Permalänk
Medlem

Fast jag tror inte jag kan spela det ändå. Har ingen DVD-läsare som fungerar insåg jag efter köpet. Så jag aktiverade det på Steam. Där är det låst till releasedagen.
Antar att det ändå måste aktiveras på något sätt efter installationen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockebq:

Fast jag tror inte jag kan spela det ändå. Har ingen DVD-läsare som fungerar insåg jag efter köpet. Så jag aktiverade det på Steam. Där är det låst till releasedagen.
Antar att det ändå måste aktiveras på något sätt efter installationen?

Kan du inte skaffa en sådan där portabel USB DVD läsare då ?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Launch Trailer

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem

Hoppas spelet får en 8:a eller 9:a i betyg av Gamereactor så blir det lätt ett köp! Var ett tag sedan man spelade racing spel på sim nivå!

Permalänk
Medlem

Project cars eller Asseto Corsa?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Project cars eller Asseto Corsa?

Båda?

Visa signatur

Intel i5 4670K, GTX 1070, 8gb 1600Mhz, Corsair hx 650.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Får du boken, stålfodralet och det andra som också kommer med limited edition då?

Jag beställde på oneplay för liknande summa och jag räknar då med att få stålfodralet och det andra :p. Hade det bara vart steamkey hade man väl fått den redan

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

tjo tjo alla, är det bara steam som gäller för spelet? eller kan man installera o köra utan steam?

Permalänk

Preload släppt på Steam nu.

Permalänk
Medlem

Blev 9/10 i betyg av Gamereactor, imorgon kommer det på posten!! Längtar, riktigt grymt bilspel

Permalänk
Medlem

Oroväckande prestanda i spelet för oss med AMD prylar i datorn om man kan lita på denna sida som testat spelet med olika grafikkort.
http://pclab.pl/art63572-7.html

Om detta nu stämmer får vi hoppas att AMD lanserar nya drivrutiner för Project Cars som fixar prestandan.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Preload done, nu väntar vi med olidlig spänning!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk

Förbokade på spelbutiken. Code via e-mail för 338:-
Trodde att man skulle få koden direkt och kunna börja preloada men så verkar icke vara fallet.
Någon som vet om det skickas ut via något automatiskt system, så att det finns en chans att man får koden efter midnatt?
Ratten är kopplad och redo.

Bara att gilla läget annars nu när man var snål :).

Permalänk
Medlem

Förbokade via GMG och fick koden idag runt lunchtid. Preload färdig! Någon som vet om det är kl 19:00 fredag som gäller eller är det vid midnatt?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk

Det är väl inatt det släpps?!

Permalänk
Medlem

Äntligen skickades mitt exemplar precis från Electroworld, imorgon ska det spelas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Hoppas spelet får en 8:a eller 9:a i betyg av Gamereactor så blir det lätt ett köp! Var ett tag sedan man spelade racing spel på sim nivå!

Så du köper spel baserat på betyg från Gamereactor? Humor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Så du köper spel baserat på betyg från Gamereactor? Humor.

Nej men däremot personen som recenserade spelet delar likadan smak angående bilspel osv, han kan sin grej om ämnet! Visst kan man läsa andra sidor också men just dessa spel litar jag på honom.

Permalänk
Medlem

Kan någon ge ett första betyg på hur körningen kan jämföras med andra sims där ute?
Helst någon som inte var med i spelutvecklingen innan det kom ut för jag har hört att säljer spelet bra så kommer personer som "köpte" in sig få en del utav kakan. Självklart med all rätt om spelet är bra men skulle helst ha åsikter utav folk som kan vara helt neutrala.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Kan någon ge ett första betyg på hur körningen kan jämföras med andra sims där ute?
Helst någon som inte var med i spelutvecklingen innan det kom ut för jag har hört att säljer spelet bra så kommer personer som "köpte" in sig få en del utav kakan. Självklart med all rätt om spelet är bra men skulle helst ha åsikter utav folk som kan vara helt neutrala.

Kan helt ärligt säga att det inte går att jämföra med t.ex Forza eller GT. Detta är på en helt annan nivå, men inte på samma nivå som iRacing eller rFactor som tydligen ska vara riktiga hardcore sim-spel.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Kan helt ärligt säga att det inte går att jämföra med t.ex Forza eller GT. Detta är på en helt annan nivå, men inte på samma nivå som iRacing eller rFactor som tydligen ska vara riktiga hardcore sim-spel.

Hade tur och såg att en jag hade på steam hade spelet, och han skulle iväg till jobbet så skulle få låna kontot under dagen.
Tror utvecklarna inte var ute efter att göra ett hardcore-sim heller utan mer ett alternativ för Forza, med något mer realism? Kan ha fel dock. 5 min kvar på nedladdningen!

