Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Skulle även tittat på 290/290x om det finns några ex kvar grymt bra pris för prestandan man får).

R2 är ju okej chassit. Om det inte blir varmt nu så funkar nytt grafikkort ,ed kan ju sätta en extra fläkt i fronten.

Sen vad för 650 watts agg? finns ju både bra och dåliga agg.

http://www.sweclockers.com/artikel/20201-amd-freesync-i-prakt...

adaptive-sync som free-sync bygger på är öppen standard som alla kan använda (dock än så länge bara AMD), g-sync är låst till Nvidias kort.

Det blir ganska varmt och det är ett Corsair TX650. Vilken och vart ska man köpa för fläkt om man vill ha några extra då? Fast det som blir varmt och jag märker av är grafikkortet. Det kan jag känna vid uttaget att det blir varmt men inte farligt varmt. Processorn blir varmare då jag tittar genom analysprogram

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsveno:

helst fram och under, Men annars 1 fram

Problemet är nu ser jag att fläkten under är den som kommer från nätagget och fläkten där fram sitter fast bakom ställningen för hårddiskarna och cd-läsarna. Bör jag skruva lös det och försöka vända på fläkten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyrale:

Det blir ganska varmt och det är ett Corsair TX650. Vilken och vart ska man köpa för fläkt om man vill ha några extra då?

Skickades från m.sweclockers.com

Tja gillar GT fläktarna (Gentle Typhoon), men går endast få tag i utlandet.

Annars har jag inte koll vilka fläktar som gäller idag. För det finns ingen fläkt hittills som slår både ljud och luftnivån på GT fläktarna (är faktisk tysta sett hur mycket luft fläkten flyttar).

Noctua´s fläktar är rätt populära, är mest tysta men flyttar inte så mycket luft.

Fractal Design har några fläktar med, även ska komma nya (men vet inte exakt hur bra dessa är)

Inet har fläktar under eget märke, dom som skrivit har varit nöjda med dessa i alla fall.

Sen bör fläkten i fram blåsa in, inget annat.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyrale:

Problemet är nu ser jag att fläkten under är den som kommer från nätagget och fläkten där fram sitter fast bakom ställningen för hårddiskarna och cd-läsarna. Bör jag skruva lös det och försöka vända på fläkten?

Skickades från m.sweclockers.com

ja! gör det, Du kan ju komma åt fläkten från framsidan. Sen kan du ju också få plats med en till

Permalänk
Medlem

@jsveno: Något förslag på vilken fläkt?. Jag tror föresten att den fram redan blåser in luft eftersom jag knappt kan känna något drag alls om jag håller handen på framsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyrale:

@jsveno: Något förslag på vilken fläkt?. Jag tror föresten att den fram redan blåser in luft eftersom jag knappt kan känna något drag alls om jag håller handen på framsidan

Jag tror det med, Låter konstigt med en fläkt som sitter fram och blåser ut.
FRAMSIDAN på en fläkt= http://www.conrad.se/Akasa-12-cm-datorfl%E4kt,-temperaturstyr...
BAKSIDAN på en fläkt= http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=279370
det går en strömsladd på baksidan av fläkten där den blåser ut. Sitter också en klisterlapp på baksidan med tillverkarens namn och lite specifikationer.

rekommenderar dessa fläktar
http://www.inet.se/produkt/5322026/be-quiet-shadowwings-120mm...
http://www.inet.se/produkt/6308884/fractal-design-dynamic-120...
http://www.inet.se/produkt/6308755/noctua-nf-f12-pwm-120mm

Permalänk
Medlem

Tjena,
som många säger och som du redan verkar ha beslutat att göra så byt bara ut GPU, såg inte om du hade SSD lr inte men om inte så är SSD ett måste.

gällande GPU så har du som konstigt nog inte många har nämnt AMD R9 290X, presterar sjukt bra för sin prislapp så istället för ett 980Ti så kanske du ska köpa 2 st 290X för en billigare peng än 1 980 Ti men då skulle du dock behöva nytt nätagg.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2444604

Med om du är inne på singelkort så skulle jag vänta på Fury X, dels för att se vad det presterar och eventuellt Nvidias paniksänkning på 980 Ti om Fiji är så bra som det hoppas (Vilket det aldrig är).

