EVGA 750 G2 - Corsair Vengance LPX 8gb DDR4 2666MHz x 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torr:

Hallå!

Tänkte bara höra hur folks prestanda är i Dota 2 / Reborn. Bytte nämligen till en 144hz skärm och är lite förvånad över att mina grejer inte kan hålla en jämn FPS runt 120-144 utan fladdrar runt ned till över hela spektrat känns det sommedans jag läser "min fps går ALDRIG under 120" osv. Hur ser det ut för er?

Tack på förhand!

Den senaste patchen gjorde saker och ting mycket smidigare för mig. Hade en del stuttering innan men nu är det i princip supersmooth och ligger i princip hela tiden på 120fps (smådippar till 111fps när det händer mycket men det märks inte).

Härligt att Tournamentfunktionen äntligen är implementerad men trist att inga tidigare matcher är kompatibla med Reborn. Sen tycker jag fortfarande att Directed Camera buggar ur under livematcher. Ibland stannar den på en gubbe alldeles för länge, ibland stannar den i mitten av kartan. Kasst

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon mer som kollar på starladder just nu? Fascinerande hur upp och ner team secret är alltså..

F.ö roligt att så många "HoN trash" som dom kallades av dåvarande dota2 spelarna spelar i top lagen nu, moonmeander som spelade som en chef på majorn. Riktigt kul att se hans ES!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pahwn:

Någon mer som kollar på starladder just nu? Fascinerande hur upp och ner team secret är alltså..

F.ö roligt att så många "HoN trash" som dom kallades av dåvarande dota2 spelarna spelar i top lagen nu, moonmeander som spelade som en chef på majorn. Riktigt kul att se hans ES!

Halva EU/NA scenen är ju "HoN trash"
Var nog få som hade förväntat sig det.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Alliance:s första match med den nya lineup:en börjar nu, www.twitch.tv/esl_joindotared

Höll inte länge, nuts är ute ur Alliance nu!

http://thealliance.gg/nuts-departure/

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av running_wild:

Höll inte länge, nuts är ute ur Alliance nu!

http://thealliance.gg/nuts-departure/

Haha japp. Mycket byten innan låset hängs på lagen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.