Har dragit upp detta med att användarna som hjälpt till att utveckla spelet får en del av kakan ifall det blir lyckad försäljning och jag har kanske låtit negativ i mina inlägg angående det men det är verkligen ingenting jag missunnar er. Ville bara klargöra det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Drog två varv runt Nordschleife med SLS GT3 och jag gillade själva känslan. Assetto Corsa är spelet jag lagt mest timmar på och får nog ändå säga att FFB är bättre där (har i och för sig inte pillat något i PCars med det än). Har ett 670 och körde med originalinställningarna i grafiken men tog bort motionblur och låg runt 90-100fps utan AI dvs. Med det sagt hade jag jävligt kul och drog en beställning själv.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hur stänger man av spelet egentligen?
Hittar ingen knapp för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hade tur och såg att en jag hade på steam hade spelet, och han skulle iväg till jobbet så skulle få låna kontot under dagen.
Tror utvecklarna inte var ute efter att göra ett hardcore-sim heller utan mer ett alternativ för Forza, med något mer realism? Kan ha fel dock. 5 min kvar på nedladdningen!

Har dragit upp detta med att användarna som hjälpt till att utveckla spelet får en del av kakan ifall det blir lyckad försäljning och jag har kanske låtit negativ i mina inlägg angående det men det är verkligen ingenting jag missunnar er. Ville bara klargöra det.

Jo precis, en bra utmanare till Forza. Man kan väl kanske kalla det simcade?
Köpte in mig för 40€ och fick med 8 extra bilar, så enda fördelen är lite reducerat pris.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Jo precis, en bra utmanare till Forza. Man kan väl kanske kalla det simcade?
Köpte in mig för 40€ och fick med 8 extra bilar, så enda fördelen är lite reducerat pris.

Har bara spelat några minuter själv men jag gillade det faktiskt. Var kanske inte lika utmanande som andra spel i sim-kategorin utan rätt lätt att komma in i, även om jag själv inte är en duktig förare direkt. Köpte det på G2play, den vanliga versionen så tror inte det blir dom där extrabilarna och bryr mig inte så mycket heller men kostade 360 spänn eller något så det var rätt billigt. Detta kanske är en väldigt snäll jämförelse eftersom jag personligen tycker GSCE är det mest utmanade spelet, men skulle vilja säga en blandning emellan det och Grid:Autosport? Har ju som sagt inte spelat med mer än en bil på en bana än så kan inte direkt uttala mig.

Edit: Antar att du var med i "utvecklingen" eller vad man ska säga då. Ja, då har jag missförstått hela grejen där.

Edit2: står i steam "Modified Car Pack - 002" så antar att jag fick limited edition?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Hur stänger man av spelet egentligen?
Hittar ingen knapp för det.

I menyn är det ett kryss uppe i högra hörnet, rätt oldschool faktiskt

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Drog två varv runt Nordschleife med SLS GT3 och jag gillade själva känslan. Assetto Corsa är spelet jag lagt mest timmar på och får nog ändå säga att FFB är bättre där (har i och för sig inte pillat något i PCars med det än). Har ett 670 och körde med originalinställningarna i grafiken men tog bort motionblur och låg runt 90-100fps utan AI dvs. Med det sagt hade jag jävligt kul och drog en beställning själv.

Vad kör du med för ratt samt körde du med TC osv av?

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

I menyn är det ett kryss uppe i högra hörnet, rätt oldschool faktiskt

Tack, jag kunde inte se det.
Jag kör fullscreen i 1920x1080 men har ändå en svart ram runt bilden. Hur kan jag fylla ut bilden? Mixtrade i spelet inställningar samt i CCC men lyckas inte :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Vad kör du med för ratt samt körde du med TC osv av?

Har bara en DFGT så det är väl inte något high tech direkt men kändes ändå som jag får mer information i andra spel. Ja, TC av för i ärlighetens namn säckar det ner tiderna mer än det hjälper.

En fråga, kan jag ställa in så jag bara ser ratten i cockpit och inte händerna? Hittade så man kunde ta bort båda men ratten har jag gärna kvar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har bara en DFGT så det är väl inte något high tech direkt men kändes ändå som jag får mer information i andra spel. Ja, TC av för i ärlighetens namn säckar det ner tiderna mer än det hjälper.

En fråga, kan jag ställa in så jag bara ser ratten i cockpit och inte händerna? Hittade så man kunde ta bort båda men ratten har jag gärna kvar.

Vad jag har sett så går det inte att bara ta bort händerna. Tror att dom har gjort så för att man ska placera ratten så den överlappar på skärmen för mer känsla.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W