Spotify blir sämre och sämre för varje uppdatering, designmässigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Fortfarande inte lagt tillbaka saker som folk klagat på sen 1.0 släpptes.

Såklart de inte har gjort det. De säger att de tänker på er lyssnare, men de lyssnar endast på det som de kommer fram till. Deezer uppdaterades till telefonen tidigare i dag, så nu är applikationen lite mer stabilare och kvickare än förut Skönt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggmeiler:

VARFÖR I HELA HELVETE STÄNGS SPOTIFY AV NÄR MAN TRYCKER PÅ X.

Sparka den jävla idioten som tyckte det var en bra idé.

Säg att du bara skojar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Säg att du bara skojar?

Ingen som skojar. Fullt seriösa.

Permalänk

Startade om spotify för första gången på ett antal månader idag.. designen är ju helt förstörd och equalify slutade fungera, har en lägre upplösning på tredje skärmen som spotify visas i och efter uppdateringen hoppar den f*n igenom halva spellistan när jag scrollar, saken på högra sidan(feed?) tar 1/3 av skärmen och kan inte tas bort eller minskas..

Har någon kanske en länk till en pre 2.1 version? och kanske IP till uppdateringsservern så den kan blockeras..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Startade om spotify för första gången på ett antal månader idag.. designen är ju helt förstörd och equalify slutade fungera, har en lägre upplösning på tredje skärmen som spotify visas i och efter uppdateringen hoppar den f*n igenom halva spellistan när jag scrollar, saken på högra sidan(feed?) tar 1/3 av skärmen och kan inte tas bort eller minskas..

Har någon kanske en länk till en pre 2.1 version? och kanske IP till uppdateringsservern så den kan blockeras..

Finns flera inlägg i tråden som länkar till en guide för hur man nedgraderar(kanske borde säga uppgraderar då det blir bättre med gammal version?) så det är bara att scrolla upp och leta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Ingen som skojar. Fullt seriösa.

X = Stäng

Lite svårt o ta någon på allvar som tycker det var en dum ändring.

Jag var irriterad på att Spotify INTE stängdes förut när man "kryssade ner det". xD

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt vad de sysslar med, det blir verkligen sämre för varje uppdatering som kommer. Nu för tiden kan man ju inte ens söka med ctrl+f längre. Riktigt sämst, försvann i senaste uppdateringen tror jag.

Kanske är dags att säga upp prenumerationen snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

X = Stäng

Lite svårt o ta någon på allvar som tycker det var en dum ändring.

Jag var irriterad på att Spotify INTE stängdes förut när man "kryssade ner det". xD

Läs tråden så vet du varför X = Minimize to tray förut funkande som det skulle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Läs tråden så vet du varför X = Minimize to tray förut funkande som det skulle.

Vad han/hon menar är ju att X alltid har betytt Stäng och att _ betyder Minimera.
Att Spotify gjorde fel från början kvittar väl, bara att de gjort rätt med det nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Vad han/hon menar är ju att X alltid har betytt Stäng och att _ betyder Minimera.
Att Spotify gjorde fel från början kvittar väl, bara att de gjort rätt med det nu.

X = Stäng är inte rätt om programmet ligger i system tray. _ = Minimera till taskbar.

Spotify låg i tray så programmet funkade på rätt sätt från början.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

X = Stäng är inte rätt om programmet ligger i system tray. _ = Minimera till taskbar.

Spotify låg i tray så programmet funkade på rätt sätt från början.

Det här verkar vara olika för olika personer...för mig är det som det alltid varit dvs X = Minimera (Vilket jag är glad för)
Men min kompis har nu mera X = Stäng (dödar programet)
Vi båda är uppdaterad till den senaste version då det var då det ändrades för han...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

Kan man i spotify kolla vilka låtar man senast kastat bort från sin spellista?
Kastade några låtar igår men upptäckte att spotify fått HELT frispel, när kan lyssnade på ex. en låt med någon artist så spelades en helt annan låt! Så nu vet jag inte om jag kastade rätt låtar!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av swenorth1:

Kan man i spotify kolla vilka låtar man senast kastat bort från sin spellista?
Kastade några låtar igår men upptäckte att spotify fått HELT frispel, när kan lyssnade på ex. en låt med någon artist så spelades en helt annan låt! Så nu vet jag inte om jag kastade rätt låtar!

Nej det går väl inte, så länge du inte haft spotify igång den tiden du tog bort dem...
i så fall kan du Ctrl + Z så kommer dem tillbaka

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

Hoppas att det bara var tillfälligt strul för spotify, eller om det är en bugg till i nya versionen?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Läs tråden så vet du varför X = Minimize to tray förut funkande som det skulle.

Jo jag vet det. Har själv använt Spotify sedan det kom.

Dock innebär "X" alltid annars "stäng". Givetvis finns det undantag... men det är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Jo jag vet det. Har själv använt Spotify sedan det kom.

Dock innebär "X" alltid annars "stäng". Givetvis finns det undantag... men det är en annan sak.

Det centrala är nog inte just att minimering till tray inte längre ligger på "x", utan att det överhuvudtaget inte går att minimera till tray längre - och det är otroligt obekvämt, eftersom spotify då plötsligt ligger och tar plats i aktivitetsfältet. För min del kan funktionen gärna få markeras av en elefantknapp, så länge det finns en knapp för det.

Permalänk
Medlem

Kan någon annan bekräfta detta problem:

Min processor fullständigt säckar ihop när jag visar historiken på det som jag lyssnat på, bara för att Spotify laddar in vad som känns som tusen låtar på samma gång.

Om ni undrar var man hittar funktionen så gå till Kö-funktionen (ikonen till höger om "Låttexter") och välj historik.

