Permalänk
Skrivet av anon253380:

Logitech G502 eller någon annan Logitech mus går ej för de är blå och kommer förstöra färg koordineringen av min setup.

Hårt.

Permalänk
Medlem

mionix avior 7000 är bra, har den som andra mus, mycket bra sensor och kvalite

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk

Logitech G402

Visa signatur

Min burk: GPU: Gigabyte RTX 3070 Aorus Master, CPU: Ryzen 7 7700X, Moderkort: ASUS TUF B650M, Chassi: Phanteks Enthoo Evolv mATX, Skärm: Gigabyte G34WQC

Permalänk

Eftersom jag har en SteelSeries Kana Cs Go Edition så är ju den bäst.
Och med genom att det är Cs Go Edition så blir man bättre på det spelet

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av octa:

älskar g700

Är det inte massa lag i den?

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Röstar för den nyligen släppta logitech g303. Samma sensor som g502, men utan den otympliga vikten.

Kan man koppla på musknapparna på vilken sida man vill?

Vad är annars meningen med att göra en symmetrisk mus där knapparna ändå bara finns på ena sidan?

Offra ergonomi utan att göra den kompatibel för vänsterhända?

(Jag har en "ny" G9x om någon vill ha. Dock är det ju lasersensor i den. Den har varit ansluten med en G602 i typ en halvtimme medan det kladdades i gimp för att se hur de betedde sig.)

Permalänk

Byt ut Roccaten i listan mot "Kone Pure Military".
Den ska tydligen ha lite vassare sensor än vanliga Optical, och konfigurerbar lift-off distance.

Inte för att jag haft issues med någon av dessa på min Optical, men man ska såklart alltid välja det bästa om man kan

Och tja, tycker du Pure är för liten, så finns den aningen större Kone XTD Optical.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Själv använder jag en Cobra E-Blue, nån liten skitmus jag köpte på DHW förut, men är förvånansvärt bra. Liten och smidig i handen, tillräckligt med DPI för mig så jag spelar på låg sens. Bara ett möjligt alternativ!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Skäggig legend

Min första favorit blev faktiskt från Razer nämligen: diamondback. Efter det blev det en Steelseries Ikari Laser. Hade den i runt 5 år. Galet bra sensor. Den blev dock väldigt sliten och kändes "kladdig" då ytan var av något summerat belägg. Tillslut hade Inet en kampanj om QPAD 5k - blev att jag använde 4 st under en månad - alla hade fel då sensorn ballade ur och var tvungen att lyfta upp musen i luften i 2 sekunder för att "nollställa" den. Felet var identiskt på alla 4 musar… f*ck this sa jag till Inet och tog och bytte till mig en Rival - oh yeah. Ska nog köpa mig två till att ha i lager då jag känner att gummerade belägget kommer släppa likt min Ikari…

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Razer Taipan eller Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Bra spelmöss handlar väl egentligen bara om sensorn, se till att välja en mus med en bra sensor sen är det bara att köra på den som du tycker är skönast, är ju väldigt individuellt och hur man håller musen. Här har du iaf två listor på möss med bra sensorer https://geekhack.org/index.php?topic=56240.0 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZzbKDmFOqsP_ut2RdctD0... sen är det bara att prova dig fram, åk och prova lite i nån butik.

Permalänk
Medlem

Gillar personligen Rival starkt, har haft min i alla fall över ett år nu men gummit ser som nytt ut fortfarande, bortsett från ett ställe där jag råkade spilla lite, som jag sen fick torka ganska hårt med papper, där är det ganska slitet. Men det är ju då just på grund av att jag torkade med hushållspapper.

Utöver det ser den ny ut och då spelar jag ändå ett av mer musintensiva spelen, CS alltså, på en relativt hög nivå.

Kanske har renare händer än de flesta... eller så håller jag inte i lika hårt

Permalänk
Medlem

Kör ZOWIE EC1. Ligger bra i handen (väldigt personligt) precis som Microsoft IE 3.0 gjorde. Som alla andra "gaming" tillbehör så tycker jag att de mjölkar alldeles för mycket pengar ur kunderna då de tar ut höga priser och kvalitén är slit och släng (också personlig åsikt).

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Skrivet av Dew87:

Kör ZOWIE EC1. Ligger bra i handen (väldigt personligt) precis som Microsoft IE 3.0 gjorde. Som alla andra "gaming" tillbehör så tycker jag att de mjölkar alldeles för mycket pengar ur kunderna då de tar ut höga priser och kvalitén är slit och släng (också personlig åsikt).

