Spotify blir sämre och sämre för varje uppdatering, designmässigt!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ain0k:

Exakt.

Men nu är väl alla på Swec vana att stirra på vårt vita forum

Jag surfar på massor av olika sidor varje dag och har gjort det sedan mitten av 1990-talet. Svart är betydligt sämre för mina ögon och för många andras. Varför tror du böcker är tryckta med svart text på vit bakgrund? Det var också därför som första Macintoshen kom med för sin tid senationellt bra VIT skärmbakgrund med svart text, istället för de mörkgröna eller bruna skärmarna med vit/ljusare text som då var det vanliga. Allt för bättre synergonomi.

Visa gärna vilka undersökningar som visar att svart med vit text skulle vara bättre för ögonen, jag är nyfiken eftersom det går emot allt jag upplevt och sett genom åren.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Tycker det är rätt så störigt ny när volym slidern ligger längst åt höger istället vid Skip/play buttons. Samt att, nu kryssar för själva spotify rutan, så släcks musiken :/.

Visa signatur

FD R3 | ASUS P8Z68 V-LX | i5-2500K & Antecs Kühler 620 | GTX 970 G1 Rev 1.0 | Corsair VENGEANCE 8GB RAM |Corsair HX 750W|
Samsung 850 PRO 256GB & OCZ 120gb SSD & 1TB HDD | Windows 7 Ultimate | ASUS VE248H |

Permalänk
Skrivet av Zodiam:

Den absolut senaste versionen är helt horribel, volymbaren sitter på fel sida och som sagt har dom tagit bort massa praktisk funktionalitet.

Uppmanar alla att följa denna guiden för att nedgradera till 0.9.15 som är den absolut bästa versionen av Spotify som släppts.

http://www.reddit.com/r/spotify/comments/2y239w/a_guide_to_do...

Funkade perfekt:) Tack för tipset/ Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Exakt.

Men nu är väl alla på Swec vana att stirra på vårt vita forum

Förutom de som ändrat till det otroligt snygga och sköna mörka temat för sweclockers!

För övrigt så gillar jag uppdateringen. Har inte hunnit använda spotify så mycket efter den så vet inte om det förekommer buggar som någon har nämnt i tråden.

Men designen ser najs ut - har inga problem med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag surfar på massor av olika sidor varje dag och har gjort det sedan mitten av 1990-talet. Svart är betydligt sämre för mina ögon och för många andras. Varför tror du böcker är tryckta med svart text på vit bakgrund? Det var också därför som första Macintoshen kom med för sin tid senationellt bra VIT skärmbakgrund med svart text, istället för de mörkgröna eller bruna skärmarna med vit/ljusare text som då var det vanliga. Allt för bättre synergonomi.

Visa gärna vilka undersökningar som visar att svart med vit text skulle vara bättre för ögonen, jag är nyfiken eftersom det går emot allt jag upplevt och sett genom åren.

Jag tycker mörka sidor är skönare att läsa, sidor med mycket vitt tröttar ut mina ögon.

Tack för intressant fakta

Skrivet av Forsgren:

Förutom de som ändrat till det otroligt snygga och sköna mörka temat för sweclockers!

Kör med det

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Vet ni om det finns någon inställning i den nya klienten som gör så att Spotify inte stänger av sig när man trycker på "kryss"?

Permalänk
Medlem

Känner helt tvärtom, spotify känns bara mer och mer relevant från ett GUI-perspektiv för varje uppdatering som kommer!

Nu kanske jag 1, uppskattar estetik hos mina program 2, hur jag använder Spotify. Jag använder inte Discover/Radio/etc etc etc.

Jag har alla album jag lyssnar på "Saved" och ny musik hamnar i spellistor. Så det jag gör när jag öppnar spotify är att jag klickar på antingen album och sen scrollar tills jag hittar något kuk och klickar på play alternativt ett dubbelklick på en spellista för att börja lira den.

Att Spotify äntligen stängs ner när man klickar på X är riktigt gött också!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Det jag däremot Inte tycker om med den nyaste uppdateringen är att de har tagit bort möjligheten att söka i sina egna spellistor genom att trycka ctrl+f. Hur tänkte de där?

Spellistor är sååå 1999...

Permalänk

Tycker det var snyggare innan, ser ut som de försöker efterlikna windows "nya" tema lite med mer linjär och platt design. Bryr mig dock inte jättemycket då jag inte spenderar mycket tid "inne" i spotify

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk

Ogillar skarpt att man inte kan välja en vit variant. Allt är så ljust och fint i min Macbook sen kommer spotify och ser ut som något windows fyrkantigt mörkt påhitt.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Känner helt tvärtom, spotify känns bara mer och mer relevant från ett GUI-perspektiv för varje uppdatering som kommer!

