Vart ska jag registrera mitt CV för att eventuellt blir headhuntad som webbprogrammerare?

Permalänk
Medlem

Vart ska jag registrera mitt CV för att eventuellt blir headhuntad som webbprogrammerare?

Jag har ett jobb som jag inte är jättenöjd med, men inte tillräckligt missnöjd med för att börja söka något annat ännu.

Jag hör ibland att annat IT-folk blir headhuntade hela tiden. Jag undrar därför, vart bör jag lägga upp mitt CV/profil för att eventuellt bli kontaktad av rekryterare?

Om det spelar roll så är mitt gebit back-end utveckling

Permalänk
Medlem

LinkedIn?

Permalänk
Avstängd

Håller helt med ovan, LinkedIn.
Har haft det i drygt tre år nu och har nog fått förfrågan på ca ett jobb i månaden att söka. Fått ett par av dessa jobb men inte tagit dem.
Har inte varit enormt aktiv heller men se till att lägga till en eller två rekryterare för din bransch så hittar resten dit.

Lycka till

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Instämmer, LinkedIn.
Beroende på hur löneorienterad du är så kan det vara bra när de ringer att ta upp först om de inte själva gör det så man inte slösar varandras tid.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!