Permalänk

Tips på Airbrush set

Har precis gjort klart två stycken STRV 122 modeller och målat dom för hand och dom blev ju okej.
Efter det fick man ju såklart mer smak och har kollat runt och funderat på att bygga andra modeller och överallt man kollar så säger alla att det blir bättre med airbrush.

Har letat som en tok efter något billigt "nybörjare" kit men är dålig på att leta som det ser ut, så då vänder jag mig till er: har ni några förslag?

Hittade på biltema men då kanske det kittet är så illa att jag kommer börja måla hela rummet istället för modellen.

Visa signatur

Chassi - M01 Trä | MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 | CPU AMD FX-6100 | GPU 2 x XFX Radeon HD 6950 2GB CF| RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB (2x4GB) | SSD Samsung SSD 830 Series 128GB | HDD Seagate Barracuda 500GB 7200RPM | Nätagg XFX ProSeries Pro Edition 750W |Skärm 3 x BenQ 24" G2420HBDE | Mus Microsoft SideWinder X8 | Tangetbord Logitech G110| Headset SteelSeries 5H V2

Permalänk
Medlem

Finns en del på Ebay.
Sprutan på biltema för 199 duger som en start. http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Airbrush/Airbrush-fargspruta-17371/ Ingen proffskvalitet direkt om man ska måla fina linjer men det går och är ett billigt altenativ för att prova på. Senare om du fastnar för airbrush duger den alldeles utmärkt för skuggningar etc.

Kompressor: Du bör ha en med tank, sen är det upp till dej vad som prioriteras. Ljudnivå? Storlek? Ska den användas till annat?

Om du mest vill prova på går det faktiskt att köra med ett par välpumpade bildäck;)

Permalänk

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Airbrush/A... sitter jag på. Köpte färger och kopplingar, slang osv.. Grundmålade mina jekrbaits en gång sen har den aldrig används..

Permalänk

Tackar för svaren, tar och testar en billig på biltema och om det är något jag tycker om får jag väl lägga ner lite mer pengar på utrustningen senare

Visa signatur

Chassi - M01 Trä | MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 | CPU AMD FX-6100 | GPU 2 x XFX Radeon HD 6950 2GB CF| RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB (2x4GB) | SSD Samsung SSD 830 Series 128GB | HDD Seagate Barracuda 500GB 7200RPM | Nätagg XFX ProSeries Pro Edition 750W |Skärm 3 x BenQ 24" G2420HBDE | Mus Microsoft SideWinder X8 | Tangetbord Logitech G110| Headset SteelSeries 5H V2

Permalänk
Medlem

Även jag har en biltema spruta, bland andra.
Ett tips om du vill köra lite mer fineline är att du tar av den främsta delen av sprutan.
Gör man det går det fint att köra ganska fina daggerstrokes med den faktiskt.