Back in the day när ie 3.0 var totalt slutsåld på världsmarknaden köpte man en ie 3.0 i bulkpack av en skum typ på centralstationen i göteborg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Back in the day när ie 3.0 var totalt slutsåld på världsmarknaden köpte man en ie 3.0 i bulkpack av en skum typ på centralstationen i göteborg.

Haha ja. Har hört roliga historier om IE 3.0 också när den höll på att fasas ut

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorgo_:

Steelseries Ikari Laser utan tvekan.

Prova den optiska så får du se på bra grejer.. Jag har ägt båda och laser är verkligen värdelös i jämförelse. Jepp, jag har provat med en handfull musmattor för båda.

Permalänk
Inaktiv

Senare Undersökningar

Efter ha läst flera recensioner har jag filtrerat bort några av mössen. Här har jag skrivit vilka som tas bort från min lista:
(Detta var väldigt svårt eftersom alla av dom var riktigt bra)
Mionix Naos 7000 (https://www.youtube.com/watch?v=2BvxmLmV9TM) fungerade bäst på hårda musmattor och jag använder tyg musmatta.
Både Logitech G303 och G402 åker av listan för de var de enda som inte kunde byta färg även om de var fantastiska möss.
Deathaddern åker av pågrund av att många tycker att knapparna är för enkla att trycka ner och man gör det av misstag ofta.

Så de som är kvar är:
Steelseries Rival (399:-)
Roccat Kone Pure Optical (419:-)
Asus Gladius (695:-)

Priser tagna från Prisjakt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av n_sandstrom:

Byt ut Roccaten i listan mot "Kone Pure Military".
Den ska tydligen ha lite vassare sensor än vanliga Optical, och konfigurerbar lift-off distance.

Inte för att jag haft issues med någon av dessa på min Optical, men man ska såklart alltid välja det bästa om man kan

Och tja, tycker du Pure är för liten, så finns den aningen större Kone XTD Optical.

Kone Pure Military är beige och passar knappast in en röd/svart setup och sedan på ett vit skrivbord.
Och jag kunde inte hitta Kone XTD optical på prisjakt och eftersom den är sprillans ny kommer den antagligen ha en lite högre prislapp.

Permalänk
Skrivet av anon253380:

Kone Pure Military är beige och passar knappast in en röd/svart setup och sedan på ett vit skrivbord.
Och jag kunde inte hitta Kone XTD optical på prisjakt och eftersom den är sprillans ny kommer den antagligen ha en lite högre prislapp.

Finns i grå och grön också!
http://picx.xfastest.com/japan0827/KONEpureMilitary/2.JPG

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Möss är något helt personligt då det handlar mest om bekvämligheten, du kommer exempelvis inte spela bättre eller sämre för att en mus har sämre specifikationer egentligen utan som sagt är det bekvämligheten och där är folk olika så det enda man kan göra är att klämma på olika möss

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

Möss är något helt personligt då det handlar mest om bekvämligheten, du kommer exempelvis inte spela bättre eller sämre för att en mus har sämre specifikationer egentligen utan som sagt är det bekvämligheten och där är folk olika så det enda man kan göra är att klämma på olika möss

Nja, t ex g500, som jag sitter på nu, är helt värdelös för gaming. Sensorn har noll precision, i jämförelse med andra möss, så jag skulle nog säga att det är rätt viktigt att kolla specifikationer om man vill spela, speciellt fps. För mig spelar det inte direkt någon roll längre, då jag knappt spelar, men ska man ha en gaming mus så får man nog undersöka det en aning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Nja, t ex g500, som jag sitter på nu, är helt värdelös för gaming. Sensorn har noll precision, i jämförelse med andra möss, så jag skulle nog säga att det är rätt viktigt att kolla specifikationer om man vill spela, speciellt fps. För mig spelar det inte direkt någon roll längre, då jag knappt spelar, men ska man ha en gaming mus så får man nog undersöka det en aning.

Då är det säkerligen något fel. Jag blev inte bättre när jag bytte från en 50 kronors lasermus till min DeathAdder, och då är det väldigt stor skillnad på specs.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Då är det säkerligen något fel. Jag blev inte bättre när jag bytte från en 50 kronors lasermus till min DeathAdder, och då är det väldigt stor skillnad på specs.

DÅ är det något fel på din Deathadder. Eller så var din billiga riktigt bra
Jag vart märkbart bättre när jag bytte från 600 kr gammal laser till 500 kr optisk.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

DÅ är det något fel på din Deathadder. Eller så var din billiga riktigt bra
Jag vart märkbart bättre när jag bytte från 600 kr gammal laser till 500 kr optisk.

