Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vi hade "million dollar dream coil", nu har vi "million dollar echo slam" också

Million dollar aegisen med, som han råkade a-klicka sönder så dom förlorade matchen

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Sjukt epic Dota! Sen kom deadmau5 och jag blev chockad. Verkligen ingen passande musik till något som detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vi hade "million dollar dream coil", nu har vi "million dollar echo slam" också

Haha, verkligen majestätiskt. Jag avskyr EGs fans, så detta var en motgång. Det är dock kul att se att Fear äntligen lyckats. Han lär ju avlida i hjärtsvikt innan han är 35. Fy för S4, han förstörde verkligen sista matchen för Secret. Argh.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Friterad:

Sjukt epic Dota! Sen kom deadmau5 och jag blev chockad. Verkligen ingen passande musik till något som detta.

https://www.youtube.com/watch?v=_Rg2-joxbSQ

Jo, kändes lite konstigt att dra på någon sorts hissmusik när alla var som mest exalterade. Men det ska tydligen ha varit bättre på efterfesten.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jo, kändes lite konstigt att dra på någon sorts hissmusik när alla var som mest exalterade. Men det ska tydligen ha varit bättre på efterfesten.

Satt och tittade med en vän och vi bara väntade på ett riktigt bra beat som aldrig kom, vi började skratta ihjäl oss för det men antagligen mest för att vi var trötta

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad som händer med secret nu om Zai tar ett break från dota, och om resten av laget stannar.

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

Ska bli intressant att se vad som händer med secret nu om Zai tar ett break från dota, och om resten av laget stannar.

Jag hoppas dom stannar ihop. Zai sa ju däremot att han skulle satsa på skolan efter TI men han kanske trodde att han skulle kunna göra det som miljonär.

Secret är fortfarande ett otroligt bra team, men som RTZ sa så är dom nog lite för arroganta

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

Ska bli intressant att se vad som händer med secret nu om Zai tar ett break från dota, och om resten av laget stannar.

Skulle inte bli allt för förvånad att se Bulldog gå över till secret. Tror till och med att S4 sa tidigare att dom gärna skulle ta in han

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Skulle inte bli allt för förvånad att se Bulldog gå över till secret. Tror till och med att S4 sa tidigare att dom gärna skulle ta in han

Det kan mycket väl stämma. Han teasade en "hemlighet" på sin stream imorse, men han berättade aldrig vad det gällde när donatorer frågade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thesoxie:

Det kan mycket väl stämma. Han teasade en "hemlighet" på sin stream imorse, men han berättade aldrig vad det gällde när donatorer frågade.

Känns rimligt tbh, Hans största problem är en relativt liten hero pol (4-6 heroes). Men spelar man med dom som är med i secret skulle det vara helt sjukt att tvinga motståndarna till respect ban på furion varje game som det är just nu när Alliance spelar.

Hoppas får man, sen behöver vi bara få över Akke så är det nästan hela alliance igen

Permalänk
Medlem

@Wully:
Men vem skulle då lämna plats åt Akke? Puppey ocgh kky som supportduo är inget man vill släppa i första taget, och akke skiner verkligen som support.

Permalänk
Keeper of Traditions

Har svårt att se att Loda och Akke skulle gå skilda vägar och börja lira för andra lag. Större risk är det nog att någon, eller båda, stiger ner från spelarrollen och tar in nytt blod i Alliance.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Bulldog och RTZ i samma lag haha

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem

@Thesoxie:

Önske tänkande mest

Som dunderklumpen skrev så låter det inte allt för orimligt att akke och loda steppar ner, Akke har ju drivet ett företag parallet med spelandet.

Tror att Alliance skulle kunna plocka upp 4acs eller 4clovers och sätta loda som coach?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Har svårt att se att Loda och Akke skulle gå skilda vägar och börja lira för andra lag. Större risk är det nog att någon, eller båda, stiger ner från spelarrollen och tar in nytt blod i Alliance.

Skrivet av Wully:

@Thesoxie:

Önske tänkande mest

Som dunderklumpen skrev så låter det inte allt för orimligt att akke och loda steppar ner, Akke har ju drivet ett företag parallet med spelandet.

Tror att Alliance skulle kunna plocka upp 4acs eller 4clovers och sätta loda som coach?

Akke kommer inte att sluta iaf, skrev på instagram igår att de kom hem från Grekland och #roadtoti6

Permalänk
Medlem

Har fått ett problem med Dota2 som jag fått idag, spelet fryser - bilden, dock är ljudet fortfarande igång, men bilden är bara fastfrusen ? någon som vet nåt om detta?