Nu kanske jag 1, uppskattar estetik hos mina program 2, hur jag använder Spotify. Jag använder inte Discover/Radio/etc etc etc.

Jag har alla album jag lyssnar på "Saved" och ny musik hamnar i spellistor. Så det jag gör när jag öppnar spotify är att jag klickar på antingen album och sen scrollar tills jag hittar något kuk och klickar på play alternativt ett dubbelklick på en spellista för att börja lira den.

Att Spotify äntligen stängs ner när man klickar på X är riktigt gött också!

Den enda appen jag nyttjar är lyrics vilket kan vara trevligt, tycker också dom kunde behållit volym knappen där den var från början.
Håller med om X knappen också.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Utseendet bryr jag mig inte om, men det verkar som att det faktiskt stängs ner när man trycker på krysset, äntligen!

känns som vi tänkte tvärt emot varandra , stör min fruktansvärt på att det stängs av vid kysset haha

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk

Notifieringarna fungerar inte längre heller och jag kan inte se om någon annan lagt till nya låtar på dom spellistor jag följer! Man kanske skulle prova att nergradera spotify!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Har fått en uppdatering men inte stängt ner spotify än, förr eller senare kommer jag att behöva boota om datorn. Hur ska jag göra för att behålla nuvarande version?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Vart är toplistan?

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Gamla och i mina ögon lättöverskådliga och snygga designen:
http://cdn1.vox-cdn.com/assets/4226447/Spotify-Interface.png

Nya:
http://www.alpackashare.com/uploads/new%20spotify.PNG2015-03-...

Tycker spotify blir sämre och sämre, vad tycker ni? Har även blivit buggigt på sista tiden!

Tycker den nya designen ser mycket bättre ut än den gamla.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Spotify har ju gått från en ful gradient design till en stilren och mogen spelare. Jag tycker att den nya designen är så mycket bättre och är förvånad över hur man kan tycka motsatsen.

Men sen så använder jag inte Spotify till så mycket mer än att öppna någon spellista eller köra Radio funktionen (Som hjälpt mig hitta många bra låtar.) så just all funktionalitet har jag inte koll på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Vart är toplistan?

Klicka på Start, sedan har du fliken Topplistor bredvid översikt.

Deras Genre & Teman är ett trevligt tillskott, perfekt när man inte vet vad man ska ta för musik vid middagsbjudningar osv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zodiam:

Den absolut senaste versionen är helt horribel, volymbaren sitter på fel sida och som sagt har dom tagit bort massa praktisk funktionalitet.

Uppmanar alla att följa denna guiden för att nedgradera till 0.9.15 som är den absolut bästa versionen av Spotify som släppts.

http://www.reddit.com/r/spotify/comments/2y239w/a_guide_to_do...

Jag hittade samma lösning precis nu när jag letade runt efter en lösning för att fixa Close to tray-problemet. Efter att ha läst lite mer så verkar de ju ha släppt en ofärdig uppdatering. Det enda jag finner bättre är väl att designen är snyggare utseendemässigt. Funktionellt är designen skit. Som tidigare påpekats har de flyttat ljudkontrollen till fel sida. Men det tog mig också två dagar att hitta hur jag gjorde skivikonen större. Att trycka på skivikonen tar mig nu även bara till nuvarande playlist, inte nuvarande låt I playlisten - men är väl antagligen ännu en av de saker som är trasiga, som folk snackat om med ctrl + c, v och f osv.

Men det största skämtet är att de tydligen verkligen kommer TA BORT funktionen close to tray. https://community.spotify.com/t5/Spotify-Ideas/Desktop-Window...

De tar alltså bort den för att folk vill avsluta spotify när de stänger rutan. Jamen visst, skit i alla oss som vill minimera. Kul att fylla upp taskbar med skit utan funktion. Känns bra att jag redan funderat på att sluta med Spotify.

De kan inte ens lösa funktionen som otaliga program gjort före dem - "Close to tray"-inställningar.

BTW - vad var så himla bra i just den versionen? Tankade den senaste versionen Filehippo hade, från 5 månader sedan. Den du referrerar till är över ett år gammal.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Dunde:

Spellistor är sååå 1999...