Inget fel på min DA, spelar inte bättre med andra möss mer än att dom kanske är olika bekväma vilket kan vara irriterande (om dom inte är bekväma alltså), har använt flera möss än dom två också givetvis.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

Möss är något helt personligt då det handlar mest om bekvämligheten, du kommer exempelvis inte spela bättre eller sämre för att en mus har sämre specifikationer egentligen utan som sagt är det bekvämligheten och där är folk olika så det enda man kan göra är att klämma på olika möss

Jag har en just nu en e-3lue mazer type-r vilket är rent skräp. Marknadsförs som en spelmus men den slutar bara fungera när man rör på den någorlunda fort vilket gör csgo till ett helvete. Flickshot nope impossible, turn around kill? NOPE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon253380:

Jag har en just nu en e-3lue mazer type-r vilket är rent skräp. Marknadsförs som en spelmus men den slutar bara fungera när man rör på den någorlunda fort vilket gör csgo till ett helvete. Flickshot nope impossible, turn around kill? NOPE.

Finns undantag och dålig kvalité men det jag menar är att om du tar en mus och jämför med en annan som har högre dpi så kommer du nog inte spela bättre med mer dpi. Samma sak med tangentbord, spelar varken bättre eller sämre med mekaniskt utan det är bara bekvämare då det inte kräver mer än en lätt "knuff" på tangenterna

Permalänk
Medlem

kör en logitech g700s, joda precisionen och knapparna är super och den är bra formad för min hand, lag har jag inte märkt av men kan vara att jag alltid får köra med sladd då acket inte tar laddning längre, eller rättare sagt den pajade efter 1 månad. så det är antagligen
inte världens bästa mus för att vara "trådlös" men helt ok, jag gillar att ha högre dpi på y axeln än x men antar att de går att ställa på alla möss nu för tiden jag ger den 3 kenta av 5 möjliga ^^

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon253380:

Efter ha läst flera recensioner har jag filtrerat bort några av mössen. Här har jag skrivit vilka som tas bort från min lista:
(Detta var väldigt svårt eftersom alla av dom var riktigt bra)
Mionix Naos 7000 (https://www.youtube.com/watch?v=2BvxmLmV9TM) fungerade bäst på hårda musmattor och jag använder tyg musmatta.
Både Logitech G303 och G402 åker av listan för de var de enda som inte kunde byta färg även om de var fantastiska möss.
Deathaddern åker av pågrund av att många tycker att knapparna är för enkla att trycka ner och man gör det av misstag ofta.

Så de som är kvar är:
Steelseries Rival (399:-)
Roccat Kone Pure Optical (419:-)
Asus Gladius (695:-)

Priser tagna från Prisjakt

Detta stämmer,när jag fick min mionix naos 7000 så trodde jag att det var fel på den. Det visade sig att jag fick testa 3 olika mattor innan den funkade kanon ihop med en gigabyte ghost tygmatta:-) Men den funkar kanon nu och så är den ju optisk så man slipper accelerationen som inte går stänga av på dom flesta lasermöss(har också zowie ec1,qpad 5k)så jag har testat några men inga var lika bra som naos 7000 om man vill ha exakt precision:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

Finns undantag och dålig kvalité men det jag menar är att om du tar en mus och jämför med en annan som har högre dpi så kommer du nog inte spela bättre med mer dpi. Samma sak med tangentbord, spelar varken bättre eller sämre med mekaniskt utan det är bara bekvämare då det inte kräver mer än en lätt "knuff" på tangenterna

Jag menade inte att titta på DPI.. Jag pratar om själva sensorn. Vissa är rent skräp för gaming. Alla märker inte av det, men har du haft aim som en aimbot så märks det väldigt väl då reflexerna ofta sitter rätt bra. Har personligen vart jävligt duktig på att sikta, var värdelös på lagspel, men bra på solo, så jag märker tydlig skillnad mellan möss. DPI och knappar hit o dit är däremot bara trams.
Tangentbord har jag aldrig märkt skillnad på ur spelsynpunkt, möjligen när man spillt cola i dem några hundra ggr..

Permalänk
Medlem

Den bäste musen jag haft är solklart Logitech G402. Funkar primo i MMO som FPS och multiplayer som CS:GO.

Hade en Asus rog GX950 innan och fyfan vilken skitmus så massa problem att slängde skiten trots hade kvitto giltigt.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell