Permalänk
Medlem

Asså han letar efter en ny mus varför i hela världen börjar folk snacka om möss som inte tillverkas längre? Ska ha bryta sig in på nått museum som ställer ut möss genom tiderna och sno ett gäng eller?

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Asså han letar efter en ny mus varför i hela världen börjar folk snacka om möss som inte tillverkas längre? Ska ha bryta sig in på nått museum som ställer ut möss genom tiderna och sno ett gäng eller?

Man kan ju leta upp nån gammal butik som rear ut dem äldre modellerna, dessutom så är det ju inga Microsoft Intellimouse vi pratar om direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem

LÄTT! xD

@anon253380: Razer detthadder chroma eller Q-pad gaming mice

Permalänk

Köpte en Logitech G602 idag på Webhallen. Hade en simpel sladdmodell från samma tillverkare innan men blev vansinning på den då den glappade rejält vid spel och även i windows.
Men G602:an är jag riktigt nöjd med. Trådlös och lagom mycket inställningsknappar.

Dock klagade antiskräpprogrammet på en trojanfil när jag installerade Logietch Gaming Software men när jag körde en viruskoll fann det ingenting.

Visa signatur

i9-10850K 3.60 GHz | Asus ROG STRIX Z490-F GAMING | Nvidia GeForce RTX 2080 Super OC 8GB | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200 2x16GB | Samsung SSD 860 QVO 2TB | Samsung SSD 960 EVO 500GB M2 | Crucial MX500 500GB 2.5 | Corsair RM750X V2 | AOC 27G2SAE, HP Omen 27"

Permalänk

Mina go-to-möss som är bäst för mina ändamål. Provat ett 10-15tal senaste åren. Spelar Starcraft:BW och CSGO.

Commatech fkmini M1

Zowie Mico

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Zowie, jag har en EC2-a. Även om jag tycker den är lite för liten och jag borde tagit en EC1-a så är det lätt den bästa musen jag har haft.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Exets mus var rätt nice i några år men i slutet så behövde man trycka på lite för många knappar för att den skulle fungera tillfredsställande. Så just nu är jag mellan två möss.

Hahaha är det bara jag som tyckte det här var svinkul?

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Inaktiv

Jag hade rekommenderat Corsair Gaming Sabre RGB optisk till mus. Väldigt lätt, pricksäker med hög DPI som kan justeras med knappar direkt på musen.

Permalänk

Deathaddern pga On the fly sensitivity

Permalänk

Corsair Gaming M65

Visa signatur

EVGA GeForce GTX970 SSC 4GB ACX2.0+ Fractal Design Define S Black Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz Noctua NH-D15 GA-Z97X-GAMING 3 EVGA SuperNOVA 750 G2 Intel Core i7 4790K 4,0GHz

Permalänk
Medlem

Har corsairs http://www.inet.se/produkt/6101830/corsair-vengeance-m65-gami... som jag tycker är väldigt skön. Den (eller jag) har ett problem med den, mitt lillfinger glider ned på höger sida och "stoppar" musen vid rörelser åt höger ibland. Skall testa en mus med stöd för fingrarna på höger sida, typ http://www.inet.se/produkt/6101915/qpad-8k-pro-gaming-laser-m... men jag är rädd för att jag kommer sakna "klogreppet" även om det sabbar för mig ibland. Är rädd för att det kan kännas klumpigt med en större mus.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Vill slå ett slag för svenska Mionix och deras fantastiska möss. Har själv haft en Avior 7000 i över ett år, och trodde inte att jag någonsin skulle byta ut den. Sedan utannonserade de musen Mionix Castor, som jag skaffade på direkten när den släpptes nu i oktober. PMW3310-sensorn är superb, och gav mig märkbart bättre precision i spel som CS:GO. Dessutom är den perfekt avvägd för normalstora händer, och jag kan lätt byta mellan palm och claw-grip beroende på spel. (Claw i FPS, palm i allt annat). Utöver detta är den helt beklädd i gummi, vilket ökar kvalitetskänslan gentemot andra märkens mer plastiga yttre, och det ger även bättre grepp. Som grädde på moset är även den tillhörande mjukvaran väldigt välutrustad, och musen i sig extremt stilren.

Så är du högerhänt och letar efter en mus som är ligger perfekt i handen och har en extremt känslig sensor så är Castor perfekt för dig. :D.

Min Castor!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Några nyheter?
Själv sitter jag med min 6-8år gammla "Ace Edge Mouse GX500" som hållit mig trogen sedan dag ett.
Tyvärr börjar den nu ge upp och måste därför köpa en ny, vill inte ha en mus där vänsterklick börjar bugga efter 1-2 år *HOST*Razer*Host*.

Några tips som inte redan finns i tråden?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

Tyvärr börjar den nu ge upp och måste därför köpa en ny, vill inte ha en mus där vänsterklick börjar bugga efter 1-2 år *HOST*Razer*Host*.

Ja vad är egentligen grejen med detta? Har provat på 3 olika Razer-möss sedan typ 2005 och ALLA har blivit knäppa efter inte allt för lång tid. Två av gångerna har det handlat om att vänsterknappen börjar trilskas (ex: man klickar en gång, men musen registrerar det som dubbelklick).

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder! Haft min i säkert 3-4 år och den har hållt för all möjlig behandling. Sen att den är tokskön också är ju göttans Kommer definitivt köpa en ny sån när den jag har ger upp.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rafner:

Ja vad är egentligen grejen med detta? Har provat på 3 olika Razer-möss sedan typ 2005 och ALLA har blivit knäppa efter inte allt för lång tid. Två av gångerna har det handlat om att vänsterknappen börjar trilskas (ex: man klickar en gång, men musen registrerar det som dubbelklick).

Jag har aldig vågat mig på Razer men en polare hade Naga 2014, den pajjade efter 1 år med dubbel/trippel klick. Han löste det med en program som förhindrade mer än ett klick varje 0,05 sek typ.

Därför vill jag höra vad folket här rekommenderar (smärtfritt).

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

ms 1.1

Visa signatur

Trädator(tm)

Permalänk
Medlem

Köpte en Logitech MX Master. Otroligt nöjd!
Hoppas bara jag inte får problem med scrollen (man har ju ändå garanti så..)

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk

Razer deathadder! aldrig haft bättre datormus!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Köpte nyss en qpad 5k och musen är förbannat skönt!
http://www.sweclockers.com/test/6210-fyra-lyxiga-moss-for-gam...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.