Permalänk
Medlem

@Mosq1to: prolemet är att den sägs ska vara minst 10 000kr i prisklass och det är lite för högt tror ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyrale:

@Mosq1to: prolemet är att den sägs ska vara minst 10 000kr i prisklass och det är lite för högt tror ja

Nej enligt senaste runt 7000kr. Får se vad priset blir i slutändan. Kommer ju nästa vecka vad som sägs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: aa får ta och vänta och se då

Permalänk
Medlem

@jsveno: föresten, hur vet jag om det finns uttag för mer fläktar på mitt moderkort? Har du någon aning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyrale:

@jsveno: föresten, hur vet jag om det finns uttag för mer fläktar på mitt moderkort? Har du någon aning?

du får helt enkelt kolla och se, Ett moderkort har både 3pin och 4pin fläktkontakter. Finns 2pin också fast dom är ovanligare.

4pin fläktanslutning

3pin fläktanslutning

Alla fläktar passar i alla fläktkontakter oavsett om det är 4pin eller 3pin.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyrale:

Jag gjorde nyligen en annan tråd angående hur jag skulle vilja uppgradera min dator och de flesta tipsen jag fick var att bara uppgradera grafikkortet och då står det mellan 980 och 980 Ti men så kom jag och tänka på AMDs nya kort som visades igår på E3.

Så min fråga är, är något av de korten bättre än 980/ti så att jag kanske borde köpa ett av dem istället?

(Här är mitt förra inlägg #15476295 )

Mvh Jesper

Amd Fury som lanseras den 14 juli. Lär kosta ca 6000kr, presterar nästan som 980Ti.

Amd Fury X som lanseras den 24 juni, 7000-8000kr. Kommer gissningsvis prestera marginellt bättre än 980Ti.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis får vi se resultat av tester/recensioner på de nya korten från AMD. Skulle rekommendera att du väntar tills dess och bestämmer dig därefter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@fufuheo: var kan man se denna info? För isåfall kanske fury är ett bättre val

Permalänk
Medlem

Amd 390x är lite bättre än geforce 980 till ett lägre pris. Furyx kommer förmodligen vara snabbare ärn 980ti/titan och kosta runt 7000.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

@Wordian: Aa okej, vet du vart/när man kommer kunna se det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyrale:

@fufuheo: var kan man se denna info? För isåfall kanske fury är ett bättre val

http://bfy.tw/REN

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Amd 390x är lite bättre än geforce 980 till ett lägre pris. Furyx kommer förmodligen vara snabbare ärn 980ti/titan och kosta runt 7000.

Hur står sig Amd Fury vs EVGA Geforce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JajnesBond:

Hur står sig Amd Fury vs EVGA Geforce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ ?

För att få garanterat äkta testresultat får du snällt vänta tills 2015-06-24.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av JajnesBond:

Hur står sig Amd Fury vs EVGA Geforce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ ?

Det vet ingen än förhoppningsvis bättre

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

De läckta prestanda tester hittills verkar luta emot liknande prestanda siffror som titan X, ca 5% ovanför 980 ti kortet. Det sagt så verkar de senaste fabriksöverklockade 980 ti korten sjukt nice! 30%+ överklockningsutrymme, sjuk prestanda....

Vi vet inte i nuläget hur fury x kommer överklocka, men amd lovade kraftig överklockningspotential på sin presskonferens och hintade att kortet kommer ligga i 50C i load med deras slutna vattenkylare.

Tror inte du kommer bli besviken med något kort men personligen tror jag det kommer vara en liten prestanda fördel för fury X kortet.

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

@Zyrale
Trådar sammanfogade i enlighet med §3.3, det går alldeles utmärkt att fortsätta i denna tråden.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Wordian: iaght, ska göra det

Permalänk
Medlem

@Kent: förstått