Haha nej fan inte för mig inte. Jag tycker inte om att lägga in hela album för jag tycker oftast bara om några enstaka låtar från ett givet album. Då vill jag inte ha fullt med musik som jag inte lyssnar på därför samlar jag ihop stora listor sorterade enligt schanger fulla med bara låtar som jag tycker om.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av affeiorby:

känns som vi tänkte tvärt emot varandra , stör min fruktansvärt på att det stängs av vid kysset haha

Varför det? Windows är ju designat så, att när man klickar på "minimera" så ligger programmet kvar i bakgrunden, och när man klickar på krysset så stängs det ner. Innan uppdateringen var ju krysset bara en extra minimeraknapp, nu har krysset sin riktiga funktion.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Varför det? Windows är ju designat så, att när man klickar på "minimera" så ligger programmet kvar i bakgrunden, och när man klickar på krysset så stängs det ner. Innan uppdateringen var ju krysset bara en extra minimeraknapp, nu har krysset sin riktiga funktion.

Jag håller med. Det var så otroligt irriterande att det inte stängdes ner.
I övrigt gillar jag uppdateringen. Stiligare.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Varför det? Windows är ju designat så, att när man klickar på "minimera" så ligger programmet kvar i bakgrunden, och när man klickar på krysset så stängs det ner. Innan uppdateringen var ju krysset bara en extra minimeraknapp, nu har krysset sin riktiga funktion.

Du har såklart rätt, men det tar några frustrerande dagar innan man lärt sig det. Sjukt irriterande att stänga ner av misstag och tvingas starta om
För övrigt tycker jag uppdateringen är helt okej. Designen blir bättre och bättre, utan tvekan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag surfar på massor av olika sidor varje dag och har gjort det sedan mitten av 1990-talet. Svart är betydligt sämre för mina ögon och för många andras. Varför tror du böcker är tryckta med svart text på vit bakgrund? Det var också därför som första Macintoshen kom med för sin tid senationellt bra VIT skärmbakgrund med svart text, istället för de mörkgröna eller bruna skärmarna med vit/ljusare text som då var det vanliga. Allt för bättre synergonomi.

Visa gärna vilka undersökningar som visar att svart med vit text skulle vara bättre för ögonen, jag är nyfiken eftersom det går emot allt jag upplevt och sett genom åren.

Vet ej var men jag har läst undersökningar som visar att cirka 50% av befolkningen har problem att läsa vit text på svart bakgrund under längre period medans den andra 50% var bekväm med det. Kom ihåg att jag läste det när jag letade efter läsplattor som har vit text då jag är en utav dem som har nästan omvänt, blir trött i ögonen utav vit bakgrund.

Det är helt enkelt klyvet och svaret borde vara teman så varje halva kan välja de dem tycker är bekvämast (Var ett tag sedan jag läste det så detta är från minnet)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

BTW - vad var så himla bra i just den versionen? Tankade den senaste versionen Filehippo hade, från 5 månader sedan. Den du referrerar till är över ett år gammal.

Var väl inte så mycket mer än att det är en "bra" version med det mörka temat som jag tycker om.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Den absolut senaste versionen är helt horribel, volymbaren sitter på fel sida och som sagt har dom tagit bort massa praktisk funktionalitet.

Uppmanar alla att följa denna guiden för att nedgradera till 0.9.15 som är den absolut bästa versionen av Spotify som släppts.

http://www.reddit.com/r/spotify/comments/2y239w/a_guide_to_do...

Kan även rekommendera version 0.6.5 ifrån 2011 om man som jag varken använder appar eller facebook i spotify. Snabb stabil version med gamla UI:t.
Dock fungerar inte radio funktionen längre om man nu använder sig av den. Guider för att nergradera till äldre versioner finns här: https://community.spotify.com/t5/Help-Desktop-Linux-Mac-and/H...
Och nerladdningar här: http://www.filehorse.com/download-spotify/old-versions/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Klicka på Start, sedan har du fliken Topplistor bredvid översikt.

Deras Genre & Teman är ett trevligt tillskott, perfekt när man inte vet vad man ska ta för musik vid middagsbjudningar osv.

Jag kanske är helt blind, men jag hittar inte "Start"

http://puu.sh/gBA2h/57cce76933.jpg

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Jag kanske är helt blind, men jag hittar inte "Start"

http://puu.sh/gBA2h/57cce76933.jpg

Du blev "Ill-advised".
De ligger numer under "Browse". Sen har du en flik som heter "Charts"

Permalänk
Medlem

+1 för mörkt tema, -1 för tappad funktionalitet...

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Medlem

Det fungerar förresten mycket bättre nu med touch kontroller efter den senaste uppdateringen. Förut kunde man inte scrolla genom att dra upp och ner med fingret, utan man var tvungen att använda scrollbaren vilket var väldigt irriterande då den är otroligt liten. Edit: Jag använder förresten en Surface Pro.