Det ända som gjorts med datorn är att jag installerade en windows update imorse.. har win 10 btw

Visa signatur

Progamer

Permalänk

Är det någon mer som tycker att dota har känts väldigt laggigt senaste tiden, började runt 6.84 eller compendium. Det brukar kännas bra i början av gamesen men när det gått ett tag så börjar man se stutters och minispikes/lags. Detta började lite innan sommaren om jag inte missminner mig. Spelet är ju fortfarande spelbart men det är något som är annorlunda. Vad jag minns så var Dota inte såhär förut. Är det servrarna eller vad är det för något som orsakar detta? Min fps är fortfarande 120 stabilt och pingen är 33-38 med 0% packet loss men det är ändå något som inte stämmer

Någon annan som märkt av detta? som jag sa så är det ingen jätte big deal för det går fortfarande bra att spela men tycker bara det är irriterande när man ser att gubben typ "hackar" fram när man är van vid att det ska vara smooth

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av agdraömn:

Är det någon mer som tycker att dota har känts väldigt laggigt senaste tiden, började runt 6.84 eller compendium. Det brukar kännas bra i början av gamesen men när det gått ett tag så börjar man se stutters och minispikes/lags. Detta började lite innan sommaren om jag inte missminner mig. Spelet är ju fortfarande spelbart men det är något som är annorlunda. Vad jag minns så var Dota inte såhär förut. Är det servrarna eller vad är det för något som orsakar detta? Min fps är fortfarande 120 stabilt och pingen är 33-38 med 0% packet loss men det är ändå något som inte stämmer

Någon annan som märkt av detta? som jag sa så är det ingen jätte big deal för det går fortfarande bra att spela men tycker bara det är irriterande när man ser att gubben typ "hackar" fram när man är van vid att det ska vara smooth

Kör du Reborn-klienten? Den har fortfarande en hel del problem.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

starcraft-klass på reddit/r/dota2-dramat förra veckan, mycket som händer efter TI. Längtar till den årliga post-TI patchen, alltid kul att läsa långa patch notes

Permalänk

@Dunder:

Nej, vanliga klienten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

starcraft-klass på reddit/r/dota2-dramat förra veckan, mycket som händer efter TI. Längtar till den årliga post-TI patchen, alltid kul att läsa långa patch notes

Vill bara bli av med PL, gyro, gondar, leshrac och nevermore i alla mina matcher. Måste spela CM eller spela FOTM picks i AP

Sen skulle jag inte klaga om TA och kunkka blev buffade.

Fast helt seriöst så behövs nya metoder att countra evasion pga solarcrest är helt otroligt starkt atm

Permalänk
Medlem

bs, pl, och winter wyvern måste nerfas i första hand

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Vill bara bli av med PL, gyro, gondar, leshrac och nevermore i alla mina matcher. Måste spela CM eller spela FOTM picks i AP

Sen skulle jag inte klaga om TA och kunkka blev buffade.

Fast helt seriöst så behövs nya metoder att countra evasion pga solarcrest är helt otroligt starkt atm

TA behöver ingen buff tycker jag, redan stark midlaner och sänkt pris på deso gynnade henne

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

TA behöver ingen buff tycker jag, redan stark midlaner och sänkt pris på deso gynnade henne

Tycker igentligen inte jag heller, men bland mina favorit heroes att spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

Ska bli intressant att se vad som händer med secret nu om Zai tar ett break från dota, och om resten av laget stannar.

Enligt Liquid så är det bara Puppey kvar i Secret nu. Zai tar break och Arteezy går tillbaks till EG (han hade nog stor efterklokhet när EG vann TI2015). Kurokey och s4 är inte kvar men inget nytt team än.
http://wiki.teamliquid.net/dota2/Team_Secret

Permalänk
Medlem

@Buio: Team Secret EternalEnVy w33haa Misery Puppey (c) Pieliedie

Är confirmed sen flera dagar tillbaka

Edit; samt din liquid länk visar ju till o med laget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Enligt Liquid så är det bara Puppey kvar i Secret nu. Zai tar break och Arteezy går tillbaks till EG (han hade nog stor efterklokhet när EG vann TI2015). Kurokey och s4 är inte kvar men inget nytt team än.
http://wiki.teamliquid.net/dota2/Team_Secret

Team Secret har själva gått ut med nya linan så det är inte bara Liquid som säger så

Sen finns ju http://www.dota2.com/majorsregistration/list om man vill kolla vart folk skriver upp sig.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag var lite intresserad över hur det går för svenskarna. Då Zai och s4 var de enda svenskarna på TI i år. Blir kul med nya Majors.

Permalänk
Medlem

@Buio: Alliance kommer praktiskt taget komma tillbaka med S4, loda, akke, bulldog + en ny spelare, antagligen Cr1t de testar fortfarande tryouts.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Relive:

@Buio: Alliance kommer praktiskt taget komma tillbaka med S4, loda, akke, bulldog + en ny spelare, antagligen Cr1t de testar fortfarande tryouts.

Skulle bli förvånad om S4 går tillbaks till Alliance efter reportaget från TI5, men hoppas kan man ju.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.