Permalänk
Medlem

Sparka istället riksägget som kom på att dra ner volymreglaget till höger..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genomresa:

Det centrala är nog inte just att minimering till tray inte längre ligger på "x", utan att det överhuvudtaget inte går att minimera till tray längre - och det är otroligt obekvämt, eftersom spotify då plötsligt ligger och tar plats i aktivitetsfältet. För min del kan funktionen gärna få markeras av en elefantknapp, så länge det finns en knapp för det.

Jag vet inte riktigt vad tusan ni dillar om?

Vilket OS fungerar det inte i? Windows 7 eller 8?

Som ni ser här så fungerar det i Windows 8.1 som jag kör... inget i aktivitetsfältet, Spotify är igång och minimerat till "Notification Area" som det heter på engelska.

För övrigt så håller jag med dem som säger att "X" innebär "avsluta programmet". Det är ju standardfunktionen i de allra flesta programmen. Jag ser iallafall ingen logik i att det ska vara igång "dolt" när man stänger det.

Detta får man ju såklart själv välja i Spotify. µTorrent har också den här funktionen.

EDIT: Glöm ovanstående... ser att jag inte har uppdaterat Spotify till senaste. Konstigt dock att den inte dykt upp, för det ska väl ske automatiskt när man loggar in?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Detta har inte slagit mig förrän jag såg denna juxtaposition av gamla och nya utseendet; hur pass mycket sämre det faktiskt har blivit.

Största anledningen till att jag nyligen avslutade min spotify-prenumeration är att ljudkvalitén helt enkelt är usel. Testar just nu Tidal hifi, vilket helt klart är bättre på den fronten. Dock saknas en desktop-applikation för tillfället, och det finns en hel del andra saker som gör att jag avvaktar med att abonnera tills att Tidal fått mogna lite. Men det låter helt klar lovande. Vet inte om spotify's många gratis-användare är villiga att migrera till Tidal bara för att det erbjuder marginellt bättre ljudkvalité dock, och hifi ligger på 199kr/mån - men alltid bra med konkurrens.

Visa signatur

MacBook Pro Retina 2013:
2,8 GHz (3,3 GHz) Dual-Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3L
256 GB PCIe-baserad flashlagring

Permalänk
Skrivet av swenorth1:

Kan man i spotify kolla vilka låtar man senast kastat bort från sin spellista?
Kastade några låtar igår men upptäckte att spotify fått HELT frispel, när kan lyssnade på ex. en låt med någon artist så spelades en helt annan låt! Så nu vet jag inte om jag kastade rätt låtar!

vet att man kan återställa spellistorna via websidan dock, men inget om låtar hoppas du hittar något iaf!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

jävla skit spotify popar up varje dag när jag startar datorn, även om jag valt att den inte ska göra det

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genomresa:

Det centrala är nog inte just att minimering till tray inte längre ligger på "x", utan att det överhuvudtaget inte går att minimera till tray längre - och det är otroligt obekvämt, eftersom spotify då plötsligt ligger och tar plats i aktivitetsfältet. För min del kan funktionen gärna få markeras av en elefantknapp, så länge det finns en knapp för det.

Finns program som lägger till den funktionaliteten till valfritt fönster. Svårare än så är det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Prodigys:

Finns flera inlägg i tråden som länkar till en guide för hur man nedgraderar(kanske borde säga uppgraderar då det blir bättre med gammal version?) så det är bara att scrolla upp och leta.

Tack, uppskattas! missade då det var en sida bakåt.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Ytterligare en grej jag märkte nu på morgonkvisten, det går förfan inte att droppa låtar i playlist längre!?

Drag & drop är borttaget!

-> https://community.spotify.com/t5/Help-Desktop-Linux-Mac-and/C...

PS datorn hade inte stängts av på bra länge innan flickvännen drog i fel säkring när jag skulle koppla in en ny lampa i hallen, tvi fick jag och nya spotify dök upp vid restart..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

Finns program som lägger till den funktionaliteten till valfritt fönster. Svårare än så är det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Funktionen fanns förut i Spotify... och vips togs den bort i senaste uppdateringen. DET är problemet som så många klagar på.

Personligen tycker jag det kvittar... dels för att X som sagt betyder stäng/avsluta... men man kunde ju valt att "minimera" till tray istället. Sedan så tycker jag det ändå finns gott om plats över i aktivitetsfältet... så det gör inget om Spotify ligger där. Det ligger ju ändå på samma plats som genvägen.

Permalänk

Kan man inte välja längre hur mycket spotify ska få använda av hårddisken? :s Fan va kasst i så fall!

Och saknar kölista etc.
Även märkt på laptopen idag som jag har kvar äldre spotify (den innan det nya gränssnittet) att det kommer upp meddelande om att det inte går att spela upp spåret. Men om man klickar ca 2-4 gånger så spelas den upp.. Konstigt

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Kan man inte välja längre hur mycket spotify ska få använda av hårddisken? :s Fan va kasst i så fall!

Och saknar kölista etc.
Även märkt på laptopen idag som jag har kvar äldre spotify (den innan det nya gränssnittet) att det kommer upp meddelande om att det inte går att spela upp spåret. Men om man klickar ca 2-4 gånger så spelas den upp.. Konstigt

Kölistan finns som knapp där nere bredvid lyrics knappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att utseendet har blivit bättre. Ser ut längre ut som ett macprogram på en PC. Utan nu är det bättre anpassat för touch och mer i stil för windows. Pluspoäng där iaf.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av pjuppi:

Kölistan finns som knapp där nere bredvid lyrics knappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar!

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile